Strona 1 z 1

Mazda 626 V6 GE Sedan USA 1995

PostNapisane: 24 lis 2007, 13:59
przez Palladinum
Pomyślałem, że czas najwyższy na pokazanie Wam mojego cacuszka. Jest to Mazda 626 z 1995 roku kupiona w USA w salonie Mazdy w New Jersey, jako nowa w 1995 roku przez mojego ojca, który się tak do niej przywiązał, że przywiózł ja ze sobą do Polski i mamy ją do dzisiaj. Jest to wersja ES V6, która w Polsce występuje bardzo rzadko. Ma przebieg 175 803 mi, to mało jak na 12 lat, bo przebieg roczny wynosi jedynie 14 000 mi.

Troszkę danych o tym egzemplarzu:
Rocznik: 1995
Wersja: ES
Pojemność silnika: 2497ccm
Układ/liczba cylindrów: V/6
Maksymalna moc: 164KM/5600rpm
Maksymalny moment obrotowy: 217Nm/4800rpm
Przyspieszenie od 0 do 100km/h (osobiście sprawdziłem): 9.7 Sekundy (A/T)
Prędkość maksymalna (sprawdzona autostradzie A10 w Niemczech): około 120-kilku mph
Całkowicie bezwypadkowy

Wyposażenie:
2 x AIR BAG
ABS
15” Felgi aluminiowe (planuje 16” albo 17” z Mazdy 6 ale to na wiosnę dopiero tak jak Ksenony Hella)
Na lato oponki 205/55/R15 Dunlop SP Sport 9000
Na zimę oponki 205/60/R15 Continental ContiWinterContact TS 810
Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane
Elektrycznie składana antena teleskopowa
Elektrycznie sterowane okno dachowe
Światła przeciwmgielne z przodu
Lakier metalic
Wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości
4 – biegowa automatyczna skrzynia biegów z funkcją O/D
Podłokietnik z przodu ze schowkiem
Podłokietnik z tyłu
Tempomat ze sterowaniem w kierownicy
Lampki oświetlające przestrzeń wokół drzwi po ich otwarciu
Elektryczna regulacja fotela kierowcy
Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
Klimatyzacja z funkcją Swing
Tylka kanapa dzielona w proporcji 60/40
Skórzana tapicerka w kolorze szarym
Skórzana kierownica
System audio Mazda – Clarion 6 głośników
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem

No i czas na fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

PostNapisane: 24 lis 2007, 14:16
przez Globy
Gratuluje, wyglada przeslicznie! Taki model byl od zawsze moim marzeniem, ale jak piszesz – znalezienie go w Polsce w dobrym stanie graniczy z rzecza niemozliwa. "Wasz" ma piekna historie... Nie dziwie sie przywiazaniu, dbajcie o Nia. Skrzynia od poczatku funkcjonuje bez naprawy? ;)

PostNapisane: 24 lis 2007, 14:17
przez palik
Powiem, że piękny ten amerykaniec ;) Szkoda tylko, że automat :( mam nadzieję, że w planach na przyszłość jest coś o tym :D

PostNapisane: 24 lis 2007, 17:42
przez noucamp
Nie ma to jak Mazda z USA :D

widze ze masz takei samo radyjkoooo co zapene nie lapie parzystych fal...:(;(;(;( :(

PostNapisane: 24 lis 2007, 17:44
przez strOOs
Globy, a ja wole liftback'i ;)

PostNapisane: 24 lis 2007, 18:06
przez Palladinum
Globy napisał(a):Skrzynia od poczatku funkcjonuje bez naprawy? ;)

Skrzynia miała problem w 1998 albo 99 już nie pamiętam ale od tego czasu jest już bez obsługowo tylko do ASO na przeglądy 2 razy do roku śmigam, no i benzynę i płyn do spryskiwacza dolewam, no i karcher'em go traktuje żeby był ładny.

noucamp napisał(a):masz takie samo radyjkoooo co zapewne nie łapie parzystych fal...:(;(;(;( :(

Tak to jego wada ale mam kasetkę z kablem i iPoda, ale muszę przyznać, że gra porostu super, w końcu to clarion a nie jakieś radio "krzak" :D

PostNapisane: 27 lis 2007, 21:19
przez Lukas007
W Twoich planach zobaczyłem ksenony Helli. Gdzie znalazłeś takie do GE?

PostNapisane: 28 lis 2007, 00:34
przez Palladinum
zestaw ksenonów na wymiar H1 bo niestety nikt z producentów lamp chyba nie zna 626 GE

PostNapisane: 28 lis 2007, 14:27
przez krakusik mx-3
ładna mazda pewnie nie jednego zaskoczyła na drodze :D

PostNapisane: 28 lis 2007, 17:17
przez Grzyby
Fajne autko – jak to Cronos :) szkoda tylko że kolorystyka całego wnętrza jest szara.
Reflektory widzę podobnie jak u mnie zmienione na europejskie.
Co do radia potwierdzam że Mazdowskie ori z Cronosa gra rewelacyjnie – mam (miałem) identyczny zestaw.
Z jednym ale – jak wymyśliłeś że to Clarion? Moje to nie był Clarion (leży sobie gdzieś na strychu) :)

Palladinum napisał(a):Lampki oświetlające przestrzeń wokół drzwi po ich otwarciu

kiszka bo tylko z przodu :P – w mojej LX są przy wszystkich drzwiach (chyba cięcie kosztów wyszło)

Zazdroszczę posiadania autka od nowości :) Przynajmniej nic nie może cię zaskoczyć.

btw. czemu nie ma ori naklejek na błotniku?

PostNapisane: 28 lis 2007, 21:58
przez Palladinum
Grzyby napisał(a):Fajne autko – jak to Cronos :) Z jednym ale – jak wymyśliłeś że to Clarion? Moje to nie był Clarion (leży sobie gdzieś na strychu) :) czemu nie ma ori naklejek na błotniku?


1. To nie Cronos
2. Clariona znalazłem na e-bay'u, bo sie zastanawiałem jaki producent robi takie fajne radyjko ale może się ktoś pomylił
3. Naklejek nigdy nie było – nie pytaj, bo nie wiem czemu – wiem ze powinny być ES ale niema

krakusik mx-3 napisał(a):ładna mazda pewnie nie jednego zaskoczyła na drodze :D


oj tak niejeden się zdziwił, mój tata lubi takie cicho ciemne samochody a ja mam to chyba po nim :D podoba mi sie to, ze auto wygląda na 2.0-2.2 a pod maską pracuje solidne(porządne) V6 :)

PostNapisane: 29 lis 2007, 12:32
przez Grzyby
Palladinum napisał(a):1. To nie Cronos

oczywiście że Cronos :)
Brak napisu o niczym nie świadczy.
Tylko w Cronosach były srebrne obwódki szyb (i inne dodatki).
No chyba że VIN nie zaczyna się od "1" to się zgodzę :) (ale niechętnie)

PostNapisane: 29 lis 2007, 20:19
przez Palladinum
a jak wytłumaczysz felgi, takich felg w cronosie nie ma a one są takie od nowości (tylko raz piaskowane ;P )

PostNapisane: 30 lis 2007, 12:04
przez Grzyby
Palladinum napisał(a):a jak wytłumaczysz felgi, takich felg w cronosie nie ma a one są takie od nowości

Gdzieś miałem prospekt Cronosa z 1994r. w którym na takich felgach stoi właśnie wersja ES.
Na forum też widziałem Cronosa z takimi felgami – też był to 2.5l.
Za to faktycznie – nie widziałem takich felg w żadnej z pozostałych wersji DX, LX z FSem – te miały zawsze "standardowe" felgi :)

Jak zwał tak zwał – ładny jest i tyle :)

PostNapisane: 30 lis 2007, 17:56
przez Globy
Wersja USA miala napis "626 V6", zas kanadyjska – "626 CRONOS". Tylko ta druga miala lampki we wszystkich drzwiach. Te felgi montowano do wersji LX i ES od pol-liftingu pod koniec 1994 roku. Wczesniej byly takie, jak w europejskiej GE KL (koplakowate).