Mazda 626 GE 93 r. HB 2.5 24V

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Raul1975 » 31 sie 2023, 18:24

Hej!
Chciałbym się ponownie przywitać po 7 letniej przerwie.
Szukając remedium na stresy dnia codziennego wpadłem na pomysł, żeby kupić sobie coś, przy czym będę mógł sobie ,,pogrzebać". Wybór był oczywisty, czyli kolejna Mazda 626 GE 2.5.
Po kilku miesiącach poszukiwań ,,udało" mi się dorwać Mazdę z rocznika 93'.
Autko jest w automacie i pierwsze co zrobiłem przed zakupem przewertowałem forum. Wpisy forumowiczów nie nastrajają optymizmem. Na miejscu w trakcie jazdy okazało się o dziwo, że biegi zmienia płynnie w obu trybach D/S więc zaryzykowałem. Auto sprawdziłem na stronie rządowej i wyszło, że przebieg ,,powinien" być realny jak na 260 000 dla 30 letniego auta. Środek też nie wygląda na poniszczony. Elektryka OK, nawet szyberdach działa, co mnie zdziwiło.
Po zakupie za 3 tyś zł auto wylądowało w znajomym warsztacie. Lista rzeczy do wymiany jest OGROMNA!
Cóż, plan od początku był jasny...powolne odrestaurowanie auta do stanu ,,fabrycznego". Może jeszcze raz napiszę: jestem świadomy kosztów, które NIGDY się nie zwrócą. Na swoją obronę napiszę, że przejazd w nocy tym autem po mieście daje tyle frajdy, że jestem w stanie przyjąć każdą falę/formę krytyki.
Na pierwszy rzut:
– hamulce przód/tył
– przewody paliwowe
– tuleje wahacza przód
– osłony przegubów ( wszystkie)
– łączniki stabilizatora
Za chwilę:
– drążki reakcyjne tył
– łączniki, gumy stabilizatora tył
– katalizator, bo oczywiście wycięty
– nowy wydech na coś bardziej ,,mruczącego"


Problemy i plany:
– niestety do wymiany jest tylna belka i tu mam pytanie. Czy do wszystkich pojemności tylna belka jest taka sama bo z schematu wychodzi że tak? Nr 28- 400, GA5R-2800A.
Po potwierdzeniu będę poszukiwał w dziale Kupię.
-nadkola tylne, mam już wybrane z Allegro ,,niby ocynk"
– oba progi
– niestety drobny wyciek na uszczelkach silnika i skrzyni, co mnie martwi najbardziej
– nie działa tempomat ( choć kontrolka się świeci)
– co jest standardem to uszkodzona klapka uchwytów na napoje i klapka przy popielniczce/zapalniczce której też będą szukał, ale nie wiem czy cały panel jest taki sam dla manual/automat?
– chciałbym ją obniżyć, kupno sprężyn za chwilę
– docelowo malowanie na czarną perłę
– wymiana felg/ opon
Załączniki
20230719_184354.jpg
20230720_173558.jpg
20230720_173611.jpg
20230830_124939.jpg
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 13:16
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 GE 2.5 93r.

Postprzez ArteK » 12 wrz 2023, 16:13

Jeśli dobrze kojarzę to trochę stała wystawiona, w sensie nie bardzo ktoś chciał kupić.

Powodzenia w remoncie i być może do zobaczenia :)
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 625 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Raul1975 » 14 wrz 2023, 18:12

Hej.
Faktycznie auto w okresie wakacyjnym stało i nie było chętnych.
Mazda po pierwszym etapie odebrana już od mechanika, można powiedzieć, że wymieniłem ,,pół auta" tj. masa elementów zawieszenia, przewodów, hamulce itd. dosłownie za grosze ;) w porównaniu do cen części młodszych aut oczywiście. Mam nawet takie wrażenie, że w sklepach słysząc że pytam o takie auto to chcą się ich pozbyć z magazynów. Teraz blacharz robi rozeznanie. Widzę że progi po ok. 100 zł za szt. Błotnik 50 zł ......pewnie też pół auta wymienię :D Będę też wiedział czy faktycznie ,,tylne sanki" są do wymiany.
Problem duży mam z halogenem od strony pasażera, nigdzie nie mogę dostać <oczy>
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 13:16
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 GE 2.5 93r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy