Strona 1 z 1

Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 16 lut 2021, 22:40
przez LongeruS
Witam Serdecznie Szanowne Grono

Swoją przygodę z xedosem 6 w kolorze 15y zacząłem 19 września 2020r. Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na ten model. Dobrze wiedząc, że jest to Mazda i niestety kolor korozja potrafi się ich dobrze trzymać postanowiłem wybrać się do Opoczna na wycieczkę.
Na samym początku u sprzedającego wtopa.. nie odpala bo słaba bateria więc prąd z drugiego aku i odpaliła V'łka bez większego problemu.
Po krótkiej jeździe próbnej i szukaniu wszelkich luzów przekładni i innych niepokojących dźwięków zapadła decyzja, że kupuje ten model przy okazji spełniając tym swoje małe malutkie marzenie z lat młodzieńczych, nie to żebym był stary czy coś <cisza> . 160kilometrów drogi powrotnej to dopiero była wstępna przygoda która rozpoczęła się z tym modelem. Przez to, że autko długo stało.. szlag trafił akumulator( Padnięta cela ) więc wymiana na nowy.
Mój nabytek to:

Typ: Xedos 6
Modell: CA69EAL
Seriennummer: 220045


• 33 466. z 34 833 Xedos 6 zbudowanych dla Europy.
• 7.307. z 20 057 Xedos 6 zbudowanych dla Niemiec.
• 1225. z 2229 Xedos 6 zbudowanych w 1998 roku.

• 9 z 16 Xedos 6 zbudowany 16.09.1998.

• 16.09.1998 to 1536. Dzień roboczy, w którym Xedos 6 został wyprodukowany dla Europy.
• Xedos 6 został wyprodukowany w Europie przez 1627 dni roboczych.
• W Europie wyprodukowano łącznie 16 425 egzemplarzy Xedosa 6 z roku modelowego 1996.
• Xedos 6 został wyprodukowany w Europie między 31 stycznia 1992 a 1 lutego 1999 *.
• Xedos 6 z roku modelowego 1996 został ostatnio wyprodukowany w Europie 1 lutego 1999 r. *.
Lista wyposażenia
– tempomat
– 4szyby w prądzie
– alcantara
– climatronic
– chyba 2x airbag
Bolączki mojego modelu w dniu zakupu:
Korozja <płacze> <płacze>
– ranty drzwi, <płacze>
– nadkola, <płacze>
– podłoga,
Niedziałające otwieranie szyb tylnych pasażera z przełącznika głównego oraz z drzwi pasażerów,
Święcący się check ABS (do dziś niezrobiony)
Święcący się check od spryskiwaczy
uszkodzona maska (podobno poprzedniemu właścicielowi się otworzyła)
dziurawy dolot.
Rzeczy które wyszły w trakcie użytkowania:
– uszkodzony pojemniczek na płyn od spryskiwaczy, rzecz jeszcze gorsza. Xed musiał mieć dobrego dzwona bo niestety podłużnica do roboty... ;/
– po maskę pojechałem do Raciborza była w dobrych $$$ więc nie stanowiło to większego problemu << -- zrobione
otwierania tylnych szyb dalej nie zrobione..
– nowe opony zimowe 17 letnie też będą na dniach kupowane
– wymiana układu dolotowego. --<< zrobione
– relokacja podtlenku lpg. --<< zrobione
– wymiana tarczy przednich wraz z zaciskiem os przednia --<< zrobione
– regeneracja zacisków tył. --<< zrobione
Mimo to i tak uważam ten model z jeden z lepszych od mazdy i na bank mam zamiar o niego zadbać tak jak należy.
Czy mi się to uda to tylko czas będzie w stanie pokazać.

PostNapisane: 17 lut 2021, 12:06
przez Płomień
Cześć!
Widzę że X6 ostatnio w modzie. I dobrze bo to bardzo wdzięczne auta, jeśli dać im odrobinę miłości i parę pensji odpali blacharzowi :D

Dbaj, remontuj, a w razie czego pytaj to forum pomoże. Rzuć też okiem na inne X6, bo jest tutaj parę naprawdę fajnych rodzynków <serduszka>

PostNapisane: 18 lut 2021, 10:56
przez witek
Xed naprawdę spoko :) Ogarnij sobie dolot, minimalne nieszczelności zawsze psuły pracę tego silnika.

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 18 lut 2021, 19:47
przez LongeruS
Spokojnie za chwila parę wszystko opiszę.. co udało się już zrobić z Xedosem od dnia zakupu ;–)
Więc od początku przygoda z akumulatorem więc poszedł zakup nowego :D
Auto odzyskało kulturę pracy.. lecz dalej nie dawało mi spokoju czemu to 2.0 v6 nie potrafi jechać więcej niż 160... i ciężko się męczy... więc poszła próba doszczelnienia dolotu jakąś taśmą... pomogło na chwile... udało się go rozbujać do magicznych 195 wg prędkościomierza :D to dało mi mój wewnętrzny spokój.. lecz niestety... radość nie trwałą zbyt długo... szlag jasny trafił przednie hamulce... do tego stopnia, że nie było sensu reanimować zacisków i jarzm... więc przy pomocy grupy łódzkiej.. wleciały kompletne przednie heble od Mazdy 6 GH wg sprzedającego od Diesla nie robiło mi to większej różnicy wleciały tarcze 299mm oraz nowe klocki.. tarcze zostały przetoczone bo podobno miał bicie.. ale udało się to wszystko ładnie poskładać w logiczną całość.. poniżej relacja dlaczego warto zaglądać do hamulców ;-D

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 20 lut 2021, 17:35
przez LongeruS
Witam
Coś dla oka:
Wymiana seryjnego dolotu na inny nie seryjny.
Zdjęcie z krótkim dolotem to stary układ, dziurawy jak sito, klejenie tego nic nie pomagało.
Padła decyzja, że trzeba go wymienić.
Pomoce naukowe od Risto jak najbardziej pomogły.
Silnik to K Seria dokładnie KF.
Dodatkowy tempomat trochę utrudnił zabawę ale jest to do opanowania.
Elementy z których korzystałem:
Złączka silikonowa prosta 76mm
Kolano aluminiowe 76mm długie 50cm – 2szt
Obejma T- clamp 84-76- 3 (wymagane było 5 źle policzyłem)
Obejma T clamp 90-98 3zt
Redukcja silikonowa 89-76 3szt
Uwaga!!
Na zdjęciu gdzie widać częściowo zmontowaną przeplywke należy uzbroić się w jakąś gumę która można swobodnie nałożyć na przeplywke aby uniknąć sytuacji pod hasłem: zsuwa się bo jest
ze stożka co powoduje zsuwanie się obejmy oraz redukcji silikonowej.
Edit.
Odma dolotu jest rozwiązana w następujący sposób.
Wezyk został przedłużony o ok 10-15cm założona złączka mosiężna prosta (nypel) do tego w ,, nowym" odcinku węża założone zostało kolano mosiężne 16-19mm. Został zrobiony nawiert 20mm od spodu. Na grzybek kolana została nałożona gumowa uszczelka zapobiegająca wysunięciu się w/w kolana. Całość została uszczelniona silikonem wysokotemperaturowym.
–@> Edit 2.
Niestety ten pomysł legł ostatnio w gruzach.. cały dolot zawalony szlamem z odmy.. nie obyło się bez czyszczenia i poprawki.. Poprawka polegała na usunięciu przedłużki 15cm.. zastąpienie tego dłuższym wężem średnicy FI 16.. i poprowadzenie go pod silnik.

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 24 lut 2021, 00:18
przez faflak
kolano 90stopni przy kolektorze nie zrobiło by Ci wizualnie lepszej roboty? mnie też w ixie czeka dolot alu :D ja bym jeszcze poobracał opaski nakretkami w dół ile sie da :) bede zagladał i kibicuje <faja>

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 24 lut 2021, 19:11
przez LongeruS
Jak widać w rozpisce są zakupione 2kolana.. oba zostały przycięte.. w tych kawałkach co było wymagane. Niestety tempomat utrudnił zabawę z dolotem dlatego wygląda jak wygląda.. u Ciebie tego problemu nie widzę pod maską wiec to wygląda znacznie lepiej;–)
Ważne, że działa i [tiiit] :–)

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 24 lut 2021, 20:04
przez faflak
No fakt to nietrafne porównanie w mx3 pod maska pies z budą przeleci a w ixie ciasno :D

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 25 lut 2021, 21:26
przez LongeruS
Uff.. dzięki pomocy moich najbliższych w rodzinie tj tato i mamo którzy odebrali za mnie tajemnicza paczkę.. udało się zrobić samemu dla siebie prezent i co za tym idzie dla xeda by LongeruS zakup nowych oczu.
W najbliższą sobotę oczywiście zostanie ten mały sprzęt zamontowany.
Aktualne lampy pójdą do profesjonalnego odświeżenia i regeneracji.

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 9 mar 2021, 22:08
przez LongeruS
Idzie powoli okres wiosenny więc trzeba się rozejrzeć za dobrymi oponami na xeda bo to nie przelewki ;–)
W między czasie udało się dorwać stalówki 17 w szerokości 7j z mazdy cx-5 więc nie musiałem szukać innych stalówek i nawet nieźle się prezentują w samochodzie. Aluski poszły na prostowanie i kto wie... może jakieś malowanie ? ? :D :D Poniżej kilka zdjęć.
Przy okazji przegląd wykonanych prac na obu osiach pojazdu tj przód oraz tył.
Pozdrawiam

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 10 mar 2021, 00:06
przez Adoz
Da się jeździć na tych kołach ? xD nie trą o ranty ?

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 10 mar 2021, 21:04
przez LongeruS
Adoz napisał(a):Da się jeździć na tych kołach ? xD nie trą o ranty ?


Siemka
Z racji tego, że mój xed nie ma obnizanego zawieszenia na sprężynach czy krótszym skoku amortyzatora to spokojnie mogę na tych felgach śmigać i absolutnie nic mi nie ociera ;–)

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 14 mar 2021, 11:23
przez LongeruS
Wczorajszą sobotę poświęciłem dla mojego xeda aby zrobić mu tylko i wyłącznie ręczna polerke lakieru tj pasta Tempo gabeczka do nakładania i mnóstwo szmatek do polerki !
Dla mnie efekt zadawalajacy :D

PostNapisane: 14 mar 2021, 13:04
przez Płomień
Zrób jakieś foto w pełnym słońcu, bo sztuczne oświetlenie z każdej strony psuje efekt błyszczenia :D

Do polerki ręczniej polecam G3 Farecla, potem odtłuścić i wosk. Tempo to w połowie wypełniacze silikonowe, i efekt Ci za tydzień / dwa zniknie.

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 4 lip 2021, 13:36
przez LongeruS
Witam
Długo się temacie nic nie działo co nie oznacza, że nie było drobnych modyfikacji w aucie ;–)
Wleciało oryginalne radyjko Bose z Xeda 9 wbudowana zmieniarka na 6 płyt plus kaseciak mały larytasik ale jak to pięknie gra przy małym wzmacniaczu Alpiny 351 i nikt mi nie powie, że transmiter FM da mi jakość muzyki na punkcie której po prostu mam bzika ;D <jupi> <jupi>
Po przejściu z czinczy na normalną kostkę do radia jakość powinna się jeszcze poprawić ;D

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '99 2.0 KF 140KM By LongeruS

PostNapisane: 1 sie 2021, 12:29
przez LongeruS
Niestety.. od bardzo bardzo długiego czasu borykałem się z przepalonym układem wydechowym.. przy 140km/h niestety nie dało się w aucie normalnie wysiedzieć pod czas podróży. <płacze>
Z początku gdy człowiek pomykał w województwie sam to mu to nie przeszkadzało :D .. do czasu. :|
Do czasu aż poznał <serduszka> kobietę <serduszka> która wręcz poprosiła abym to ogarnął, bo nie ma sensu krzyczeć w aucie.
Więc.. dlaczego by tego nie naprawić, warto słyszeć rozmówce i muzykę w aucie. Po wykonaniu kilku telefonów do zakładów specjalizujących się w układach wydechowych, udało się znaleźć najlepszą ofertę za części oraz robocizne. Jak widać na zdjęciach typowy objaw zużycia. :|
Polecam Serdecznie zakład w którym wykonałem usługę.

"Auto" Karol Oganiaczyk
Tłumiki i układy wydechowe
ul. Nenckiego 12, 98-200 Sieradz łódzkie

Środkowy tłumik: 190pln
Robocizna + uszczelka: 35

Teraz w aucie idzie usłyszeć jak pięknie radio potrafi zagrać oraz jak ten silnik potrafi zabrzmieć na seryjnym układzie wydechowym z tylko wymienionym układem dolotowym który opisywałem we wcześniejszym poście.
Pozdrawiam