Strona 1 z 4

Mazda 626 GD '87 Coupe 2.0i (FE) –> 2.2T (F2T)

PostNapisane: 29 cze 2019, 13:26
przez Payorez
Witam ponownie

Do rodziny dołączyła Mazda 626 GD coupe z 87 roku. Motor to 8 zaworowe 2.0 na wtrysku.
Auto ma Grill z halogenami, szyberdach, tylna blenda USDM, owiewka szyberdachu. Zawieszenie to przerobiony gwint z forda Probe mk2. Felgi jakieś no name 16 cali. Kolor auta K3 czyli srebrny metalik.
Dzień po zakupie i przeywiezieniu auta na laweciez Chojnic do Wrocławia, wybrałem się po nowe serduszko. I tak o to zakupiłem kompletnego swapa 2.2T czyli F2T z forda Probe mk1. Silnik, cały osprzęt, wiązka silnika, komputer, sanki, piasty, skrzynia i półosie.

W planach jest swap, swap hebli przód z 6stki GH, poprawki lakiernicze, poprawki blacharskie podłogi i kielichów. Po swapie moc do góry w granice 180-200KM.

PostNapisane: 29 cze 2019, 14:10
przez Szyna
Takie coś się gdzieś jeszcze u nas zachowało ?! Nooo powiem Ci że konkret, naprawdę. Śledzę wątek i powodzenia <spoko>

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 4 lip 2019, 10:49
przez Agniess
Piękna! <spoko>

Tylko... uważaj na sarny!

A Pietrzakowe foty mniam <serduszka>

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 12 lip 2019, 06:44
przez DARO MAZDA 323
Piękna zobacze na żywo i czekam na TURBO

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 19 sie 2019, 10:43
przez Payorez
hello wszystkim

Do auta wpadła nowa felga JR6 17 cali szeroka na 8 cali. Opona 205/45.
Do tego dokładka zderzaka, oklejony szyberdach jak na foto. Auto po korekcie lakieru. Było grubo.. pół auta najpierw papierem wodnym 3000, żeby potem wyprowadzić cutem i finiszem. Sezon powoli się kończy, a więc zaczynam szukać blacharza. Przed oddaniem do blacharza wyciągam silnik oraz cały środek. Po powrocie zaczynami swapa na 2.2T. sam swap jest szybki, ale ponoć problemy pojawiają się przy połączeniu wiązki kumputera z wiązką auta. Pożyjemy zobaczymy :D W ostatnim czasie byłem na JapFest'cie oraz na zlocie OSAKA organizowanym przez JDM Opole. ps. co do felg oczywiście zabawa z pierścieniami centrującymi, które trzeba robić na zamówienie..

PostNapisane: 20 sie 2019, 20:28
przez lajcik
Ja powiem tylko tyle, że na żywo wygląda jeszcze lepiej :) Chętnie zobaczę tę Madzię na Poznaniu, po swapie, jak wykręca dobry czas ;)

PostNapisane: 22 sie 2019, 17:24
przez Payorez
wątpię, że w 2 miesiące się z tym uwinę :|, ale będę się starał..

także, dopiero 2k20 najprawdopodobniej:/

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 27 paź 2019, 21:46
przez risto77
Wiem, że coś się dzieje a tu ciiiiiiiicho !!
Dawaj foty bo każdy ciekawy

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 29 paź 2019, 23:59
przez Payorez
Ciiiiicho Risto :D

No dobra coś się tam dzieje...
Wywalam niepotrzebne rzeczy :D np stary bak, nowy czeka w garażu.
00.jpg


Wnętrze całe do prania, a autko do blacharza na kompleksowe usuwanie rudej.
Do tego malowanie.. w sumie to połowy auta <lol> <lol> <lol>
1.jpg


2.jpg


Motor też idzie na złom, nie licząc paru gratów z niego dla znajomych.
3.jpg


4.jpg


Klasyczny widok co roku o tej porze wyciągam silnik z jakiegoś auta <faja> to już taka mała tradycja..
oby zakończona :D
5.jpg


Nowa kiera Momo Mazda. Nie będę przecież upalać na torze w drewnianej Nardi torino :D ps. dokupiłem
8.jpg


Ogólnie plany na auto są takie: Blacharka, malowanie elementów, środek wyprany i czyszczony na igłe, Swap na 2.2T, przednie hamulce EBC 299mm z Mazdy 6GH, całe zawieszenie tj. sanki i wahacze będę piaskował, malował oraz uzbrajał w żółte poliuretany. Turbina do regeneracji, głowica do sprawdzenia i wymiany el. eksploatacyjnych, założe nowe pierścienie tłokowe, rewizja stanu panewek, malowanie bloku oraz każdej śrubki pod maską. Nie będzie to clean look spod maski Raceizmowych aut, ale ma być czysto i ładnie :)
regeneracja tylnych hebli ( zostawiam bębny), stalowe przewody w oplocie przód i tył. Rozpórka kielichów przód i tył, naprawa jednego amorka z gwintem ( uszkodzona reg. twardości). MBC na turbo, komputer z wywalonym CUT Boostem przy 0.8 Bara ( będzie dmuchać do 1.0). Kompletny wydech 2,5 cala, dwie puszki przelotowe od Fmic. Intercooler do turbo troszkę większy niż ory zapewne też od Fmic.
i na koniec semislicki ( pare modeli chodzi po głowie, zobaczymy co się trafi w dobrej cenie. Sprzęgło do obicia kewlarem.

To tyle, co mi aktualnie przychodzi do głowy...

Ogólnie zamysł auta jest na +200KM na time ataki typu tor Poznań, Tor Krzywa oraz inne. Będą się ludzie dziwić jakie czasy pokręci 33 letnia coupeta :D

Trzymajcie kciuki za moją płynność finansową <rotfl> <glupek2> <diabełek> papa

PostNapisane: 30 paź 2019, 00:01
przez Szyna
Co to za śmieszny licznik :P

PostNapisane: 30 paź 2019, 00:15
przez Payorez
Szyna napisał(a):Co to za śmieszny licznik :P


Dizel power Panie <lol>

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 27 lis 2019, 00:14
przez Payorez
wiedz, że coś się dzieje :D

jutro wiozę wał oraz blok do szlifu Blok na cylidrach juz ma lekkie wtarcia a panewki z racji wieku zaczęły sie podkruszać przy otworze olejowym. Jak pomierzą mi i potwierdzą, że nadaje się do szlifu to od razu zamawiam z USA sprzęgło oraz zestaw naprawczy do silnika ( cylindry, pierścienie, panewki, uszczelki rozrząd, pompe oleju i wody). Następnie malowanie bloku jeszcze nie wiem na jaki kolor... głowice raczej sam zregeneruje potem tylko na planowanie. Turbo tez czeka regeneracja. Jak pomyśle o ogromie prac, który mnie czeka i worku pieniędzy to... hahaha <glupek2> <dupa> <głaszcze>

PostNapisane: 27 lis 2019, 20:42
przez Szyna
Chcesz sprzedam Ci moją będziesz miał auto zastępcze :P

PostNapisane: 28 lis 2019, 11:27
przez Payorez
Przeciez mam 626 GD w dizlu :p – już mam dosyć tego klekota ;D 82 tysiące km razem

PostNapisane: 28 lis 2019, 18:36
przez Szyna
Ja ponad 180 tys :D i 10 lat :P

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 2 gru 2019, 18:31
przez MrShaleck
O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P

PostNapisane: 4 gru 2019, 00:04
przez Payorez
MrShaleck napisał(a):O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P


proszę go nie odwiedzać xD

PostNapisane: 4 gru 2019, 22:14
przez MrShaleck
Payorez napisał(a):
MrShaleck napisał(a):O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P


proszę go nie odwiedzać xD


Dobra, tutaj Ci odpuszczę <lol>

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 9 gru 2019, 21:27
przez Payorez
Hellouuu

Dzisiaj przyjechała paczucha z USA. kpl Sprzęgło wzmacniane (udało się ominąć oclenie). Na dniach powinna dotrzeć również kolejna paczka z USA z częściami remontowymi do silnika, póki co leży w Amsterdamie ( piękne miasto <3)

Jutro może w końcu wyszlifuje i pomaluje blok, jest plan zalać go kwasem w kanały wodne, żeby wytrawić osad z "wody i kamienia".. zobaczymy co z tego wyjdzie..

Przy otrzymaniu przesyłki z tłokami, zabieram graty i wiozę do szlifierni. Bez nich się nie obejdzie. Trzeba dobrze ściągnąć wymiary. Panewki będą na 1 szlif, tłoki były dostępne tylko na 2gi szlif ( i dostępność tylko w USA <glupek2> ).

W przeciągu tygodnia odbieram auto od blacharza i lakiernika, robię miejsce w garażu i ściągam całe zawieszenie, które pojedzie na malowanie proszkowe, po uprzednim piaskowaniu.

Re: Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

PostNapisane: 2 sty 2020, 01:37
przez Payorez
1.jpg

przyjechały graty z USA tłoki panewki
2.jpg

wszystkei uszczelki, pompa oleju cały rozrząd
3.jpg

głowica po wymianie uszczelniaczy, docieraniu zaworów, planowaniu
4.jpg

blok po szlifie cylindrów
5.jpg

wał po szlifie
6.jpg

miska wyczyszczona i zakonserwowana razem z pomalowaniem ( tak, elementy zawieszenia pod autem będą na taki oczoebny fiolet, do tego żółtepoliuretany)
7.jpg

zbiornik paliwa nowy
8.jpg

w mędzyczasie z nudów wypralem podsufitkę
9.jpg
i jeszcze zfrezowane kolo zamachowe, bo było spalone na powiechrzni..