Mazda 626 GD F2 '87 Coupe 2.0i –> 2.2T

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Payorez » 29 cze 2019, 13:26

Witam ponownie

Do rodziny dołączyła Mazda 626 GD coupe z 87 roku. Motor to 8 zaworowe 2.0 na wtrysku.
Auto ma Grill z halogenami, szyberdach, tylna blenda USDM, owiewka szyberdachu. Zawieszenie to przerobiony gwint z forda Probe mk2. Felgi jakieś no name 16 cali. Kolor auta K3 czyli srebrny metalik.
Dzień po zakupie i przeywiezieniu auta na laweciez Chojnic do Wrocławia, wybrałem się po nowe serduszko. I tak o to zakupiłem kompletnego swapa 2.2T czyli F2T z forda Probe mk1. Silnik, cały osprzęt, wiązka silnika, komputer, sanki, piasty, skrzynia i półosie.

W planach jest swap, swap hebli przód z 6stki GH, poprawki lakiernicze, poprawki blacharskie podłogi i kielichów. Po swapie moc do góry w granice 180-200KM.
Załączniki
IMG_6370-5.jpg
IMG_6400-5.jpg
IMG_6416-5.jpg
IMG_6422-5.jpg
jaaa.jpg
kiera.jpg
turbo.jpg
tył.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez Szyna » 29 cze 2019, 14:10

Takie coś się gdzieś jeszcze u nas zachowało ?! Nooo powiem Ci że konkret, naprawdę. Śledzę wątek i powodzenia <spoko>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3215 (87/153)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Agniess » 4 lip 2019, 10:49

Piękna! <spoko>

Tylko... uważaj na sarny!

A Pietrzakowe foty mniam <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 09:54
Posty: 405 (0/13)
Skąd: Wrocław/Kościan
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 lip 2019, 06:44

Piękna zobacze na żywo i czekam na TURBO
Mazda 323 BG KLde -165 KM
VW Touran 1.9 TDI – 135 KM
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2654 (7/62)
Skąd: Wrocław
Auto: SKODA FABIA II – 1.4 TDI
VW Touran 1.9 TDI
Mazda 323 BG V6

Postprzez Payorez » 19 sie 2019, 10:43

hello wszystkim

Do auta wpadła nowa felga JR6 17 cali szeroka na 8 cali. Opona 205/45.
Do tego dokładka zderzaka, oklejony szyberdach jak na foto. Auto po korekcie lakieru. Było grubo.. pół auta najpierw papierem wodnym 3000, żeby potem wyprowadzić cutem i finiszem. Sezon powoli się kończy, a więc zaczynam szukać blacharza. Przed oddaniem do blacharza wyciągam silnik oraz cały środek. Po powrocie zaczynami swapa na 2.2T. sam swap jest szybki, ale ponoć problemy pojawiają się przy połączeniu wiązki kumputera z wiązką auta. Pożyjemy zobaczymy :D W ostatnim czasie byłem na JapFest'cie oraz na zlocie OSAKA organizowanym przez JDM Opole. ps. co do felg oczywiście zabawa z pierścieniami centrującymi, które trzeba robić na zamówienie..
Załączniki
maz.jpg
dach 626.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez lajcik » 20 sie 2019, 20:28

Ja powiem tylko tyle, że na żywo wygląda jeszcze lepiej :) Chętnie zobaczę tę Madzię na Poznaniu, po swapie, jak wykręca dobry czas ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 41 (2/0)
Auto:
Xedos 95' 2.5 V6

Postprzez Payorez » 22 sie 2019, 17:24

wątpię, że w 2 miesiące się z tym uwinę :|, ale będę się starał..

także, dopiero 2k20 najprawdopodobniej:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez risto77 » 27 paź 2019, 21:46

Wiem, że coś się dzieje a tu ciiiiiiiicho !!
Dawaj foty bo każdy ciekawy
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2233 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Payorez » 29 paź 2019, 23:59

Ciiiiicho Risto :D

No dobra coś się tam dzieje...
Wywalam niepotrzebne rzeczy :D np stary bak, nowy czeka w garażu.
00.jpg


Wnętrze całe do prania, a autko do blacharza na kompleksowe usuwanie rudej.
Do tego malowanie.. w sumie to połowy auta <lol> <lol> <lol>
1.jpg


2.jpg


Motor też idzie na złom, nie licząc paru gratów z niego dla znajomych.
3.jpg


4.jpg


Klasyczny widok co roku o tej porze wyciągam silnik z jakiegoś auta <faja> to już taka mała tradycja..
oby zakończona :D
5.jpg


Nowa kiera Momo Mazda. Nie będę przecież upalać na torze w drewnianej Nardi torino :D ps. dokupiłem
8.jpg


Ogólnie plany na auto są takie: Blacharka, malowanie elementów, środek wyprany i czyszczony na igłe, Swap na 2.2T, przednie hamulce EBC 299mm z Mazdy 6GH, całe zawieszenie tj. sanki i wahacze będę piaskował, malował oraz uzbrajał w żółte poliuretany. Turbina do regeneracji, głowica do sprawdzenia i wymiany el. eksploatacyjnych, założe nowe pierścienie tłokowe, rewizja stanu panewek, malowanie bloku oraz każdej śrubki pod maską. Nie będzie to clean look spod maski Raceizmowych aut, ale ma być czysto i ładnie :)
regeneracja tylnych hebli ( zostawiam bębny), stalowe przewody w oplocie przód i tył. Rozpórka kielichów przód i tył, naprawa jednego amorka z gwintem ( uszkodzona reg. twardości). MBC na turbo, komputer z wywalonym CUT Boostem przy 0.8 Bara ( będzie dmuchać do 1.0). Kompletny wydech 2,5 cala, dwie puszki przelotowe od Fmic. Intercooler do turbo troszkę większy niż ory zapewne też od Fmic.
i na koniec semislicki ( pare modeli chodzi po głowie, zobaczymy co się trafi w dobrej cenie. Sprzęgło do obicia kewlarem.

To tyle, co mi aktualnie przychodzi do głowy...

Ogólnie zamysł auta jest na +200KM na time ataki typu tor Poznań, Tor Krzywa oraz inne. Będą się ludzie dziwić jakie czasy pokręci 33 letnia coupeta :D

Trzymajcie kciuki za moją płynność finansową <rotfl> <glupek2> <diabełek> papa
Ostatnio edytowano 30 paź 2019, 00:34 przez Payorez, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez Szyna » 30 paź 2019, 00:01

Co to za śmieszny licznik :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3215 (87/153)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 30 paź 2019, 00:15

Szyna napisał(a):Co to za śmieszny licznik :P


Dizel power Panie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez Payorez » 27 lis 2019, 00:14

wiedz, że coś się dzieje :D

jutro wiozę wał oraz blok do szlifu Blok na cylidrach juz ma lekkie wtarcia a panewki z racji wieku zaczęły sie podkruszać przy otworze olejowym. Jak pomierzą mi i potwierdzą, że nadaje się do szlifu to od razu zamawiam z USA sprzęgło oraz zestaw naprawczy do silnika ( cylindry, pierścienie, panewki, uszczelki rozrząd, pompe oleju i wody). Następnie malowanie bloku jeszcze nie wiem na jaki kolor... głowice raczej sam zregeneruje potem tylko na planowanie. Turbo tez czeka regeneracja. Jak pomyśle o ogromie prac, który mnie czeka i worku pieniędzy to... hahaha <glupek2> <dupa> <głaszcze>
Załączniki
20191117_163220.jpg
20191126_204951.jpg
20191126_205001.jpg
20191126_205008.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez Szyna » 27 lis 2019, 20:42

Chcesz sprzedam Ci moją będziesz miał auto zastępcze :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3215 (87/153)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 28 lis 2019, 11:27

Przeciez mam 626 GD w dizlu :p – już mam dosyć tego klekota ;D 82 tysiące km razem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez Szyna » 28 lis 2019, 18:36

Ja ponad 180 tys :D i 10 lat :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3215 (87/153)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 2 gru 2019, 18:31

O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2125 (7/29)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530d e39
Honda CBF 600SA
Było:
MB CLK 230Kompressor
Suzuki GSF600 Bandit S
Signum '08 1.9 CDTi 220hp
Saab 9-5 Aero ~300hp
Mazda 6 2.0MZR-CD
323F BA GT V6
626 GD Coupe '89 F2
626 GD Coupe '90 F2

Postprzez Payorez » 4 gru 2019, 00:04

MrShaleck napisał(a):O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P


proszę go nie odwiedzać xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Postprzez MrShaleck » 4 gru 2019, 22:14

Payorez napisał(a):
MrShaleck napisał(a):O nie widziałem, że wątek na forum założyłeś :P


proszę go nie odwiedzać xD


Dobra, tutaj Ci odpuszczę <lol>
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2125 (7/29)
Skąd: PRAUST
Auto: BMW 530d e39
Honda CBF 600SA
Było:
MB CLK 230Kompressor
Suzuki GSF600 Bandit S
Signum '08 1.9 CDTi 220hp
Saab 9-5 Aero ~300hp
Mazda 6 2.0MZR-CD
323F BA GT V6
626 GD Coupe '89 F2
626 GD Coupe '90 F2

Postprzez Payorez » 9 gru 2019, 21:27

Hellouuu

Dzisiaj przyjechała paczucha z USA. kpl Sprzęgło wzmacniane (udało się ominąć oclenie). Na dniach powinna dotrzeć również kolejna paczka z USA z częściami remontowymi do silnika, póki co leży w Amsterdamie ( piękne miasto <3)

Jutro może w końcu wyszlifuje i pomaluje blok, jest plan zalać go kwasem w kanały wodne, żeby wytrawić osad z "wody i kamienia".. zobaczymy co z tego wyjdzie..

Przy otrzymaniu przesyłki z tłokami, zabieram graty i wiozę do szlifierni. Bez nich się nie obejdzie. Trzeba dobrze ściągnąć wymiary. Panewki będą na 1 szlif, tłoki były dostępne tylko na 2gi szlif ( i dostępność tylko w USA <glupek2> ).

W przeciągu tygodnia odbieram auto od blacharza i lakiernika, robię miejsce w garażu i ściągam całe zawieszenie, które pojedzie na malowanie proszkowe, po uprzednim piaskowaniu.
Załączniki
sprzęgło.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 489 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 1991r.
sedan 2.0 Diesel
– Mazda 626 Coupe 1987 2.0I –>2.2T
– Mazda Xedos 9 2.5V6 – na żyletki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy