Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2.5v6 VENOM

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez SebaGarage » 22 cze 2019, 06:21

Witam .
Przedstawić się chciałem i swoją pierwszą w życiu mazdę.(Zawzięty Hondziarz ze mnie był <serduszka> )
Więc tak. Historia jest może niezbyt ciekawa, ale opowiem.
Moje poszukiwania Mazdy zaczęły się od Mitsubishi eclipse <glupek2> a zakończyły po kilku dobrych miesiącach szukania na pierwszej mx6 jaką zobaczyłem, że jest do sprzedania. Nie wiem jak to się stało?? :D
Prawda jest tylko jedna nie mogło być inaczej, bo po prostu zakochałem się w tym nadwoziu i wpadłem po uszy.
O aucie:
Jak na razie seryjne auto w niezłym stanie po niewielkiej odbudowie blacharskiej( i cieszę się,że mnie to ominęło) Poprzedni właściciel dbał jak umiał, chuchał, dmuchał, pod kocem trzymał ( no, pod blokiem ostatnie miesiące ;) ale i tak stan auta podpowiada,że dbał).

Mazda ma serducho 2.5V6 KL...chyba DE <rotfl> 1993r. wyprodukowana w Hiroszimie
Wyposarzenie:
Klima, tempomat, radijo, el. szyby, el. lusterka i el. antena :D Oraz szyberdach, centralny zamek i halogeny.
I to nie koniec bo zamierzam ta listę rozszerzyć. :)

Ciekawostka!
Auto wyjechało z fabryki do salonu w lutym 1993 i zostało po raz pierwszy sprzedane i zarejestrowane 07.06 1993 DOKŁADNIE 26 lat później kupiłem ją JA. Tyle na mnie czekała <faja> Przypadek? Nie sądzę <lol> <lol>
I tak oto kupiłem MX6
https://www.youtube.com/watch?v=-gK8mIT-mmo
Zdjęcia zaraz po zakupie.
Oraz zdjecia z pierwszych prac przy Mixi
Załączniki
IMG_20190614_180156815.jpg
IMG_20190614_180213136.jpg
Lewe nadkole było robione środkiem. Ale purchle wychodzą po obu stronach niestety nowe.
IMG_20190614_180403684.jpg
IMG_20190614_180346713.jpg
Tapicerka jak widać na obrazku. Materiał [tiiit] mocny. Ale słońce i czas zrobiły swoje.
IMG_20190614_180412208.jpg
IMG_20190607_085351184.jpg
Ciemne lampy nie w moim stylu
IMG_20190611_122525691.jpg
Wstępne oględziny nie wykazały wielu wad.
Drobne wycieki spod znaku pokryw zaworów. Powierzchowna korozja niektórych elementów i podpora półosi lewej do wymiany.
IMG_20190611_122650958.jpg
IMG_20190611_122530761.jpg
IMG_20190611_122833685.jpg
IMG_20190611_122626300.jpg
IMG_20190611_122503920.jpg
Ostatnio edytowano 3 sie 2019, 12:08 przez SebaGarage, łącznie edytowano 12 razy
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez Bartg » 24 cze 2019, 06:41

Bez zdjęć nie przejdzie temat, z samym filmikiem też nie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez SebaGarage » 4 lip 2019, 18:18

Wątek jest w trakcie poprawiania i edycji. proszęo wyrozumiałość.

Dziękuję za akceptację.



W najbliżych planach jest:
1. Doprowadzenie auta do stanu lalka, w tym
a. rozebranie całego środka, renowacja plastików i tapicerki. DONE
b. Sprawdzenie stanu blachy od środka auta i kompletne jego zabezpieczenie. DONE
c. Doprowadzenie deski rozdzielczej w tym zegary indiglo (nie świecą jak trzeba) i reszta mrugających diodek itp.
2.Poprawienie wyglądu oraz zabezpieczenie z zewnątrz.
a. naprawa blacharska szczególnie nadkola lewy tył(purchle)
b. Kompletne sprawdzenie i zabezpieczenie podwozia.
c. Odnowienie/wymiana lamp zo stanu orginał! DONE
d. Pozbycie się fabrycznego spojlera DOINE
3. Mechanika, tu nie ma wiele do zrobie na już. :)
a. rozrząd, poprawa chlodzenia wymiana wszystkich płynów ustrojowych. W TRAKCIE REALIZACJI
c. hamulce( zostaja seryjne ale nowe :) / zregenerowane zaciski DONE


Jeszcze kilka zdjęć z garażu pracy twórczej <oczko>
Fotele zostały wymontowane i uprane, razem z tapicerka na boczkach i wykładzina podłogi.
Załączniki
IMG_20190625_121837897.jpg
Przed praniem
IMG_20190624_141349101.jpg
IMG_20190624_144026127.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez SebaGarage » 9 lip 2019, 13:42

I po praniu. Zdjęcia oraz filmik z tej nierównej walki.
https://youtu.be/DnI2Ku_5m1M

Dopisano 9 lip 2019, 14:02:

Temat poszedł dalej... Podłoga od środka karoserii została kompletnie sprawdzona i zabezpieczona. W tym również profile zamknięte.
Film i focie. :D poniżej. Co kto woli.
https://youtu.be/vtqUg9ELWSM

Dopisano 9 lip 2019, 15:00:

Dopisano 9 lip 2019, 15:07:

Ponieważ prace przy Maździe posuwają się dość szybko do przodu. To może nadszedł czas na odrobinę frajdy.
Czyli co jest w planach <czarodziej>
Plany
1 Wymiana seryjnych foteli przednich na te z Rexa ...level Done
2 Wymiana wykładzin na czarne. (Bagażnik już zrobiony)
3 Pozbycie się radia i seryjnego zegarka.
W to miejsce wejdą dodatkowe zegary z Hyundaia coupe oraz cupholder. ( W trakcie realizacji)
4 radio zastąpić modułem bluetooth że wzmacniaczem schowane pod deską. ( W trakcie realizacji)
5 Wymiana układu wydechowego od kolektora po końcowy głośny bas <diabełek> na tą chwilę na seryjnym przekroju.
6 Zawieszenie w dół o jakieś -35 mm. Konfiguracja jeszcze nie określona.
7 wyspawanie rozpórki na przód. A być może "półklatki".
8 Docelowo najchętniej instalacja Nitro lub jeśli życie zweryfikuje plan( pamiętajcie że to moja pierwsza Mazda) dołożenie kompresora.
( Poza lista wymiana sprzęgła na lepsze i odelżone koło zamachowe) ..sooon
Nadwozie.
9 Pozbycie się spojlera tylniej klapy.... level Done
10. Dołożenie dokładki przedniego zderzaka
11. Karoseria: Maska dach i klapa bagażnika oklejone w czarny carbon....( To już blisko) cała reszta pójdzie w czarny mat. (Ew. Jak się zmieni koncepcja inny Kolor.. chodzi mi po głowie jakoś ecru..czy jak to zwał)
12 Lampy. powrót do oryginału...Done
13. Na sam koniec nowe buty. Felgi i opony ( na razie bez planu jakie.
To by było tyle. <faja>
Zdjęcia aktualnego stanu auta wkleję. W ciągu tygodnia jak już pojawi się carbon wrap.
Załączniki
IMG_20190625_163508988.jpg
IMG_20190625_120625299.jpg
IMG_20190625_163454363.jpg
Niestety fotele na górze wyblakłe od słońca a na dole ciemniejsze.
IMG_20190624_125318646.jpg
Tak było przed
IMG_20190624_144042159.jpg
IMG_20190624_143841176.jpg
IMG_20190624_125311363.jpg
IMG_20190630_132828893.jpg
A tu już po. Widać różnicę mam nadzieję.
IMG_20190630_110854637.jpg
IMG_20190630_110926161.jpg
IMG_20190630_132839382.jpg
IMG_20190630_110818655.jpg
IMG_20190630_110908332.jpg
IMG_20190630_133120609.jpg
Ostatnio edytowano 10 lip 2019, 11:56 przez SebaGarage, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez ArteK » 9 lip 2019, 19:21

Może głupie pytanie zadam, ale... Rdzy się pozbyłeś(wyciąłeś, wyczyściłeś) i dopiero zamalowałeś podłogę? Wcześniej przed poszedł podkład?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez SebaGarage » 9 lip 2019, 21:25

Pytanie wcale nie głupie. Po prostu w opisie skupiam się na efekcie nie na wykonanej pracy. Bo to najnudniejsza część.
Na podłodze od wewnątrz, jak pisałem generanie nie było tragedi więc szczota druciana w zasadzie wystarczyła czasem ręcznie, czasem wiertarka...( jescze zostało od spodu ) w kilku miejscach głównie na lączeniu rogów z podłogą, mocowaniach foteli i w bagażniku stosowałem/testowałem inchibitor rdzy epoxy brunox na całość po doczyszczeniu/zmatowieniu/odtłuszczeniu poszedł podkład epoksydowy dwie warstwy. Profile zamknete zabezpieczałem środkiem na bazie wosku poszło mi tego 3 l Wszystkie środki BOLLa.
W aucie były miejsca gdzie blacha była wycinana ze względu na korozję i wspawywane nowe elementy między innymi część progów i nadkole. ( mimo tego wyszłą rdza po obu stronach od nowege elementu.)
Ponieważ w większości robię sam w pojedynkę. To nie zawsze mam czas czy chęć nagrywać co robię.
Zdjęć trochę jest. Na wypadek gdyby kiedyś miała zmienić właściciela. Ale to mało prawdopodobne <serduszka>
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że kogoś zainteresuje moja technika i technologia <lol>
Zresztą to nie reklama w celach sprzedażowych tylko zwykłe samochwalstwo :) jak pięknie zrobiłem <jupi>
Ale jak ktoś będzie miał konkretne pytania zawsze chętnie odpowiem..chyba, że to będzie tajemnica <oczko>


https://youtu.be/2mcb_Pz8D4I
Apropo foteli z Rexa :D
Załączniki
IMG_20190702_113849418.jpg
Zakupione fotele. Razem z wiązkami i włącznikami do podgrzewania. Fotel kierowcy elektryczny .
IMG_20190702_184638335.jpg
Przykręcone i przyspawane oryginalne mocowania z foteli seryjnych. 4 h rozwieralem nity żeby nic nie uszkodzić
IMG_20190703_105256255.jpg
Podorabiane są nowe wtyczki w fotelach i samochodzie więc są w pełni funkcjonalne.
IMG_20190702_191753046.jpg
IMG_20190703_103104714.jpg
Ostatnio edytowano 9 lip 2019, 21:43 przez SebaGarage, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez Adoz » 9 lip 2019, 21:30

Co prawda nie przepadam za mx6 ale będę śledzić bo lubię takie odbudowy aut. W tak odświeżonym wnętrzu odrazu lepiej będzie się jeździć.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez radar88 » 9 lip 2019, 21:35

Generalnie Brunox to lipa, poprawialem po nim juz kilka razy...na przyszlosc lepszy APP R stop :)

Ladny ten MiXik :)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez SebaGarage » 9 lip 2019, 21:49

Kurde. A mówiono mi co innego odnośnie brunoxa.?
Kolega stosował w Nissanie Patrolu i był happy
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez radar88 » 9 lip 2019, 22:23

SebaGarage napisał(a):Kurde. A mówiono mi co innego odnośnie brunoxa.?
Kolega stosował w Nissanie Patrolu i był happy

Kiedys dawno dawno temu Brunox byl dobry, ale jakis czas temu poprawialem slupek A wlasnie po brunoxie...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez SebaGarage » 10 lip 2019, 07:17

No cóż... wyjdzie w praniu. Za jakisczas i tak prawdopodobnie będę wymieniał ykładzinę podłogi to zerknę co sie dzieje. Ale nie powinno nic wyłazić. Dobrze czyściłem nawet jak na inchibitor to zbyt mocno.

Teraz na tapetę wlatuje karoseria z zewnętrznej strony :D folia już czeka
No. Jeszcze kilka detali w środku do dokończennia jak np. Wymiana wszytkich spinek tzrymających boczki, naprawa/wymiana przełącznika szyb. No i konsola środkowa czyli Trójca Ś. jak ją nazywam. Radio/cupholder/zegary dodatkowe muszę z tym zrobić porządek :)
I okleić to w carbon :D
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez Płomień » 11 lip 2019, 11:54

Super się za to zabrałeś! Szanuję zakup, nadal za mną chodzi Mx6, ale póki nie znajdzie się jakiś rodzyn z 4WS to zostaję przy Xedosie.

Podpinam się, że brunox nie daje rady. Jest na rynku sporo innych lepszych środków, i sporo tańszych.

Napisałeś że na sam koniec nowe buty. A na czym teraz jeździsz? Mimo wszystko Mx6 to dość szybkie auto, które zachęca do zabawy i dynamicznej jazdy. Opony to pierwsze co bym zrobił, żeby projekt nie skończył się przedwcześnie i przymusowo.

Nie wiem czy jest sens w KLu odelżać koło zamachowe, zwłaszcza przy fabrycznej skrzyni biegów. O ile zrzucenie masy przy silniku 1.6 daje sporą różnicę, o tyle przy dwu i pół litrowej vałce ciężko jest zauważyć jakieś pozytywne efekty, ale zostaje nerwowość silnika. Jeździłem na lekkim kole przez pewien czas, ale wyleciało przy pierwszej okazji. Przemyśl to dobrze, zwłaszcza jeśli planujesz kompresor, albo inną formę doładowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez SebaGarage » 11 lip 2019, 22:04

Hej. To na razie wstępny zarys. Jak pisałem to mija pierwsza Mazda i pierwsze V.
Wszelkie rady będą bardzo w cenie. Marzy mi się nitro jako forma poprawy przyśpieszenia. A kompresor jest alternatywą gdyby pomysł okazał się chybiony. Tak ja odelżenie koła ;)
Co do butów na końcu. To nie martw się przedwczesnym zakończeniem kariery mx-a. Bawi mnie jazda tym ale to nie jest najbardziej narowiste auto jakim latałem.
Natomiast najzajebistrze <serduszka>
Przed końcem projektu to my jeździmy ale czasem do pracy i spowrotem z prędkością roboczą 40-80km/h jestem tak przyzwyczajony od jazdy na co dzień terenowym autem.
I dzięki za dobre słowo :)
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez SebaGarage » 3 sie 2019, 12:06

Zaczynam oklejać :)
Załączniki
IMG_20190731_214358047.jpg
Coś nowego ..
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez Beny » 3 sie 2019, 12:30

Nie me gusta,ale podejrzewam ze wieksze łał zrobiło by wypolerowanie tego co jest ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez SebaGarage » 4 sie 2019, 09:33

Niestety nie.
Jest to rozwiązanie najprawdopodobniej chwilowe.
Niestety maska nie nadawała się do polerowania( jest w masakryczny stanie, tak jak przedni zderzak.)
Aczkolwiek zawsze mi się marzyło auto gdzie maska dach i tylna klapa jest tak oklejona.
I tak też zrobię.
Folia ma to do siebie że łatwo ją zdjąć :)
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez SebaGarage » 5 sie 2019, 20:37

I lecimy dalej z folią.
Załączniki
IMG_20190805_182749335.jpg
IMG_20190805_140740954.jpg
IMG_20190805_152014937.jpg
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Postprzez mrd » 9 sie 2019, 09:45

Widzę moda na oklejanie coraz większa...
A nie lepiej było polakierować ten panel?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2017, 00:18
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1992
Mazda MX6 2.5 V6 Kl 1994
Peugeot 206 gti 2003

Postprzez Adoz » 9 sie 2019, 19:58

Mi też ten alacarbon nie podchodzi xD lepiej okleić w jakis np. czarny połysk.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez SebaGarage » 11 sie 2019, 10:19

Każdy ma swój gust.

Ja prawdopodobnie deczko przestarzały <lol>
Jest już konkret projekt na to auto i ten Ala carbon pasuje do tematu. Czerń, czerwień i biel.
Chociaż... Chodziła mi po głowie zmiana koncepcji na zupełnie inną. Widziałem kiedyś na YT jasną beżową...ecru...czy jak to się tam nazywa i zakochałem się w tym aucie. Jak znajdę to wrzucę zdjęcie lub film.
Tylko to by się wiązało już z kompletną zmianą koloru. Bo nie wyobrażam sobie oklejania z czarnego na taki jasny beż. Otwierasz maskę a tam czarno. Drzwi otwierasz a tam czarno. :| Może to będzie kiedyś następny krok. Na razie realizuje projekt VENOM <faja>
I tu carbon jest git.
Ostatnio nawiozłem trochę gratów
Załączniki
IMG_20190808_181114043.jpg
Szaber,szaber,szaber...a co z tego wyjdzie???? Kto to wie ...
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2019, 09:56
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6 2,5V6 E-spec 1993r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy