Mazda Xedos 6 Xsiężniczka CA KL '95 2.5 V6 24V by KyRy/phoenx/lajcik

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez lajcik » 8 sie 2019, 21:54

Siadła antenka dzięki pomocy z grupy x6 oraz ms. Tymczasowo odpala się przez włącznik podgrzewania fotela, ale w planach jest zmiana miejsca na bardziej intuicyjne ;)
antenka-down.PNG
antenka-down
antenka-up.PNG
antenka-up
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez Adri@n95 » 8 sie 2019, 22:29

Czemu takie druciaratwo zamiast normalne podłączenie wysuwania do radia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2017, 21:55
Posty: 23
Skąd: Płock
Auto: Xedos 6 2.0 v6
MX-5 NA '91 1.6

Postprzez lajcik » 9 sie 2019, 09:26

Druciarstwo to chyba za mocne słowo ;) Jak jeżdżę po mieście to nie potrzebuję jej wysuwanej. To samo jak lecę autostradą z bt, wtedy wolałbym jej nie wysuwać. Wiadomo fajny bajer jak przekrecam stacyjkę i automatycznie się to włącza ale mi to bardziej pasuje (i lepiej wygląda).
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez lajcik » 24 sie 2019, 23:15

Jak ten czas mija, 8k już zrobione i xedos (pewnie nie pierwszy raz) przebił barierę 250kkm :) W planach jest poznań a na nim może jakaś celebracja 10 lat auta na forum :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez lajcik » 14 paź 2019, 21:42

Po spocie, bodajże w kwietniu przed TP, Płomień rozwinął ciekawy temat zmiany map. Mój xedosik jeżdził na mapce kf52, więc ewentualnie miałbym na czym testować. Dostałem parę mapek oraz edytor. Chwilę póżniej swój temat założył chuckn i stwierdziłem, że można podziałać w tym kierunku. Zacząłem od zakupu uniwersalnego programatora pamięci eprom oraz samą pamięc, w moim przypadku była to programowalna pamięć 512kbit w obudowanie dip28 (powinna być 256, ale nie robi to różnicy). Kolejny krok to wlutowanie podstawki tak, aby swobodnie zmieniać mapy bez konieczności ponownego lutowania (zdjęcia w temacie chuckn). Po tym zaczęła się zabawa z mapami. Poniżej wklejam wykresy z wartościami dla k8, kf i klde:
k8.jpg
k8_ecu

kf.jpg
kf_ecu

klde.jpg
klde_ecu

Po tym już były jasne wnioski:
1. K8 lepiej podaje paliwo dla wyższych obrotów?
2. K8 ssie dla wysokich
3. KF jest nijaki
4. KLDE robi robotę dla wyższych wartości
5. KLDE nie istnieje na niższych
No to już chyba wiadomo co trzeba zrobić, a mianowicie K8+KLDE. Problem zaczął się w momencie "kopiowania" k8, czyli wyższa rozdzielczość mapy k8. Odpowiednie przycięcie i mapa przygotowana. Odpalam samochód i słyszę stale włączony wentylator chłodnicy. Szybkie konsultacje i wszystko wiadomo – mapa kf11 nie nadaje się bez dołożenia kolejnego czujnika temperatury. Napisałem do Alexandr (autora edytora) o dodanie kf52. Po paru dniach dostałem gotowy program. Zadowolony spojrzałem na to co dostałem i okazało się, że to nie będzie takie proste – kf52 ma jeszcze mniejszą rozdzielczość. Ten problem rzeczywiście wymagał trochę cięcia, ale wyszło.
kf-zede8.JPG
zede8_ecu
Samochód jeżdzi i nic się nie dzieje. Kolejny krok to hamowania, w końcu miały być jakieś konie.
Wynik z hamowni-przed.jpg
hamowanko przed

hamownia.jpg
hamowanko po

Czy czuje się zawiedziony? Tak, porównując wyniki poprzednie. Jednak nie zdołałem sprawdzić jaki wynik miałby dla kf'a. Podejrzewam, że 60kkm na lpg nie pozostaje bez echa dla silnika i raczej kolektor z kf'a nie pomaga. Mógłbym tutaj zakończyćpościk, ale jednak jest coś dzięki czemu mogę stwierdzić, że się opłaciło. Spalanie! Tak spalanie spadło i to całkiem nieżle – średnio o 2l lpg/100km. 600km w trasie i porównując z poprzednimi wynikami mogę ogłosić mały sukces ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez Płomień » 14 paź 2019, 22:42

Wywal ten kolektor z KFa! Nie wiem czy jesteś na bieżąco z dynamiką płynów, ale na fabrycznym kolektorze od KF nie ugrasz ani momentu, ani koni. Szukaj kolektora i przepustnicy z X9, bo ma podobnie rozwiązane podciśnienia co ten który teraz masz.

Nie wiem jak stoisz z wydechem, ale seryjny 2" też nie pomaga. Najlepiej zrobić 2.35", a jak nie uda się znaleźć to wszystko pomiędzy 2.25" a 2.5" będzie działać.

Widzę mapki paliwa, ruszałeś coś z zapłonami? Rzuć okiem na świece z jednej i drugiej głowicy, czy przypadkiem nie jeździsz zbyt ubogo. Śledzę temat, jaram się :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 934 (16/57)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez lajcik » 15 paź 2019, 20:56

O kolektorze to wiem, tyle że z modami na moc daję sobie luz, reduktor i tak nie pozwala na więcej niż 150.
Zapłony pozmieniane, bez tego byłoby bez sensu.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez lajcik » 5 gru 2019, 15:54

Samochód szuka nowego właściciela, info w odpowiednim dziale.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez phoenx » 5 gru 2019, 16:00

Uuuuu szybko :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 12:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez lajcik » 5 gru 2019, 16:19

Tak wyszło :(
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez KyRy » 6 gru 2019, 15:10

Klimy nikt tam z Was nie dokładał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 14:02
Posty: 2302 (0/2)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: MAZDA ;)
jest Mx-5 1,6 95'
jest Mx-5 1,8 97'
była M5 GTA 2.0 05'
była Mx-5 1,6 95'
była Mx-5 1,8 97'
była Mx-5 1,6 96'
była Mx-5 1,6 94'
była Mx-3 1,6 95'
była Mx-3 1,8 v6 92'
był Xedos 6 2,5 V6 95'

Postprzez lajcik » 6 gru 2019, 17:25

Niestety
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez lajcik » 23 lut 2020, 13:27

xedos_bye.jpg

Pojechała...
Ciekawe chwilę razem przeszliśmy i wiele się od niej nauczyłem. Oby więcej tych samochodów przetrwało i dawało tyle frajdy co mi dała mała xsiężniczka <spoko>
Oby dalej niezawodnie służyła u nowego właściciela, tak jak służyła mnie.
Szerokości!
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Postprzez KyRy » 5 mar 2020, 21:52

Gdzie pojechała?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 14:02
Posty: 2302 (0/2)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: MAZDA ;)
jest Mx-5 1,6 95'
jest Mx-5 1,8 97'
była M5 GTA 2.0 05'
była Mx-5 1,6 95'
była Mx-5 1,8 97'
była Mx-5 1,6 96'
była Mx-5 1,6 94'
była Mx-3 1,6 95'
była Mx-3 1,8 v6 92'
był Xedos 6 2,5 V6 95'

Postprzez lajcik » 6 mar 2020, 15:29

Też będzie jeździć po Wrocławiu. Można zamknąć temat.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2019, 18:14
Posty: 46 (2/0)
Auto: Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy