Mazda Xedos 6 CA KL-DE '92 Kupiłem chiński amor dla pana X.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez faflak » 20 mar 2021, 20:03

Miałem to samo w ubiegły piątek pdjechałem zeby sprawdzic hamulce bo mi przód lewy sie grzał (nie wracał tłoczek, tarcza ma21mm minimum 22...) a termin a mam na 4 kwietnia i sprawdził mi przód – spoko a tył łooo panie to nie ma wcale hamulca ale o dziwo reczny oki eyjechałz rolki. /no to tył do gory tarcze jeszcze spoko prowadnice stały i praw gumka peknieta – ogarniete + nowe kocki i we wtorek była kontrola – nie pamietam liczb ale była trzy cyfrowa i roznica pomiedzy lewym z prawym 6%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 11:14
Posty: 267 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez Płomień » 27 mar 2021, 13:27

Dobra, są nowe hamulce, jest nowy przegląd. Auto legalne i ogarnięte, choć na razie nie mam weny do dalszego grzebania, ostatnie miesiące mnie dobrze zniszczyły.

Tak jak sądziłem – diagnosta nie miał zielonego pojęcia co mówi prawo odnośnie hamowania, i przeglądu nie puścił "bo nie". Może chciał w łapę, może nie podobało mu się stare głośne auto na blachach EL jeżdżące po powiecie karkonoskim, nie wiem. Wiem natomiast że:
-współczynnik siły hamowania to suma wartości wszystkich 4 kół, podzielona przez masę auta x 9,8. Czyli jeśli auto waży 1300kg, to liczymy:
3400+3400(przód)+900+900(tył) / 1300*9,8=
= 8600/12740
=0,675
Albo jak kto woli 67,5%. To jest współczynnik realny.

Mogą też sobie zażyczyć przyrównania do DMC, ale powinni wtedy dociążyć auto, jeśli "wyskakuje z rolek". Auto które wyskoczyło z rolek, to auto które ma większą siłę hamowania niż możliwości pomiaru, i żeby je zmierzyć rzetelnie, powinno się je dociążyć, póki nie osiągnie DMC lub przestanie wyskakiwać.
To liczymy: 8600/1670*9,8=0,525 lub 52,5%.

Ustawa nie rozgranicza sił w samochodzie osobowym na oś tylną / przednią, tylko na hamulce roboczy / hamulec awaryjny.

Jeśli ktoś z Was będzie miał problem z hamowaniem tylnej osi (a z roku na rok diagności są coraz mocniej kontrolowani i czepialscy), to możecie przytoczyć informację tu zawarte. Jeśli jakiś diagnosta nie będzie w stanie przytoczyć prostego wzoru – suma sił dzielone przez masę auta razy stała grawitacji, to znaczy że nie zna obowiązujących przepisów.

Ja po prostu z pomocą kolegów z klubu znalazłem stację diagnostyczną na której przeglądy są robione zgodnie z przepisami, a nie "na oko", i mam problem z głowy. Przykre jest jednak to, że za rok będę się zastanawiał – czy jechać do woj. łódzkiego na tą jedną z niewielu stacji gdzie diagnosta robi robotę dobrze, czy zrobić przegląd za flaszkę / 100zł wsadzone w dowód. Bo co z tego że auto mam sprawne i przepisowe, jeśli nieogarnięty diagnosta nie puści, bo tak mu się przywidziało.

-----

Przy okazji, w tzw. międzyczasie, po raz kolejny pękły mi turboworksy. Znudziło mi się wyciąganie i proszenie kogoś o pospawanie, więc zainwestowałem w nowy zestaw i wymieniłem wadliwy element.
Komplet jest od turbo, ale same kolektorki są takie same jak w n/a.

Hamulce 280mm wchodzą p&p, z drobnym wyjątkiem – osłona tarczy ofc. To co zrobiłem może nie jest ładne, ale przynajmniej osłony są na swoim miejscu, i nadal pełnią większość swoich funkcji.

----

Korzystając z podróży w rodzinne strony wpadłem na spot Grupy Łódzkiej. Spot był wyjątkowy, bo tydzień wcześniej otworzyliśmy grupę na FB, która ma za zadanie łączyć fanów i posiadaczy Mazd z Łodzi i okolic – i udało się. Dawno nie było tak dużego i wesołego spotu, cieszę się że tam byłem :)

Po spocie, w kontrolowanych i bezpiecznych warunkach, nareszcie spróbowałem się z Mx5 ND, dwulitrową, 160km. Już od dawna umawialiśmy się na kreskę, ale wcześniej nie było pod to warunków. Co prawda dostałem w pupę o pół długości auta na odcinku 0-120kmh, ale i tak jestem dumny z Xedosika. W końcu po wygłuszeniu i z gazownią ma dobre ponad 1300kg, nie licząc mojej nieskromnej osoby. Nadal nie wiem w ile łapie setę, ale na pewno poniżej 7,5s. <jupi>
Załączniki
162923912_274931314197699_1730403188299866719_n.jpg
163065943_449560436274793_8916448792612099978_n.jpg
163304418_579001529725389_6297494552283370461_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez KUZAJ » 29 mar 2021, 04:54

Płomień napisał(a):Przy okazji, w tzw. międzyczasie, po raz kolejny pękły mi turboworksy. Znudziło mi się wyciąganie i proszenie kogoś o pospawanie, więc zainwestowałem w nowy zestaw i wymieniłem wadliwy element.
Komplet jest od turbo, ale same kolektorki są takie same jak w n/a.


Już u kilku osób zauważyłem że chińskie kolektory pękają głównie przez obandażowanie, może chodzi o nie równe oddawanie ciepła. Ale to jest tylko moja teoria. W E46 już od 5 miesięcy mam chinole, gołe nie owinięte i brak uszkodzeń (jak na razie).

A co do hebli szkoda ze się nie pokusiłeś o 300mm różnica miedzy 280 a 300 jest diametralna jeszcze jak byś dołożył pompę hamulcową z serwem od Xedosa9 to już w ogóle jest bajka. :) :)

Głód do modów przyjdzie samoczynnie, widocznie potrzebujesz trochę przerwy. <czarodziej>
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Płomień » 29 mar 2021, 16:11

Łoooo Paaaanie, na przód nie kładłem 300mm, to tym bardziej na tył pchać nie będę. Tym bardziej że nawet nie wiem skąd bym wziął. Cx7 chyba ma takie z tyłu, tylko pytanie co z zaciskiem. Poza tym 15" mi się nie zmieszczą, trzeba zjeździć chociaż zimówki.

Na pewno niedługo pokażę nowe felgi. Nic bajeranckiego, jak większość rzeczy w tym aucie, ma działać a nie koniecznie wyglądać. A dalej – dalej się zobaczy. Mam kilka pudeł gratów czekających na użytek.

Kolektory przede mną miały dwóch użytkowników – zgarnąłem je razem z silnikiem. Zjeździły dużo kilometrów zanim zaczęły pękać, w sumie nie mogę na nie za bardzo narzekać. Może poza jednym przypadkiem jak gniazdo lambdy postanowiło opuścić statek, razem z lambdą. Tego bym się nie spodziewał, nawet po kolektorach które swoje w życiu przeszły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez KUZAJ » 29 mar 2021, 18:48

Płomień napisał(a):Łoooo Paaaanie, na przód nie kładłem 300mm, to tym bardziej na tył pchać nie będę. Tym bardziej że nawet nie wiem skąd bym wziął. Cx7 chyba ma takie z tyłu, tylko pytanie co z zaciskiem. Poza tym 15" mi się nie zmieszczą, trzeba zjeździć chociaż zimówki.

Wkładasz jarzma i zaciski z mazdy 6 GH i zakładasz tarcze 299mm taki zestaw używany kupisz nawet za 150zl :) miałem w mx6 robiło robotę . Felga minimum 16cali
Na zdjęciu mozesz porównać 282.5 do 299
Wszystko pasuje p&p
Załączniki
received_594963617575941.jpeg
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Płomień » 29 mar 2021, 19:31

A no widzisz, a ja ostatnie dwa tygodnie piszę o hamulcach z tyłu, ostatnio zmieniałem tył na 280mm, i jak napisałeś że mogłem wsadzić 300 to zacząłem się zastanawiać co Ty bajdurzysz :D Nie wspomniałeś o drobnym szczególe że o przodzie piszesz. :D

Przód mam po regeneracji 282mm, bardzo dobrze mi się sprawuje, i znowu – felga 15 nie wejdzie na hamulec z GH.
Kolejna sprawa to masa nieresorowana. Im cięższe koło / hantel / opona tym mocniej czuć wszelkie wibracje i wyboje, a właśnie po to mam sprężyny w gwincie na zamówienie żeby oszczędzić plomby w zębach.

Myślę o pompie i serwo z X9, czy by nie wymienić przy okazji wymiany przewodów hamulcowych/paliwowych które mam w takim sobie stanie. Ciekawe czy rozpórka seryjna nadal będzie pasować. Ktoś już na pewno to robił w X6, muszę przeszukać forum :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez KUZAJ » 29 mar 2021, 20:20

Na tył podejdą zaciski z 626 GF ale do lekkiej podyfikacji są linki od hamulca ręcznego. Julek to przerabiał w swojej mx6 a co do serwa podejdzie z tą rozpórka
Po lewej serwo z pompą Xedos 9 po prawej seria mx6 podobna jest Xedos 6
Tylko jak byś szukał to z manuału a nie automatu bo w zbiorniczku jest kruciec do wysprzeglika
Załączniki
69081536_512701516167568_1595384787718111232_n.jpg
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Płomień » 29 mar 2021, 20:30

Rzeczywiście, powinno podejść bez problemu. Dzięki za info!

Z tyłu mam zaciski z 323 BJ Sportive, wszystko podeszło P&P. 626 GF jeśli mnie pamięć nie myli powinna mieć te same, kombi 131km. A w zasadzie już 626 GW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez jedrzej07 » 30 mar 2021, 11:45

Serwo może być i z automatu, przekładasz tylko sam zbiorniczek od siebie. Mam ładne serwo z X9 jakby co to pisz na PW.
Poniżej fotka zapożyczona z tematu Setritusa, który też zmieniał w białym.
Sprzedałem sporo tych serw właśnie na przekładkę do X6, 626 a nawet MX3 i zawsze były opinie że daje dużo, a szczególnie przy zmienionych na większe tarczach i zaciskach
Załączniki
2014-12-06-8602.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Netrusss » 30 mar 2021, 21:54

Dodam że do tej przekładki będzie również potrzebny przewód serwa od X9 ponieważ od X6 będzie już za krótki , przerabiałem temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2019, 12:51
Posty: 37 (2/0)
Skąd: Ełk
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
VW GOLF MK1

Postprzez jedrzej07 » 30 mar 2021, 21:56

Ten od podcisnienia z zaworkiem zwrotnym?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Netrusss » 1 kwi 2021, 10:51

Dokładnie tak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2019, 12:51
Posty: 37 (2/0)
Skąd: Ełk
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
VW GOLF MK1

Postprzez jedrzej07 » 1 kwi 2021, 11:04

Dołączam to do serwa w razie potrzeby :D
Ale fakt, nie wiedziałem o tym. Wiele osób brało serwo ale wężyka nigdy :)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Płomień » 3 lut 2022, 21:00

TL:DR

Xedos ma się dobrze, umówiłem go na spawanie lewej strony – błotnik tył, w międzyczasie zrzucałem i zakładałem cały nowy wydech. Moment kiedy przejeżdżając przez parking włączyłem alarm w golfie był dla mnie sygnałem że już chyba za dużo tam dziur, i trzeba ogarnąć.

Poza tym jeździ tak jak jeździł, dzielnie i bezawaryjnie pokonuje kilometry, a ja znalazłem bardzo ładne i nie opublikowane jeszcze (tutaj) foto.
Załączniki
183972375_5385651911506134_7441148890072883210_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Mr_Bartek » 4 lut 2022, 08:19

Dobrze wygląda. :D Felgi aerodynamiczne jak w Tesli Model 3. :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Płomień » 4 lut 2022, 09:05

Dokładnie tak! Poszukiwałem felg z jakiegoś japońskiego lub koreańskiego elektryka, i padło na Kia Ioniq. Żeby było ciekawiej, te czarne wnęki to plastikowe nakładki, reszta to alus. Po założeniu customowej osłony pod silnik byłem w stanie zejść do ok. 9,5l cebuli / 100km na trasie Karpacz – Łódź, i utrzymywaniu ok 150-160kmh na S8.

Ofc fabryczne felgi do kilkulatka potrafią kosztować, więc polowałem na pojedyncze sztuki, i komplet wyszedł mnie poniżej 1000zł z wysyłkami.

Obecnie jest setup zimowy, piękny jak bezgwiezdna noc w Kielcach, to nie wrzucam zdjęć bo wstyd.

W planach aero jest jeszcze zrobienie osłony pod tylny zderzak. Fabrycznie ma przygotowane mocowania na całym obwodzie, natomiast nie udało mi się znaleźć informacji o żadnej fabrycznej osłonie która by się tam znajdowała.

Jeszcze ciekawostka foto, w mojej skromnej opinii ta felga bez nakładek jest retro-futurystycznym sztosem, ale sporo ludzi pyta czy uderzyłem się w głowę. To co, uderzyłem czy nie?
Załączniki
1643961769271.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Beny » 4 lut 2022, 10:07

Pytanie jak mocne było udzerzenie <lol> a poważnie to gdyby nie te dziurki i kolor to może to nie jest głupi pomysl ;)
Jaki rozmiar?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez zadra » 4 lut 2022, 16:33

wpadają w oko, że tak powiem :]
wręcz przyćmiewają swoim blaskiem i wyglądem całą resztę auta..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 4 lut 2022, 18:57

Fela jest mega w bieli. Kosmos.Wyglada na lekka i mega pasuje. Ionic to hyundai a kia to ev
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Płomień » 5 lut 2022, 10:33

Racja, to był Hyundai Ioniq, nie kia. Mój błąd.

Felga niestety jest ciężka. Nie ważyłem na wadze, ale tak na rękę to z 8kg ma spokojnie – jak na 16" 6,5J to sporo. Nie ma co oczekiwać cudów, bo pochodzi z ciężkiego elektryka. Długo się rozglądałem nad różnymi możliwościami, ale niestety rynek aftermarketowy nie zna pojęcia "felgi aerodynamicznej", tylko producenci aut czasem się nad tym pochylą żeby zwiększyć zasięg w katalogu, lub zmniejszyć spalanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy