Mazda Xedos 6 CA KL-DE '92 Kupiłem chiński amor dla pana X.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Płomień » 6 lis 2019, 19:29

Już na wstępie Ci mogę powiedzieć że tak.

Różnice w niskim zakresie obrotów nie wzięły się znikąd. Poprawiłem to i owo w DETcie, wyostrzyłem mu zapłon, odjąłem paliwa w górnym zakresie bo przy przekroczeniu 6000 szła chmura jakby mu się wtryski zapętliły. Oczywiście ewentualnych zysków w wysokim zakresie tutaj nie zobaczymy, ale jeśli są na niskich, no na wysokich powinny być tym bardziej.

No i też bym chciał zobaczyć 200 kunia, ale nie nastawiam się na to. Wystarczy mi jak przekroczę 190km. Bez wydechu typu stright-pipe, a z katalizatorem i tłumikami. Spalając 10l gazu, a nie 14.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Netrusss » 6 lis 2019, 23:29

Coś czuję że będzie niezła następna kreska już :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2019, 12:51
Posty: 37 (2/0)
Skąd: Ełk
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
VW GOLF MK1

Postprzez Płomień » 7 lis 2019, 11:23

Też mam taką nadzieję, choć nie wiem jak będzie z moim czasem żeby dobrze ogarnąć auto. Wolne weekendy będzie zajmować mi remont i odświeżenie mieszkania, a – powiedzmy sobie szczerze – w aucie spędzam ok 40 minut dziennie, a w domu dobre 7 godzin. Czasu snu nie wliczam :P

Co Wy ludzie tak z tą mocą? Ogarniam wpół-customowy setup zawieszenia gwintowanego, żeby X jeździł jak sportowa fura nie tracąc na komforcie, a wszystkich interesuje parę koni w zakresie, z którego korzystam 3 razy do roku, czyli na hamowni.

Pewnie nie napomknąłem, ale oprócz sprężyn nie podoba mi się kąt pod którym jest ustawiony camber plate, już nie wspominając że nie pasują do Xedosa bo zawias jest dedyk do Mx6. Ten element też będzie wykonany nowy w pracowni SPCustoms by Piohrun.

Chyba pójdę na hamownię ze skrzynką piwa, chłopaki zrobią mi w paincie kreskę na 200,1km, temat trafi do projektów, i będzie spokój z koniami. Podyskutujmy o czymś innym <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Beny » 7 lis 2019, 12:40

Płomień napisał(a):Co Wy ludzie tak z tą mocą? Ogarniam wpół-customowy setup zawieszenia gwintowanego, żeby X jeździł jak sportowa fura nie tracąc na komforcie, a wszystkich interesuje parę koni w zakresie, z którego korzystam 3 razy do roku, czyli na hamowni.
hahaha
Panie zawias to se mozna sprężynę przyciąć i bedzie nisko :P a zrobic kla na 180~190kunia to juz coś <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Płomień » 27 lis 2019, 13:12

Płomień napisał(a):Oczywiście nie dam się ponieść hurraoptymizmowi. Dostanę sprężyny do ręki, wezmę suwmiarkę, pomierzę, policzę i dopiero można będzie zakończyć sprawę.


Sprawa z zawieszeniem nareszcie się rozwiązała. Stare sprężyny zabrali. Nowe sprężyny przysłali.

Przód się zgadza, jest 6kg 180mm długości.
Tył się nie zgadza, jest 4kg 180mm długości, a powinno być 200mm.

Oczywiście jak można było się spodziewać, przysłali to co mieli w ofercie zamiast robić nowe. Niesmak pozostał, ale różnice nie są duże, więc dałem sobie spokój,

Powiem Wam szczerze, że dużo prościej dogadać się z randomowymi majfriendami z aliexpress, niż z majfriendami z Yellow Speed Racing. Przynajmniej wg relacji OEM+, bo to oni pośredniczyli.
Obiecywali wymienić sprężyny, nie wymienili. Po ciężkich bojach obiecali zrobić sprężyny takie jak ustalone na początku – nie zrobili. Sprawa miała się zamknąć w 6 tygodniach – trwała dłużej.
Na domiar złego, nakrętka na amorze była tak zapieczona/zablokowana, że urwał się imbus przy próbie odkręcenia, blokując otwór regulacji. Nie byle jaki imbus, a Neo Tools. Pomogła dopiero terapia udarem. Reszta wygląda w miarę spoko, ale nie wiadomo czy coś nie wyjdzie po pół roku, roku użytkowania.

Na ten moment nie mogę polecić Yellow Speed Racing nikomu.

W temacie sklepu OEM+, mam mieszane uczucia. Koniec końców załatwili sprawę, ale trochę smordku pozostawiło po sobie pierwsze wrażenie, o czym jeszcze Wam nie pisałem.

Gdy ustaliłem że trafiły do mnie złe sprężyny, wykonałem telefon. Facet po drugiej stronie słuchawki próbował mnie przekonać, że sprężyny na pewno są dobre, tylko nabili katalogowe oznaczenia, żeby nie było problemu z ustaleniem części zamiennych. Czujecie to? Podpowiem że to nie zapach fiołków. Dopiero kiedy powiedziałem że okej, rozumiem, ale na wszelki wypadek pomierzę sprężynę i policzę, a w razie potrzeby mogę zrobić test obciążeniowy, to sprawa ruszyła.

Tak czy inaczej, mam już prawie wszystkie klocki do układanki. Czekam jeszcze tylko na camber plates by SPCustoms, mam nadzieję że firma której Piohrun oddał projekt do wycięcia wyrobi się do weekendu.

Trzymajcie kciuki, być może Xed już w weekend siądzie na gwincie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez zadra » 27 lis 2019, 14:52

powiedziałem że okej, rozumiem, ale na wszelki wypadek pomierzę sprężynę i policzę, a w razie potrzeby mogę zrobić test obciążeniowy,

i miej tu zaufanie do renomowanego sprzedawcy, który i tak w pełni świadomie robi Cię w konia...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Płomień » 2 gru 2019, 18:49

Iks siadł na gwincie. Siadł dobrze, nawet bdb. Niestety, nie perfekcyjnie.

Dało się odczuć 2cm różnicy w długości sprężyn na tyle. Innymi słowy, sprężyny zabrały mi 2cm wysokości. Wydaje mi się że siadło na styk tego co chciałem osiągnąć.

Komfort jest bdb. Nie trzęsie, nie rzuca. Zawieszenie jest ciche, nie wali, nie łupie.

Poprawiła się stabilność auta. Nie podpiera się lusterkami, żwawo reaguje na ruchy kierownicą nawet pomimo zimówek.

Więcej foto niedługo, a tymczasem teaser :P

78360857_476974492929000_8162283865113624576_n.jpg


Dlaczego niebieskie, a nie żołte? Ponieważ walić YSR. Nigdy więcej nic od nich nie kupie.

Na koniec, jeszcze słowo ode mnie. Teraz zawieszenie nareszcie nadąża za silnikiem. Chyba czas na hamulce...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez s3bo » 2 gru 2019, 23:15

<spoko> <spoko> Gratki. Pokaż jak auto siedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2017, 20:36
Posty: 120 (1/0)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: -Mazda Xedos 6
– Mazda Xedos 6
– VW Passat
– Nissan Almera

Postprzez Netrusss » 3 gru 2019, 01:03

Pięknie się zapowiada , czekam na fotki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2019, 12:51
Posty: 37 (2/0)
Skąd: Ełk
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
VW GOLF MK1

Postprzez Gromhild » 3 gru 2019, 21:47

siadło zacnie :D aż przyjemnie się za nim jedzie :D :P
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Ziemi Łódzkiej
 
Od: 9 maja 2018, 11:01
Posty: 82 (0/1)
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 KL-DE LPG
Passeratti 2.0 20v 130km ALT LPG

Postprzez Płomień » 9 gru 2019, 13:57

Małe foto z gwinta, w roli głównej kolumna z tyłu.

78744879_2613442368711313_2745705689627230208_n.jpg


Tak to wygląda po założeniu i ustawieniu.

78461837_2540506812844912_3279325534722457600_n.jpg


Skarpeta, co by nie zardzewiał przy zimie.

79429978_2609600242450892_8278604898182889472_n.jpg


I efekt prawie finalny. Trzeba będzie co nieco jeszcze pokręcić. Przód pójdzie w dół ale tylko ciutek, bo zawieszenie jest perfecto, więc walczymy już tylko o okruchy wyglądu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez risto77 » 9 gru 2019, 14:08

Błażej zapisuję się na jazdę testową ;)
Bo moje Jamexy mnie trochę drażnią
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 1 mar 2020, 14:00

Yay, pierwszy post w tym roku!

Xed przekroczył 350k km. Na liczniku, bo w praktyce ma pewnie już ponad pół dużej bańki.

Licznik.jpg


Wpadło parę napraw na bieżąco, nic o czym warto wspominać.

Warto jednak wspomnieć o najnowszym około-motoryzacyjnym zakupie, tzn spawarce do plastiku. Pozwoli mi ona na połatanie i urzeźbienie osłon pod silnik, a ponadto wypłaszczenie podłogi celem poprawienia aero. Nie tylko w Xedosie ofc.
Uczę się powoli tego narzędzia, naprawiłem już parę pierdół w domu. Teraz trzeba tylko kupić płyty PP i wziąć tydzień urlopu.

Pobawiłem się też w sprawdzenie spalania na trasie.
~9,5l LPG / 100km @ 140-150km/h
~7,5l LPG / 100km @ 100-110km/h

Poprzedni, niemodyfikowany KL palił ok. 2,5l więcej. Czyli przy moich przebiegach, modyfikacje silnika zdążyły się już zwrócić, i teraz na siebie zarabiają.
Obniżenie auta nie doprowadziło do zauważalnych zmian w spalaniu. Może za wysoko stoi, i trzeba jeszcze skręcić :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Płomień » 17 mar 2020, 18:23

Stare chińskie przysłowie mówi, że sesja zdjęciowa po myciu utrwala efekt. Może w weekend doczeka się woskowania, najwyższy czas.
Przy okazji dobrze widać jak stoi na tym zawiasie.

89744219_2795982980516479_6058386820838719488_n.jpg
90350386_845601499238866_3710311076080910336_n.jpg
90550415_221009515768050_8105226268263317504_n.jpg


Przy okazji zrobiłem przegląd wiosenny. Maglownica zakupiona, wymienię jej wszystkie uszczelnienia, i będzie można przekładać. Wyszła też przednia tuleja w prawym przednim wahaczu i nieszczelność w wydechu. Teraz zbieram graty, i może uda się w tym tygodniu coś wymienić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Płomień » 2 kwi 2020, 17:25

Wpadł dodatek na który polowałem od dawna. Stan db 4+.

Zestaw drewna Nardi Torino <jupi>

92189077_258853598581634_1182414310589071360_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Beny » 2 kwi 2020, 17:53

Piękny zestaw, ale jak dla mnie do xeda na gwincie i z potencjałem do zap&# to tak średnio pasuje :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez risto77 » 2 kwi 2020, 19:11

Tak jak już Ci wspomniałem, troszkę zbyt jasna ale i tak bardzo ładnie się prezentuje.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez gt10r5 » 19 kwi 2020, 13:43

Płomień napisał(a):Poprzedni, niemodyfikowany KL palił ok. 2,5l więcej. Czyli przy moich przebiegach, modyfikacje silnika zdążyły się już zwrócić, i teraz na siebie zarabiają.



No oby zawory nie zdążyły się wypalić zanim zostaniesz milionerem :p
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Płomień » 5 cze 2020, 07:56

Cisza przed burzą, idą przygotowania i prototypy :>
101789175_1901828709959885_2131515354730463232_n.jpg
102897240_257886172152375_5908876672802750464_n.jpg
103095782_549988445664287_2039284595655966720_n.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez DARO MAZDA 323 » 5 cze 2020, 09:56

regulowane koła rozrządu ktos planuje 200 + z Klde ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy