Mazda 626 GF FS 99' 2.0 136 KM SPRZEDANA

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez dj4xm » 17 lip 2019, 12:10

Takie rzeczy zawsze wyjdą po zakupie... Płukanki nie rób więcej niż raz, na yt Profesor Chris pokazał jak to działa – jedna płukanka starczy, potem to można za dużo i za czysto mieć (aż się panewki wytarły)... Rozrząd wymieniaj (bo zawsze pęknie jak nie potrzeba) albo jedź nowym nabytkiem :D Nowe auta z salonu mają w instrukcji napisane, że norma do 1l na 1000km :D więc nie narzekaj hehe, kwestia jak jeździsz Madzią jak powyżej 4k obrotów lubisz pocisnąć to już normalne, że weźmie. Pewnie pierścienie przepuszczają sobie oliwkę :( bo regulację zaworów zrobiłeś, więc tylko uszczelniacze zostają jak coś (chociaż u mnie w pierwszej 626 jaką miałem to była tragedia, bo zawory wydechowe miałem podparte na stałe i brała wtedy do 2l na 1000km).
Informacyjnie się dowiedziałem, że producenci części samochodowych napisali, że zdrowy silnik 40g oleju na 1000km brać może i to normalne, a remont silnika jest zalecany przy poborze 400g na 1000km, nie wiem ile waży gram oleju (bo to też pewnie zależy czy syntetyk,pół czy mineralny – gęstszy to cięższy) ale jakby przyjąć, że 1l to 1kg, to masz do 4l na 10.000km.
Chociaż jak miałem Twingo czy Madzie 1.8 to 1l / 1000km jakoś mnie nie martwił, przyzwyczaiłem się do sprawdzenia raz na parę dni oleju i się dolewało. Co do zmiany oleju na gorszy, którą Ci proponują tutaj to chciałbym zauważyć, że większość forumowiczów zmienia na lepszy, żeby mniej brało i podpiszę się, że w tej srebrnej co miałem ostatnio to po zmianie się zmniejszył pobór oleju do znikomego, dokładnie od wymiany do wymiany wyszło 0,5l (czyli na 10.000km), na gorszy to się zmienia w Hondzie bo tam z beczki mineralny się leje do VTEC xD Mazdę zawsze zmieniałem na Dexelie, siostra Demio ma ode mnie i też oleju nie znika więcej niż 0,5l na 10.000km.
Ale pamiętaj, że my tylko doradzamy swoim doświadczeniem i wiedzą, żebyś miał lepsze rozpoznanie, a co zrobisz to zawsze Twój wybór :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Adoz » 17 lip 2019, 13:06

No ja opisałem tylko mój przypadek z premacy bo tak mi gosc doradził w sklepie i faktycznie jest lepiej ale osobiście zawsze po kupnie samochodu wymieniałem olej na valvolina. Nie wiem czy to prawda ale w premacy 1.8 niby forda silnik. I mnie trochę uspoiliście bo myśłaem że moja madzia duzo pali oleju :p
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 475 (1/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy '03

Postprzez Matthew90 » 17 lip 2019, 15:10

Adoz litr od wymiany do wymiany czy trochę powyżej to jest świetny wynik:) w każdym razie dzięki za ciepłe słowa:d jeżdżę często trasy gdzie prędkości są rzędu 120-140-160 czasami więcej no i wtedy wiadomo, że olej chłonie. Na biegach go raczej nie przeciągam, efekt byłby ten sam. Za to w chryslerze jak sobie niechcący wrzucę autostick zamiast drive to się micha cieszy jak wcisnę gaz bo jest to zdziwienie, że biegu nie przełącza tylko ciśnie wysoko. Swoją drogą fajny bajer, choć raczej go nie używam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez dj4xm » 19 lip 2019, 11:31

Adoz napisał(a):Nie wiem czy to prawda ale w premacy 1.8 niby forda silnik.

Prawda, ale z tego co wiem to w drugą stronę (pewnie zaraz ktoś powie, że nie ale moją wiedzą tak jest), że Mazda z Fordem są już od bardzo dawna powiązani, przecież w nowej 6 jest ten sam silnik co w Mustangu i Mondeo ;–) a czemu na odwrót, bo Mazda robiła dla Forda silniki i kiedyś były lepsze a teraz odkąd są Mazdy 6,5,3,2 czyli praktycznie po 2000roku silniki są Fordowskie w Mazdach. Kiedyś to Mazda miała swoje silniki (po części powiązane z Mitsubishi) i osprzęty Mitsubishi. W Polsce jest taka mentalność, że Fordy są ważniejsze, tak jak i VW dlatego jak coś było w Fordzie a jest w Maździe to jest z Forda :D
Co do brania oleju to ostatnio było bardzo gorąco i to też zwiększa zużycie oleju – pamiętajcie o tym.
No przy takich prędkościach jest duży opór powietrza dla Madzi 626, więc i dla silnika ciężko i już wiesz czemu tyle bierze. Ja swoją jeździłem do 140 najczęściej, (tylko parę razy ale to na chwilę się sprawdziło jak leci w większych prędkościach, ale chodzi o główną jazdę). Teraz Skodą jak jeżdżę z żoną do Poznania to też Helga bierze olej ale do 120km/h jak się codziennie jeździ to nic nie widać, żeby ubywało. Sąsiad miał też Chryslera ale 300C tylko tego al'a Rolls Roys i 6.1 V8 (o ile dobrze pamiętam), jechałem nim jako kierowca parę razy – super się jeździło gorzej tankowało... Tyle mogę powiedzieć haha <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Matthew90 » 19 lip 2019, 19:16

6.1 konkretny silnik:p w 300c amerykańce poszli w stronę ludu i wstawili 3litrowego diesla :p i zrobili kombi.Moja 300 Emka ma ponad 5 metrów A w bagażniku ze dwie osoby by mogły leżeć,nawet jest specjalna wajcha żeby sobie otworzyli od srodka:p

Dopisano 19 lip 2019, 20:20:

Obok siebie jeszcze nie stały :)
Załączniki
20190719_131239.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez dj4xm » 20 lip 2019, 06:16

dla mnie GF/GW zawsze jakoś tak skromnie wyglądają. Do puki właśnie nie staną koło czegoś innego, zawsze jak na samą 626 patrzyłem V generacji to taka mała się wydawała. GE i poprzednie to z daleka takie krówki są a tutaj taka skromna Madzia zawsze. Wiadomo 300 i tak kawał maszyny ale jednak tutaj też widać, że Magdalenka nie jest malutka :)
Ci powiem, że to co się dzieje teraz w motoryzacji to mnie przeraża. Kiedyś jak jechało sportowe auto to było Porsche czy coś w tym stylu, a jak kombi to powiedzmy Passat a jak hatchback z otwieranymi lampami to 323F, a teraz Porsche robi suvy, kombi, każda marka w każdej wersji, clio w kombi xD porażka totalna to co się dzieje! I 300C w kombi to też <dupa> paskudna!
Ja teraz mam Vagowskie auta ale jedno stare 91rok, więc jest klimat a Helge 2.0 też fajnie się jeździ :) ale to też można powiedzieć, że jeszcze stara motoryzacja (Fabia I generacji) potem też jest cienko :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Adoz » 20 lip 2019, 12:56

Jeszcze zapomniałeś wspomnieć o silnikach xD kiedyś 2.5 v6 ~170KM <serduszka> a teraz 1.4 twin multi ekstra turbo power jet. Co prawda mazda ma fajne silniczki w nowych mazdach bo chociażbym 2.5t 250KM i szczerze jeździłem to powiem tak, przedni napęd nie wyrabia xD trzeci bieg i dalej mieli kołami.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 475 (1/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy '03

Postprzez dj4xm » 21 lip 2019, 07:00

A tam 2,5 v6 (wiem, że ładnie brzmi ale strasznie mała moc jak na tą pojemność) jak zwykłe 2.0 prawie 140KM a teraz tak jak mówisz 1.0 twin turbo żeby jechało i 140KM bo mniejsze spalanie a po 150tys kaput :/ także masz racje całkowicie.
Nowe Mazdy silniki fajne itd. itp. ale gazu nie założymy a mnie akurat nie stać na jazdę na benzynie :P
Przedni czy [jaki?] napęd tak samo nie wyrobią jak jest moc, przecież tył też się ślizgnie :) Brat jest zwolennikiem niemieckiej motoryzacji i mieliśmy zwykła 318 BMW z przekładką na (nie pamiętam dokładnie bo miałem 11lat) 297KM silnik to normalnie startował z 2 bo 1 była nie potrzebna – też jeździło się super elegancko ale nie tankowało xD (15/100 w trasie ok 120km/h)...
Generalnie powiem, tak, że od początku jak tylko mieliśmy wejść do Unii to wiedziałem, że będziemy tego żałować, bo jesteśmy za bardzo wstrzymani przez komunę (jakieś 20lat) i ten odstęp się zmniejsza bardzo powoli. Nie przeskoczymy tak jak chcą politycy nagle na wszystko eko bo Unia karze, bo nas nie stać. W Koninie już brakuje węgla z nową odkrywką walczą, żeby ją otworzyć, ale nawet jak otworzą to do 2030 roku jest koniec kopalni w Koninie. A elektrownia u nas w przyszłym roku chce przejść całkowicie na biomasę – rezultat taki, że ceny wzrosną za ogrzewanie jak i prąd (nie pamiętam dokładnie) o 130%.
Biomasą trochę dopalali dop uki dopłaty z UE były to nikt nie wiedział w tamtym roku przed zimą przestali sponsorować i nagle jebs 30% więcej co miesiąc za ciepełko, a ludzie skąd mają na to brać? Dlatego większość jeździ starymi autami (nie którzy na prawdę mają je jako klasyki bo są fajne), bo się nie psują itd. itp. a nikt nie myśli o ekologii bo nas na to nie stać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Matthew90 » 21 lip 2019, 13:03

Zależy w czym te 2.5 v6 bo w Xedosie 6 który waży 1200 kg czy w GE to nie tylko brzmi:d różnica do 2.0 kolosalna . Druga sprawa niesamowita elastyczność przyspieszasz od dołu sprawnie. Chrysler ma 260 koni przy 3.5 na podwójnym wydechu, więc to też nie jest wielka moc na tą pojemność,choć stara poczciwa Honda Legend ma 3.5 205 koni:d silnik pancerny A mustang z lat 90tych 3.8 150 koni...ale taki moment obrotowy osiągany już z dołu,jak to mówią amerykańskich koni :d co do tych eko to nawet nie chce mi się pisać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Matthew90 » 24 lip 2019, 06:34

Jubileusz malutki:)
Załączniki
20190722_052425.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez dj4xm » 24 lip 2019, 19:06

Matthew90 napisał(a):Zależy w czym te 2.5 v6 bo w Xedosie 6 który waży 1200 kg czy w GE to nie tylko brzmi:d różnica do 2.0 kolosalna.

No tak ale oryginalnie to 2.5 v6 jest w Xedos 9 co nie? A tam jest tak jak mówisz o Chryslerze, ciężki to potrzebuje więcej by ruszyć. Ja teraz Skodą mam 2.0, które ma tylko 115KM, ale silnik jest 8v, więc mam tyle samo NM co Xedos 6 w 2.0 v6 i też pięknie się jeździ jak się dodaje gazu to jedzie :–) a co dopiero jakby Helga miała 150KM albo 170KM :O ogień :D ale chodzi o to, że z tych 2,5 v6 to powinni leciuchno 200KM dmuchnąć skoro 2.0 na R4 140KM to standardowo. A czy kolosalna różnica to nie wiem, nie ścigam się, wole mieć auto, które się nie psuje i jeździ :P A2 lubię sobie pocisnąć, skoro tyle płacę to chociaż Skodę przepalę :)
Gratulację jubileuszu! :D Już nie sprzedasz w Polsce po 200 tys. podobno auta nie jeżdża <cisza> hahaha żartuję oczywiście! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Matthew90 » 24 lip 2019, 19:57

No tak:D o ile to pierwsze 200 hi hi:D Xedos 2.0 ma 170 niutów, ale fabia sprawdziłem teraz też:D i to przy 2400 obrotów to nieźle, nawet bardzo a xedos przy 5 tys. :P no ale się bardzo wysoko kręci, jak to japoniec i to też ma swój urok, choć sprawniej się przyspiesza z dołu. Co do 2.5 to były w fordach probe jako silnik mazdy no i w xedosach 9 jak piszesz, w mazdach mx6, tyle że probe i mx6 te same silniki dokładnie. 2.0 miały tylko 115 koni i to 16 zaworowe. Co powiesz o Saabie, który 2 litrowy 150 konny jest turbodoładowany benzyniak:D ale to też się przekłada na jazdę nim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Adoz » 24 lip 2019, 20:35

2.5 kl-de były jeszcze w 626 GE <serduszka> No u mnie też niedawno był taki jubileusz 200k km tylko napewno już któryś raz bo kurde tyle w niej robie że masakra ciąglę cos sie psuje (mazda premacy)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 475 (1/6)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy '03

Postprzez Matthew90 » 25 lip 2019, 05:31

No nie omieszkałem nie napisać wcześniej o ge jak zaczęliśmy rozmowę bo zawsze intrygowało mnie to, ze taki motor był w ge a nie wsadzili go do Xedosa 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Matthew90 » 27 lip 2019, 13:24

Za 2 tyg.nad morze a po powrocie będzie się działo :) Znowu z Kamilem po auto .626 GF od Nathana z Jastrzębia Zdroju.Po stłuczce,silnik sprzęgło po remoncie Będzie przekładka.Dzięki za pomoc:)
Załączniki
20190727_082251.jpg
Dawca silnika skrzyni sprzęgła.Czyli koniec z dymieniem i smrodzeniem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Nathan » 28 lip 2019, 01:21

Matthew niech służy jak najlepiej :). Ja się cieszę, że nie poszła na straty i zostanie dobrze wykorzystana jako dawca. No i udanego urlopu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2014, 17:27
Posty: 79 (1/3)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG

Postprzez Matthew90 » 28 lip 2019, 13:00

Dzięki.Bardzo fajni z Was ludzie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez dj4xm » 30 lip 2019, 13:11

Najlepsze forum na świecie jakie może być! :D
P.S. Co do Saabów oraz Volvo to nie wypowiadam się, nigdy nie jechałem ale silnik z turbo zawsze ma większego kopa, a czy Saab czy Volvo oni są szaleni :D nie wiesz czy mijasz jakieś ledwo toczące się 2.0 czy jakieś turbo power xD
Co do silników Mazdy zgadza się ale z kolei MX-6 mniejsze opory powietrza to i 2.0 115km inaczej chodziło tak samo jak w oplach calibra (bleee) tam też 2.0 115km a lepiej szło niż w vectrach ;–)
Wiem, że fajnie się kręci wyżej ale Skode do tych 5 tys też bez problemu się ciągnie – właśnie o to chodzi co sam napisałeś, właściwości jezdne nie zapomniane, co najwyżej podobnie się jeździ 626 GF z 1.8 90KM, ale słabsza moc do Skody, więc pomimo, że niemieckich aut nie lubię, tak Skoda się sprawdza (nudna jest to fakt) i jeździ i nie rudzieje (mam nadzieje) :D Polo mam z 91 roku i rdzy żadnej, ale to inne czasy były :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Matthew90 » 30 lip 2019, 19:50

A widzi się i rudawe polówki:D a golf 4 jaki piękny dziurawy stoi przed następnym blokiem:D ciężko tu o jakieś statystyki, które by się w 100 % sprawdzały. Zastanawiałem się nad Nathana gfką żeby ją dać do naprawy a moją sprzedać, ale jak zobaczyłem blachy to zdecydowanie zostaje przy swojej, choć tamta ma lepszy spód, z wyjątkiem wydechu który cały jest rudy a ja mam prawie cały nowy co też mnie 600zł kosztowało:)
Śmieje się bo tyle co pisałem, że kompresji nie mierze bo i tak w silnik nie będę inwestował, no i fakt – w ten już nie:d dlatego zamiast inwestować w rozrząd i dalej być niezadowolonym rozważyłem tą ofertę no i tak gdzieś za miesiąc, kolega Kamil będzie dokonywał przeszczepu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 458 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez dj4xm » 31 lip 2019, 08:50

ale musisz rozróżnić, ze mówię o Polo z 91 roku czyli tzw. 86C – 2 generacja, to tak jak Golf II, a potem to są 3 i 4 itd. które już są nowoczesną motoryzacją (hehe) i ruda je zjada :) Golf IV to jest chyba najgorszy jaki wyszedł (czytałem opinie i awaryjności i różne rzeczy jak chciałem Mazde kupić bo był blisko też Golf IV) i nigdy nie kupię :) zresztą jedyne golfy jakie bym kupił to jedynka i dwójka reszta to takie szpanerskie jak audice, Skodą chociaż nikt nie szpanuje (zwłaszcza Fabią) więc jakoś się uda znaleźć nie wykończoną (poza przedstawicielami handlowymi ale tam najczęściej mieli 1.2 :O).
Widzisz jak to jest, nigdy nie mów nigdy. Zawsze jakaś inwestycja wejdzie w głowę i nie da się obejść jej hahaha :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (85/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy