Mazda 626 GF FS 99' 2.0 136 KM

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Matthew90 » 21 wrz 2018, 19:05

Witam wszystkich forumowiczów, w szczególności posiadaczy Mazdy 626. Swojego egzemplarza szukałem rok po tym jak moja wcześniejsza GFka – przedliftowy diesel,ucierpiała w nawałnicy w okolicach Gniezna chroniąc tym samym mnie i moją dziewczynę, po czym ostatecznie skasowała ją ciężarówka wjeżdżając w tył.
Obecna GFKa w wersji exclusive, hatchback. 2 litrowy 136 konny silnik zasilany instalacją LPG STAG 300. Rzekomy przebieg – 186 500 km. Kupiłem od pierwszego właściciela w kraju. Ten 5 lat temu ściągnął ją z komisu z Niemiec przy przebiegu 140 tys. – tam pewnie była skręcona:P choć kto to tam wie. Samochód fajnie jeździ na obydwu paliwach. To tyle tytułem wstępu, poniżej najbliższe, najważniejsze plany związane z samochodem:

ZROBIONE:
* Wymiana zbiornika paliwa
* Przewody hamulcowe tylne, sztywne
* Wymiana oleju: Valvoline MaxLife 10W40 – 186950 km ( płukanka Liqui Moly )
* Wymiana oleju w skrzyni biegów: Valvoline MaxLife Gear Oil 75W90 – 186950 km
* Serwis gazowy ( wymiana filtrów ): 187270 km
* Szyba od kierowcy zrobiona, wymieniona wtyczka główna z innej wiązki
* Wymiana filtra powietrza: 187705 km
* Wymiana układu wydechowego ( oprócz kolektorówki ) : 187860 km
* Wymiana świec: Denso Platinum – 188352 km
* Czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki: 190380 km
* Wymiana filtra paliwa: 190380 km
* Regulacja zaworów: 191400 km
* Wymiana łożyska koła LP: NTN – 192600 km
* Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych przód – 192600 km
* Wymiana przewodów WN: Sentech – 193000 km
* Wymiana klocków hamulcowych przód: JAPKO – 194300 km
* Wymiana oleju i filtra: 198000km
* Serwis gazu (Wymiana filtrów) : 198700 km
* Przekładka silnika na silnik z przebiegiem 228000 – 10 tys. po remoncie
Wymiana oleju: Mazda Dexelia Ultra 5W30, wymiana oleju wspomagania – 202700 km
* Wymiana poduszek mcphersonów z łożyskami KYB – 202800 km
* Wymiana łącznika stabilizatora LP Nipparts – 202800 km – ustawienie geometrii
* Czyszczenie przepustnicy: 204000 km
* Wymiana filtra powietrza: 205600 km
* Wymiana klocków hamulcowych tył: TRW – 208200 km


Wyposażenie:
*Klimatyzacja
*Webasto
*Centralny na pilota, szyby elektryczne z przodu, elektryczne lusterka podgrzewane – sterowane elektrycznie
*Sterowanie radiem przy kierownicy: Radio oryginalne Sony + zmieniarka na 10 płyt w bagażniku
* ABS, kontrola trakcji
Załączniki
20180921_000158.jpg
20180921_073642.jpg
Tutaj z moim Xedosem. Po weekendzie będzie więcej zdjęć
Ostatnio edytowano 12 sty 2020, 19:34 przez Matthew90, łącznie edytowano 23 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 16:14

Trochę zdjęć na szybko
Załączniki
20180924_151240.jpg
20180924_151259.jpg
20180924_151309.jpg
20180924_151322.jpg
20180924_151335.jpg
20180924_151422.jpg
20180924_151502.jpg
20180924_151526.jpg
Nowy zbiornik paliwa na pokładzie. W czwartek mechanik montuje. Bez kanału nie chce mi się z tym męczyć.
20180924_151800.jpg
Taki rarytasik, na zdj. poniżej w całej okazałości.
20180924_151816.jpg
Ostatnio edytowano 24 wrz 2018, 18:12 przez Matthew90, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Jeffren » 24 wrz 2018, 17:35

fajna, fajna

Jak od spodu ?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 14:01
Posty: 50 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez ZdzichuZ » 24 wrz 2018, 18:01

Trochę dziwna wersja – ma tą prawie najfajniejszą w 626 tapicerkę, silnik 136, a klima manual. Czyżby wersja pochodząca z Holandii?
ZdzichuZ
 

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 18:08

Spód spoko, zakonserwowany. Wrzucę innym razem foty spodu też. Szukałem 626 w nie gorszym stanie blacharskim niż mój Xedos, w którego włożyłem worek pieniędzy. Wersja faktycznie trochę dziwna, tak jak piszesz – ta klima, no i korbki z tyłu. Grunt, że siedzenia fajne no i hatchback, bo potrzebuje samochodu pakownego, żeby wrzucić bez problemu np rower czy jakiś większy gabaryt – ot, drugi bak:D. Kraju pochodzenia nie pamiętam, wpisałem gdzieś tam odruchowo Niemcy. Zapytam gościa bo mam z nim kontakt cały czas. Fajnie mi się prowadzi ten samochód. Sterowanie radiem z pilota przy kierownicy też fajna sprawa.

Dopisano 24 wrz 2018, 19:10:

Sentyment mam niesamowity po tej gfce w dieslu, przedlift. Krótko ją miałem, nie była w super stanie ale jak najbardziej jezdna. W jeden miesiąc dwa razy ocaliła mi życie Foty ze zdarzeń na moim wątku z Xedosem, coś tu też wrzucę bo jakby nie patrzyć – Mazda 626 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez ZdzichuZ » 24 wrz 2018, 18:21

Ooo, widzę właśnie jakiś niestandardowy dzyngiel z lewej strony kierownicy. I webasto nawet ma.
ZdzichuZ
 

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 18:51

Myślałem, że to jakieś dorabiane:P ale zagłębiłem się w temat i faktycznie były takie wersje z tym audio. W bagażniku jeszcze zmieniarka Sony na 10 płyt, płyty czyta ale nie ma dźwięku. Będę musiał wymontować radio i zobaczyć, czy jest to w ogóle podpięte, bo przy zmieniarce kable z wtyczkami czerwona, biała wpięte są. Gościu to dorzucił do auta bo sam nie używał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 24 wrz 2018, 18:56

Gratuluje zakupu oby się nie psuła <spoko>
Fajne połączenie kolorów we wnętrzu jasne z ciemnym, nie ma takiej monotonii jak u mnie w xedzie
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 332
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 19:02

Dzięki ;) no tak, oby się nie psuła:D bo to ma być tania alternatywa dla Xedosa, choć jak auto zadbane to żal tego nie utrzymać. Mam tak odkąd kupiłem Yariska jako "wóz" na co dzień, ale w stanie bardzo dobrym. Dotychczas tania opcja to była furka, która ma mało palić i byle się kółka kręciły:D Może się uda utrzymać w miarę dobrym stanie dwie Mazdy, byle były mało kapryśne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Gandzia » 24 wrz 2018, 19:56

Z doswiadczenia wiem że xedos 6 jak się o niego dba to odwdzięcza się bezawaryjnoscią i koszta eksploatacji nie są nie wiadomo jakie wysokie
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 17:11
Posty: 332
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 20:08

Doświadczam tego, tyle że ja kupiłem złomka ale odkąd został wymieniony silnik, zrobiona blacharka itp to narzekać na niego nie śmiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Devil97 » 24 wrz 2018, 20:29

Ooo widze że znalazłeś wkońcu to czego szukałeś :D no to bezawaryjności, oby cieszyła jak najdłużej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2015, 20:09
Posty: 170 (7/11)
Skąd: Budzisław Kościelny
Auto: Był:
Mazda Xedos 9 TA KF 2,0 V6 '97
Mazda Xedos 9 TA KL 2,5 V6 '01
Jest:
Mazda Xedos 6 CAFL KL-DE 98',
Mazda MX5 NBFL B6 03'

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 20:51

Dzięki ;)Coś tak czułem, że w końcu napiszesz:D czekamy jeszcze na Radara:D, bo jedną ze mną oglądał rok temu, gdzieś koło Łodzi a kolejną dla mnie oglądał koło Częstochowy, ale ciągle to nie było to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Devil97 » 24 wrz 2018, 20:55

No to oblukam przy następnym spotkaniu :D a ty sie przejedziesz FLem jak go skończe <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2015, 20:09
Posty: 170 (7/11)
Skąd: Budzisław Kościelny
Auto: Był:
Mazda Xedos 9 TA KF 2,0 V6 '97
Mazda Xedos 9 TA KL 2,5 V6 '01
Jest:
Mazda Xedos 6 CAFL KL-DE 98',
Mazda MX5 NBFL B6 03'

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 21:01

No ja myślę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Devil97 » 24 wrz 2018, 21:06

O to sie nie martw ;) ale to i tak w nastepnym roku :) a jak będziesz w Gnieźnie to sie odzywaj :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2015, 20:09
Posty: 170 (7/11)
Skąd: Budzisław Kościelny
Auto: Był:
Mazda Xedos 9 TA KF 2,0 V6 '97
Mazda Xedos 9 TA KL 2,5 V6 '01
Jest:
Mazda Xedos 6 CAFL KL-DE 98',
Mazda MX5 NBFL B6 03'

Postprzez Adoz » 24 wrz 2018, 21:19

Wersja jak wersja, mieliśmy zawsze w gfkach taką tapicerkę bo jest jednak najładniejsza no i co do reszty to różnie się trafiało a to klima automatyczna a to ręczna, z szyberdachem i bez, z tempomatem wszystkie były, jedna miała komputer pokładowy druga nie. Także kolorystyka tapicerki nie była zależna od wersji wyposażenia. Jedyne co mnie dziwi to to że 99 rok i już polift najmłodszy jaki udało się kiedyśdostać polift to była z 2000roku. W każdym bądź razie te 626 były ekstra sporo człowiek nimi przejechał. I ten silniczek 136 koni jest naprawdę żwawy.
Taka jeszcze ciekawostka bo czasem ludzie sprzedawali te mocniejsze wersje z danymi że mają 116koni a wystarczy spojrzeć na nr. vin i na początku jest jedna literka między liczbami i słabsze wersje miały ,,F'' a te mocniejsze 136 konne miały ,,S" :>
Jak zdrowe podłużnice to pojeździsz bardzo długo bo nie wygląda na jakąś coby miała sporo nalatane. Zwróć uwagę na tylną część podłużnic jak dobre to jest mega dobrze.
Bezawaryjności ! i szerokości !
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 436 (4/7)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy '03

Postprzez Matthew90 » 24 wrz 2018, 21:48

Grudzień 1999 roku, też mnie zdziwił ten rocznik bo myślałem od 2000 roku :) podłużnice ok, spód zakonserwowany, lewa na samym końcu taka trochę gorsza od reszty ale na to co widziałem w wielu innych autach to jest przyzwoicie.

PS. Nawet gdyby coś było to mam dobrego blacharza, który ogarnia takie rzeczy niedrogo, tyko terminy... jeden pacjent już był – Xedos i naprawdę trzyma się to elegancko. Ale fakt, faktem chciałem żeby ta gfka wyglądała przyzwoicie, stąd też nie brałem pierwszej lepszej

Dopisano 24 wrz 2018, 22:56:

Jeszcze kilka fot
Załączniki
20180924_153154.jpg
20180924_153146.jpg
20180924_152500.jpg
20180924_153221.jpg
Zdjęcia jak na handel :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez Dominator » 25 wrz 2018, 06:30

Ładna gfka, aż dziwne bo zdrowa za bardzo;) reperaturki już chyba miała wstawiane? Ściągnij ten obleśny pokrowiec z kierownicy :P
Miło wspominam GF, pomimo archaiczności konstrukcji bardzo wdzięczne i pojemne auto <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4793 (67/78)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Mazdy i inne już były, teraz jest gnojowóz 308SW T7

Postprzez Matthew90 » 25 wrz 2018, 07:00

Eee tam na żywo pokrowiec nie wygląda źle :P. Ściągnę żeby zobaczyć jak mocno jest przetarta, może nie ma tragedii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 15:22
Posty: 445 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy