Strona 1 z 4

Mazda 626 GF '00 2.5 v6 zezłomowana do zamknięcia

PostNapisane: 28 maja 2017, 11:39
przez ace-mati
Cześć. Na imię mam Mateusz. Trochę sam grzebię w przy samochodach. Przedstawiam Wam swoją pierwszą mazdę, lecz nie pierwsze japońskie auto, miałem w 2010r nissana primerę p10.

Historia zakupu:

Auto kupiłem w niedzielę 30.04.17. Rano jak co tydzień pojechałem na giełdę samochodową w Białymstoku w poszukiwaniu części do swojego mercedesa.
Wychodząc zauważyłem nietypową Mazdę 626 w wersji USA, podszedłem, obejrzałem pobieżnie, pogadałem z właścicielem, przejechałem się i już wiedziałem, że będzie
moja. Wróciłem do domu po pieniądze i po godzinie 12 mazda stała już pod moim domem. Jestem 3 właścicielem w Polsce, pierwszy właściciel sprowadził ją w 2008r. z
USA na mienie przesiedleńcze.




Auto:
Mazda 626 GF USA
Rocznik: 2000
Silnik: 2.5v6 klg4 170km + LPG
Przebieg: 196000mil


Wyposażenie standardowe:
– ABS;
– automatyczna 4-biegowa skrzynia
– 4 el. szyby;
– elektryczne i podgrzewane lusterka;
– wspomaganie kierownicy;
– klimatyzacja manualna
– centralny zamek z kluczyka;
– szyberdach elektryczny
– skórzana tapicerka
– elektryczny fotel kierowcy
– alufelgi 16'' Mazdy z oponami zimowymi.
– radio oryginalne bose na cd i kasety
-tempomat


Zrobione:
– łączniki stabilizator + gumy tył
– uszczelki pokryw zaworów + czyszczenie przepustnicy
– jeden wahacz poprzeczny tył
– świece zapłonowe + przewody
– amortyzatory przód+poduszki
– łączniki stabilizatora przód

Co w planach:
– zmiana żarówek w lampkach wewnątrz auta na led-zrobione
– felgi z oponami 17''–zrobione
– przejrzeć układ hamulcowy-zrobione
– wspawać nowe plecionki-zrobione
– drobne zaprawki lakiernicze
– zmiana radia(ori usa ma tylko nieparzyste stacje)–zrobione
– filtry + oleje-zrobione
– jak się uda to sprężyny obniżające-zrobione
– polerka lamp przednich
– obszycie kierownicy i naprawa fotela kierowcy
– kolektor 6-2-1 z nierdzewki i lepszy wydech
– zmiana prawej lampy tył-zrobione
– naprawa tempomatu –zrobione

PostNapisane: 29 maja 2017, 08:46
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Fajna rzadka sztuka w tej wersji, ale prosiłbym dodać zdjęcia na serwer MS (opis jak to zrobić w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089), z fotosika lubią poznikać nagle i niespodziewanie ;)

PostNapisane: 29 maja 2017, 17:32
przez dansomi
A potem nie ma co ogladac <glupek2>

Ostatnio znalazlem jakiekolwiek info o 626 gf z silnikiem wiekszym i mocniejszym niz 2.0FS(do kupienia w EU), chetnie bym takie serducho znalazl u siebie.

Dbaj o bryczke bo poza eksploatacją i samochod bezawaryjny :)

Jak z rdzą w wersjach USA ? Automat działa jakoś znośnie? Duzo wachy wciąga ?

PostNapisane: 29 maja 2017, 20:27
przez ace-mati
dansomi napisał(a):Jak z rdzą w wersjach USA ? Automat działa jakoś znośnie? Duzo wachy wciąga ?



Rdza, na razie nie atakuje podłużnice, podłoga zdrowe, z moich oględzin wynika, że miała malowane drzwi pasażera z przodu(trochę różni się odcień lakieru), wymieniane reperaturki tylnych nadkoli i wymienione poszyci progów. Wiadomo auto ma swoje lata i jakąś tam przeszłość...

Automat działa zaskakująco dobrze, płynnie zmienia biegi i kick-down działa prawidłowo. Co do spalania to na razie zrobiłem ok 2000km i wyszło średnio 13l lpg/100km

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 15 gru 2017, 18:16
przez ace-mati
Trochę zaniedbałem temat :D Madzia śmiga bardzo dobrze, czasem ma jakieś drobne fochy <lol> , ale wiadomo ma swoje lata <rotfl>... Aktualny przebieg to 206k mil. Po za wymianami filtrów i płynów eksploatacyjnych, zdechła pompka paliwa, przerobiłem trochę instalację gazową. Mazda dostała nowe wtryski lpgtech dragon i nowy reduktor kme gold, teraz śmiga sporo lepiej... Wymieniłem też jeden sworzeń wahacza(pasuje z 626 ge). Założyłem radio 2din z dvd w miejsce oryginalnego(przeszkadzały nieparzyste fale radiowe).

Zrobiłem też trochę zakupów na najbliższy czas:

-Zaciski na przód od Mazdy 6 GH pod tarcze 299mm
-Tarcze klocki przód
-Tarcze klocki tył 280mm
-Felgi 17'' 8j szerokości na lato repliki, ale nowe w bardzo okazyjnej cenie...

Co do planów na najbliższy czas:

-Założyć hamulce przód i tył.
-Do wymiany mam jedną poduszkę amortyzatora z przodu.

Aktualne zdjęcia auta dodam jak się trochę poprawi pogoda...

PostNapisane: 15 gru 2017, 20:07
przez dansomi
a na zime jaki rozmiar ? Bo 15" chyba ci juz nie wejdzie na te tarcze :/ U siebie mam wtryski AC W03 pojedynczo i jest spoko, ogarniają nawet volvo w turbo(230km) także warte polecenia ;)

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 15 gru 2017, 20:14
przez ace-mati
Na zimę mam 16. Co do wtryskiwaczy LPG to mam elektronikę lpgtecha, dlatego zdecydowałem się na ich produkt.

PostNapisane: 15 gru 2017, 20:58
przez chmielu_KL
A kiedy planujesz porządki pod maską? :p

PostNapisane: 15 gru 2017, 21:01
przez ace-mati
Porządki pod maską już zrobione. Między innymi dlatego przerabiałem instalację LPG. Zdjęcie z pierwszego posta jest świeżo po zakupie auta...

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 15 gru 2017, 22:55
przez jurand
Dawaj tu więcej fot i chwal się! Tu za moto-ekshibicjonizm nikt nie ruga <lol>
Kurczę, ten hamerykański model GF z X9 można pomylić! Tak na pierwsze zerknięcie :|

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 16:13
przez ace-mati
Wczoraj korzystając z wolnej chwili, założyłem tarcze i zaciski z przodu.

PostNapisane: 17 gru 2017, 17:28
przez dansomi
wygląda nieźle, pewnie jeszcze lepiej hamuje ? :D Tarcze mikody czy jakiś inny wynalazek ?

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 17:56
przez ace-mati
Hamuje lepiej niż było, lepiej też wypełnia felgę... Co do tarcz to są marki kager, kupiłem je podczas likwidacji sklepu w bardzo, bardzo przyzwoitej cenie...

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 19:12
przez jurand
Z czego tarczunek? Ja się przymierzam z Xedosem do tarcz i zacisków z M6.

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 19:34
przez julek
Tarcze i zaciski ma z mazdy gh. Jakbyś chcial mam mpsy na sell. A 626 bardzo ladna fajne mody cieszy mnie to ze jeszcze ktos modzi te autka.

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 19:38
przez jurand
Takie to nie pod felgi 15" no i serwo by trzeba było zmienić. Tamte są p&p bez serwa.
Ale może komuś innemu będą jak trafił :D

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 17 gru 2017, 19:57
przez ace-mati
Tak jak kolega wyżej napisał tarcze i klocki z Mazdy 6 GH, z tym, że one też nie wejdą na 15"

PostNapisane: 17 gru 2017, 22:11
przez jurand
Racja! GH i niektóre GG wielgachne (299 mm). Ale nie we wszystkich odmianach GH! Z innych modeli M6 mniejsze (273 – 285 mm). Tu znalazłem jak modzili ale nie podane z jakiego M6 zaciski i tarcze: viewtopic.php?f=102&t=55133&start=40
Trzeba będzie tego pilnować! ;)

Re: Mazda 626 GF KL-DE '00 2.5 v6 klg4 by ace-mati

PostNapisane: 2 lut 2018, 14:56
przez ace-mati
Dziś korzystając z wolnej chwili wymieniłem przednie amortyzatory na kayaba prenium i górne poduszki amortyzatora z łożyskami firmy monroe. Naprawiłem też tempomat, okazało się, że wiązka była uszkodzona...

Co ciekawe moja mazda wg. rocznika i vinu jest GF, a amortyzatory i poduszki podchodzą od GE...

PostNapisane: 2 lut 2018, 21:21
przez KUZAJ
Ja bym na twoim miejscu zebrał trochę więcej $$ i zglebił :D :D