Mazda 626 GD FE '89

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez sruciok » 25 lip 2016, 20:10

Cześć,
Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 GD z 1989 roku w wersji LX. Sedan, kolor jak na zdjęciu, wersja dosyć podstawowa, posiada wspomaganie kierownicy i radio. Silnik dwulitrowy, na gaźniku wspomagany LPG.
Kupiłem ją w zastępstwie mojej Cariny, która jest w garażu i dlubie do sobie przy niej. Znalazłem ją przypadkiem, spodobał mi się jej stan i to że ma lpg. Praktycznie nie ma rdzy z wyjątkiem lewego tylnego nadkola ale jest to powierzchniowy wyprysk. W ciągu dwóch miesięcy wymieniłem tarcze z przodu bo było bicie i tylne amortyzatory, delikatnie cieknie olej z skrzyni ale nie jest to poważne. Auto jeździ, hamuje, trąbi, jest frajda. Podobają mi się felgi Exip, nie jestem pewien czy to oryginalne akcesorium czy nie ale są cool. Planów jako takich nie mam, chciałbym z niej zrobić bogatsza wersje, trochę więcej elektrycznych bajerów :D
Tak auto się prezentuje.

Ps. Czy ktoś wie czemu z dnia na dzień przestał działać zegarek i brzęczyk od świateł?
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Ostatnio edytowano 31 lip 2016, 10:24 przez sruciok, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez Bartg » 26 lip 2016, 13:08

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Prosiłbym dodać zdjęcia na serwer MS (opis w poradniku viewtopic.php?f=321&t=177089), uchroni je to przed zniknięciem w przyszłości :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez ArteK » 1 wrz 2016, 18:41

Masz 2 zajefajne auta – jeździłem wcześniej Cariną E(siema Sruciok <czarodziej> ) i złego słowa nie powiem, a Mazdę mam do tej pory i też złego słowa nie powiem.

Nawet silnik masz taki jak ja ;P

Dbaj o obie :).

Na światłach folia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez sonsthao » 5 wrz 2016, 10:56

Ta Mazda bardzo fajna. Niezła baza do przywrócenia jej do stanu fabrycznego.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2016, 11:10
Posty: 7

Postprzez PDJ » 6 wrz 2016, 20:18

ładnie sie prezentuje!
kup jakas rozbita i przeloz caly srodek – bedzie ogien
zderzaki w kolor, folia out
ranty w polerke
i nizej ja

bedziesz mial piekna sztuke :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez sruciok » 25 wrz 2016, 20:33

Siema, siema ArteK. Toyota czeka na wspawanie szyberdachu :D

PDJ, Ciężko mi w okolicy znaleźć taką Mazde na części. Czarne zderzaki są o tyle dobre, gdy ktoś mi przytrze zderzak, a dzieje się to często to kupuje spraya i zacieram uszkodzenia.
W jaki sposób obniżyłes swoją Mazde? Też mi się marzy środek jaki pamiętam z przejażdżek wujkowa 626, miał wszytko.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez etz 251 » 16 paź 2016, 15:35

Prawdopodobnie brzęczek świateł i zegarek są zabezpieczone tym samym bezpiecznikem także trzeba się dobrać do puszki (najlepiej sprawdzić przejście bo wizualnie bezpiecznik może wyglądać na cały).
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2016, 18:51
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.2 GD USA

Postprzez sruciok » 9 maja 2017, 20:49

Obrazek

Siema, Mazda żyje i ma się względne dobrze. Wpadła dokładka, grill z coupe i sprężyny -40 mm. W długi weekend zawiozła mnie do Pragi i nazad, jakieś 1300 km. Spalanie gazu wyszło w okolicach 8-9 litrów na setkę.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez Szyna » 9 maja 2017, 23:31

Te halogeny średnio mi pasują :P Ale to tylko moje zdanie :D Pokaż jakieś zdjęcie całego samochodu jak to wygląda z daleka ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez sruciok » 14 maja 2017, 08:04

Haha, na ten moment mam tylko coś takiego.

Dorwałem licznik digital ale mam problem. Po podłączeniu kostek nie mam nie wyświetla mi się wskaźnik od temperatury wody oraz pewien zakres obrotów jest non stop podświetlony. Ma ktoś jakieś schematy co i jak dokładnie podłączyć?
Załączniki
18493746_1318132494888557_1923506610_o.jpg.48600689cc12133e06f38237b906de66.jpg
18493666_1318134288221711_467994651_o.jpg
18493811_1318134231555050_1979083682_o.jpg
18493914_1318134291555044_1445642082_o.jpg
18552999_1318134211555052_2096541574_o.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez Szyna » 16 maja 2017, 18:41

To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 17 maja 2017, 20:05

88-89 miały inny układ kabli i kostek w digitalach niż 90-91
większość kabli ma ten sam kolor i wystarczy pozamieniać miejscami
niestety cześć sygnałów przechodzi przez CPU odpowiedzialne za podświetlenie stacyjki
piszczenia o pozostawionych kluczykach czy ściemnianiu światła w środku(i inne w różnych wersjach)
i warto żeby było do kompletu z digitalami z jednej bryki
ps: taka duża biała kostka nad bezpiecznikami we wnetrzu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Majk500 » 28 maja 2017, 17:42

Ja bym cały moduł nad bezpiecznikami zostawił oryginalny z auta. Dla przykładu w szczupaku wersja USA ma komplet połączeń do wszystkiego co tylko mazda wypuściła w tym aucie, a wersja z silnikiem 2.0 16V miała praktycznie nic i po podłączeniu tej puszki od 2.0 w aucie działał tylko silnik i nic poza tym. nie działała klima, przełączniki od nawiewów, pasy elektryczne, światła nie działały prawidłowo.... masakra.
Moja rada jest taka, żeby poprzemieniać tylko kable w kostkach przy liczniku i gotowe. Jeśli coś potrzebne to może mam schematy elektryki (muszę poszukać).
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 22:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez aaemek » 28 maja 2017, 20:30

ciekawie wygląda, alus ok, choć kiere wolałbym ori, obszytą skórą, nie przekombinuj z nią bo to już klasyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 23:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez sruciok » 2 kwi 2018, 11:34

Obrazek

Obrazek

Elo, Mazda żyje, ma się dobrze, dzielnie pokonuje kolejne kilometry. Zderzaki zostały pomalowane w kolor nadwozia, w tamtym roku pojawiły się elektryczne szyby i brązowe boczki, które dostałem od kolegi Łukasza z Tarnowa.
Obrazek

Obrazek
Dorwałem też blendę na kwadratową tablicę rejestracyjną, samą tablice już mam dorobioną i wygląda cool ale jakoś nie mam czasu i chęci na montaż. Plastik jest też trochę popękany, jakieś rady jak to złapać by to wyglądało w miarę dobrze? Jak na razie pokryłem to folią ale średnio jestem zadowolony.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez jurand » 5 kwi 2018, 12:25

HI LIVES!!!
Dywanik pod pedałami wymiata <spoko>
Dawaj dokładne zdjęcie tych spękalin na plastiku i będziem myśleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez sruciok » 23 kwi 2018, 06:27

No tak, dywaniki DIY ze starego chodniczka. Udało mi się dorwać kolejną blendę, ale tym razem pasująca do obecnego stylu lamp więc chce sprzedać ten zestaw ze zdjęć powyżej.
Poza tym Mazda dostała konserwację ale za późno bo po zimie pod spodem ukazały się dwie dziurki w podłodze i leci końcówka prawego progu więc trzeba szukać magika xD
Załączniki
25360506_1507918112576660_1488586585_n.jpg
IMG_20180421_115938.jpg
IMG_20180422_125219.jpg
DSCF3006.JPG
FB_IMG_15237788487299364.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez jurand » 23 kwi 2018, 09:43

No stary, ostatnia fota, teraz to masz plecy na samej górze! ;)
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez sruciok » 24 kwi 2018, 19:18

No i blenda już jest xD
Załączniki
IMG_20180424_162310.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Postprzez sruciok » 28 kwi 2018, 20:18

Benc, jest blenda. Założona przy pomocy Boscha, ponieważ są różnice w otworach montażowych w klapie EU i USA.
Załączniki
IMG_20180428_101926.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2016, 09:16
Posty: 17
Auto: Mazda 626 2.0 1989

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy