Mazda 626 II GC FE 2.0L 1986 GLX hatchback deLorean

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez userrr86 » 16 mar 2016, 01:56

Witam,
Zakładam ten temat na granicy prawa, aby od czasu do czasu przedstawić perypetie z moją gieciną, możliwe usprawnienia i wujka dobre rady.
Uprasza się o nieusuwanie tematu, minimum komentarzy, a pytania – ogólne i o części /sprzedam/ – raczej na priv.

m5dr8385.gif

Obrazek
Auto znałem długo, lecz tylko z widzenia. Jako prosty pasjonat, nie przypuszczałem że brak progów i zaolejony silnik może zwiastować spore wydatki i problemy. Zauroczony welurem, niecodzienną sylwetką, dużym bagażnikiem i dynamiką nabyłem okazyjnie Mazdę za jej dwukrotną wartość.

Według metryki moja skarbonka powstała w fabryce Hofu z myślą o podboju Europy w 10 miesiącu 1986 roku. Poliftingowy Japoński Samochód Roku 1982 (aka Mazda Capella, alias Ford Telstar, Kia Capital, Kia Concord) o mocy około 103 KM spędzał niemieckim ekologom sen z powiek, więc w grudniu 1986 roku otrzymał trójdrożny nieregulowany katalizator typ K401 i bezzwłocznie wyjechał na autobahn. 6lat i 60tys. km później piaskiem i solą przywitały go gościnne polskie drogi.
guide626-86.jpg

Obrazek

MR85, drugi właściciel w Polsce.
Silnik FE 1998cc 68kW katalizator, gaźnik.
Przebieg 2009 – 176tys. km, 2016 – 194tys. km
Kolor K8 tornado silver metallic – ciemnoszary
Wnętrze GB3 – szary
dmc1c.jpg

Wyposażenie:
metalowy szyberdach
spojler Vestatec typ 02003
alufelgi 5 1/2 Jx14H2 Rial KBA40458 et43 4x82mm (przekątna 114,3mm)
elektryczne szyby
centralny zamek
wspomaganie
podświetlana stacyjka i zamek drzwi
podłokietnik ze schowkiem
niebieskie szyby i lusterka
zwykła atrapa i listwy boczne

dmc3c.jpg


Modyfikacje:
1. centralny zamek kierowcy (wystarczy siłownik slave) oraz czujniki otwarcia rygli drzwi
http://images16.fotki.com/v301/photos/5 ... 02g-vi.jpg
2. kalibracja wskaźnika temperatury płynu chłodniczego
– czujnik ntc Hella 6PT 009 107-201 ma charakterystykę 25st.C 519R (446-608), 80/85st.C 57R (46-68), 100st.C 37R (30-44),
– wskaźnik temperatury dla danej rezystancji często zaniża odczyt – należy zmienić rezystor wskaźnika 43R 2W , np. na 63R lub 78R
viewtopic.php?f=314&t=150628
3. zmiana podświetlenia bagażnika, nóg kierowcy oraz przodu wnętrza
– żarówka rurka led w lampie bagażnika – max 31mm
– led walec wklęsły do nóg kierowcy oraz lampki sufitowej lewej
– led 12 SMD do lampki sufitowej prawej
4. zmiana sposobu podświetlenia zegarów oraz zegarka i schowka
– 7 żarówek 1,2W w zastępstwie 3 seryjnych oraz wycięcie obszaru tłumiącego jedną z dwóch seryjnych dolnych żarówek, dodatkowo 2x dioda UV do oświetlenia wskazówek
– odłączony zielony/czerwono-czarny przewód – po włączeniu świateł podświetlenie zegarka nie gaśnie :)
– schowek świeci po otwarciu, niezależnie od włączenia świateł
5. modyfikacja podświetlenia panelu nawiewu
– żarówka 2-2,3W zamiast 1,2W oraz wbudowanie żółtych diod w uchwyty suwaków – oprawa z pociętego złącza 2pin (kk2)
6. dodatkowe filtry wlotu nawiewanego powietrza
– nierdzewna siatka na kratkach z tworzywa oraz firanka z oczkiem 0,5x1mm na metalowym podszybiu
7. stojące wycieraczki
8. wakuometr
– na bazie sensora MAP
viewtopic.php?f=435&t=68031&start=20
9. ramka radiowa typu Matiz Lanos
etc.

United colors of Yamaguchi ;)
srodek0.jpg

Podświetlenie widać nawet w świetle :D
srodek05.jpg

Dobrze się składa
srodek35.jpg

Przyjrzyj mi się bliżej
srodek36.jpg

Dotknij trochę niżej
srodek37.jpg

srodek40.jpg
srodek44.jpg
srodek45.jpg
srodek48.jpg
srodek66.jpg
srodek87.jpg
srodek93.jpg


Naprawy:
Wszystkiego po trochu
-rozebranie i wyczyszczenie silniczków spryskiwaczy szyb
-zimne luty w relay check lamp ( 6J02 ) do kontroli działania świateł stop i pozycyjnych
-zimne luty pokrętła regulatora jasności podświetlenia – podświetlenie deski zanikało
-wymiana bębnów wraz z łożyskami, cylinderkami, szczękami
-czyszczenie filtrów w obudowie filtra powietrza
-wymiana klem akumulatora – skorodowały w nich przewody
-wymiana prawej półosi (25 zębów) z przegubem gwint M20
-wymiana wszelkich oringów
-oczyszczenie styków przycisków panelu elektrycznych szyb
-wymiana oleju skrzyni begów
-ustawienie luzów zaworowych 0,3mm

Ostatnia wyprawa...
dmc2c.jpg
Ostatnio edytowano 4 paź 2016, 22:00 przez userrr86, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 18:00
Posty: 11
Skąd: EL ;)
Auto: Lancer CS Wagon 4G63 2L '07
PN C+ GSI 1.6L '98
626 II GC GLX FE 2.0L hback '86

Postprzez Piotrek_154 » 18 mar 2016, 14:43

Prośba o załączenie jeszcze 2 – 3 zdjęć auta.
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy