Mazda Xedos 6 CA KL-ZE '99 / MazdaFitment & DaFreakz

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez przemo/leg » 21 sie 2016, 09:12

złoty rotor + polerowany rant <spoko>
i dołączam się do Risto, foty foty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2013, 22:08
Posty: 174 (0/5)
Skąd: Legnica
Auto: Była: Mazda 323F BA; 1,5 Z5; 1998 LE
Jest: Mazda Xedos 6 CA KF; 1993

Postprzez .:MarciN:. » 6 sie 2017, 02:52

Get low or die trying.Obrazek

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 12 sie 2020, 01:32 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez ADHD » 6 sie 2017, 11:02

<diabełek>

Będzie PRO jak na właściciela przystało.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez risto77 » 7 sie 2017, 22:26

Kiedy ja to zobaczę na żywo ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez .:MarciN:. » 4 lut 2019, 00:45

Chwilę mnie tu nie było i Xedos nieco wyewoluował od ostatniego update'u – zarówno mechanicznie, jak i stylistycznie. Jest to prawdopodobnie ostatni look tego auta, ponieważ taki efekt finalnie chciałem uzyskać (poza bezawaryjnością).

Auto jeździ w sezonie, mrozy spędza w garażu. W ostatnim roku zrobiło ponad 6 000 km na takim setupie jak poniżej, szczęśliwie i bezawaryjnie dowożąc moją ekipę m.in. nad Wörthersee w Austrii.

W bardzo dużym skrócie:
  • rotory kół Euroline IS zostały pomalowane w kolor Subaru Gold
  • auto usiadło na dedykowanym zawieszeniu gwintowanym K-Sport z custom'owymi górnymi camber plates'ami przedniego zawieszenia
  • ranty błotników zostały wycięte, koła delikatnie pochylone, tak aby przy tych felgach i wysokości zawieszenia możliwa była dynamiczna, normalna jazda
  • pojawił się dedykowany set splitterów od Maxton Design
  • poprawki lakiernicze – nowy lakier zyskało kilka elementów m.in. maska, dach, zderzaki
  • pod maską gra teraz KL-ZE

risto77 napisał(a):Kiedy ja to zobaczę na żywo ??


Nie planuję wyjazdów na żadne event'y, dlatego podejrzewam, że jedyną okazją będzie organizowana przez nas impreza w Rzeszowie – DaFreakz Meet '19, na którą oczywiście gorąco zapraszam.

https://www.dafreakzmeet.com/

Foto: Mój osobisty fotograf / Ewa :)
Załączniki
DSC_0603-2000-2000Q100SM.jpg
Stanced Mazda Xedos 6 // Hallstatt
DSC_0351-2000-2000Q100SM.jpg
Mazda Xedos 6 // #LemonadeCrew Wörthersee Tour
IMG_3903-2000-2000Q100SM.jpg
Hand Wash Only
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Bartg » 4 lut 2019, 08:31

Świetnie to wygląda, zdecydowanie nr X6 w Polsce jeśli chodzi o look <serduszka> Więcej zdjęć na pierwszej stronie samego aut jak i z prac nad nim i myślę spokojnie zapraszamy do projektów <faja>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez risto77 » 4 lut 2019, 17:41

.:MarciN:. napisał(a):Nie planuję wyjazdów na żadne event'y, dlatego podejrzewam, że jedyną okazją będzie organizowana przez nas impreza w Rzeszowie...



Może chociaż JapFest ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez chmielu_KL » 4 lut 2019, 19:01

Siedzi pięknie <serduszka> , nie za wysoko nie za nisko, z wyczuciem <spoko> tylko szkoda, że nie będzie jej na event'ach chciałoby się zobaczyć na żywo <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez .:MarciN:. » 4 lut 2019, 19:55

chmielu_KL napisał(a):nie za wysoko nie za nisko


Niżej się nie dało, nawet po wycięciu rantów błotników. Przy obecnym kącie (którego nie chciałbym już zwiększać) jak posadziliśmy auto 2-3mm niżej to na pojawił się już spory problem ze skręcaniem.

risto77 napisał(a):Może chociaż JapFest


chmielu_KL napisał(a): szkoda, że nie będzie jej na event'ach chciałoby się zobaczyć na żywo


Zapraszam na DaFreakz Meet '19 do G2A Areny w Rzeszowie 27 i 28 kwietnia :). Tam będzie na pewno – https://www.dafreakzmeet.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Setritus » 9 lut 2019, 16:52

Daj jakieś zdjęcia silnika, opowiedz skąd go masz itd. Hamowałeś go może? Ile wyszło i po jakich modach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez .:MarciN:. » 11 lut 2019, 23:02

Setritus napisał(a):Daj jakieś zdjęcia silnika, opowiedz skąd go masz itd. Hamowałeś go może? Ile wyszło i po jakich modach?


Zdjęcia silnika zrobię w sezonie. Pochodzi on z Japan Korea Moto z Krakowa. Lista zmian jest w pierwszym poście i ciężko je nazwać modami, raczej są to zmiany, które wspomagają jego pracę np. dolot DIY (ze względu na kształt kolektora i usunięcie przepływki), wydech 2,5" na dwóch tłumikach RM Motors, czy lekkie koło zamachowe z K8. Całą resztę znajdziesz na początku.

Auto było hamowane, wyniki bez rewelacji, wystarczają do jazdy – wypluło granice 190 KM / 230 NM i du*ohamownia w porównaniu z poprzednim motorem to potwierdza. Moment jest przyjemnie równy, wykres gładki. Niestety się nim nie podzielę, bo było to chwilę temu i nie mam pojęcia, gdzie go wcisnąłem (najwyraźniej nie był mi już później potrzebny).

Mam za to jeden problem, z którym nie mogę sobie poradzić lub znaleźć jakąkolwiek informacje na ten temat, która naprowadziłaby mnie na dobry trop. Dotoczy układu napędowego. Po położeniu auta możliwie nisko i ustawieniu kątów z przodu (nie ma żadnego przegięcia – jest -1 stopień z hakiem) pojawiło się stukanie w okolicach prawego koła. Początkowo byłem przekonany, że kończy się przegub (i skończył się w końcu), ale po jego wymianie dźwięk nie ustał i w moim odczuciu dochodzi z układu napędowego, z jego prawej strony.
Ostatnio edytowano 12 sie 2020, 01:35 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Eklerek323f » 11 lut 2019, 23:24

.:MarciN:. napisał(a):Początkowo byłem przekonany, że kończy się przegub (i skończył się w końcu), ale po jego wymianie dźwięk nie ustał i w moim odczuciu dochodzi z układu napędowego, z jego prawej strony.


U mnie ten sam efekt jest przy D2, tylko z lewej strony przegub hałasować zaczął, póki jest zima to zimowy setup to nie stuka. Moim zdaniem półoś napędowa robi się za długa i wali w koszyczku po prostu
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez .:MarciN:. » 28 lut 2019, 20:47

Eklerek323f napisał(a):U mnie ten sam efekt jest przy D2, tylko z lewej strony przegub hałasować zaczął, póki jest zima to zimowy setup to nie stuka. Moim zdaniem półoś napędowa robi się za długa i wali w koszyczku po prostu


Tego się obawiałem, ale po rozbiórce nic na to nie wskazuje.

Czy ktoś z Was orientuje się może, jak jest z dostępnością przegubów wewnętrznych do Xedos'a 6?

Te, które są dostępne (w sieci, bo w hurtowniach dostępność na poziomie 0), np.:

https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 7519855768

są całkiem inne w budowie, niż ten, który został ściągnięty z auta:

53646199_2225088981086142_1185879739311587328_n.jpg


Ponadto, jeśli ktoś ma na zbyciu kompletną, używaną półoś prawą to chętnie przygarnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez jedrzej07 » 28 lut 2019, 21:12

A ten ktory masz rozebrany nie jest przypadkiem przegubem zewnetrznym?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez .:MarciN:. » 28 lut 2019, 21:17

jedrzej07 napisał(a):A ten ktory masz rozebrany nie jest przypadkiem przegubem zewnetrznym?


Nie. Jest on bardzo podobny do zewnętrznego, ale jest to na 100% przegub wewnętrzny.

Szukając przyczyny terkotania, mój niezastąpiony, najlepszy mechanik trafił na jeszcze jeden problem – luz między wałkiem, który wchodzi w skrzynie, a przegubem wewnętrznym – tak chyba być nie powinno?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 21 paź 2019, 18:12

MXTN_DF19-32.jpg
Xedos 6 / DaFreakz Meet '19


Witajcie ponownie po dłuższej przerwie,

Pomyślałem, że być może rozwiązanie mojego problemu z układem napędowym okaże się pomocne dla jakiegoś miłośnika stance'u, który będzie sobie wyrywał włosy z głowy, zastanawiając się co się tak cholernie tłucze podczas naciskania gazu. W moim przypadku bezpośrednią przyczyną bardzo nieprzyjemnego terkotania podczas jazdy, które słyszałem z okolic prawego koła, okazał się wspomniany w poście wyżej luz, a tym samym przegub wewnętrzny. Po głowie chodziły mi już czarne scenariusze, że trzeba będzie auto o 1 cm podnieść do góry, bo problem pojawił się po jego mocnym obniżeniu, a walczyliśmy praktycznie o każdy milimetr, dochodząc do granicy, która nadal pozwala normalnie skręcać i jeździć bez wyrywania nadkola.

Udało się, przyjemność z jazdy wróciła na swój właściwy poziom, a serce przestało boleć podczas naciskania gazu (czułem wcześniej jakbym mu robił krzywdę). Przygodę dokładam do kolekcji wielu poprzednich napraw i dziękuję człowiekowi, którego cierpliwość jest jednym z czynników, dzięki którym to auto jest nadal ze mną. Cieszy mnie niezwykle ten finał – auto ciągle jeździ i ma się bardzo dobrze.

W ostatnim czasie udało się również pozbyć ostatniego punktu na liście moich bolączek związanych z karoserią. Wgniotki, które widziałem za każdym razem kiedy myłem auto, zostały wyciągnięte. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że udało się ostatecznie doprowadzić go do docelowego stanu i dograć wszystkie istotne dla mnie detale.

Ostatnią rzeczą z jaką chciałbym powalczyć jest oświetlenie, a raczej jego brak, który daje się we znaki podczas nocnych objazdów.

PS Po cichu liczę, że uda mi się kiedyś zasilić ten wątek większą ilością wartościowego content'u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Beny » 21 paź 2019, 18:17

Bida tylko jedno zdjęcie :> na pewno masz wiecej :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez .:MarciN:. » 21 paź 2019, 18:33

Beny napisał(a):Bida tylko jedno zdjęcie :> na pewno masz wiecej :D


W wolnym czasie zrobimy kilka strzałów, a może nawet coś więcej... Wisi to na mojej liście "TO DO", ale muszę najpierw przejść przez zadania o wyższym priorytecie.

Żeby choć trochę wypełnić ten niedosyt wrzucam jeszcze dwie klatki z event'u:
Załączniki
58711545_2622881941061770_729622825131835392_o.jpg
Mazda Xedos 6 / DaFreakz Meet '19
58902191_588407818308645_5860364905525280768_o.jpg
Mazda Xedos 6 / DaFreakz Meet '19
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez risto77 » 21 paź 2019, 19:06

Jak mi ten kolor "robi" ;)
A nie Myślałeś nad zmianą kierunkowskazów na białe (mówię o tylnych lampach)?
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez .:MarciN:. » 21 paź 2019, 19:50

risto77 napisał(a):A nie Myślałeś nad zmianą kierunkowskazów na białe (mówię o tylnych lampach)?


Myślałem :), ale odszedłem od tego pomysłu, gdy zdecydowałem o pomalowaniu rotorów na złoto.

Jeśli jednak rolka się kiedyś zmieni to być może pomyślę znów o przedliftach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy