Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Barthek » 17 maja 2016, 18:46

Dzięki :) Teraz tylko dbać i nie jeździć za dużo :P
A na serio to na wakacje wpadnie powłoka ceramiczna, żeby mieć spokój na lata <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Mieczyslaw » 17 maja 2016, 19:03

Dobrze pogodę sprawdzaj przed każdym wyjazdem ;) a tak z ciekawości ile mniej więcej takie przywrócenie 15to letniego lakieru do świetności kosztuje? Kompletnie nie znam się na tej dziedzinie
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Barthek » 17 maja 2016, 19:37

PW ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 24 maja 2016, 11:52

Pomóżcie, w którym miejscu najlepiej zaślepić EGR – ze zdjęciem najlepiej poproszę,
bo w odpowiednim temacie już wygasły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez risto77 » 24 maja 2016, 11:59

A trzeba zaślepiać ?? Bo u mnie nie jest zaślepiony.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez rafał88 » 24 maja 2016, 15:27

Egr to tylko pchajacy sue syf do silnika. U mnir zaślepiony niedlugo po kupnie i przepustnoca ciagle czysta jak i caly dolot itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Barthek » 24 maja 2016, 16:56

To wiem, pytanie w którym miejscu go zaślepić? – fotkę poproszę najlepiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Mieczyslaw » 24 maja 2016, 20:52

A nie gdzieś tam przy samej przepustnicy? Słyszałem o 5gr albo kawałku amelinium z puszki po piwie <rotfl>
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez jurand » 24 maja 2016, 22:41

Mieczyslaw napisał(a):A nie gdzieś tam przy samej przepustnicy? Słyszałem o 5gr albo kawałku amelinium z puszki po piwie <rotfl>


viewtopic.php?f=154&t=128873&p=2952303&hilit=jak+za%C5%9Blepi%C4%87+egr#p2952303

Myślę, że tak jak tam podaje. To tekst na samym dole strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez Beny » 25 maja 2016, 18:40

Ale egr jest chyba za 3 cylindrem i tam sie go zaslepia.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Barthek » 7 cze 2016, 20:04

Temat EGR-a na razie odpuszczam, wrócę do niego kiedy indziej.
Dlaczego w ogóle o to pytam? Od momentu kiedy kupiłem Xeda borykałem się z problemem
zamulania w zakresie od 2000 – 4000 obr podczas przyspieszania.
Wmawiałem sobie, że pewnie jestem za bardzo wyczulony i przesadzam,
przecież chodzi równiutko, kręci się do odcinki i wszystko poza tym jest w normie.
Nie dawało mi to jednak spokoju, najbardziej było to wyczuwalne na 2 i 3 biegu.
Oznaką na jedynce było około sekundowe opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu.
Na 4 i 5 biegu ten objaw był prawie niewyczuwalny – zagadka niczym enigma :|
Po wymianie świec, sondy, kopułki, palca, cewki, czujnika temperatury oraz sprawdzeniu podciśnień
skończyły mi się pomysły – myślę cudów nie ma, choć X to wyjątek na skalę światową <glupek2>
Dla pewności postanowiłem sprawdzić jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu, cholera wie kto wkładał ręce przede mną pod maskę i czego dotykał. Po odwiedzeniu trzeciego mechanika, który w końcu miał sprawną lampę stroboskopową okazało się, że kąt wynosi 5 stopni zamiast 10.
Przy próbie przestawienia aparatu szybko przypomniałem sobie, że jest mocowany na 2 a nie na jedną śrubę ;) .
Aparat został ustawiony z chirurgiczną precyzją, tak aby znak na kole pokrywał się z 10 stopniami na "grzebieniu".
Nie mogłem doczekać się jazdy testowej, w głębi czując, że po tylu fiaskach na pewno taka mała zmiana nie pomoże – a jednak to był strzał w 10tkę – dosłownie <jupi>
Znowu z X się lubimy i mam nadzieję, kwestię mocy mamy już zamkniętą.
Parę aktualnych fotek, sesję też mu zrobię bo w końcu sobie zasłużył.
PS. jedno zdjęcie pokazuje stan oleju na bagnecie po przejechaniu dystansu 1000 km w dosyć wymagających dla silnika warunkach (ciągłe testy w poszukiwaniu wcześniejszej usterki) – polecam LM 10w60 <spoko>

20160501_152216q.jpg

20160607_185318q.jpg
20160607_185927q.jpg
20160607_190545q.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez risto77 » 7 cze 2016, 21:09

Barthek napisał(a):... polecam LM 10w60 <spoko>


Mam i tez polecam ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Senior » 7 cze 2016, 21:18

Barthek napisał(a): po tylu fiaskach na pewno taka mała zmiana nie pomoże – a jednak to był strzał w 10tkę – dosłownie

Super że ci się udało.
Patrz ile człek musi się natrudzić żeby znaleźć usterkę, która ucieszy serce <spoko>
Autko super <spoko> Niech łyka kilometry ale już bez usterek <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez Barthek » 8 cze 2016, 08:05

Najgorsze są takie usterki, których nie widać albo pojawiają się sporadycznie. Wolałbym żeby już całkiem coś padło, przynajmniejiej wiadomo wtedy gdzie ręce włożyć. Następny mod to w końcu malowanie ramek wokół szyb na czarno plastidipem. Zastanawiam się też nad zaczernieniem reflektorów, ale muszę najpierw vt sobie strzelić ;) Do pary powinny pójść też halogeny, ale nie wiem czy nie zakłóci to wyglądu frontu auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 4 sie 2016, 22:08

Szukam pomocy w lokalizacji czujnika położenia wału. Czy on jest gdzieś oddzielnie zamontowany czy znajduje się w aparacie zapłonowym, bo podobno były jakieś różnice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez jedrzej07 » 4 sie 2016, 22:12

Sa wersje ze maja w aparacie a sa takie ktore maja osobny nontowany przy kole pasowym walu (wtyczka jest obok bagnetu do oleju)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez lukkil » 4 sie 2016, 22:16

Bedziesz mial raczej przy kole pasowym
A co, rzucil palenie xedzik?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Barthek » 4 sie 2016, 22:36

Wlasnie pieknie pali za każdym razem. Cały czas rozchodzi się o falowe przyspieszenie do 4tys obr. wyczuwalne najbardziej na 2 i 3 biegu po rozgrzaniu silnika. Poprzednia naprawa to był tylko efekt placebo... Na forum piszą, że czujnik w wersjach poliftowych był tylko w apracie zapłonowym. Ten przy kole pasowym podobno był przed liftem...zerknę jutro to będę wiedzieć. Trudna przyczyna usterki do ustalenia, nawet radar88 rozłożył ręce i mówił, że się jeszcze nie spotkał z takimi objawami. Spokoju nie daje mi ta przypadłość a na forum nikt nie poruszał takiego tematu w xedzie. Choć w 323bg były podobne objawy i pomogla wymiana aparatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez DymeK » 5 sie 2016, 09:27

raczej na pewno masz w aparacie może zamiast cały aparat nie wiadomo co sie trafi kupic tylko sam moduł nowy j821
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Barthek » 5 sie 2016, 09:41

Dzięki Dymek za podpowiedź :)
Chciałem właśnie kupić cały moduł, tylko nie znałem oznaczenia. Znasz może jakiś sprawdzony adres ?
Ostatnie pytanie, dużo roboty z wymianą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy