Mazda 626 GW FS `01 Moje "jeździdło"
Strona 1 z 1
Moja mazda to przedliftowa 626 GW z klasycznym motorem 2.0 FS i dosyć bogatym wyposażeniem.
Historia mojej motoryzacji pomijając 126p, uno i poloneza zaczęła się na poważnie przy Civicu 4g którego zeswapowałem z 1.5 90 koni do 1.6 130KM i doposażyłem w prawie wszystko co było dostępne w tamtych latach.
Po różnych zawirowaniach w życiu sprzedałem Civica i przez prawie 2 lata turlałem się Daewoo Tico
Pewnego dnia jadąc z psem popływać za miasto, a właściwie stojąc w korku wręcz zagotowałem i jak to mówię coś we mnie pękło Po pływaniu wróciłem do domu i usiadłem do komputera w poszukiwaniu jakiegoś wozu. Kryteriów było sporo, po pierwsze kombi ze względu na labradora. Później już lawina: Automatyczna skrzynia, silnik benzynowy z gazem, klimatronic, zarejestrowany w kraju (wsiadam i jadę), nie starszy niż 1996, tempomat, budżet do 15tys PLN. Szczerze powiem nie było co kupić, laguny "dwójki", volva V70, golfy, passaty – nic co by mnie porwało. Aż na ostatnich stronach przy budżecie 5000 jest ONA! Myślę pewnie zgnita. Ale sprzedający mówi że delikatnie nadkola, naprawdę nic strasznego, okazuje się że ma wszystko co chciałem i do tego cena super. Po rozmowie telefonicznej ustaliłem że będe u niego rano. Sporo ryzykowałem do zrobienia trasa KRAKÓW – POZNAŃ.
Na miejscu okazało się że Mazda w naprawdę super stanie koleś dodaje zimówki na felgach (paskudne ale jednak) czujnik ABS bo czasami świeci kontrolka, a do wymiany kable i świece. Wypłaciłem gotówkę i zadowolony wracam do domu.
Dane techniczne:
Model: 626 GW
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 FS 115KM + GAZ BRC
Przebieg w dniu zakupu: 225000KM
Wyposażenie seryjne:
El. Szyby x4
El. Lusterka
Poduszki powietrzne 4 sztuki
Centralny zamek (ale już zewnętrzny sterownik)
Automatyczna klimatyzacja
Automatyczna skrzynia
Tempomat
Podłokietnik dla kierowcy
Podłokietniki w tylnej kanapie – kanapa tylna przesuwana (nie wiem czy wszystkie tak mają)
Komputer pokładowy
ABS
Reflektory przeciwmgielne
Oryginalne aluminiowe felgi 15"
Modyfikacje:
Gaz sekwencja BRC (taki jak chciałem więc jestem bardzo zadowolony)
Żarówki LED w tylnych lampach (mod poprzedniego właściciela ale dla mnie na duży plus)
Moje Modyfikacje:
Na pierwszy ogień rejestracja pojazdu a tablica rejestracyjna to KR626..
Żarówki LED do oświetlenia rejestracji i mocno oświetlone wnętrze.
Radio najpierw JVC Chameleon a teraz 2din GMS wraz z kamerą cofania i rejestratorem jazdy (wywaliłem komputer pokładowy)
Tutaj ukłon w stronę konstruktorów, na konsoli środkowej mamy 3 pojedyncze kieszenie które możemy sobie dowolnie ustawiać (w przypadku klimatronica)
Niedawno też zmieniłem fabryczne "drewno" na konsoli na znacznie ładniejszą ramkę z polifta.
Kierownica:
Najpierw obszyłem na nowo ori kierownicę z zieloną nicią.
A potem wpadłem na pomysł montażu kierownicy z Mazdy 6 która oprócz tempomatu posiada jeszcze sterowanie radiem na którym mi zależało i doprowadziłem tą modyfikację do skutku co widać na zdjęciach.
z mechanicznych spraw najpierw wymieniłem czujniki ABS, kupiłem używane wahacze, wypiaskowałem je i zmieniłem w nich tuleje i sworznie i zamontowałem na auto. Zmieniłem łączniki stabilizatora tył, pomalowałem proszkowo pokrywę zaworów na czarno, wymieniłem kable i świece. i parę innych drobiazgów.
Plany: Już tylko trzymać ją w dobrym stanie technicznym i cieszyć się z jazdy !
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z mojej mazdy zwłaszcza że udało się ją kupić bardzo okazyjnie.
Teraz tylko leje benzynę i gaz i jeżdżę.
Pozdrawiam forumowiczów
- Od: 29 maja 2014, 21:34
- Posty: 6
- Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG
sebekle – razem z kierownicą potrzebujesz taśmę i poduszkę powietrzną, a potem musisz niestety dopasować rezystancję guzików w kierownicy do sygnału który potrzebuje komputer mi to zajęło najwięcej czasu ale da się to zrobić a efekt w postaci takiej kierownicy jest przekozak
- Od: 29 maja 2014, 21:34
- Posty: 6
- Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG
już mi się nie chce. ale ciekawe czy od 323f bj na przykład będzie łatwiej. niby rzadko się tego używa ale jak już można to nie wyobrażam sobie inaczej jeździć.
tak z ciekawości ile do setki ma? mógłbyś jeszcze spróbować przełożyć tarcze zegarów razem ze wskazówkami z polifta i powiedzieć czy pasują
tak z ciekawości ile do setki ma? mógłbyś jeszcze spróbować przełożyć tarcze zegarów razem ze wskazówkami z polifta i powiedzieć czy pasują
widzę że wiesz co w trawie piszczy bo z zegarami już próbowałem, ale niestety uważam za niewykonalne demontaż wskazówek a bardzo chciałem mieć czerwone bo pasowałyby do czerwonego oświetlenia przycisków na kierownicy. Natomiast moim zdaniem całe tarcze z mechanizmami da się przełożyć ale mi się nie podoba czcionka na poliftowych zegarach, tak samo jak i cała ramka wokół nich, tylko te czerwone wskazówki
- Od: 29 maja 2014, 21:34
- Posty: 6
- Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG
tak jest u mnie. pernamentny marker załatwił to. tylko początki są niedomalowane ale cienkopis jakiś powinien dać radę. a to "drewno" z plastikowego dębu też mnie dobija. albo czarna zawita niedługo albo folia amelinowa z allegro
@sebekle – chyba właśnie tak to załatwię u siebie bo wygląda zacnie a nie ma ryzyka uszkodzenia zegarów
A czarne drewno robi robotę, bo jak tylko podmieniłem panele to przez 2 tygodnie czułem się jak w aucie za 20 tysi
@Adoz – Radio to GMS 6501 ale dzisiaj chyba szukałbym czegoś na androidzie...
A czarne drewno robi robotę, bo jak tylko podmieniłem panele to przez 2 tygodnie czułem się jak w aucie za 20 tysi
@Adoz – Radio to GMS 6501 ale dzisiaj chyba szukałbym czegoś na androidzie...
- Od: 29 maja 2014, 21:34
- Posty: 6
- Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości