Mazda 626 GD 2.0 90 KM FE 1989r.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez PDJ » 17 cze 2016, 22:09

świetnie wygląda!
tak jak moja była :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 20:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez tomasz9449 » 17 lip 2016, 17:08

Czas na aktualizacje prac przy Madzi. <serduszka>
W ostatnim czasie zostało zrobione:
– wygłuszenie drzwi (przód i tył) alubutylem i pianką kauczukową,
– przy okazji rozebranych drzwi nasmarowanie mechanizmów podnoszenia szyb oraz zamka drzwi,
– naprawienie zardzewiałego i zablokowanego czujnika otwarcia drzwi ( tyle rdzy co się tam zebrało to głowa mała),
– wymiana lampy kierowcy, w której przepalił się odbłyśnik ( używka za 50 zł w dobrym stanie :) , brak różnicy po między lampami),
– wyczyszczenie szyberdachu, konserwacja uszczelek (myślałem, że to załatwi sprawę z cieknącą wodą jednak to nie wystarczyło),
– ściągnięcie podsufitki oraz całego szyberdachu. Pod podsufitką spodziewałem się zapchanych odpływów wody. Okazało się, że w moim szyberdachu tego elementu nie ma. Woda lała się po między blachą dachu a konstrukcją szyberdachu. Przyczyną była zagięta uszczelka na rogu szyberdachu. Musiał to być błąd w fabryce przy składaniu. Niestety nie miałem nowej uszczelki pod ręką więc złożyłem wszystko na sylikon ;P. Dzisiaj zrobiłem próbę i wszystko jest suche jak być powinno <oczko>. Blacha dachu pod szyberdachem była trochę pordzewiała ale już wszystko zabezpieczone <oczko> .
– wygłuszenie dachu alubutylem i pianką kauczukową ,która została po wygłuszeniu drzwi.

To by było na tyle.
Zostało mi jeszcze odnowienie podsufitki. Chciałbym nakleić nowy materiał bo mój jest z zaciekami.
Staram się dopasować kolor materiału do daszków przeciwsłonecznych, ewentualnie podobny kolor i oprócz podsufitki obszycie również daszków bo one też nie są w idealnym stanie.
Jak to uda się ogarnąć to zostanie to wszystko poskładać żeby wyglądało jak należy a nie jak teraz kiedy jeżdżę bez podsufitki ;P .
Załączniki
CAM01456.jpg
CAM01464.jpg
CAM01466.jpg
CAM01460.jpg
CAM01467.jpg
CAM01468.jpg
CAM01470.jpg
CAM01471.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez tomasz9449 » 27 lip 2016, 09:24

No i wszystko poskładane. Nowa podsufitka już w samochodzie. Kupiłem materiał przez neta oraz nowe daszki przeciwsłoneczne :) . Daszki udało się znaleźć na allegro. Jakie było moje zdziwienie, że są to daszki oryginalnie nowe zapakowane i wyprodukowane w 89 roku. Tyle czasu na mnie czekały :D .
Wykonanie podsufitki nie jest takie trudne i polecam to każdemu kto chciałby odświeżyć wnętrze.
A poniżej efekt końcowy <faja>
Załączniki
CAM01482.jpg
CAM01485.jpg
CAM01488.jpg
CAM01490.jpg
CAM01491.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez tomasz9449 » 30 wrz 2016, 17:28

Dawno mnie tu nie było więc trochę informacji o Maździe do wpisania się nazbierało.
Maździe wczoraj wypadł mały jubileusz bo na liczniku wybiło 200 tyś km. Z tej okazji Mazda dostała nowy olej ( zmiana z Mobila na Valvoline) oraz filtry powietrza i oleju, oba firmy Nippon. Zregenerowane zostały też zaciski hamulcowe. Czeka mnie jeszcze wymiana uszczelki pokrywy zaworów bo dotychczasowa uszczelka niby nowa a ciekło z niej po 2 tyg. Teraz kupiłem oryginalną, zobaczymy czy teraz będzie sucho ;P .
Ale żeby nie było nudno w Maździe zaczęło coś pukać. Myślałem, że to hamulce ale wszystko ok. Zawieszenie sprawdzane na podnośniku i na szarpakach też nic nie wykazało. Puknięcie występuje przy hamowaniu ale nie zawsze nie jest to też uwarunkowane od siły hamowania. Po prostu raz puka a raz nie.
Jak ktoś miałby pomysł co to może być to prosiłbym o sugestie. <oczko>
Załączniki
CAM00010.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez Eshiru » 30 wrz 2016, 22:25

U mnie pukało przy hamowaniu, stopniowo coraz mocniej, potem przy ruszaniu. Finalnie było to też słychać na nierównościach. Na szarpakach nic nie wyszło, podejrewałem hamulce, kupiłem nowe sprężynki i zabezpieczenia, winnym okazał się przegub wewnętrzny. Teraz mam też do wymiany drugi bo zaczyna łomotać.
Taka rada ode mnie. Nie wiem jak to jest w Twojej Maździe ale przy wymianie przegubu wewnętrznego polecam wymiane łożyska podpory półosi o ile takowa jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez zibi626 » 12 paź 2016, 12:44

Szyberdach jest elektryczny czy to co widzę to "wajcha" do otwierania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Payorez » 12 paź 2016, 15:51

u mnie tez pukało na nierównościach i czasami przy hamowaniu i o dziwo okazał się przegub zewnętrzny :p jeszcze zanim zaczął strzelać. W ogóle moje tuleje przednich wahaczy wytrzymały 16 tyś km... żenada. Chyba w tedgumie zamówie.

Ile PLN za ory uszczelkę pod klawiaturę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez tomasz9449 » 14 paź 2016, 12:55

zibi626 -Szyberdach jest na korbkę tak jak to zauważyłeś.

Payorez- Uszczelka ory w carspeedzie 32 zł i jak na razie suchutko.

Ja wszystkie gumki mam z tedguma i sobie chwalę. Cena przyzwoita i wykonanie też.
A po moim stukaniu już nie ma śladu. Trochę to dziwne ale samo przeszło <glupek2> .
Jestem tylko ciekaw na jak długo <oczko>
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez tomasz9449 » 23 paź 2016, 16:13

Osłona termiczna na sprzedaż cena do negocjacji <oczko>

viewtopic.php?f=5&t=195096
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez tomasz9449 » 22 lut 2018, 18:32

Panowie w Was ostatnia nadzieja. Ostatnio zgubiłem nit, wkręt (nie wiem jak to nazwać) od szyby bocznej. Musiał się najzwyczajniej w świecie odkręcić od szyby i wypaść podczas jazdy.
I tu rodzi się pytanie, gdzie dostanę taki drobiazg <co?>
Może ktoś z Was posiada takie coś a jest mu nie potrzebne :)
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2015, 19:46
Posty: 52
Skąd: Barwice
Auto: Mazda 626 GD 2.0 FE hatchback 1989r. automat

Postprzez Andrzej626GD » 23 lut 2018, 08:29

Jeśli nie znajdziesz samej śrubki:
http://allegro.pl/szyba-drzwi-mazda-626 ... 51985.html
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 10:04
Posty: 6
Auto: MAZDA 626, 2.0 D, sedan, 1991r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy