Mazda MX-6 GE 2.5 V6 '92

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez koziolekrg » 8 paź 2015, 12:09

Witajcie, to moje pierwsze auto i pierwsza Mazda, w sumie posiadam ją od roku. Wcześniej doświadczenie tylko z rodziców Golfikiem i Volvo :D Auto w sumie dostaliśmy z dziewczyną od jej brata za symboliczne odstępne w całkiem dobrym stanie. Elementy karoserii różniły się nieco odcieniami, parę delikatnych wgniotek.
Silnik 2.5 V6, lekka konstrukcja i całkiem mocny silnik już od początku dały dużo nowych wrażeń :) Przebieg chyba autentyczny, aktualnie 283 tys. Zagazowany od kilku lat, dla portfela duża wygoda a i dynamika autka nie kuleje.

Wyposażenie tego auta mnie zaszokowało, 23 letni auto (mój rówieśnik :P ) a w zestawie klima, el. szyby i lusterka, szyberdach, wspomaganie, fotel kierowcy pompowany jak buty typu PUMP :)

Żadnych spektakularnych modyfikacji auto się nie doczekało. Wygląda jak na moje oko sportowo ale klasycznie :) Wydech oryginalny, fajnie brzmi, nie buczy i nie za głośny.

W środku również standardowa tapicerka, w bardzo dobrym stanie, nic nie podarte, nie poplamione.

Od momentu jak wpadła w moje ręce Mazda warsztat odwiedziła na wymianę amorków, przegubu, rozrządu i kabli zapłonowych. Ostatnio jeszcze sworzeń padł, niestety do wymiany cały wahacz dolny bo już niewiele dało się z niego zrobić.

Z najbardziej widocznych inwestycji było malowanie autka. Kolor wyszedł trochę jaśniejszy niż zakładałem ale chyba całkiem dobrze się prezentuje :D Jedyny mankament jaki wyszedł po malowaniu to na niektórych elementach lakier nie rozłożył się na ładne lusterko i czeka mnie jeszcze trochę polerki. A i jeszcze znaczek wymieniłem na aktualną Mazdę :P :D

Samochód jeździ na 15 calowych felgach aluminiowych Mazdy, jakby tego było mało nawet dojazdówka jest alusek w komplecie :)

Jeżeli chodzi o plany na przyszłość:
– zawieszenie – na pewno czeka do wymiany cały tył, tj. wahacze i gumy są już mocno doświadczone przez czas, na pewnych dziurach odbiera to komfort jazdy
– sprzęgło – nie jestem pewien czy to wina sprzęgła, ale na niskich biegach na półsprzęgle samochód drży
– coś jeszcze nie tak jest w przednim zawieszeniu, albo może to wina poduszki silnika, na głębszych uskokach czuć stuknięcie z okoli przodu
– wyciszenie auta – myślałem nad użyciem jednej z mat wyciszających, przy wyższej prędkości jest trochę głośno :D
– na koniec najbardziej irytujący problem, lewe [jakie?] nadkole – na uskoku stuka cos plastikowego, nie wiem czy to może ta obudowa we wnętrzu błotnika od wlewu czy może jakiś plastik wewnątrz auta
Załączniki
DSC_0264 (Kopiowanie).JPG
Angry Bird i sąsiadka spod bloku Prelude :)
DSC_0265 (Kopiowanie).JPG
DSC_0379 (Kopiowanie).JPG
DSC_0381 (Kopiowanie).JPG
DSC_0382 (Kopiowanie).JPG
DSC_0423 (Kopiowanie).JPG
koziolekrg
 

Postprzez lucky-luciano » 9 paź 2015, 18:02

Ładna jest – dbaj o nią :) Jakieś plany są?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez MrShaleck » 9 paź 2015, 23:16

Fajowa... <serduszka>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2527 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez krzysek71 » 10 paź 2015, 07:16

Ładna troszkę pracy i będzie malina <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Piotr_ » 10 paź 2015, 10:49

Ładna sztuka <spoko>
Jeszcze kilka szczegółów i będzie lala. Fajne koło, lekko niżej i nic więcej nie potrzeba mx-owi :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez koziolekrg » 12 paź 2015, 09:51

Plany to przede wszystkim zawieszenie, w szczególności tył. Drażniące jest jak na jakiś dziurkach coś tam puknie nie raz ;P A w przypadku zawieszenia, ile powinien kosztować albo gdzie kupić tylne wahacze całe z gumami ? Pytam bo ostatnio mechanik wymieniał mi wahacz z przodu i za sam dolny zawołał 340 zł. WIem ze na allegro sa takie juz po 120 zł ale czytałem że na polskie drogi mogą być krótkiego użytku..

Zastanawiałem się czy lepiej by sie prezentowała obniżona czy po prostu na większych kołach, np 16'' ?
koziolekrg
 

Postprzez Piotr_ » 12 paź 2015, 14:26

Obniżona i felga 17 :)
Co do zawiasu, to zacznij od wymiany łączników i gum stabilizatora bo z pewnością to one pukają.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez KUZAJ » 14 paź 2015, 09:29

koziolekrg napisał(a):Plany to przede wszystkim zawieszenie, w szczególności tył. Drażniące jest jak na jakiś dziurkach coś tam puknie nie raz ;P A w przypadku zawieszenia, ile powinien kosztować albo gdzie kupić tylne wahacze całe z gumami ? Pytam bo ostatnio mechanik wymieniał mi wahacz z przodu i za sam dolny zawołał 340 zł. WIem ze na allegro sa takie juz po 120 zł ale czytałem że na polskie drogi mogą być krótkiego użytku..


Ja za cały pakiet na przód ( wahacze, drążki kierownicze, gumy stabilizatora i inne) dałem 350zł.
Brak jakich kol wiek stuków,


A co do twojej furyy :D :D
To zazdroszczę koloru!!. Tak jak piszę Xed ładna 17, trochę niżej, dolocik, polerka i MX jak marzenie.
Powodzenia w modach i naprawach.
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez Zdravko » 14 paź 2015, 19:44

kolejny mx6 na forum – cieszy :D powodzenia <spoko>
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Yupikajej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2011, 20:41
Posty: 567 (63/28)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-6 1992r
Był: 2.5 V6 24V 165(?)km GE-KLDE (R.I.P.)
Teraz: 2.5 V6 24V 185km
GE-KLZE

Postprzez KUZAJ » 26 kwi 2016, 04:06

Dzieje się tu coś <cfaniak>
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy