Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap REPLIKA EUNOS 500
Napisane: 6 wrz 2015, 14:17
Witam....ponownie z resztą...która to już mazda...na pewno czwarty Xedos 6 z silnikiem 2,0V6, drugi zielony
Trochę historii...tak by należało zacząć...
Jadąc do pracy, we wtorek (25.08.15) zaraz po 8 rano dzwoni do mnie telefon....numer mi nie znany, odbieram i słyszę : Dzień dobry, ja dostałem numer telefonu do pana, ponieważ pan zajmuje się mazdami, a ja mam do sprzedania mazdę. Zapytałem jaką, odpowiedź usłyszałem Xedosa 6 z silnikiem V6, zapytałem z którego roku i za ile, odpowiedź brzmiała 1995 w benzynie i kwota...usłyszałem 1100pln, zapytałem jeszcze skąd ma mój nr tel...okazało się że od mojego oponiarza.
Umówiłem się tego samego dnia na oględziny, ponieważ auto stało dość nie daleko. Obejrzałem auto, przejechałem się kawałek, obejrzałem nadwozie i zapytałem ile ostatecznie, były właściciel odparł abym coś zaproponował, kwotę którą zaproponowałem to 800pln, ponieważ bardziej byłem nastawiony na rozebranie Xeda, właściciel odparł że tyle to na złomie dostanie i tałzena by chciał. Powiedziałem że się zastanowię i prześpię, dam znać następnego dnia. Następnego na siedząc na tronie dzwoni do mnie właściciel Xeda i mówi, że za 900 go puści.Odparłem że zastanowię się i dam odp w przeciągu kilku godz.
Pojechałem do Częstochowy, załatwiłem sprawy, podjechałem do oponiarza, pogadałem, oponiarz wykonał jeszcze telefon do gościa po czym ja wykonałem następny i powiedziałem że za 850pln biorę go w ciemno i nie negocjuję, przyjeżdżam, piszemy papier i zabieram auto, zgodził się i po godzinie 19 autem wracałem do domu, jeszcze spotkałem się z Michałem (Michalk) i w dom, ja testowałem Xedosa, a Liliana BA do której zaszczepiłem KLa o Jędrzeja (jedrzej07).
Na następny dzień bliższe oględziny, rozmowa za moją narzeczoną co z nim, i decyzja zapadła.
Wyposażenie:
-Welurowa tapicerka
-4el szyby
-elektryczne lusterka + podgrzewanie
-klimatyzacja
-Felgi 15cali
-tempomat
-światła przeciwmgłowe
-wspomaganie
-El. ustawianie świateł
-Skórzana kierownica
-Skórzana gałka zmiany begów
-Skórzana dźwignia ham. ręcznego
-Regulowana kol. kierownicza
-Centralny zamek z kluczyka + pilot
-Lampka sygnalizująca niski poziom płynu do spryskiwaczy
-Poduszka powietrzna kierowcy
-Układ ABS.
Suche dane:
Marka: Mazda
Model: Xedos 6
Rocznik:1995
Silnik: 1995 cm3
Moc: 144KM
Przebieg: 283334km
Kolor: Z8 Deep Sea Pearl
Co do zrobienia z szybkich oględzin:
– Halogen prawy brak szkła ( poszukiwania)
– Lampa prawa urwane mocowanie (zamówiona)
– Kierunkowskaz prawy – urwane mocowanie (poszukiwania)
– Pas przedni – skrzywiony z prawej strony ( zamówiony prosty)
– Ruda na tylnych nadkolach
– Ruda pod poduszką silnika
– Nie działa do końca pająk pod kierownicą (muszę zobaczyć czy nie mam w garażu)
– Przegub zewn. prawa strona do wymiany
– Lakier- stan nie do odratowania
– Siłowniki klapy tylnej do wymiany
– Kompletny brak audio
– Problem z alternatorem
– Rozwalona rolka prowadząca rozrządu
– Coś nie tak z wydechem
Plany:
Jeżeli Xedos 6 będzie miał zdrową podłogę i nie naruszone podłużnice przednie, to zostaje, jeżeli jest kiepsko to na graty...ale raczej zostanie ponieważ zapowiada się obiecująco. Większość plastików od spodu jest, nawet małe trójkąty zaraz przy nadkolach są, więc wygląda to dość dobrze, tył raczej nie był ruszony ponieważ wygląda zachęcająco.Ale do meritum:
– Zaspawanie dziury pod poduszką
– Naprawa tylnych nadkoli oraz słupków A
– Wyciągnięcie KF i na złom --->KL z X9 + ECU + Kolektor
– Obejrzenie wydechu i jego poprawa, może zmiana końcowego na ULTER
– Pomalowanie samochodu na biały – czarny dach oraz komora silnika
– Lampy przednie w czerń
– Kierunki – stale świecące
– Koła – Ronal LZ 17cali
– Montaż LPG – obowiązkowo
– Heble z Mazdy 6 Diesel
– Może halogeny w żółty
– Audio BOSE z M6 ( będę rozgryzał schematy)
– Może obniżenie – 35 ( Do przemyślenia)
– Oczywiście CAI na stożku
– Licznik z Mazdy Xedos 9
– Zmiana podświetlenia na czysto białe
– Short shift + gałka MS
– Wymiana przegubu
– Klamki chromowane
– Tylne lampy z przedlifta
– Obniżenie o 30mm na Sprężynach Eibach Pro-Kit
– Wymiana kilku plastików we wnętrzu
– Dołożenie lotki na klapę (jest)
– i pewnie wiele innych...
Jak już wiadomo Xedos zostaje, prace trwają i na bieżąco wszystko staram się uzupełniać, co się teraz dzieje:
– Wycięte dwa el. błotnika tył LP przyszykowane reperatury
– Wycinanie rdzy z błotnika PT – w trakcie
– Wstawka tylnego nadkola
Po wspawaniu będzie cynowanie rantów błotników tylnych i będę przechodził dalej z blacharką na przednią cześć, tj wycięcie szyby czołowej, naprawa słupków A z obu stron, na koniec zostawiam sobie nadkole pod poduszką silnika.
Pierwszy film po kilku latach:
Klika zdjęć: