Mazda 626 GD FE3N '91 – amerykański szczupak

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Payorez » 27 sie 2015, 23:25

Kurde to moja była jeszcze zdrowsza :D ( nie licząc tylnych kielichów ;D)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Majk500 » 30 sie 2015, 15:34

Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Przejrzałem różne tematy odnośnie tego, wypróbowałem kilka sposobów a tu wciąż <dupa> blada...
Zalałem cały układ przy ściągniętym wężyku na silniczku krokowym, silnik chodził z otwartym korkiem chłodnicy, aby powietrze uciekło, wypróbowałem patent z butelką bez dna wypełnioną w połowie płynem, zrobiłem też tak jak w instrukcji i nic.
Objaw po jakim to rozpoznaje to wysokie obroty. w poprzedniej kaście silnik działał prawidłowo, ok 800-900 obr/min na luzie (nie wiem jak z tą skalą) ale równo beż żadnego falowania.
Teraz silnik po odpaleniu ma ok 1500-1600 i powoli schodzi do 1200 przy nagrzewaniu. Jak się lekko doda gazu i puści to silnik schodzi do tych 900 ale zaraz znów podbija na 1400 i tak zostaje...
Nie mam pojęcia już co zrobić. Myślę że jest to tylko kwestia odpowietrzenia, bo przy silniku nie było nic zmieniane a chodził prawidłowo. Jakieś sugestie, porady??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 2 wrz 2015, 19:52

Szczupol pojechał do blacharza <czarodziej>
Załączniki
DSC_6236.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 7 wrz 2015, 19:44

Byłem na wizycie u blacharza zawieźć mu reparaturkę błotnika prawego i zrobiłem kilka fotek :D
Załączniki
DSC_6246.JPG
DSC_6247.JPG
DSC_6248.JPG
DSC_6249.JPG
DSC_6250.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Payorez » 7 wrz 2015, 22:26

A jak z łączeniem podłogi z progiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez MrShaleck » 7 wrz 2015, 22:42

Payorez napisał(a):A jak z łączeniem podłogi z progiem?


Bo zdarzały się przypadki braku takowych łączeń :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2519 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Majk500 » 7 wrz 2015, 23:00

Progi były wcześniej wstawiane przez dziaduszka, blacharz wszystko sprawdzał ostrym młotkiem i "odrobiną" siły, także git. Dla pewności natomiast wszystkie podejrzane miejsca zostaną oczyszczone i zabezpieczone :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 9 wrz 2015, 20:59

Szczupol już pod Monster Wiatą. Parę zdjęć z ostatnich rzeczy które były robione.
Jutro przychodzi kabelkolog i z trzech wiązek z trzech aut będzie robił jedną (bo wpadnie przy okazji rozebranego całego środka kilka fajnych fantów <czarodziej> )
Załączniki
DSC_6256.JPG
DSC_6257.JPG
DSC_6258.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Elf » 12 wrz 2015, 14:20

Witam,
nie wiem czy dobrze trafiłam ale mam mały problem – poszukuje do mazdy 626 coupe z 1989r do automatycznej skrzyni drążka zmiany biegów w kolorze czarnym. Rok temu zaczęłam generalny remont mazdy i wymyśliłam, że zmienię na czarny środek (obecny kolor mazdy to czerwony – ferrari rosso) i niestety pojawił się problem z drążkiem od skrzyni – jest szary i kompletnie nie pasuje. Będę wdzięczna za pomoc/informację czy można taki dostać, ewentualnie od jakiego modelu pasuje.

Monika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2014, 13:42
Posty: 8
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 626 2.2 coupe 1989r automat

Postprzez Majk500 » 12 wrz 2015, 21:16

Wiesz co, szczerze mówiąc to nie orientuję się czy jest czarny drążek, a ja mam wszystkie 4 sztuki w manualu :P Także nie jestem w stanie niestety pomóc <głaszcze>

A co do szczupola- umyłem ten odpowietrznik co jest w kieszeni w bagażniku. A następnie rozebrałem cały kombajn z nagrzewnicą na części pierwsze i wszystko umyłem i wyczyściłem. Rozebrałem i nasmarowałem silniczki regulacji nawiewów (tak będzie dołożona elektryka <czarodziej> ) bo kwiczały, a teraz jest cichutko :D
Do poniedziałku musi to leżeć rozebrane, bo muszę kupić nową piankę na te wszystkie klapy bo ze starości kruszą się jak ciastka maślane <glupek2>
No i fotki :D
Załączniki
DSC_6278.JPG
DSC_6279.JPG
DSC_6280.JPG
DSC_6281.JPG
DSC_6282.JPG
DSC_6283.JPG
DSC_6285.JPG
DSC_6286.JPG
DSC_6287.JPG
DSC_6288.JPG
DSC_6289.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 14 wrz 2015, 23:40

Dmuchawa jest rozebrana i wymyta, jutro muszę podjechać po piankę na klapę w dmuchawie i będzie gites.
Cały kombajn nagrzewnicy poskładany, wszystkie klapki z nowymi gąbulkami, całość wyczyszczona i nasmarowana na nowo. Hula aż cisza <czarodziej> A wygląda jak nóweczka ze sklepu :P
Dziś elektryk pogrzebał i...:
-działa silnik
-działają pasy
-działa cały osprzęt na desce rozdzielczej
-i jakieś tam jeszcze pierdoły...
Do zrobienia zostały:
-podłączyć obrotomierz
-podłączyć pokazywacz temperatury
-dołożyć wiązkę z ABS'ami, regulacją amorków i kompami od tego
-i może coś tam jeszcze było <co?>
DSC_6290.JPG
DSC_6291.JPG
DSC_6293.JPG
DSC_6295.JPG
DSC_6296.JPG
DSC_6297.JPG
DSC_6298.JPG
DSC_6299.JPG
DSC_6300.JPG
DSC_6301.JPG


Dopisano 15 wrz 2015, 23:06:

Dziś zamieniłem nagrzewnicę, jak wyjąłem manulaną to musiałem przełożyć dolną część która doprowadza powietrze do pasażerów z tyłu, bo o dziwo MX miał tylko komfort dla osób z przodu :P
DSC_6302.JPG
z MX'a
DSC_6303.JPG
ze szczupaka
DSC_6304.JPG
tu musiałem stjuningować- wywiercić otwór na śrubkę xD
DSC_6305.JPG
gotowa

Następnie kilka fotek z prac kablowych i fotka kombajnu na swoim miejscu <czarodziej>
DSC_6306.JPG
DSC_6307.JPG
DSC_6308.JPG
nóweczka niemalże :D

Na koniec dnia została masa zbędnych już kabli
DSC_6309.JPG

A w aucie wygląda tak
DSC_6310.JPG

Teraz wystarczy wszystko uporządkować w mocowania, przelotki itp itd, i brać się za następne reczy <czarodziej>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 19 wrz 2015, 16:25

Kable które wyglądały jakby wybuchła bomba są już ułożone i wplecione, także wiązka wygląda niemalże jak oryginalna (nie chciało mi się po prostu bawić w kolorowe taśmy izolacyjne :P )
Dmuchawa ma nowe pianki i nowy uchwyt rezystora z kwasówki która leżała na podwórku kupę lat i nowe śrubeczki z nierdzewki <czarodziej>
Zamontowałem ją na swoje miejsce i trzeba się wziąć za następne prace ale dopiero po 6.10 bo wyjeżdżam...
Załączniki
DSC_6311.JPG
DSC_6314.JPG
DSC_6315.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 11 paź 2015, 12:21

Coś tam powoli się dzieje...
Załączniki
DSC_6329.JPG
DSC_6330.JPG
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Payorez » 11 paź 2015, 19:08

Ja bym wygłuszył podłogę, jak w swojej GD.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez mlodziak626 » 11 paź 2015, 21:37

Zapowiada się ciekawie :–)
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2015, 10:04
Posty: 51
Skąd: Barlinek Zachodniopomorskie
Auto: 626 GE Special 2.0 FS 1996r

Postprzez Majk500 » 16 paź 2015, 12:45

Powoli dłubię przy szczupolu. Wymieniłem:
-uszczelka pod pokrywą
-uszczelkę odmy (tą obok korka wlewu oleju)
-świece
-kable
-palec i kopułka
Silnik wyraźnie równiej pracuje, natomiast podejrzewam, że może gdzieś jeszcze jest jakaś drobna nieszczelność a obroty pewnie trzeba będzie podnieść odrobinę.
Na szczęście jest to już wszystko kosmetyka :)
Załączniki
DSC_6332[1].JPG
Fanty
DSC_6333[1].JPG
Wyczyszczona głowica
DSC_6334[1].JPG
Upier0L0n@ pokrywa... jakiś idiota złożył to na czarny silikon sanitarny...
DSC_6335[1].JPG
Po jakiś 3 godzinach czyszczenia widać jakieś efekty
DSC_6336[1].JPG
Stare świece i kolejna wizja chyba michała anioła. Po kiego grzyba 4 elektrody??
DSC_6337[1].JPG
No i prawie złożone
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 20 paź 2015, 21:12

Zaległe fotki z prac nad karoserią. Oczyszczone ile się dało, pomalowane coratinem i na to epoksyd. następnie pójdzie na to pasta na zgrzewy/spawy i później konserwacja. Tył niestety jeszcze posiada kilka dziurek którymi muszę się zająć, ale wszystko to kwestia czasu :)
Załączniki
20151014_123955.jpg
20151014_124003.jpg
20151014_124039.jpg
20151014_124058.jpg
20151014_124109.jpg
20151014_124129.jpg
20151014_124138.jpg
20151014_163317.jpg
20151014_163324.jpg
20151014_163424.jpg
20151014_163435.jpg
20151014_163444.jpg
20151014_163450.jpg
tak była zrobiona konserwacja. odchodziła płatami...
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez mlody1921 » 23 paź 2015, 15:46

Czym konserwujesz ja polecam Valvolina środki lux sie trzymaja u mnie na mx3 juz 3 lata
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Majk500 » 27 paź 2015, 22:50

Pierwsza przymiarka przed lakierowaniem... trzeba sprawdzić czy nie trzeba czegoś wyciąć <czarodziej>
Załączniki
20151027_195512.jpg
20151027_195520.jpg
20151027_195537.jpg
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Pierzaktar » 29 paź 2015, 13:52

Co to za kolo? Dekle masz czy tak zostanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy