Mazda 626 GD 2.0D '88 – przypadek
1, 2
U mnie ta lampka też jest bez żadnej osłony. Prestiż z lampką +5 punktów Dekoder jest sensowny na jakiejś ruskiej stronie. Podaje łącznie z dniem produkcji.
edit: link do dekodera VINu
http://mazda-fun.net.ru/vin/
edit: link do dekodera VINu
http://mazda-fun.net.ru/vin/
Oookej, z pomocą google translatora się doczytałem i się wszystko z grubsza zgadza.
Kupiłem rezystor nawiewu od poloneza, będę wymieniał, bo nie działają mi pierwsze dwa biegi. A rezystor z poloneza podobno pasuje 1:1. :–)
Kupiłem rezystor nawiewu od poloneza, będę wymieniał, bo nie działają mi pierwsze dwa biegi. A rezystor z poloneza podobno pasuje 1:1. :–)
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
O tym podświetlaniu mogę coś powiedzieć, mój tata miał 626 2.0D z '91 i miała podświetlenie po stronie pasażera, myślę że nie dorabiana bo nie było kabli na wierzchu ani żadnych udziwnień, ale mogę się mylić
Ps. Obserwuje Twój wątek jak i o innych GD bo mam do nich sentyment
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Ps. Obserwuje Twój wątek jak i o innych GD bo mam do nich sentyment
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
- Od: 21 lut 2014, 17:30
- Posty: 110
- Skąd: Skierniewice
- Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94
Zanurkuję pod deskę przy okazji wymiany rezystora, może coś tam znajdę.
Aha, prędkościomierz rzeczywiście zawyża. Od 40 km/h w górę pokazuje minimum 10 km/h więcej, niż GPS.
W weekend zrobię zdjęcia wnętrza i komory silnika, będzie się można pośmiać...
Aha, prędkościomierz rzeczywiście zawyża. Od 40 km/h w górę pokazuje minimum 10 km/h więcej, niż GPS.
W weekend zrobię zdjęcia wnętrza i komory silnika, będzie się można pośmiać...
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
Nawiew 1 i 2 chyba w każdej maździe 626/323 zionie ducha U mnie też do zrobienia, ale póki co mi się nie chce tego wybebeszać. Czyli jednak się nie myliłem z tą prędkością Kilometromierz wobec tego też zawyża, więc masz z 20-30 tyś przebiegu mniej O ile nie był kręcony.
Oooo Majk500 też z Poznania, ja z Wrocka, Szyna z Kroto'szyna, na wiosnę/lato można zrobić jakieś spotkanie GD w połowie trasy, żeby każdy miał "blisko"
edit; Elefeti z Łodzi coś by można było pomyśleć, jak byście byli chętni.
Oooo Majk500 też z Poznania, ja z Wrocka, Szyna z Kroto'szyna, na wiosnę/lato można zrobić jakieś spotkanie GD w połowie trasy, żeby każdy miał "blisko"
edit; Elefeti z Łodzi coś by można było pomyśleć, jak byście byli chętni.
Payorez napisał(a):Nawiew 1 i 2 chyba w każdej maździe 626/323 zionie ducha
A to dlatego, że z okolic nagrzewnicy kapie woda na rozgrzane opornice
Najlepiej by było to wyeliminować. Ogólna wilgoć w tym miejscu im szkodzi.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Można by to np zalać żywicą? Nie będzie się zbytnio grzało lub coś? Bo często jakaś elektronika narażona na wilgoć jest właśnie oblewana żywicą.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Próbowałem się dobrać do rezystora. Jest jakiś patent na wyjęcie tych kołków mocujących dolną osłonę po stronie pasażera? Przyznam, że nie szarpałem ani nie kombinowałem jakoś mocno, żeby nie popsuć bardziej, niż jest.
Muszę się zebrać w sobie i naprawić jeszcze ogrzewanie tylnej szyby (posypał się włącznik i chyba coś jeszcze, bo jak zwarłem w kosce na krótko, to też się nie włączyło), mechanizmy el szyb oba po lewej stronie (przód chodzi skokowo, tył w ogóle nie chodzi) i otwieranie bagażnika (słychać siłownik, ale nic się nie dzieje).
Jak to dobrze, że są schematy...
Dopisano 21 lut 2015, 16:15:
Kilka zdjęć:
Niezły śmietnik, co?
Naprawiłem klawisz otwierania bagażnika. Był tak zasyfiony w środku, że nie zwierał zestyku odpowiedzialnego za otwieranie. Teraz jeszcze kombinuję, jak połączyć go ze sterownikiem centralnego zamka, żeby można było odblokować tylną klamkę z pilota. Sterownik c. z. mam dwukanałowy, ale chyba nie będę używał drugiego kanału, sprzęgnę klapę z drzwiami.
Szyba w tylnych lewych drzwiach się nie otwiera, bo nie ma podnośnika. Wyparował.
Szyba wisi na drucie.
Szyba w przednich przeskakuje, zacina się między prowadnicami. Sam podnośnik chodzi elegancko. Poza tym w drzwiach kierowcy oryginalny siłownik centralnego zamka jest zastąpiony typową chińszczyzną z allegro.
Rezystor nawiewu rzeczywiście jest bardzo podobny, jak ten z poloneza, trochę inna jest kabelkologia, ale to się ogarnie. Ważne, że rozstaw śrubek pasuje. Rezystor z poloneza jest monolityczny, nie wystają z niego luzem te spirale oporowe, ma większe szanse przeżyć kolejne lata.
Dzisiaj na szafie wybiło 317000 umownych kilometrów.
Muszę się zebrać w sobie i naprawić jeszcze ogrzewanie tylnej szyby (posypał się włącznik i chyba coś jeszcze, bo jak zwarłem w kosce na krótko, to też się nie włączyło), mechanizmy el szyb oba po lewej stronie (przód chodzi skokowo, tył w ogóle nie chodzi) i otwieranie bagażnika (słychać siłownik, ale nic się nie dzieje).
Jak to dobrze, że są schematy...
Dopisano 21 lut 2015, 16:15:
Kilka zdjęć:
Niezły śmietnik, co?
Naprawiłem klawisz otwierania bagażnika. Był tak zasyfiony w środku, że nie zwierał zestyku odpowiedzialnego za otwieranie. Teraz jeszcze kombinuję, jak połączyć go ze sterownikiem centralnego zamka, żeby można było odblokować tylną klamkę z pilota. Sterownik c. z. mam dwukanałowy, ale chyba nie będę używał drugiego kanału, sprzęgnę klapę z drzwiami.
Szyba w tylnych lewych drzwiach się nie otwiera, bo nie ma podnośnika. Wyparował.
Szyba wisi na drucie.
Szyba w przednich przeskakuje, zacina się między prowadnicami. Sam podnośnik chodzi elegancko. Poza tym w drzwiach kierowcy oryginalny siłownik centralnego zamka jest zastąpiony typową chińszczyzną z allegro.
Rezystor nawiewu rzeczywiście jest bardzo podobny, jak ten z poloneza, trochę inna jest kabelkologia, ale to się ogarnie. Ważne, że rozstaw śrubek pasuje. Rezystor z poloneza jest monolityczny, nie wystają z niego luzem te spirale oporowe, ma większe szanse przeżyć kolejne lata.
Dzisiaj na szafie wybiło 317000 umownych kilometrów.
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
Majk500 napisał(a):Można by to np zalać żywicą? Nie będzie się zbytnio grzało lub coś? Bo często jakaś elektronika narażona na wilgoć jest właśnie oblewana żywicą.
Można, ale nie może to być byle jaka żywica, bo te opornice na prawdę mocno się nagrzewają
jacekes napisał(a):Muszę się zebrać w sobie i naprawić jeszcze ogrzewanie tylnej szyby (posypał się włącznik i chyba coś jeszcze, bo jak zwarłem w kosce na krótko, to też się nie włączyło)
Standard. Puszczają luty we włączniku, na płytce lub same ścieżki na płytce. Jak wyjmiesz podłączony i powyginasz płytkę to zacznie banglać, ale nie na długo . Najlepiej będzie Ci znaleźć inny i wymienić, ale ja z doświadczenia wiem, że ciężko będzie znaleźć taki, co będzie ładnie działał. Dopiero czwarty wyciągnięty ze złomowca jako-tako działał
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jop, popuszczały luty i to dawno, bo już ktoś je kiedyś poprawiał. Ponadto ścieżki się odwarstwiły od laminatu w paru miejscach. Nie będę tego ratował. Chciałem to zastąpić włącznikiem z dużego fiata ale chyba jednak zastosuję podświetlany na pomarańczowo hebelek, tzw. lizak.
Zwarcie na krótko w kostce nie powoduje włączenia grzania – sprawdzę bezpiecznik (wg schematu ROOM i DEFOG). A gdzie jest przekaźnik? Na schemacie jest opis "left of instrument panel". Pod deską na lewo od zegarów są przekaźniki, ale który z nich to grzana szyba?
Dopisano 22 lut 2015, 20:24:
Rezystor z pomyloneza zamontowany. Nawiew działa. Tylko 4 biegu nie podłączałem, bo brakło mi pomysłu i końcówek do kabla. W oryginalnym rezystorze 4 bieg (bezpośredni, bez włączanej w szereg z silnikiem oporności) przechodził przez obudowę rezystora, w polonezie nie.
Sprawdziłem bezpieczniki od ogrzewania szyby, oba są ok, przy zwarciu nie słychać cyknięcia przekaźnika.
Zwarcie na krótko w kostce nie powoduje włączenia grzania – sprawdzę bezpiecznik (wg schematu ROOM i DEFOG). A gdzie jest przekaźnik? Na schemacie jest opis "left of instrument panel". Pod deską na lewo od zegarów są przekaźniki, ale który z nich to grzana szyba?
Dopisano 22 lut 2015, 20:24:
Rezystor z pomyloneza zamontowany. Nawiew działa. Tylko 4 biegu nie podłączałem, bo brakło mi pomysłu i końcówek do kabla. W oryginalnym rezystorze 4 bieg (bezpośredni, bez włączanej w szereg z silnikiem oporności) przechodził przez obudowę rezystora, w polonezie nie.
Sprawdziłem bezpieczniki od ogrzewania szyby, oba są ok, przy zwarciu nie słychać cyknięcia przekaźnika.
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
Zamontowałem brakujący podnośnik w LT drzwiach, mam teraz 4 szyby w prądzie, a nie 3.
Z LP drzwi wymontowałem podnośnik, stwierdzam, że jednak jest uszkodzony prawdopodobnie. Póki co postanowiłem go nasmarować i zamontować z powrotem, jak się trafi na allegro w rozsądnej cenie, to kupię i podmienię.
Teraz zostały już same grubsze prace, w przyszłym tygodniu jedziemy na wymianę przegubów.
Z LP drzwi wymontowałem podnośnik, stwierdzam, że jednak jest uszkodzony prawdopodobnie. Póki co postanowiłem go nasmarować i zamontować z powrotem, jak się trafi na allegro w rozsądnej cenie, to kupię i podmienię.
Teraz zostały już same grubsze prace, w przyszłym tygodniu jedziemy na wymianę przegubów.
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
Witam
13 calowe koła miały też 1.8, taka uboga wersja na Europę wschodnią
a cała konstrukcja przednich piast w dieslu i 1.8 jest rodem ze starszej GC
gdzie tarcze hamulcowe przykręcane są do piasty od strony zwrotnicy a nie zakładane na wierzch
rezystor dmuchawy przeważnie leci od zapchanej śniegiem lub liśćmi kratki w podszybiu
jest on chłodzony powietrzem dmuchawy i w takiej sytuacji albo trzeba 4 bieg albo obieg zamknięty inaczej rezystor się przepala
podświetlenie nóg kierowcy, oprawka jest mocowana bezpośrednio w osłonie dolnej deski
wyłącznik szyby ogrzewanej ma wbudowany timer który wyłącza po około 15 minutach, zapewnia też wyłączenie szyby przy każdym zgaszeniu silnika
pozdrawiam
13 calowe koła miały też 1.8, taka uboga wersja na Europę wschodnią
a cała konstrukcja przednich piast w dieslu i 1.8 jest rodem ze starszej GC
gdzie tarcze hamulcowe przykręcane są do piasty od strony zwrotnicy a nie zakładane na wierzch
rezystor dmuchawy przeważnie leci od zapchanej śniegiem lub liśćmi kratki w podszybiu
jest on chłodzony powietrzem dmuchawy i w takiej sytuacji albo trzeba 4 bieg albo obieg zamknięty inaczej rezystor się przepala
podświetlenie nóg kierowcy, oprawka jest mocowana bezpośrednio w osłonie dolnej deski
wyłącznik szyby ogrzewanej ma wbudowany timer który wyłącza po około 15 minutach, zapewnia też wyłączenie szyby przy każdym zgaszeniu silnika
pozdrawiam
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Yyy... Tarcze przykręcane od strony zwrotnicy, a nie z wierzchu? :-O Ale dziwadło...
Teorię na temat włącznika grzania szyby z timerem znam, ale wszystko wskazuje, że u mnie brakuje przekaźnika, nie wiem w ogóle, gdzie on miałby być wetknięty, nie potrafię tej informacji w sieci znaleźć.
Teorię na temat włącznika grzania szyby z timerem znam, ale wszystko wskazuje, że u mnie brakuje przekaźnika, nie wiem w ogóle, gdzie on miałby być wetknięty, nie potrafię tej informacji w sieci znaleźć.
- Od: 10 lut 2015, 14:03
- Posty: 17
- Skąd: Poznań
- Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości