Mazda 626 GD 2.0D '88 – przypadek

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Payorez » 19 lut 2015, 19:29

U mnie ta lampka też jest bez żadnej osłony. Prestiż z lampką +5 punktów :D Dekoder jest sensowny na jakiejś ruskiej stronie. Podaje łącznie z dniem produkcji.

edit: link do dekodera VINu

http://mazda-fun.net.ru/vin/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez jacekes » 19 lut 2015, 20:03

Oookej, z pomocą google translatora się doczytałem i się wszystko z grubsza zgadza.

Kupiłem rezystor nawiewu od poloneza, będę wymieniał, bo nie działają mi pierwsze dwa biegi. A rezystor z poloneza podobno pasuje 1:1. :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez MAZDman » 19 lut 2015, 21:12

O tym podświetlaniu mogę coś powiedzieć, mój tata miał 626 2.0D z '91 i miała podświetlenie po stronie pasażera, myślę że nie dorabiana bo nie było kabli na wierzchu ani żadnych udziwnień, ale mogę się mylić :)
Ps. Obserwuje Twój wątek jak i o innych GD bo mam do nich sentyment ;)



Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2014, 17:30
Posty: 110
Skąd: Skierniewice
Auto: mazda 323f bg 1.6 16v '94

Postprzez jacekes » 19 lut 2015, 22:09

Zanurkuję pod deskę przy okazji wymiany rezystora, może coś tam znajdę. :)
Aha, prędkościomierz rzeczywiście zawyża. Od 40 km/h w górę pokazuje minimum 10 km/h więcej, niż GPS.
W weekend zrobię zdjęcia wnętrza i komory silnika, będzie się można pośmiać... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez Szyna » 19 lut 2015, 22:44

Niewiarygodne, lecz prawdziwe :P Coraz więcej GD na forum :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Majk500 » 19 lut 2015, 22:52

hehe, bo to chyba już rzadsze niż rexy7 :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Payorez » 19 lut 2015, 23:17

Nawiew 1 i 2 chyba w każdej maździe 626/323 zionie ducha :D U mnie też do zrobienia, ale póki co mi się nie chce tego wybebeszać. Czyli jednak się nie myliłem z tą prędkością :D Kilometromierz wobec tego też zawyża, więc masz z 20-30 tyś przebiegu mniej :D O ile nie był kręcony. <faja>
Oooo Majk500 też z Poznania, ja z Wrocka, Szyna z Kroto'szyna, na wiosnę/lato można zrobić jakieś spotkanie GD w połowie trasy, żeby każdy miał "blisko" :D

edit; Elefeti z Łodzi :D coś by można było pomyśleć, jak byście byli chętni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Majk500 » 19 lut 2015, 23:49

Hehe, ja to chyba samą atrapę przywiozę :P eM-iX dobrze dwa lata będzie się robił ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez MrShaleck » 20 lut 2015, 08:43

Payorez napisał(a):Nawiew 1 i 2 chyba w każdej maździe 626/323 zionie ducha


A to dlatego, że z okolic nagrzewnicy kapie woda na rozgrzane opornice :)
Najlepiej by było to wyeliminować. Ogólna wilgoć w tym miejscu im szkodzi.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Majk500 » 20 lut 2015, 09:06

Można by to np zalać żywicą? Nie będzie się zbytnio grzało lub coś? Bo często jakaś elektronika narażona na wilgoć jest właśnie oblewana żywicą.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jacekes » 20 lut 2015, 21:19

Próbowałem się dobrać do rezystora. Jest jakiś patent na wyjęcie tych kołków mocujących dolną osłonę po stronie pasażera? Przyznam, że nie szarpałem ani nie kombinowałem jakoś mocno, żeby nie popsuć bardziej, niż jest.

Muszę się zebrać w sobie i naprawić jeszcze ogrzewanie tylnej szyby (posypał się włącznik i chyba coś jeszcze, bo jak zwarłem w kosce na krótko, to też się nie włączyło), mechanizmy el szyb oba po lewej stronie (przód chodzi skokowo, tył w ogóle nie chodzi) i otwieranie bagażnika (słychać siłownik, ale nic się nie dzieje).

Jak to dobrze, że są schematy...

Dopisano 21 lut 2015, 16:15:

Kilka zdjęć:
IMG_20150221_132902.jpg

IMG_20150221_132908.jpg

IMG_20150221_132918.jpg

IMG_20150221_132941.jpg

IMG_20150221_133026.jpg

IMG_20150221_133030.jpg

IMG_20150221_133038.jpg

IMG_20150221_133049.jpg

Niezły śmietnik, co?

Naprawiłem klawisz otwierania bagażnika. Był tak zasyfiony w środku, że nie zwierał zestyku odpowiedzialnego za otwieranie. Teraz jeszcze kombinuję, jak połączyć go ze sterownikiem centralnego zamka, żeby można było odblokować tylną klamkę z pilota. Sterownik c. z. mam dwukanałowy, ale chyba nie będę używał drugiego kanału, sprzęgnę klapę z drzwiami.
Szyba w tylnych lewych drzwiach się nie otwiera, bo nie ma podnośnika. Wyparował.
IMG_20150221_134238.jpg

Szyba wisi na drucie.
IMG_20150221_134244.jpg


Szyba w przednich przeskakuje, zacina się między prowadnicami. Sam podnośnik chodzi elegancko. Poza tym w drzwiach kierowcy oryginalny siłownik centralnego zamka jest zastąpiony typową chińszczyzną z allegro.
IMG_20150221_135051.jpg

IMG_20150221_135055.jpg


Rezystor nawiewu rzeczywiście jest bardzo podobny, jak ten z poloneza, trochę inna jest kabelkologia, ale to się ogarnie. Ważne, że rozstaw śrubek pasuje. Rezystor z poloneza jest monolityczny, nie wystają z niego luzem te spirale oporowe, ma większe szanse przeżyć kolejne lata.

Dzisiaj na szafie wybiło 317000 umownych kilometrów.
IMG_20150221_132703.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez MrShaleck » 22 lut 2015, 08:44

Majk500 napisał(a):Można by to np zalać żywicą? Nie będzie się zbytnio grzało lub coś? Bo często jakaś elektronika narażona na wilgoć jest właśnie oblewana żywicą.


Można, ale nie może to być byle jaka żywica, bo te opornice na prawdę mocno się nagrzewają :)

jacekes napisał(a):Muszę się zebrać w sobie i naprawić jeszcze ogrzewanie tylnej szyby (posypał się włącznik i chyba coś jeszcze, bo jak zwarłem w kosce na krótko, to też się nie włączyło)


Standard. Puszczają luty we włączniku, na płytce lub same ścieżki na płytce. Jak wyjmiesz podłączony i powyginasz płytkę to zacznie banglać, ale nie na długo :). Najlepiej będzie Ci znaleźć inny i wymienić, ale ja z doświadczenia wiem, że ciężko będzie znaleźć taki, co będzie ładnie działał. Dopiero czwarty wyciągnięty ze złomowca jako-tako działał :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2513 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez jacekes » 22 lut 2015, 18:13

Jop, popuszczały luty i to dawno, bo już ktoś je kiedyś poprawiał. Ponadto ścieżki się odwarstwiły od laminatu w paru miejscach. Nie będę tego ratował. Chciałem to zastąpić włącznikiem z dużego fiata :D ale chyba jednak zastosuję podświetlany na pomarańczowo hebelek, tzw. lizak.
Zwarcie na krótko w kostce nie powoduje włączenia grzania – sprawdzę bezpiecznik (wg schematu ROOM i DEFOG). A gdzie jest przekaźnik? Na schemacie jest opis "left of instrument panel". Pod deską na lewo od zegarów są przekaźniki, ale który z nich to grzana szyba?

Dopisano 22 lut 2015, 20:24:

Rezystor z pomyloneza zamontowany. Nawiew działa. Tylko 4 biegu nie podłączałem, bo brakło mi pomysłu i końcówek do kabla. W oryginalnym rezystorze 4 bieg (bezpośredni, bez włączanej w szereg z silnikiem oporności) przechodził przez obudowę rezystora, w polonezie nie.

Sprawdziłem bezpieczniki od ogrzewania szyby, oba są ok, przy zwarciu nie słychać cyknięcia przekaźnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez jacekes » 28 lut 2015, 23:10

Zamontowałem brakujący podnośnik w LT drzwiach, mam teraz 4 szyby w prądzie, a nie 3. :)
Z LP drzwi wymontowałem podnośnik, stwierdzam, że jednak jest uszkodzony prawdopodobnie. Póki co postanowiłem go nasmarować i zamontować z powrotem, jak się trafi na allegro w rozsądnej cenie, to kupię i podmienię.

Teraz zostały już same grubsze prace, w przyszłym tygodniu jedziemy na wymianę przegubów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez Payorez » 1 mar 2015, 00:42

Pisz do Czarny1993, On rozbierał parę GD więc pewnie ma trochę gratów. Aktualnie pracuje na wyjazdach, ale w końcu przeczyta wiadomość, a i zapewne tu kiedyś zajrzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez adam626 » 1 mar 2015, 01:07

Witam
13 calowe koła miały też 1.8, taka uboga wersja na Europę wschodnią
a cała konstrukcja przednich piast w dieslu i 1.8 jest rodem ze starszej GC
gdzie tarcze hamulcowe przykręcane są do piasty od strony zwrotnicy a nie zakładane na wierzch
rezystor dmuchawy przeważnie leci od zapchanej śniegiem lub liśćmi kratki w podszybiu
jest on chłodzony powietrzem dmuchawy i w takiej sytuacji albo trzeba 4 bieg albo obieg zamknięty inaczej rezystor się przepala
podświetlenie nóg kierowcy, oprawka jest mocowana bezpośrednio w osłonie dolnej deski
wyłącznik szyby ogrzewanej ma wbudowany timer który wyłącza po około 15 minutach, zapewnia też wyłączenie szyby przy każdym zgaszeniu silnika
pozdrawiam
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez jacekes » 1 mar 2015, 11:30

Yyy... Tarcze przykręcane od strony zwrotnicy, a nie z wierzchu? :-O Ale dziwadło...

Teorię na temat włącznika grzania szyby z timerem znam, ale wszystko wskazuje, że u mnie brakuje przekaźnika, nie wiem w ogóle, gdzie on miałby być wetknięty, nie potrafię tej informacji w sieci znaleźć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2015, 14:03
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: '88 626 GD 2.0D HB
'81 125p
'97 Felicia

Postprzez Payorez » 15 mar 2015, 23:54

uuu już na olx?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 19:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy