Mazda MX-6 GE KL-DE '93 2,5 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez lucky-luciano » 31 sty 2015, 15:38

20150916-0001.jpeg


Oto moja druga Mazda MX-6 w mojej motoryzacyjnej historii. Dobrych kilka lat temu posiadałem FSa z 92 roku z mnóstwem dodatków J-Spec i Mazdaspeed. Niestety sytuacja zmusiła mnie do jej sprzedania. Po 2 latach kupiłem Mitsu za 900 zł, którym dojeżdżałem spory kawał do pracy. Szybko złapałem bakcyla colta i auto przeszło poważną metamorfozę – wizualną na JDM i silnikową z 1.6 na 2.0 150KM z Eclipse.
1.jpg

2.jpg

3.JPG


Ponad 3 lata był ze mną, bardzo miło go wspominam, ale zbliżająca się wizja kompletnej blacharki i tęsknota za MXem zrobiły swoje. Po długim czasie udało się wrócic do korzeni – tym razem z KL. Świat jest bardzo mały i okazało się, że auto kupiłem od klubowicza MS, który zaraził się MXami po... przejechaniu moim byłym autem jako pasażer ;)

MX miał sporo wad, ale baza była idealna do nowego projektu. Wgniecione drzwi, oba błotniki i progi do roboty, dziurawy, ale dedykowany Remus na pokładzie, kierownica i gałka z 626, brak radia – to wszystko nie zapowiadało miłej drogi ponad 300 kilometrów do domu... Dodatkowo brak karty pojazdu znacznie skomplikował sprawę, ale musiałem miec ten właśnie egzemplarz...

Tak auto prezentowało się w ogłoszeniu:
180237817_2_1000x700_mazda-mx-6-25v6-dodaj-zdjecia.jpg


Od razu zabrałem się za dobry remont blacharski. Kupiłem nowe drzwi, auto oddałem do, jak się później okazało, mega zdolnego blacharza. Zrobiłem całą lewą stronę, a potem błotnik i próg z prawej strony. W międzyczasie kupiłem OEM polerowane nakładki progów (JDM Shop Options) i tylny spojler z trzecim światłem stop, założyłem gałkę RAZO, uzupełniłem płyny – zadbałem ogólnie. Auto jest już zarejestrowane, ma OEM tłumik końcowy Mazdy.

Po zrobieniu lewej strony:
DSC_0057 (1).jpg


Po zarejestrowaniu, już z OEM trzecim światłem stop:
DSC_0096.jpg


Nowa gałka zmiany biegów, która zastąpiła tę z 626 GE:
1.jpg

2.jpg


Przez przypadek, bardzo okazyjnie nabyłem piękną kierownicę Momo corse. Zastąpiła kierownicę, z którą nabyłem auto – z 626 GE. Do tego poprawiłem mocowanie boczków, wygłuszyłem drzwi i zamontowałem zestaw odseparowany PowerBass S6c, zasilany wzmacniaczem Sherwood 4x50 serii 12V (stara amerykańska konstrukcja). Spasowałem polakierowany zderzak przedni, zamontowałem dokładkę LSi, tylne lampy JDM, centralny zamek z pilota i to na razie koniec. Na zamontowanie czekają dokładki progów LSi oraz szukam ładnej maski, ponieważ aktualna jest pogięta i ma mnóstwo odbitek od kamieni.

Po lakierowaniu przedniego zderzaka:
IMG_0397 (1).jpg

IMG_0392 (1).jpg

IMG_0394 (1).jpg

IMG_0395 (1).jpg

IMG_0396 (1).jpg


Lampy JDM i heble z M6:
Obrazek
Obrazek

Po lakierowaniu maski, z OEM diamentem i spryskami:
Obrazek

Urlop 2015:
g-165.jpg

g-022.jpg

g-154.jpg

g-158.jpg

g-161.jpg



Po założeniu felg Platin:
20150916-0001.jpeg


Stan aktualny – po wymianie tylnego zawieszenia:
P1011622.JPG

P1011612.JPG

P1011617.JPG

P1011618.JPG


Podsumowanie napraw:
– nowe gumy tylnego stabilizatora,
– wyczyszczony i polakierowany tylny stabilizator,
– antena automatyczna (uniwersalna),
– OEM tłumik Mazdy do KL (umarł) – nowy tłumik końcowy Peśla,
– blacharka i nowy lakier przedniego błotnika, obu progów i nadkoli oraz drzwi lewych,
– naprawione mocowania boczków drzwiowych,
– tarcze i klocki Pagid,
– naprawiony OEM klakson,
– odnowione chlapacze,
– odnowione ramiona wycieraczek,
– wyczyszczone i pomalowane na srebrno zaciski tylne,
– nowe mocowania górne tylnych amortyzatorów.

Modyfikacje wnętrza:
– kierownica Momo Corse D35,
– klakson Mazdaspeed,
– dźwignie otwierania bagażnika i wlewu z Probe,
– OEM polerowane nakładki progów,
– wysoki, podwójny podłokietnik z 626.

Modyfikacje zawieszenia:
– sprężyny Jamex,
– poliuretan w tylnym zawieszeniu (Deuter Motorsport).

Koła i układ hamulcowy:
– felgi Platin 17x8J ET35 (made in Italy), z oponami Continental 215/45/17,
– zaciski przednie Mazda 6 282,5 mm (malowanie na kolor srebrny).

Modyfikacje wizualne:
– dokładka przedniego zderzaka LSi,
– dokładki progów LSi,
– tylne lampy J-spec,
– halogeny J-spec,
– przednie lampy J-spec,
– zamek tylnej klapy J-spec,
– OEM trzecie światło stop,

Audio:
– zestaw odseparowany PowerBass S6c na przodzie,
– wzmacniacz Sherwood A50x4,
– skrzynka basowa z głośnikiem Intertechnik MDS08 (Audiomanufaktura),
– wygłuszone drzwi i tylna półka.

Modyfikacje silnika i skrzyni:
– zimny dolot Simota,
– shortshifert "by mxmen".
Ostatnio edytowano 2 kwi 2017, 11:33 przez lucky-luciano, łącznie edytowano 35 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez MegaZmiya » 31 sty 2015, 16:56

Świetny MX-6, miło patrzeć na tak zadbany egzemplarz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 16:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez lucky-luciano » 31 sty 2015, 17:06

Do "zadbanego" jeszcze sporo brakuje... Z usterek, które muszę szybko wyeliminowac zrobiła się taka lista:
– nie działa klimatyzacja,
– nie działa tempomat (to logiczne – brak oryginalnej kierownicy ze sterowaniem),
– brak blaszki z bolcem od klaksonu = brak klaksonu (też efekt braku OEM kierownicy),
– nieszczelne gumy dolotu – cały będzie i tak zmieniany na nowy alu,
– mocne stuki zawieszenia tylnego (wymieniłem gumy stabilizatora, które były mocno rozjechane, ale stuki dochodzą gdzieś od góry chyba),
– wymiana sprężyn (te są cięte z OEM),
– ciężko chowające się wszystkie pasy,
– luźny zamek schowka,
– szyberdach otwiera się tylko po lekkim podniesieniu go ręką,
– kiepska maska.

Niedługo przegląd, więc może panowie namierzą te stuki zawiasu przy okazji. Z resztą sobie poradzę krok po kroku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez kamilwlkp » 2 lut 2015, 23:12

Czekałem tu na ten egzemplarz już dość długo :) widzę, że trafiła w dobre ręce :) powodzenia w doprowadzeniu auta do perfekcji!
Coco Jumbo i do przodu...
Klubowicz
CUP 2015 miejsce 1
 
Od: 10 sty 2011, 23:49
Posty: 263 (11/28)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx-6 2.5 v6 1992r.

Postprzez lucky-luciano » 3 lut 2015, 09:21

Dzięki za auto i za dobre słowo ;) Będzie dobrze, powoli do przodu, a najważniejsze rzeczy mam już ogarnięte, zostały w sumie drobnostki.

Właśnie ogarniam transport maski, po tym blacharka będzie już gotowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez DamianoV6 » 3 lut 2015, 17:56

i pięknie ;] powodzenia w modach !
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez lucky-luciano » 2 mar 2015, 12:50

Dzisiaj nareszcie udało się wygospodarowac trochę czasu na prace przy aucie. Na pierwszy ogień poszły lampy przednie z J-speca. Rozkleiłem je i przerobiłem przesłony na ruch prawostronny. Jutro je poskładam i niedługo wylądują na aucie. Po drugie wyrzuciłem dołożony klakson (3 trąbki?) i podłączyłem OEM. Na razie tyle, jutro wrzucę zdjęcia z przerobienia lamp RHD na LHD w GE ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 20 mar 2015, 12:39

Halogeny założone i podpięte:
DSC_0161.jpg

DSC_0163.jpg

DSC_0159.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 4 kwi 2015, 18:56

Jak najłatwiej uporac się z zapiekającymi zaciskami hamulcowymi na przodzie? Kupic zestaw z 6stki <serduszka> Po świętach zakładam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez jarek43_16 » 5 kwi 2015, 08:17

A zaciski od 6 zmieszczą się w te felgi? Bo to 15'? Mam takie same i są to co na nich mx-6 wychodziły z fabryki? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 21:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez honda2911 » 5 kwi 2015, 09:15

zmieszczą
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez DamianoV6 » 5 kwi 2015, 10:32

jeśli założysz zaciski od GJ i tarcze 300mm to minimum 16' na styk wchodzi.
Wiem, bo będę robił.
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez honda2911 » 5 kwi 2015, 10:45

Damiano9988 napisał(a):jeśli założysz zaciski od GJ i tarcze 300mm to minimum 16' na styk wchodzi.
Wiem, bo będę robił.

no jak 300 to 16 minimum a jak 283 to 15
ale można też włożyć 320mm <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez DamianoV6 » 5 kwi 2015, 10:54

i nie ma czym jechać :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 17:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez lucky-luciano » 5 kwi 2015, 18:37

honda2911 napisał(a):zmieszczą

Uprzedziliście moje pytanie – w takim razie nie będę czekał na nowe felgi, tylko założę po świętach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez kobe31 » 6 kwi 2015, 21:46

Graty za zakup i dotychczasowe działania przy aucie. Jakie felgi masz w planach do założenia? 17tki? Jakie hamulce z M6 zakładasz? Poleciłbym te 299mm z M6 po 2009 roku. Jak dla mnie to idealny rozmiar tyle że felgi minimum 16 cali. Wrzuć zdjęcia mx'a z założonymi dokładkami progów LSi i lamp Jspec.
Auto zostawisz na serii zawieszeniu czy zamierzasz obniżać?
Powodzenia w dalszych działaniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez lucky-luciano » 9 kwi 2015, 16:57

Nad felgami myślę, ale pójdę raczej w 16stki, z racji lepszego komfortu. To na razie plan na 3-4 miesiące z racji nowego mieszkania i wkładu w nie, który szykujemy z lubą. Wiem jedynie, że mają byc proste, 5-6 ramienne, białe :P

Hamulce "klasyczne" – 282,5. Zaciski mam już odświeżone, polakierowane i gotowe do założenia. Tarcze i klocki Pagid. Na razie będzie musiało wystarczyc.

Zawieszenie muszę przejrzec dokładnie, ale ta wysykośc już raczej pozostanie.

A, chyba nie wspominałem. W tamtym miesiącu przyszła maska (za całe 150 zł z wysyłką), która, jak coraz więcej gratów, czeka na założenie. Za jednym razem udało się przy tym załatwic dwie kolejne rzeczy – OEM spryski zamiast dużych i wystających mgłowych oraz OEM "diament" (ten kanciasty) zamiast nowego emblematu Mazdy <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez lucky-luciano » 10 kwi 2015, 18:25

Niecałą godzinę zajęło zamontowanie nowych hamulców ;) Na razie spokojnie je ułożę, ale przede wszystkim nareszcie nic się nie blokuje. Kolejna rzecz zrobiona <jupi>

Tak na szybko:
DSC_0175.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0169.jpg

DSC_0170.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez kobe31 » 18 kwi 2015, 15:49

Kolejny jdmowy update oczywiście na plus <spoko> . Moim zdaniem oświetlenie jspec najlepiej się prezentuje w mx6. Do pełni szczęścia brakuje tylko lekkiego obniżenia i większych felg najlepiej 3 częściowych. I wypadało by zmienić znaczek na masce na oryginalny diament. Powodzenia w działaniach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2012, 20:23
Posty: 166
Skąd: Suwałki
Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94

Postprzez risto77 » 20 kwi 2015, 07:11

Chyba zaczynam dojrzewać do tej budy :D Tak jak kiedyś strasznie mi się nie podobała, tak dziś jestem wręcz zauroczony <spoko> Brakuje tylko dobrej felgi w tym egzemplarzu. Śledzę wątek, więc może się doczekam ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy