Mazda 626 GF FS '01 2.0 sedan
Zglosilem szkode w centrum ubezpieczeń, na maila dostałem wskazówki jakie dokumenty i zdjęcia uszkodzeń mam odesłać mailowo. Zgodnie z umową zadzwoniła do mnie pani z wyceną szkody na 404zł. Pieniądze są w drodze. Nigdy nie miałem takiej sytuacji, więc dzięki za wskazówki
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Yh szkoda, że się zgodziłeś... za swój zderzak z którym jeżdżę do tej pory w xedosie z 94r, zaproponowali mi po zgłoszeniu szkody przez internety, bez zdjęć 400 zł od ręki. Powiedziałem grzecznie, że nie znam się na lakierowaniu i blacharce i że wolę rzeczoznawcę. Rzeczoznawca zadzwonił z pytaniem kiedy możemy się spotkać więc mu powiedziałem, że nie znam się na lakierowaniu i blacharce i że wolę spotkać się z nim w obecności blacharza u blacharza zdjęliśmy zderzak i okazało się, że nic więcej naprawiać nie trzeba ale kwota 400 zł to za mało. Rzeczoznawca wycenił szkodę na prawie 1600 chociaż miał słuszne podejrzenia, że zderzak przed stłuczką był już w kiepskim stanie. Zgodziłem się, chociaż można było spróbować więcej
Obudźcie swoją świadomość
Przykłady.
Obudźcie swoją świadomość
Przykłady.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Gdybym wiedział to pewnie bym zrobił inaczej, ale dobre i tyle, wątpię, żeby wycenił to na wiele więcej, jeśli w ogóle więcej, w końcu to tylko kilka rys. Ważne dla mnie, że nie zostałem z niczym
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Ostatnio zaszła mała zmiana, Kenwooda KDC-M4524G zamieniłem na Kenwooda KDC-W5041UA z USB. Wyglądem może nie pasuje do deski rozdzielczej, ale gra super i ma gniazdo USB, na czym mi zależało no i doszedł do niego pendrive Sandisk.
Jakby ktoś był zainteresowany, to stary Kenwood jest na sprzedaż
Jakby ktoś był zainteresowany, to stary Kenwood jest na sprzedaż
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
W najbliższym czasie będę musiał wymienić amortyzatory z tyłu i przynajmniej jeden wahacz z przodu. W Carspeed polecono mi:
1. Wahacz JIBUKI Made in Japan 330zł z tylną poduszką, bez poduszki 290zł/szt
2. Amortyzator KAYABA eXcel-G Made in Japan 245zł/szt
lub ServiceParts 150zł/szt
3. osłona z oddzielnym poliuretanowym odbojem SACHS Made in Germany – 55zł/kpl na 1 amortyzator
Z amortyzatorów jestem na 99% zdecydowany na Kayaby + osłony. Pytając o polecane na forum wahacze Herth+Buss dostałem odpowiedź, że Jibuki są lepsze jakościowo i w podobnej cenie. Nie widziałem na forum za wiele o wahaczach Jibuki, więc pytam, czy faktycznie są tak dobre?
1. Wahacz JIBUKI Made in Japan 330zł z tylną poduszką, bez poduszki 290zł/szt
2. Amortyzator KAYABA eXcel-G Made in Japan 245zł/szt
lub ServiceParts 150zł/szt
3. osłona z oddzielnym poliuretanowym odbojem SACHS Made in Germany – 55zł/kpl na 1 amortyzator
Z amortyzatorów jestem na 99% zdecydowany na Kayaby + osłony. Pytając o polecane na forum wahacze Herth+Buss dostałem odpowiedź, że Jibuki są lepsze jakościowo i w podobnej cenie. Nie widziałem na forum za wiele o wahaczach Jibuki, więc pytam, czy faktycznie są tak dobre?
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Nie wiem osobiscie czy sa dobre ale od siebie powiem tyle ze po co wyzucac dobry wahacz skoro mozna bez problemu wymienic wszystkie czesci,wyjdzie duzo taniej niz caly za 330 ktory moze byc na kiepskich czesciach ,
Mój mechanik mówił mi, że jak następnym razem będę miał coś robić przy prawym wahaczu, to żeby go wymienić, bo już jest wyrobiony, od kupna samochodu on mi wszystkie wymiany robi, więc zna samochód raczej dobrze i myślę, że zna się na rzeczy. Nie wiem na razie czy na 100% wymienię cały wahacz, w sumie nie wiem co mam do wymiany poza amortyzatorami ale przyjmuję, że tuleje i sworzeń dobrych producentów cenowo wyjdzie jak pół nowego wahacza ze wszystkim, tak że nie wiem na razie co zrobić. Prawdopodobnie przez wymienione sworznie nie da się u mnie ustawić zbieżności.
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze, moj "mechanik" tez byl pewny do czasu az zaliczyl wpadke mozna powiedziec przez pospiech albo niewiedze, a puzniej wyszlo jeszcze kilka takich wpadek z czasem i od tamtej pory robie wszystko sam sobie.
Trochę się pospieszyłem z oceną tych części, z badania wyszło, że amortyzatory mają po 80%, więc spoko, do wymiany tylko poduszki stabilizatora z tyłu i końcówka drążka kierowniczego do tego mechanika może macie rację, a może ktoś inny już to zrobił, bo od początku nie dało się ustawić zbieżności
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Pomyślałem, że pokombinuję coś w moim samochodzie i zrodził się pomysł pomalowania felg na czarno. Co panowie myślicie?
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
jak dla mnie czarne wogule nie pasuja, moze dlatego ze u siebie biale mam i sa zarabiste jak dla mnie , ale to twoj wybor i chyba wiesz co ci sie podoba
Kombinowałem jeszcze z białym lakierem do tego i tam wyglądało bardzo dobrze, ale przecież nie będę zmieniał koloru samochodu, żeby pasował do felg pewnie zostanę przy oryginale, bo jednak najładniejszy
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
W ramach rozpoczęcia sezonu letniego, do wymiany końcówki drążków i tuleje stabilizatora. Końcówki CTR, tuleje OE Mazda, polecam sklep Carspeed, fachowe doradztwo, szybka wysyłka Jutro wymiana i zbieżność i w końcu letnie koła
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
No i w końcu ruszyłem z tematem car audio w mojej maździe na początek kupiłem wzmacniacz i kable. Mój zestaw:
– wzmacniacz Rave Land AMP 4x4, wylicytowany za 80zł, warto było
– przewód zasilający Hollywood CCA 21mm2
– konektory oczkowe, widełkowe, oprawka bezpiecznika, kable RCA wszystko Hollywood
– przewody głośnikowe OFC 6mm2, 2,5mm2 i 1,5mm2
Na razie przeciągnięte i podłączone zasilanie, RCA i podpięta pożyczona tuba. Zasilanie puszczone lewą stroną, głośnikowe pójdą prawą. RCA idzie środkiem, ale na razie między tunelem i tylną kanapą są na wierzchu, bo nie mam pomysłu jak przepchnąć je pod wykładziną bez rozbierania połowy samochodu. Jako tako to gra tak że jestem zadowolony, póki co z przodu fabryczne głośniki, jak wpadnie trochę kasy to będzie PB S-6C i skrzynia PB S-10 zamknięta.
– wzmacniacz Rave Land AMP 4x4, wylicytowany za 80zł, warto było
– przewód zasilający Hollywood CCA 21mm2
– konektory oczkowe, widełkowe, oprawka bezpiecznika, kable RCA wszystko Hollywood
– przewody głośnikowe OFC 6mm2, 2,5mm2 i 1,5mm2
Na razie przeciągnięte i podłączone zasilanie, RCA i podpięta pożyczona tuba. Zasilanie puszczone lewą stroną, głośnikowe pójdą prawą. RCA idzie środkiem, ale na razie między tunelem i tylną kanapą są na wierzchu, bo nie mam pomysłu jak przepchnąć je pod wykładziną bez rozbierania połowy samochodu. Jako tako to gra tak że jestem zadowolony, póki co z przodu fabryczne głośniki, jak wpadnie trochę kasy to będzie PB S-6C i skrzynia PB S-10 zamknięta.
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Aktualizacja
Car audio skończone. Na przód wybór padł na Autotek A6.2CS, ze względu na niższą cenę, niż PB S-6C i same pozytywne opinie i się nie zawiodłem. Do bagażnika, ze względu, że potrzebuję trochę miejsca skrzynia zamknięta Powerbass S-12 Przy okazji zmieniłem wzmacniacz na Crunch GTX4400 Trochę się bałem, że zamknięta skrzynia w sedanie nie da sobie rady, na szczęście się myliłem i potrafi zatrząść portkami
Car audio skończone. Na przód wybór padł na Autotek A6.2CS, ze względu na niższą cenę, niż PB S-6C i same pozytywne opinie i się nie zawiodłem. Do bagażnika, ze względu, że potrzebuję trochę miejsca skrzynia zamknięta Powerbass S-12 Przy okazji zmieniłem wzmacniacz na Crunch GTX4400 Trochę się bałem, że zamknięta skrzynia w sedanie nie da sobie rady, na szczęście się myliłem i potrafi zatrząść portkami
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Z dystansami mdf 200zł. Niestety niewygłuszone, chociaż wiem, że powinny być, ale na razie skończyłem wydatki na grajki, może kiedyś to zrobię nawet bez wygłuszenia różnica w jakości dźwięku jest bardzo duża. Teraz raczej będę chciał wyciszyć jakoś nadkola, bo od nich jest najwięcej hałasu
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości