Mazda 626 GF FS '01 2.0 sedan

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez wiewior_1993 » 13 sty 2015, 11:54

Zglosilem szkode w centrum ubezpieczeń, na maila dostałem wskazówki jakie dokumenty i zdjęcia uszkodzeń mam odesłać mailowo. Zgodnie z umową zadzwoniła do mnie pani z wyceną szkody na 404zł. Pieniądze są w drodze. Nigdy nie miałem takiej sytuacji, więc dzięki za wskazówki :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez sylwo » 14 sty 2015, 18:27

Yh szkoda, że się zgodziłeś... za swój zderzak z którym jeżdżę do tej pory w xedosie z 94r, zaproponowali mi po zgłoszeniu szkody przez internety, bez zdjęć 400 zł od ręki. Powiedziałem grzecznie, że nie znam się na lakierowaniu i blacharce i że wolę rzeczoznawcę. Rzeczoznawca zadzwonił z pytaniem kiedy możemy się spotkać więc mu powiedziałem, że nie znam się na lakierowaniu i blacharce i że wolę spotkać się z nim w obecności blacharza :) u blacharza zdjęliśmy zderzak i okazało się, że nic więcej naprawiać nie trzeba ale kwota 400 zł to za mało. Rzeczoznawca wycenił szkodę na prawie 1600 chociaż miał słuszne podejrzenia, że zderzak przed stłuczką był już w kiepskim stanie. Zgodziłem się, chociaż można było spróbować więcej :)

Obudźcie swoją świadomość :P
Przykłady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez wiewior_1993 » 19 sty 2015, 18:36

Gdybym wiedział to pewnie bym zrobił inaczej, ale dobre i tyle, wątpię, żeby wycenił to na wiele więcej, jeśli w ogóle więcej, w końcu to tylko kilka rys. Ważne dla mnie, że nie zostałem z niczym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 6 mar 2015, 21:37

Ostatnio zaszła mała zmiana, Kenwooda KDC-M4524G zamieniłem na Kenwooda KDC-W5041UA z USB. Wyglądem może nie pasuje do deski rozdzielczej, ale gra super i ma gniazdo USB, na czym mi zależało :) no i doszedł do niego pendrive Sandisk.
Jakby ktoś był zainteresowany, to stary Kenwood jest na sprzedaż :)
Załączniki
DSC03534.JPG
Stare
DSC03561.JPG
Nowe
DSC03564.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 24 mar 2015, 21:45

W najbliższym czasie będę musiał wymienić amortyzatory z tyłu i przynajmniej jeden wahacz z przodu. W Carspeed polecono mi:
1. Wahacz JIBUKI Made in Japan 330zł z tylną poduszką, bez poduszki 290zł/szt
2. Amortyzator KAYABA eXcel-G Made in Japan 245zł/szt
lub ServiceParts 150zł/szt
3. osłona z oddzielnym poliuretanowym odbojem SACHS Made in Germany – 55zł/kpl na 1 amortyzator
Z amortyzatorów jestem na 99% zdecydowany na Kayaby + osłony. Pytając o polecane na forum wahacze Herth+Buss dostałem odpowiedź, że Jibuki są lepsze jakościowo i w podobnej cenie. Nie widziałem na forum za wiele o wahaczach Jibuki, więc pytam, czy faktycznie są tak dobre?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez mark.87 » 25 mar 2015, 16:08

Nie wiem osobiscie czy sa dobre ale od siebie powiem tyle ze po co wyzucac dobry wahacz skoro mozna bez problemu wymienic wszystkie czesci,wyjdzie duzo taniej niz caly za 330 ktory moze byc na kiepskich czesciach ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez wiewior_1993 » 26 mar 2015, 00:22

Mój mechanik mówił mi, że jak następnym razem będę miał coś robić przy prawym wahaczu, to żeby go wymienić, bo już jest wyrobiony, od kupna samochodu on mi wszystkie wymiany robi, więc zna samochód raczej dobrze i myślę, że zna się na rzeczy. Nie wiem na razie czy na 100% wymienię cały wahacz, w sumie nie wiem co mam do wymiany poza amortyzatorami :P ale przyjmuję, że tuleje i sworzeń dobrych producentów cenowo wyjdzie jak pół nowego wahacza ze wszystkim, tak że nie wiem na razie co zrobić. Prawdopodobnie przez wymienione sworznie nie da się u mnie ustawić zbieżności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez sebekle » 29 mar 2015, 11:28

bo pewnie wahacz przy wprasowywaniu sworznia źle podparł i wygiął
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mark.87 » 29 mar 2015, 14:14

Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze, moj "mechanik" tez byl pewny do czasu az zaliczyl wpadke mozna powiedziec przez pospiech albo niewiedze, a puzniej wyszlo jeszcze kilka takich wpadek z czasem i od tamtej pory robie wszystko sam sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez wiewior_1993 » 29 mar 2015, 23:14

Trochę się pospieszyłem z oceną tych części, z badania wyszło, że amortyzatory mają po 80%, więc spoko, do wymiany tylko poduszki stabilizatora z tyłu i końcówka drążka kierowniczego :) do tego mechanika może macie rację, a może ktoś inny już to zrobił, bo od początku nie dało się ustawić zbieżności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 3 kwi 2015, 21:36

Pomyślałem, że pokombinuję coś w moim samochodzie i zrodził się pomysł pomalowania felg na czarno. Co panowie myślicie? :)
Załączniki
DSC04266.JPG
DSC04266br.JPG
DSC07435.JPG
DSC07435br.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez MegaZmiya » 3 kwi 2015, 21:47

No i miodzio :) Widzę tu jeszcze jakąś fajną lotkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

Postprzez mark.87 » 3 kwi 2015, 21:49

jak dla mnie czarne wogule nie pasuja, moze dlatego ze u siebie biale mam i sa zarabiste jak dla mnie , ale to twoj wybor i chyba wiesz co ci sie podoba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez DamianoV6 » 3 kwi 2015, 23:29

czarny nie pasuje wg. mnie do takiego koloru auta.. srebrny jest uniwersalny uderzył bym bardziej w coś całkowicie odmiennego ;] niż wszyscy <oczko>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez wiewior_1993 » 3 kwi 2015, 23:54

Kombinowałem jeszcze z białym lakierem do tego i tam wyglądało bardzo dobrze, ale przecież nie będę zmieniał koloru samochodu, żeby pasował do felg :P pewnie zostanę przy oryginale, bo jednak najładniejszy <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 9 kwi 2015, 08:31

W ramach rozpoczęcia sezonu letniego, do wymiany końcówki drążków i tuleje stabilizatora. Końcówki CTR, tuleje OE Mazda, polecam sklep Carspeed, fachowe doradztwo, szybka wysyłka <spoko> Jutro wymiana i zbieżność i w końcu letnie koła :D
Załączniki
DSC03903.JPG
DSC_1642.JPG
Pomocnik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 18 lip 2015, 19:06

No i w końcu ruszyłem z tematem car audio w mojej maździe :D na początek kupiłem wzmacniacz i kable. Mój zestaw:
– wzmacniacz Rave Land AMP 4x4, wylicytowany za 80zł, warto było
– przewód zasilający Hollywood CCA 21mm2
– konektory oczkowe, widełkowe, oprawka bezpiecznika, kable RCA wszystko Hollywood
– przewody głośnikowe OFC 6mm2, 2,5mm2 i 1,5mm2
Na razie przeciągnięte i podłączone zasilanie, RCA i podpięta pożyczona tuba. Zasilanie puszczone lewą stroną, głośnikowe pójdą prawą. RCA idzie środkiem, ale na razie między tunelem i tylną kanapą są na wierzchu, bo nie mam pomysłu jak przepchnąć je pod wykładziną bez rozbierania połowy samochodu. Jako tako to gra tak że jestem zadowolony, póki co z przodu fabryczne głośniki, jak wpadnie trochę kasy to będzie PB S-6C i skrzynia PB S-10 zamknięta. <spoko>
Załączniki
DSC_1852.JPG
DSC_1854.JPG
DSC_1859.JPG
DSC_1862.JPG
DSC_1863.JPG
DSC_1864.JPG
DSC_1868.JPG
DSC_1871.JPG
DSC_1872.JPG
DSC_1875.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez wiewior_1993 » 22 sie 2015, 20:56

Aktualizacja
Car audio skończone. Na przód wybór padł na Autotek A6.2CS, ze względu na niższą cenę, niż PB S-6C i same pozytywne opinie i się nie zawiodłem. Do bagażnika, ze względu, że potrzebuję trochę miejsca skrzynia zamknięta Powerbass S-12 <serduszka> Przy okazji zmieniłem wzmacniacz na Crunch GTX4400 :D Trochę się bałem, że zamknięta skrzynia w sedanie nie da sobie rady, na szczęście się myliłem i potrafi zatrząść portkami :D
Załączniki
DSC_1935.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Postprzez Sonek » 22 sie 2015, 22:20

Drzwi wygłuszone? :P
Ile dałeś za Autoteki? Ja kupiłem Powerbassy s60-c za 200zł więc w miarę spoko.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez wiewior_1993 » 22 sie 2015, 22:44

Z dystansami mdf 200zł. Niestety niewygłuszone, chociaż wiem, że powinny być, ale na razie skończyłem wydatki na grajki, może kiedyś to zrobię ;) nawet bez wygłuszenia różnica w jakości dźwięku jest bardzo duża. Teraz raczej będę chciał wyciszyć jakoś nadkola, bo od nich jest najwięcej hałasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2012, 12:58
Posty: 81
Skąd: Dąbie
Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy