Mazda 626 GF FS '98 136KM – Nathanowóz :)
1, 2
Witam w wątku poświęconym mojej Mazdzie.
2 miesiące temu stwierdziliśmy z żoną, że jakiś pojazd bardzo by nam się przydał. Pożyczania samochodu od rodziców już mieliśmy dosyć, a z dzieckiem w perspektywie przedszkola własne auto znacznie ułatwiło by życie. Więc zaczęło się przeglądanie ogłoszeń, telefony, objazdy po komisach. Jedna wyprawa nawet kilkadziesiąt kilometrów, żeby zobaczyć Alfę 156, której silnik okazał się porażką.
Kolejny objazd po komisach, tym razem w okolicach Wodzisław – Rybnik. W Rybniku znaleźliśmy Audi A4 (B5) w kombi 1.8 z gazem. Jazda próbna i wszystko ok. Problem był taki, że sporo poprawek lakierniczych i zasyfiona tapicerka. Wracaliśmy do Jastrzębia zastanawiając się, kupować, czy nie i żona stwierdziła, żeby objechać jeszcze komisy w naszym mieście. Dzień wcześniej objeżdżałem, ale jeden był zamknięty. Tam też się udaliśmy. Mazdę wypatrzyła moja żona. Trochę przekraczała nasz założony budżet, ale to była miłość od pierwszego spojrzenia.
Odebraliśmy ją 9.10.2014 i dzień później bezproblemowo zaliczyła trasę 350 km. Wygodne fajne auto
Historia: auto z Berlina, jeden właściciel, data pierwszej rejestracji 5.01.1998, serwisowane do 188 000 km (w dniu zakupu 200126), wszystkie wpisy w książkę, wymiany na czas (olej, świece, filtry, klocki), rozrząd zrobiony przy 178 000. Gaz (stargas) założony w 2010 roku. Sprzedawca zrobił homologację butli.
Aktualny stan na 13.11 201390 km
Dane techniczne:
– Mazda 626 GF
– data produkcji: 30.10.1997 (według VIN)
– silnik: 2.0 fs 136KM + LPG
– kolor: szampański (4f argent champagne mica)
– nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback
Wyposażenie:
– 4 poduszki powietrzne
– ABS + TCS
– klimatronik
– wspomaganie kierownicy
– szyberdach
– tempomat
– 4 el. szyby
– el. i podgrzewane lusterka
– tapicerka welurowa
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– centralny zamek
– alufelgi Rial 15''
Zrobione:
– wymiana świec – wymienione na denso k20tt (13.01.2015, stan 202300)
– wymiana filtrów – wymieniony filtr powietrza Knecht LX 542 (13.01.2013, stan 202300)
– przednie klocki hamulcowe ferodo + blaszki i sprężynki TRW – (21.02.2015 stan 202800)
– zamontowany sterownik zamka centralnego Carprotect BX70s (23.03.2015)
– wymiana bocznych kierunków na dymione
– przeczyszczenie przepustnicy
– wymiana przednich kierunkowskazów
– nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, lipiec 2015 stan 205000) plus filtr oleju Knecht
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, sierpień 2016 stan 215000) plus filtr oleju Knecht
– wymienione uszczelki lewy przedni zacisk hamulcowy po zapieczeniu (03.2016 stan 213000)
– nowy akumulator BOSCH SILVER S4 004 – 60Ah 540 (październik 2016)
– wymiana tarcz i klocków tył – Textar, blaszki i sprężynki Quick Brake (lipiec 2017 stan 223000)
– regeneracja rozrusznika i wymiana kostki stacyjki (lipiec 2017 stan 223000)
– nowe kable WN – NGK RC-ZX49 (lipiec 2017 stan 223000)
– kompletny remont silnika, nowe sprzęgło VALEO, nowy rozrząd (Mazda oem) z pompą wody (Aisin) (16.10.2017 stan 225500)
– pierwsza po remoncie wymiana oleju (Valvoline Max life 5w40), filtra oleju i filtra powietrza (25.01.2018 stan 227200)
Zdjęcia: (przydomowe z telefonu, jak będzie okazja zrobię jakąś sesję )
Przyjechała:
Aktualnie:
2 miesiące temu stwierdziliśmy z żoną, że jakiś pojazd bardzo by nam się przydał. Pożyczania samochodu od rodziców już mieliśmy dosyć, a z dzieckiem w perspektywie przedszkola własne auto znacznie ułatwiło by życie. Więc zaczęło się przeglądanie ogłoszeń, telefony, objazdy po komisach. Jedna wyprawa nawet kilkadziesiąt kilometrów, żeby zobaczyć Alfę 156, której silnik okazał się porażką.
Kolejny objazd po komisach, tym razem w okolicach Wodzisław – Rybnik. W Rybniku znaleźliśmy Audi A4 (B5) w kombi 1.8 z gazem. Jazda próbna i wszystko ok. Problem był taki, że sporo poprawek lakierniczych i zasyfiona tapicerka. Wracaliśmy do Jastrzębia zastanawiając się, kupować, czy nie i żona stwierdziła, żeby objechać jeszcze komisy w naszym mieście. Dzień wcześniej objeżdżałem, ale jeden był zamknięty. Tam też się udaliśmy. Mazdę wypatrzyła moja żona. Trochę przekraczała nasz założony budżet, ale to była miłość od pierwszego spojrzenia.
Odebraliśmy ją 9.10.2014 i dzień później bezproblemowo zaliczyła trasę 350 km. Wygodne fajne auto
Historia: auto z Berlina, jeden właściciel, data pierwszej rejestracji 5.01.1998, serwisowane do 188 000 km (w dniu zakupu 200126), wszystkie wpisy w książkę, wymiany na czas (olej, świece, filtry, klocki), rozrząd zrobiony przy 178 000. Gaz (stargas) założony w 2010 roku. Sprzedawca zrobił homologację butli.
Aktualny stan na 13.11 201390 km
Dane techniczne:
– Mazda 626 GF
– data produkcji: 30.10.1997 (według VIN)
– silnik: 2.0 fs 136KM + LPG
– kolor: szampański (4f argent champagne mica)
– nadwozie: pięciodrzwiowy hatchback
Wyposażenie:
– 4 poduszki powietrzne
– ABS + TCS
– klimatronik
– wspomaganie kierownicy
– szyberdach
– tempomat
– 4 el. szyby
– el. i podgrzewane lusterka
– tapicerka welurowa
– skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– centralny zamek
– alufelgi Rial 15''
Zrobione:
– wymiana świec – wymienione na denso k20tt (13.01.2015, stan 202300)
– wymiana filtrów – wymieniony filtr powietrza Knecht LX 542 (13.01.2013, stan 202300)
– przednie klocki hamulcowe ferodo + blaszki i sprężynki TRW – (21.02.2015 stan 202800)
– zamontowany sterownik zamka centralnego Carprotect BX70s (23.03.2015)
– wymiana bocznych kierunków na dymione
– przeczyszczenie przepustnicy
– wymiana przednich kierunkowskazów
– nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, lipiec 2015 stan 205000) plus filtr oleju Knecht
– wymiana oleju (Valvoline maxlife 5w40, sierpień 2016 stan 215000) plus filtr oleju Knecht
– wymienione uszczelki lewy przedni zacisk hamulcowy po zapieczeniu (03.2016 stan 213000)
– nowy akumulator BOSCH SILVER S4 004 – 60Ah 540 (październik 2016)
– wymiana tarcz i klocków tył – Textar, blaszki i sprężynki Quick Brake (lipiec 2017 stan 223000)
– regeneracja rozrusznika i wymiana kostki stacyjki (lipiec 2017 stan 223000)
– nowe kable WN – NGK RC-ZX49 (lipiec 2017 stan 223000)
– kompletny remont silnika, nowe sprzęgło VALEO, nowy rozrząd (Mazda oem) z pompą wody (Aisin) (16.10.2017 stan 225500)
– pierwsza po remoncie wymiana oleju (Valvoline Max life 5w40), filtra oleju i filtra powietrza (25.01.2018 stan 227200)
Zdjęcia: (przydomowe z telefonu, jak będzie okazja zrobię jakąś sesję )
Przyjechała:
Aktualnie:
Ostatnio edytowano 20 lip 2019, 20:04 przez Nathan, łącznie edytowano 20 razy
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Obejrzyj dokładnie autko od spodu Co do tej homologacji butli, będzie to handlarz robił, czy Ty masz dać fakturę? Jezeli handlarz, to uważałbym, butla po tylu latach potrafi byc mocno skorodowana od spodniej części. Koszt wymiany na nową szczególnie nie przewyższa kosztu homologacji
Bezawaryjnosci
Bezawaryjnosci
Gaz założony w 2010, błąd w pierwszym poście już naprawiłem. Homologację zrobił handlarz na swój koszt. Śmigał z autem na lawecie do Krakowa. Na gazie zdarza się że zafalują obroty i na biegu jałowym spadną prawie do zera. Zobaczę jak będzie po wymianie świec, filtra i przeczyszczeniu przepustnicy.
Dzięki za miłe słowa
Tapnięte G2
Dzięki za miłe słowa
Tapnięte G2
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Jako, że trochę listwy led leży sobie w szufladzie to postanowiłem ją wykorzystać do oświetlenia bagażnika. Na razie z jednej strony, muszę przeciągnąć przewód na drugą stronę, druciarstwo będzie ładnie schowane, na razie instalacja próbna .
PS Pokrowiec na dojazdówkę się kupuje
Efekt:
PS Pokrowiec na dojazdówkę się kupuje
Efekt:
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Dziś Mazda dostała nowe świeczki – Denso K20TT i filtr powietrza Knecht LX 542.
Przy okazji jednej przesyłki przyszedł też filtr oleju Knecht OC 195, wymiana oleju w przyszłym miesiącu. Planowany olej to VALVOLINE MaxLife 5W40.
Po wymianie filtra i świec uspokoiły się skoki obrotów i poprawiła się elastyczność. Stary filtr był mocno zabrudzony.
Przy okazji jednej przesyłki przyszedł też filtr oleju Knecht OC 195, wymiana oleju w przyszłym miesiącu. Planowany olej to VALVOLINE MaxLife 5W40.
Po wymianie filtra i świec uspokoiły się skoki obrotów i poprawiła się elastyczność. Stary filtr był mocno zabrudzony.
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Zamontowany sterownik zamka centralnego Carprotect BX70s:
Dzięki poradnikowi kajola viewtopic.php?f=423&t=167054 wszystko sprawnie i szybko
Muszę tylko jeszcze kierunki podłączyć bo czasu nie starczyło
Dzięki poradnikowi kajola viewtopic.php?f=423&t=167054 wszystko sprawnie i szybko
Muszę tylko jeszcze kierunki podłączyć bo czasu nie starczyło
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Wiosenne grzebanie przy aucie
Naprawione oświetlenie wnętrza – wlutowany za zegarami mosfet IRF520.
Kupione ledy i okleina.
Oświetlenie nóg mam zrobione na ciepłych ledach (taśma ledowa) a te są zimne i musze któreś zmienić. Chyba będzie wszystko w ciepłym.
Okleina to szczotkowane aluminium kolor grafitowy.
Na razie oświetlenie rejestracji:
Ostatni zakup:
Niestety jeden z przednich migaczy przyszedł uszkodzony (złamany zaczep) i czekam na reklamację.
Zastanawiam się jak wyciągnąć żółte filtry...
Boczne z żarówkami zamontowane (auto przed myciem )
Naprawione oświetlenie wnętrza – wlutowany za zegarami mosfet IRF520.
Kupione ledy i okleina.
Oświetlenie nóg mam zrobione na ciepłych ledach (taśma ledowa) a te są zimne i musze któreś zmienić. Chyba będzie wszystko w ciepłym.
Okleina to szczotkowane aluminium kolor grafitowy.
Na razie oświetlenie rejestracji:
Ostatni zakup:
Niestety jeden z przednich migaczy przyszedł uszkodzony (złamany zaczep) i czekam na reklamację.
Zastanawiam się jak wyciągnąć żółte filtry...
Boczne z żarówkami zamontowane (auto przed myciem )
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Nathan napisał(a):Zastanawiam się jak wyciągnąć żółte filtry...
Bardzo prosto,male szczypce i wycinasz po trochu, u siebie zajelo mi to 5minut a efekt taki
Trochę odkopię temat
Madzia jeździ, obroty dalej falują, ruda trochę na nadkolach wyłazi
Ostatnio pojawiły się problemy z zapalaniem, rozrusznik łapał po kilku przekręceniach kluczyka, przygasały kontrolki. Oddana do "lekarza" na regenerację rozrusznika i wymieniona kostka stacyjki. Teraz zapala na pół obrotu
W międzyczasie wpadł nowy akumulator Bosch, bieżące wymiany filtrów i oleju, nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
Na szukanie przyczyny falowania obrotów i syku powietrza z okolic kolektora lekarz umówiony pod koniec lipca. Jesienią ogarniana będzie ruda.
W tym tygodniu Mazda dostała nowy komplet tarcz i klocków na tył z Textara plus blaszki i sprężynki oraz nowe kable WN NGK.
Madzia jeździ, obroty dalej falują, ruda trochę na nadkolach wyłazi
Ostatnio pojawiły się problemy z zapalaniem, rozrusznik łapał po kilku przekręceniach kluczyka, przygasały kontrolki. Oddana do "lekarza" na regenerację rozrusznika i wymieniona kostka stacyjki. Teraz zapala na pół obrotu
W międzyczasie wpadł nowy akumulator Bosch, bieżące wymiany filtrów i oleju, nowe siłowniki klapy bagażnika FA Krosno.
Na szukanie przyczyny falowania obrotów i syku powietrza z okolic kolektora lekarz umówiony pod koniec lipca. Jesienią ogarniana będzie ruda.
W tym tygodniu Mazda dostała nowy komplet tarcz i klocków na tył z Textara plus blaszki i sprężynki oraz nowe kable WN NGK.
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Pozwolę sobie podbić wątek.
Po diagnozie mechanika okazało się, że sprężanie na 2 pierwszych cylindrach to zaledwie 3 bary, bez zmian po próbie olejowej. Podjąłem decyzję o remoncie silnika.
Kompletny remont plus nowe sprzęgło Valeo plus kompletny rozrząd kupiony na mazdaparts.pl (super obsługa i kontakt )
Koszt zrównał się z kwotą, jaką zapłaciłem 3 lata temu za auto , ale mam nadzieję, że trochę teraz pojeżdżę
Auto w fazie docierania, jeszcze do legalizacji została butla.
Po diagnozie mechanika okazało się, że sprężanie na 2 pierwszych cylindrach to zaledwie 3 bary, bez zmian po próbie olejowej. Podjąłem decyzję o remoncie silnika.
Kompletny remont plus nowe sprzęgło Valeo plus kompletny rozrząd kupiony na mazdaparts.pl (super obsługa i kontakt )
Koszt zrównał się z kwotą, jaką zapłaciłem 3 lata temu za auto , ale mam nadzieję, że trochę teraz pojeżdżę
Auto w fazie docierania, jeszcze do legalizacji została butla.
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Kurde, na dwóch garkach były 3 bary??? To tera pewnie uśmiech przy wciskaniu pedału nie złazi
Na zimę mechanicznie teraz spokojny niezmącony sen! A jak tam ruda?
Na zimę mechanicznie teraz spokojny niezmącony sen! A jak tam ruda?
No zupełnie inna jazda teraz Sama przyjemność. Dzisiaj odebrana butla z legalizacji i zrobiony przegląd. Co do rudej to jest kilka pęcherzyków na tylnych nadkolach, w przyszłym tygodniu jadę się umówić do fachowca. Jeszcze do wymiany gniazda mocowania przednich amortyzatorów bo pojawiły się pęknięcia i ustalenie co stuka na poprzecznych nierównościach w prawym przodzie. No i jeszcze mechanik zauważył pęknięcie na katalizatorze więc też trzeba pomyśleć nad wymianą. Ktoś poleci jakiś zamiennik?
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
Ja bym montował strumienicę, katalizator będzie sporo kosztował Swoją drogą, jakie koszta takiego remontu?
- Od: 5 maja 2016, 22:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Nad strumienicą też się zastanawiałem, czy nie wpływa to jakoś negatywnie na silnik z lpg?
Całkowity koszt remontu ze sprzęgłem, uszczelkami, robocizną wyszedł 6000zł.
Całkowity koszt remontu ze sprzęgłem, uszczelkami, robocizną wyszedł 6000zł.
- Od: 3 paź 2014, 17:27
- Posty: 79 (1/3)
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD
Była:
Mazda 626 GF FS '98 136KM + LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości