Mazda Xedos 6 CA KF '98 Twilight Blue
Strona 1 z 1
Witam, czas pokazać nabytek.
Historia (sory za zamulanie):
Na Xedosa chorowałem od roku, najpierw szukałem 6 potem 9, a na koniec jednak 9 odeszła na dalszy plan.
Chciałem egzemplarz zadbany z małą ilością rdzy bądź jej całkowitym brakiem na karoserii no i w miarę zadbanym motorem, czego niestety nigdy nie możemy być pewni przy zakupie. Budżet wyznaczyłem sobie na 10-12k najlepiej z LPG i ewentualnymi naprawami.
Było ciężko znaleźć coś zadowalającego, gdy pojawił się zadbany serwisowany Xedos w Niemczech za 1990eur(małe zdjęcia ale ładne), od razu wsiadłem w auto aby go obejrzeć.
I tu piękne zaskoczenie, pełno rdzy na karoserii, dziurawy tłumik, rozlatujący się rozrząd, chlew wewnątrz, uszczelki ciekną, lusterko kierowcy zardzewiałe i zalepione gipsem i maźnięte?!
Serwisowanie = 2 wpisy z przeglądu, jeden przy 50ttkm drugi przy 65ttkm 5lat później... Ręce opadają a gość z komisu młody rusek mówi że do 1800euro spuści na co ja mu że za 500 eur można w lepszym stanie kupić i przygrał w chu.. bo auto miało być zadbane i dlatego się fatygowałem. Wku...ny wróciłem do Polski i stwierdziłem że czekać już nie mam siły więc postanowiłem obejrzeć na żywo obserwowany model z LPG w internecie.
Nazajutrz pojechałem, obejrzałem, pokręciłem nosem bo widziałem że trochę gościu chce a trochę jest do zrobienia, no ale w aucie był nowy gaz więc stwierdziłem że ją przygarnę i się nią zaopiekuję bo poprzedni właściciel by ją zarżnął i mi jej szkoda było
Mazda Xedos 6 KF '99 Twilight Blue 12k + LPG
Wyposażenie:
Klimatyzacja
Wspomaganie kierownicy
ABS
El. Lusterka
4x El. Szyby
Tapicerka Alcantara
Do zrobienia:
Uszczelki pod pokrywami zaworów
Rozrząd czeka na wiosnę
Na lewym tylnym nadkolu pękł lakier – czeka na wiosnę
Zrobione:
Prawy tył zacisk do wymiany (wymieniony i zregenerowany)
Ręczny nie odbija (zaciski zregenerowane bez zestawów do regeneracji)
Regeneracja napinacza alternatora (źle zamontowany, śruba napinająca nie była wkręcona w oś rolki napinającej – naprostowane i naprawione)
Zniszczone sprzęgło sprężarki klimatyzacji (zrobione) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=437&t=176369
Paski wieloklinowe (wymienione)
Wymiana halogenów mijania na Philips White Vision Xenon Intense 4300k + postojówki w zestawie
Lewe lusterko nie bangla (zrobione – jakiś yntylygent odłączył kostkę od lusterka...)
Oba przeguby zewnętrzne
Zmiana oleju z shell helix diesel plus 10w40 na valvoline MaxLife 5w40 synthetic + filtr oleju
Wymiana filtru powietrza.
Zdjęcia jeszcze od poprzedniego właściciela:
Historia (sory za zamulanie):
Na Xedosa chorowałem od roku, najpierw szukałem 6 potem 9, a na koniec jednak 9 odeszła na dalszy plan.
Chciałem egzemplarz zadbany z małą ilością rdzy bądź jej całkowitym brakiem na karoserii no i w miarę zadbanym motorem, czego niestety nigdy nie możemy być pewni przy zakupie. Budżet wyznaczyłem sobie na 10-12k najlepiej z LPG i ewentualnymi naprawami.
Było ciężko znaleźć coś zadowalającego, gdy pojawił się zadbany serwisowany Xedos w Niemczech za 1990eur(małe zdjęcia ale ładne), od razu wsiadłem w auto aby go obejrzeć.
I tu piękne zaskoczenie, pełno rdzy na karoserii, dziurawy tłumik, rozlatujący się rozrząd, chlew wewnątrz, uszczelki ciekną, lusterko kierowcy zardzewiałe i zalepione gipsem i maźnięte?!
Serwisowanie = 2 wpisy z przeglądu, jeden przy 50ttkm drugi przy 65ttkm 5lat później... Ręce opadają a gość z komisu młody rusek mówi że do 1800euro spuści na co ja mu że za 500 eur można w lepszym stanie kupić i przygrał w chu.. bo auto miało być zadbane i dlatego się fatygowałem. Wku...ny wróciłem do Polski i stwierdziłem że czekać już nie mam siły więc postanowiłem obejrzeć na żywo obserwowany model z LPG w internecie.
Nazajutrz pojechałem, obejrzałem, pokręciłem nosem bo widziałem że trochę gościu chce a trochę jest do zrobienia, no ale w aucie był nowy gaz więc stwierdziłem że ją przygarnę i się nią zaopiekuję bo poprzedni właściciel by ją zarżnął i mi jej szkoda było
Mazda Xedos 6 KF '99 Twilight Blue 12k + LPG
Wyposażenie:
Klimatyzacja
Wspomaganie kierownicy
ABS
El. Lusterka
4x El. Szyby
Tapicerka Alcantara
Do zrobienia:
Uszczelki pod pokrywami zaworów
Rozrząd czeka na wiosnę
Na lewym tylnym nadkolu pękł lakier – czeka na wiosnę
Zrobione:
Prawy tył zacisk do wymiany (wymieniony i zregenerowany)
Ręczny nie odbija (zaciski zregenerowane bez zestawów do regeneracji)
Regeneracja napinacza alternatora (źle zamontowany, śruba napinająca nie była wkręcona w oś rolki napinającej – naprostowane i naprawione)
Zniszczone sprzęgło sprężarki klimatyzacji (zrobione) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=437&t=176369
Paski wieloklinowe (wymienione)
Wymiana halogenów mijania na Philips White Vision Xenon Intense 4300k + postojówki w zestawie
Lewe lusterko nie bangla (zrobione – jakiś yntylygent odłączył kostkę od lusterka...)
Oba przeguby zewnętrzne
Zmiana oleju z shell helix diesel plus 10w40 na valvoline MaxLife 5w40 synthetic + filtr oleju
Wymiana filtru powietrza.
Zdjęcia jeszcze od poprzedniego właściciela:
Ostatnio edytowano 17 lis 2014, 23:16 przez hikoo, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Witamy w dziale Nasze Mazdy Prosiłbym umieścić zdjęcia na serwerze MS (opcja załącznik na górze podczas edycji posta), uchroni to zdjęcia przed zniknięciem w przyszłości
Te autko było na sprzedaż jakis czas temu twoj zakup czy ty chciales sprzedac?:D Xedosow nie produkowano w 99 roku masz 98 a rej w 99 pewno;p ładny okaz co to za sprezyny wlozone bo lekko nizej stoi;p
Owszem był przez jakiś miesiąc w ogłoszeniach, i owszem jest 98/99 z vin'u 98 a wszędzie wpisane 99 rok produkcji, z tego tytułu np w bazach danych ubezpieczalni nie można było znaleźć mojego x6.
Co do ładnego okazu, nie jest tak pięknie jak wygląda, trochę pokrzywiony, kilka małych wgłębień w nadwoziu, w zewnętrznym dolnym rogu drzwi od pasażera była rdza i zbierała się woda, dekle się pocą, itd można by wymieniać, zalany uwaga był shellem hellix diesel plus 10w40.
Co do sprężyn nie wiem, mi one wyglądają na przepracowane oryginały
Ale powoli się mam nadzieję ogarnie.
Co do ładnego okazu, nie jest tak pięknie jak wygląda, trochę pokrzywiony, kilka małych wgłębień w nadwoziu, w zewnętrznym dolnym rogu drzwi od pasażera była rdza i zbierała się woda, dekle się pocą, itd można by wymieniać, zalany uwaga był shellem hellix diesel plus 10w40.
Co do sprężyn nie wiem, mi one wyglądają na przepracowane oryginały
Ale powoli się mam nadzieję ogarnie.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Cena też była ładna
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Bardzo ładne autko! Mam nadzieje, że będzie się dobrze sprawować! Jedno ale ;p te tylne lampy
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Dokładnie. Lift polegający na zmianie kolory kierunków nie jest trafiony.
Dla Xedowej pupci białe kierunki to podstawa
Dla Xedowej pupci białe kierunki to podstawa
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Dzisiaj w końcu zmienione oba przeguby zewnętrzne, oba pascala, było tak źle że przy jeździe na wprost już chrupotało, po zmianie wszystko cacy i cichutko.
Przy okazji poszło płukanie Liquid Moly Engine Flush Pro Line + zmiana oleju z shella shell helix diesel plus(taki ktoś poprzednio zalał...) na Valvoline MaxLife 5w40 synthetic.
Po zmianie oleju auto wyczuwalnie zbiera się lepiej, zobaczymy jak z braniem oleju.
Co do pomarańczowych kierunków to zostają ze względu na to jak auto ma wyglądać w przyszłości, generalnie będzie to połączenie tego ciemnego niebieskiego z pomarańczem.
Przy okazji poszło płukanie Liquid Moly Engine Flush Pro Line + zmiana oleju z shella shell helix diesel plus(taki ktoś poprzednio zalał...) na Valvoline MaxLife 5w40 synthetic.
Po zmianie oleju auto wyczuwalnie zbiera się lepiej, zobaczymy jak z braniem oleju.
Co do pomarańczowych kierunków to zostają ze względu na to jak auto ma wyglądać w przyszłości, generalnie będzie to połączenie tego ciemnego niebieskiego z pomarańczem.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Kolego, pięknny Xedos! Co do roku produkcji, to może się mylę, ale gdzieś czytałem, że w '99 była ostatnia partia! Napisz jak sobie poradziłeś z tą rdzą w drzwiach – tylko powiedz proszę, że poszła porządna zaprawka i lakierowanie a nie szpachla;) Co do pocenia się uszczelek i Twojej wymiany oleju... Wymień jak najszybciej uszczelki i napisz jak po zmianie z tak totalnie chamskiego oleju (gęstość, lepkość, nie te normy) wygląda pobór oleju na full synthetic od Valvoline? Sam też używam Valvoline, ale semi synthetic 10w40. Jeśli pozwolisz to opre się na Twoim doświadczeniu i jeśli nie będziesz miał jakiś dużych strat oleju (motor w miarę zdrowy), to też sobie na taki zmienie przy następnej wymianie. Ogólnie to gratuluje zakupu (ile byś nie miał pracy żeby doprowadzić do doskonałości)! Piękna sztuka.
P.S. Podobają mi się aluski, ale nie widzę na fotach co pisze na tych czarnych dekielkach. Ładniej IMHO by wyglądały srebrne z logo Mazda
P.S. Podobają mi się aluski, ale nie widzę na fotach co pisze na tych czarnych dekielkach. Ładniej IMHO by wyglądały srebrne z logo Mazda
Drzwi przed zimą zostały tylko zabezpieczone, tj. zdarcie rdzy + 2 warstwy brunoxa epoxy.
Co do zmiany uszczelek, najprawdopodobniej na wiosnę razem z rozrządem.
Auto po zmianie oleju odpala dużo ciszej, jest klekot, ale w końcu nie czuć odpalania "na sucho", ostro dostawała madzia po dup.e na tamtym oleju.
Alusy w czasie zimy dostaną nowe życie więc pewnie i dekle będą inne
Swoją drogą irytuje mnie odstający bagażnik, sterczy wyżej niż powinien szczególnie widać to w miejscu gdzie jest tylna szyba, da się to jakoś podregulować ?
Co do zmiany uszczelek, najprawdopodobniej na wiosnę razem z rozrządem.
Auto po zmianie oleju odpala dużo ciszej, jest klekot, ale w końcu nie czuć odpalania "na sucho", ostro dostawała madzia po dup.e na tamtym oleju.
Alusy w czasie zimy dostaną nowe życie więc pewnie i dekle będą inne
Swoją drogą irytuje mnie odstający bagażnik, sterczy wyżej niż powinien szczególnie widać to w miejscu gdzie jest tylna szyba, da się to jakoś podregulować ?
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
tak, u siebie też troche korygowałem
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
lukkil napisał(a):tak, u siebie też troche korygowałem
Jakieś podpowiedzi ?
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Da się i najlepszym na to sposobem jest:
– włożyć w zawias klapy gaśnicę i otwierać pokrywę bagażnika do oporu ( w granicach rozsądku )
Metodą prób, wychodzi idealnie.
PS. Tylko nie Przesadź
– włożyć w zawias klapy gaśnicę i otwierać pokrywę bagażnika do oporu ( w granicach rozsądku )
Metodą prób, wychodzi idealnie.
PS. Tylko nie Przesadź
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
O tym bym nie pomyślał, chciałem na wiosnę spróbować zdemontować zawiasy i na imadle podgiąć, ewentualnie sprawdzić czy nie ma regulacji pod półką. A jak nie ma regulacji i nie można zdemontować to chyba lepiej ściągnąć klapę i same nawiasy podgiąć.
Samą klapę sobie uregulowałem śrubami, aby się schodziła równo z linią lamp po obu stronach, no ale jeszcze strasznie odstaje w górę tuż przy szybie.
Samą klapę sobie uregulowałem śrubami, aby się schodziła równo z linią lamp po obu stronach, no ale jeszcze strasznie odstaje w górę tuż przy szybie.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
I właśnie sposób z gaśnicą jest naj...
Polecam
Dopisano 1 stycznia 2015, o 21:55:
Ona ( klapa ) wystaje ponad linię błotników, dlatego że ktoś zapakował bagażnik do pełna i próbował domknąć klapę na siłę. W skutek tego zawiasy oparły się na ładunku i się podgięły
Teraz należy podgiąć je odwrotnie ( na gaśnicy ) i wszystko wróci do normy, łącznie z linią lamp tylnych.
Sprawdzone
Polecam
Dopisano 1 stycznia 2015, o 21:55:
Ona ( klapa ) wystaje ponad linię błotników, dlatego że ktoś zapakował bagażnik do pełna i próbował domknąć klapę na siłę. W skutek tego zawiasy oparły się na ładunku i się podgięły
Teraz należy podgiąć je odwrotnie ( na gaśnicy ) i wszystko wróci do normy, łącznie z linią lamp tylnych.
Sprawdzone
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Dzięki w takim razie przetestuje ten system
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Przetestuj system i zgłoś się na spociaku w regionie . Pochwal się Madzią , daj pomacać
Dopisano 01 sty 2015 23:53:
Przetestuj system i zgłoś się na spociaku w regionie . Pochwal się Madzią , daj pomacać
Dopisano 01 sty 2015 23:53:
Przetestuj system i zgłoś się na spociaku w regionie . Pochwal się Madzią , daj pomacać
Dopisano 01 sty 2015 23:53:
Przetestuj system i zgłoś się na spociaku w regionie . Pochwal się Madzią , daj pomacać
Dopisano 01 sty 2015 23:53:
Przetestuj system i zgłoś się na spociaku w regionie . Pochwal się Madzią , daj pomacać
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 25 gości