Mazda Xedos 6 CA KL-DE '97 Shinobi

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Polishshinobi » 25 sie 2014, 22:13

Post 1, 24 sierpnia 2014

Witam serdecznie,

Cierpliwość i niezbędna pomoc Klubowicza Dadan doprowadziły do zrealizowania mojego "marzenia" posiadania Mazdy Xedos.

Jaka będzie nasza wspólna historia jeszcze nie wiem; może przeżyjemy wiele wspólnych wypraw i przygód, może obrazimy się na siebie i szybko rozstaniemy – życie pokaże.

Egzemplarz jaki wybrałem jest znany na forum i mam nadzieję, że podołam opiece nad nim, tak jak to czynił poprzedni Właściciel. Jednocześnie dziękuję Mu za sprawne przeprowadzenie operacji kupna-sprzedaży, podziwiając Jego wyrozumiałość dla moich zapewne częstokroć dziwnych pytań.

Poniżej link do historii samochodu (zdjęcia autorstwa poprzedniego Właściciela na dole):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=60756



Postaram się zaprezentować autko w nowej odsłonie jak najszybciej.
A teraz kopia danych o Xedosie, autorstwa poprzedniego Właściciela:

Mazda Xedos 6 początkowo z silnikiem KF (2.0 V6), w 2011 roku zamienionym na KL (2,5 V6). Auto zostalo wyprodukowane w roku 1997. W Niemczech kupił je niejaki Jurgen, który jeździł nim do 2008 roku. Następnie auto zostało zakupione przez sq2jul'a u naszych zachodnich sąsiadów. Xedos jest w wersji business.

Kilka faktów:

– przebieg w chwili zakupu wynosił 335 080 km (z Niemiec sprowadzona przy przebiegu 195 000 km)
– kolor nadwozia A5
– skórzana tapicerka
– podgrzewane przednie fotele
– 4x elektryczne szyby
– elektryczne, podgrzewane, składane lusterka
– ręczna skrzynia biegów
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy
– tempomat
– ABS
– SRS
– 2x airbag
– climatronic
– aluminowe nakladki na progi
– centralny zamek na pilota
– lakier metallic
– oryginalne, 15" alufelgi Mazdy
– radiomagnetofon CD
– halogeny

Dodatki:
– Alu ramki na zegary
– wymiana silnika wrzesień 2011 na KL 2,5 z Millenii o przebiegu 70 000 km
– instalacja LPG (BRC Sequent 56)
– zmiana emblematow na JDM (Eunos 500)
– zmiana ozdobnych listw progowych na JDM (Eunos 500)
– zmiana klamek wew. na chromowane od Millenii
– wymiana tarcz hamulcowych(Mikoda, nawiercane+frezowane) oraz klocków (Nishimbo) przód
– dekielki do oryginalnych alufelg z emblematem Eunos
– skórzana gałka zmiany biegów Mazdaspeed


Pozdrawiam,
Shinobi.

Inwestycja: 4 000 zł
Załączniki
IMG_20140816_174645.jpg
IMG_20140816_174616.jpg
IMG_20140816_174659.jpg
Kilka dni przed zakupem.
Ostatnio edytowano 2 wrz 2014, 11:14 przez Polishshinobi, łącznie edytowano 7 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez Bartg » 26 sie 2014, 10:12

Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) W takim razie czekam na Twój opis autka, aktualne fotki itd <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Polishshinobi » 2 wrz 2014, 11:11

Post 2, 24 sierpnia 2014

Szybka wizyta na stacji:
30 l gazu
20 litrów benzyny
plus ... na wszelki wypadek zakup trójkąta i apteczki.

Pierwsza trasa:
Bydgoszcz-Rewal 273 km

Niby wszystko ok. Nic nie hałasuje, nic nie stuka. Dojechałem bez problemu.
Jeden mankament wykryty podczas nocnej trasy – światła, bardzo słabe.
ps
Gaz ciągle w butli, zobaczymy ile pali jak wyjadę go do zera.

???
Zawsze po odpaleniu czuć w aucie delikatnie zapach gazu – może to normalne, nie wiem.

Wydatki dziennie: 220 zł
Inwestycja: 4 220 zł

Dopisano 2 wrz 2014, 11:12:

Post 3, 25 sierpnia 2014

Pierwsze sprzątanie. Odkurzacz, szmatka i ... jest lepiej.
Stan blachy opłakany: full rdzy, purchawek, rys, wgniotów.
Podarte siedzenie kierowcy też nie napawa optymizmem.
Zapach w środku auta – (delikatnie mówiąc) nieświeży :)
Pojawiła się gaśnica w bagażniku, znaleziona w piwnicy.

Poszukiwane:
Dywaniki, stare wyrzucone.

???
Zastanawiam się czy w miejscu na relingi powinna być jakaś uszczelka czy fabrycznie jest tam rowek z zwykłą blachą?

Inwestycja: 4 220 zł

Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:

Post 4, 26 sierpnia 2014

Koniec gazu i kolejne tankowanie 30l(86zł). Na poprzednich 30 przejechałem 306km. Pytanie ile benzyny poszło, ale tego dokładnie nie wiem, strzelam 4litry.

Wizyta u wulkanizatora i wymiana kół na ... letnie (poprzedni Właściciel jeździł na zimowych) – 50 zł. Przy okazji obejrzałem tarcze – przednie rewelacja, tył natychmiast do wymiany razem z klockami.

Wydatki dzienne: 140 zł
Inwestycja: 4 360zł

Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:

Post 5, 27 sierpnia 2014

Oj, chyba się zaprzyjaźnimy na dłużej :D
Dzisiaj musiałem pojechać na dwie godziny do Poznania i zastanawiałem się czy testować Xedosa (po zakupie jeszcze nie byłem u mechanika) czy też wybrać pewny drugi samochód – padło na mazdę.
Trasę pokonała bez problemu.

Rewal-Poznań, tankowanie w Poznaniu po przejechaniu 301 km – 30l (85 zł). Trasa przez lasy i wioski.
Po dwóch godzinach powrót:
Poznań -Rewal, tankowanie przy dojeździe do celu i ... cena za litr gazu 2,99!!! Przejechałem 317 km – 30l (89 zł), plus koszt autostrady 24 zł. Trasa przez autostradę i S3. (60% na tempomacie ustawionym na 110 km/h)

Na trasie:
1. Wszystko cicho, bez stuków, bez problemów z temperaturą, wszystkie wyboje wybierane gładko.
2. Tempomat sprawdzony – działa!
3. Rekord prędkości – 140 km/h – więcej się bałem.
4. <płacze> niestety wentylacja (głównie klima) wydaje na tyle nieprzyjemne zapachy, że pozostało tylko otworzyć okno – odgrzybianie niezbędne.

???
1. Zauważyłem, że autko podczas zatrzymywania się (np: na czerwonym świetle) najpierw kręci 1000 obrotów i dopiero po kilkunastu sekundach spada na 700. Czy to jest normalne???
2. Przy tempomacie ustawionym na 110 km/h, obroty wynosiły 3100 (oczywiście na piątym biegu) – może się wypowiedzieć jakiś ekspert czy to poprawna wielkość?

Poszukiwane:
Tylne tarcze hamulcowe plus klocki (zależy mi na dobrej jakości osprzęcie) – jakieś propozycje?

Wydatki dzienne: 200 zł
Inwestycja: 4560 zł

Dopisano 2 wrz 2014, 11:18:

Post 6, 02 września 2014

Autko grzecznie zaparkowane.

Znalazłem dywaniki, pewnie dzisiaj zamówię:
http://www.galeriatrend.pl/dywaniki-samochodowe-mazda-xedos-6.html
edit – jednak nie kupiłem :(

Musze dokupić olej, na "patyku" delikatnie nad kreską.

Szukam też uchwytów na napoje, ale ten problem pokonam dopiero podczas lakierowania – dlaczego, opowiem po zrealizowaniu planu.

Inwestycja: 4560 zł
Ostatnio edytowano 2 wrz 2014, 21:37 przez Polishshinobi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez voytecku » 2 wrz 2014, 12:07

Dobrze kojarze, ze to auto Juliana? :)

Polishshinobi napisał(a):2. Przy tempomacie ustawionym na 110 km/h, obroty wynosiły 3100 (oczywiście na piątym biegu) – może się wypowiedzieć jakiś ekspert czy to poprawna wielkość?


Taki urok tego silnika i zestopniowanej skrzyni. Wrzucasz piatke przy 50 i wlasciwie jedziesz jak automatem. Niektorzy wrzucaja piaty bieg ze skrzyni do silnika FS 2.0.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez freezoneq » 2 wrz 2014, 12:14

Skrzynia z KF ? Ja mam 110km/h przy 3k rpm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Polishshinobi » 2 wrz 2014, 12:46

Odp
1. Autko Juliana
2. Skrzynia KF
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez Polishshinobi » 3 wrz 2014, 17:22

Post 7, 03 września 2014

Olej kupiony (95zł 4l)
Jutro info, ile przez przejechane 1000 km ubyło oleju.

Wydatki dzienne: 95 zł
Inwestycja: 4660 zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez julek » 4 wrz 2014, 01:08

zabrałeś mi auto przez ciebie musiałem kupić innego xeda haha :) Ale widzę, że wpadł w dobre ręcę powodzenia w eksplatacji :)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez goju10 » 5 wrz 2014, 21:04

Dla mnie inwestycja w auto to kasa którą wydaję na remonty i modyfikacje, a nie na paliwo i opłaty za autostrady. Idąc Twoim tokiem rozumowanie to każdy z nas "zainwestował" w swoje auto kilkanaście, a może i kilkadziesiąt tysięcy,
goju10
 

Postprzez sq2jul » 6 wrz 2014, 01:40

Bardzo sie ciesze, ze auto trafilo w rece milosnika modelu, ktory chce dac mu drugie zycie. Trzymam kciuki za Twoje plany <spoko>.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Polishshinobi » 6 wrz 2014, 14:42

goju10 napisał(a):Dla mnie inwestycja w auto to kasa którą wydaję na remonty i modyfikacje, a nie na paliwo i opłaty za autostrady. Idąc Twoim tokiem rozumowanie to każdy z nas "zainwestował" w swoje auto kilkanaście, a może i kilkadziesiąt tysięcy,


Oczywiście na poziomie sementycznym masz rację. Zamiast słowo "Inwestycja" winno być "Wydatki".
Szczerze mówiąc nie chce mi się tego zmieniać i pewnie tak już pozostanie do końca.
Zdaję sobie również sprawę, iż forum nie jest specjalnie dobrym miejscem na opis każdego wydanego gorsza na samochód, a raczej służy do dzielenia się tylko (lub jak kto woli "aż") najważniejszymi zmianami dotyczącymi danego egzemplarza. Mając jednak nadzieję, że uciążliwość moich wpisów nie jest wielka, postaram się prowadzić tutaj dziennik, który kiedyś będzie bardzo ciekawą lekturą dla kolejnego nabywcy (o ile tylko wystarczy mi cierpliwości, samozaparcia).

Pozdrawiam,
Shinobi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez julek » 7 wrz 2014, 15:32

auto spoko jak pisalem, ale zacznij modzic i doprowadzac auto do stanu w jakim powinno sie znalezc a nie kupowac dywaniki czy zalewac gazu pod kurek;/ nie chce cie urazac, ale po prostu moim zdaniem zle podejscie. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez witek » 7 wrz 2014, 19:12

Czyli wychodzi na to że K8 ma krótszą skrzynie bo przy 100km/h mam około 3200-3300RPM :)
Zauważyłem, że autko podczas zatrzymywania się (np: na czerwonym świetle) najpierw kręci 1000 obrotów i dopiero po kilkunastu sekundach spada na 700. Czy to jest normalne???

Co do tego pytania to jest to normalne ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Polishshinobi » 8 wrz 2014, 01:26

julek napisał(a):auto spoko jak pisalem, ale zacznij modzic i doprowadzac auto do stanu w jakim powinno sie znalezc a nie kupowac dywaniki czy zalewac gazu pod kurek;/ nie chce cie urazac, ale po prostu moim zdaniem zle podejscie. pozdr.


Dywaniki w odmładzaniu auta nie przeszkadzają (swoją drogą jeszcze ich nie ma), a pewnie za chwilę zacznie się zadyma z deszczem i głupio byłoby brudzić podłogę. Naprawa blachy, lakierowanie, polerowanie, wymiana pękniętych lub skorodowanych elementów wymaga czasu i cała operacja musi być zaplanowana. Ale uspokajam(choć do Kąkolewa nie dam rady się wyrobić):
1. Autko już dojechało do Poznania i jutro trafi do blacharza.
2. Tylna pordzewiała klapa znaleziona i wkrótce zostanie zakupiona (jest kilka ofert i muszę skonsultować się z blacharzem).
3. Pęknięte lusterko, dzięki poprzedniemu Właścicielowi również zostanie wymienione przed lakierowaniem.
4. Wizyta u tapicera umówiona, mam nadzieję, że szycie nie będzie kosztowało krocie.
5. Antena z sprawnym silnikiem też zlokalizowana.
6. Uchwyt na napoje zamówiony – będzie potrzeba lakierowania.

Gaz lać muszę, bo jakoś jechać trzeba. Jutro np do Urzędu wymienić tablice i zapłacić podatek od zawartej umowy :(

???
Zastanawiam się czy kupić i montować lotkę (swoją drogą – jak ona jest przymocowana do klapy?)
Czy ktoś ma pomysł jak uzupełnić lewy "reling" uszczelką gumową (gdzie ją dostać)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2014, 13:16
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6
pojemność 2,5l, rok prod.1997.

Postprzez krz5yn » 8 wrz 2014, 11:26

Trochę dziwne podejście, ale autko bardzo ładne i widzę ładne emblematy ;p Gratulacje i działaj z nim!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez julek » 8 wrz 2014, 17:35

Mi tylko chodzi o to ze takim tokiem rozumowania moglbys nawet mandaty od policji wpisywac do inwestycji haha :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez krz5yn » 8 wrz 2014, 17:38

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez gskarabeusz81 » 8 wrz 2014, 23:41

Polishshinobi napisał(a):Zastanawiam się czy kupić i montować lotkę (swoją drogą – jak ona jest przymocowana do klapy?) Czy ktoś ma pomysł jak uzupełnić lewy "reling" uszczelką gumową (gdzie ją dostać)?


Ja kupiłem i zamontowałem, ale nie wiem czy było warto. Bez też wygląda ładnie. A przymocowana jest na śrubach, szpilki wychodzą z lotki i jest ich dość sporo, trzeba zrobić z klapy durszlak :/

Reling (czyli plastikową listewkę) zapewne dostaniesz z egzemplarza przeznaczonego na części.
Bezawaryjności życzę!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2011, 01:10
Posty: 60
Skąd: Mikołów
Auto: Xedos 6 CA KF 2.0 V6 automat

Postprzez Kaszel91 » 9 wrz 2014, 08:29

Polishshinobi napisał(a):5. Antena z sprawnym silnikiem też zlokalizowana.



Wrazie co też mam na sprzedaż ;)
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Piotr_ » 9 wrz 2014, 09:41

Wpadaj na spot w niedzielę do Galerii Malta 5 lub 6 piętro godz 18:)
Zobaczymy i doradzimy :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy