Mazda Xedos 6 CA KL-DE '97 Shinobi
Post 1, 24 sierpnia 2014
Witam serdecznie,
Cierpliwość i niezbędna pomoc Klubowicza Dadan doprowadziły do zrealizowania mojego "marzenia" posiadania Mazdy Xedos.
Jaka będzie nasza wspólna historia jeszcze nie wiem; może przeżyjemy wiele wspólnych wypraw i przygód, może obrazimy się na siebie i szybko rozstaniemy – życie pokaże.
Egzemplarz jaki wybrałem jest znany na forum i mam nadzieję, że podołam opiece nad nim, tak jak to czynił poprzedni Właściciel. Jednocześnie dziękuję Mu za sprawne przeprowadzenie operacji kupna-sprzedaży, podziwiając Jego wyrozumiałość dla moich zapewne częstokroć dziwnych pytań.
Poniżej link do historii samochodu (zdjęcia autorstwa poprzedniego Właściciela na dole):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=60756
Postaram się zaprezentować autko w nowej odsłonie jak najszybciej.
A teraz kopia danych o Xedosie, autorstwa poprzedniego Właściciela:
Mazda Xedos 6 początkowo z silnikiem KF (2.0 V6), w 2011 roku zamienionym na KL (2,5 V6). Auto zostalo wyprodukowane w roku 1997. W Niemczech kupił je niejaki Jurgen, który jeździł nim do 2008 roku. Następnie auto zostało zakupione przez sq2jul'a u naszych zachodnich sąsiadów. Xedos jest w wersji business.
Kilka faktów:
– przebieg w chwili zakupu wynosił 335 080 km (z Niemiec sprowadzona przy przebiegu 195 000 km)
– kolor nadwozia A5
– skórzana tapicerka
– podgrzewane przednie fotele
– 4x elektryczne szyby
– elektryczne, podgrzewane, składane lusterka
– ręczna skrzynia biegów
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy
– tempomat
– ABS
– SRS
– 2x airbag
– climatronic
– aluminowe nakladki na progi
– centralny zamek na pilota
– lakier metallic
– oryginalne, 15" alufelgi Mazdy
– radiomagnetofon CD
– halogeny
Dodatki:
– Alu ramki na zegary
– wymiana silnika wrzesień 2011 na KL 2,5 z Millenii o przebiegu 70 000 km
– instalacja LPG (BRC Sequent 56)
– zmiana emblematow na JDM (Eunos 500)
– zmiana ozdobnych listw progowych na JDM (Eunos 500)
– zmiana klamek wew. na chromowane od Millenii
– wymiana tarcz hamulcowych(Mikoda, nawiercane+frezowane) oraz klocków (Nishimbo) przód
– dekielki do oryginalnych alufelg z emblematem Eunos
– skórzana gałka zmiany biegów Mazdaspeed
Pozdrawiam,
Shinobi.
Inwestycja: 4 000 zł
Witam serdecznie,
Cierpliwość i niezbędna pomoc Klubowicza Dadan doprowadziły do zrealizowania mojego "marzenia" posiadania Mazdy Xedos.
Jaka będzie nasza wspólna historia jeszcze nie wiem; może przeżyjemy wiele wspólnych wypraw i przygód, może obrazimy się na siebie i szybko rozstaniemy – życie pokaże.
Egzemplarz jaki wybrałem jest znany na forum i mam nadzieję, że podołam opiece nad nim, tak jak to czynił poprzedni Właściciel. Jednocześnie dziękuję Mu za sprawne przeprowadzenie operacji kupna-sprzedaży, podziwiając Jego wyrozumiałość dla moich zapewne częstokroć dziwnych pytań.
Poniżej link do historii samochodu (zdjęcia autorstwa poprzedniego Właściciela na dole):
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=60756
Postaram się zaprezentować autko w nowej odsłonie jak najszybciej.
A teraz kopia danych o Xedosie, autorstwa poprzedniego Właściciela:
Mazda Xedos 6 początkowo z silnikiem KF (2.0 V6), w 2011 roku zamienionym na KL (2,5 V6). Auto zostalo wyprodukowane w roku 1997. W Niemczech kupił je niejaki Jurgen, który jeździł nim do 2008 roku. Następnie auto zostało zakupione przez sq2jul'a u naszych zachodnich sąsiadów. Xedos jest w wersji business.
Kilka faktów:
– przebieg w chwili zakupu wynosił 335 080 km (z Niemiec sprowadzona przy przebiegu 195 000 km)
– kolor nadwozia A5
– skórzana tapicerka
– podgrzewane przednie fotele
– 4x elektryczne szyby
– elektryczne, podgrzewane, składane lusterka
– ręczna skrzynia biegów
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy
– tempomat
– ABS
– SRS
– 2x airbag
– climatronic
– aluminowe nakladki na progi
– centralny zamek na pilota
– lakier metallic
– oryginalne, 15" alufelgi Mazdy
– radiomagnetofon CD
– halogeny
Dodatki:
– Alu ramki na zegary
– wymiana silnika wrzesień 2011 na KL 2,5 z Millenii o przebiegu 70 000 km
– instalacja LPG (BRC Sequent 56)
– zmiana emblematow na JDM (Eunos 500)
– zmiana ozdobnych listw progowych na JDM (Eunos 500)
– zmiana klamek wew. na chromowane od Millenii
– wymiana tarcz hamulcowych(Mikoda, nawiercane+frezowane) oraz klocków (Nishimbo) przód
– dekielki do oryginalnych alufelg z emblematem Eunos
– skórzana gałka zmiany biegów Mazdaspeed
Pozdrawiam,
Shinobi.
Inwestycja: 4 000 zł
Ostatnio edytowano 2 wrz 2014, 11:14 przez Polishshinobi, łącznie edytowano 7 razy
Post 2, 24 sierpnia 2014
Szybka wizyta na stacji:
30 l gazu
20 litrów benzyny
plus ... na wszelki wypadek zakup trójkąta i apteczki.
Pierwsza trasa:
Bydgoszcz-Rewal 273 km
Niby wszystko ok. Nic nie hałasuje, nic nie stuka. Dojechałem bez problemu.
Jeden mankament wykryty podczas nocnej trasy – światła, bardzo słabe.
ps
Gaz ciągle w butli, zobaczymy ile pali jak wyjadę go do zera.
?
Zawsze po odpaleniu czuć w aucie delikatnie zapach gazu – może to normalne, nie wiem.
Wydatki dziennie: 220 zł
Inwestycja: 4 220 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:12:
Post 3, 25 sierpnia 2014
Pierwsze sprzątanie. Odkurzacz, szmatka i ... jest lepiej.
Stan blachy opłakany: full rdzy, purchawek, rys, wgniotów.
Podarte siedzenie kierowcy też nie napawa optymizmem.
Zapach w środku auta – (delikatnie mówiąc) nieświeży
Pojawiła się gaśnica w bagażniku, znaleziona w piwnicy.
Poszukiwane:
Dywaniki, stare wyrzucone.
?
Zastanawiam się czy w miejscu na relingi powinna być jakaś uszczelka czy fabrycznie jest tam rowek z zwykłą blachą?
Inwestycja: 4 220 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:
Post 4, 26 sierpnia 2014
Koniec gazu i kolejne tankowanie 30l(86zł). Na poprzednich 30 przejechałem 306km. Pytanie ile benzyny poszło, ale tego dokładnie nie wiem, strzelam 4litry.
Wizyta u wulkanizatora i wymiana kół na ... letnie (poprzedni Właściciel jeździł na zimowych) – 50 zł. Przy okazji obejrzałem tarcze – przednie rewelacja, tył natychmiast do wymiany razem z klockami.
Wydatki dzienne: 140 zł
Inwestycja: 4 360zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:
Post 5, 27 sierpnia 2014
Oj, chyba się zaprzyjaźnimy na dłużej
Dzisiaj musiałem pojechać na dwie godziny do Poznania i zastanawiałem się czy testować Xedosa (po zakupie jeszcze nie byłem u mechanika) czy też wybrać pewny drugi samochód – padło na mazdę.
Trasę pokonała bez problemu.
Rewal-Poznań, tankowanie w Poznaniu po przejechaniu 301 km – 30l (85 zł). Trasa przez lasy i wioski.
Po dwóch godzinach powrót:
Poznań -Rewal, tankowanie przy dojeździe do celu i ... cena za litr gazu 2,99!!! Przejechałem 317 km – 30l (89 zł), plus koszt autostrady 24 zł. Trasa przez autostradę i S3. (60% na tempomacie ustawionym na 110 km/h)
Na trasie:
1. Wszystko cicho, bez stuków, bez problemów z temperaturą, wszystkie wyboje wybierane gładko.
2. Tempomat sprawdzony – działa!
3. Rekord prędkości – 140 km/h – więcej się bałem.
4.
niestety wentylacja (głównie klima) wydaje na tyle nieprzyjemne zapachy, że pozostało tylko otworzyć okno – odgrzybianie niezbędne.
?
1. Zauważyłem, że autko podczas zatrzymywania się (np: na czerwonym świetle) najpierw kręci 1000 obrotów i dopiero po kilkunastu sekundach spada na 700. Czy to jest normalne???
2. Przy tempomacie ustawionym na 110 km/h, obroty wynosiły 3100 (oczywiście na piątym biegu) – może się wypowiedzieć jakiś ekspert czy to poprawna wielkość?
Poszukiwane:
Tylne tarcze hamulcowe plus klocki (zależy mi na dobrej jakości osprzęcie) – jakieś propozycje?
Wydatki dzienne: 200 zł
Inwestycja: 4560 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:18:
Post 6, 02 września 2014
Autko grzecznie zaparkowane.
Znalazłem dywaniki, pewnie dzisiaj zamówię:
http://www.galeriatrend.pl/dywaniki-samochodowe-mazda-xedos-6.html
edit – jednak nie kupiłem
Musze dokupić olej, na "patyku" delikatnie nad kreską.
Szukam też uchwytów na napoje, ale ten problem pokonam dopiero podczas lakierowania – dlaczego, opowiem po zrealizowaniu planu.
Inwestycja: 4560 zł
Szybka wizyta na stacji:
30 l gazu
20 litrów benzyny
plus ... na wszelki wypadek zakup trójkąta i apteczki.
Pierwsza trasa:
Bydgoszcz-Rewal 273 km
Niby wszystko ok. Nic nie hałasuje, nic nie stuka. Dojechałem bez problemu.
Jeden mankament wykryty podczas nocnej trasy – światła, bardzo słabe.
ps
Gaz ciągle w butli, zobaczymy ile pali jak wyjadę go do zera.
Zawsze po odpaleniu czuć w aucie delikatnie zapach gazu – może to normalne, nie wiem.
Wydatki dziennie: 220 zł
Inwestycja: 4 220 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:12:
Post 3, 25 sierpnia 2014
Pierwsze sprzątanie. Odkurzacz, szmatka i ... jest lepiej.
Stan blachy opłakany: full rdzy, purchawek, rys, wgniotów.
Podarte siedzenie kierowcy też nie napawa optymizmem.
Zapach w środku auta – (delikatnie mówiąc) nieświeży
Pojawiła się gaśnica w bagażniku, znaleziona w piwnicy.
Poszukiwane:
Dywaniki, stare wyrzucone.
Zastanawiam się czy w miejscu na relingi powinna być jakaś uszczelka czy fabrycznie jest tam rowek z zwykłą blachą?
Inwestycja: 4 220 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:
Post 4, 26 sierpnia 2014
Koniec gazu i kolejne tankowanie 30l(86zł). Na poprzednich 30 przejechałem 306km. Pytanie ile benzyny poszło, ale tego dokładnie nie wiem, strzelam 4litry.
Wizyta u wulkanizatora i wymiana kół na ... letnie (poprzedni Właściciel jeździł na zimowych) – 50 zł. Przy okazji obejrzałem tarcze – przednie rewelacja, tył natychmiast do wymiany razem z klockami.
Wydatki dzienne: 140 zł
Inwestycja: 4 360zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:13:
Post 5, 27 sierpnia 2014
Oj, chyba się zaprzyjaźnimy na dłużej
Dzisiaj musiałem pojechać na dwie godziny do Poznania i zastanawiałem się czy testować Xedosa (po zakupie jeszcze nie byłem u mechanika) czy też wybrać pewny drugi samochód – padło na mazdę.
Trasę pokonała bez problemu.
Rewal-Poznań, tankowanie w Poznaniu po przejechaniu 301 km – 30l (85 zł). Trasa przez lasy i wioski.
Po dwóch godzinach powrót:
Poznań -Rewal, tankowanie przy dojeździe do celu i ... cena za litr gazu 2,99!!! Przejechałem 317 km – 30l (89 zł), plus koszt autostrady 24 zł. Trasa przez autostradę i S3. (60% na tempomacie ustawionym na 110 km/h)
Na trasie:
1. Wszystko cicho, bez stuków, bez problemów z temperaturą, wszystkie wyboje wybierane gładko.
2. Tempomat sprawdzony – działa!
3. Rekord prędkości – 140 km/h – więcej się bałem.
4.
1. Zauważyłem, że autko podczas zatrzymywania się (np: na czerwonym świetle) najpierw kręci 1000 obrotów i dopiero po kilkunastu sekundach spada na 700. Czy to jest normalne???
2. Przy tempomacie ustawionym na 110 km/h, obroty wynosiły 3100 (oczywiście na piątym biegu) – może się wypowiedzieć jakiś ekspert czy to poprawna wielkość?
Poszukiwane:
Tylne tarcze hamulcowe plus klocki (zależy mi na dobrej jakości osprzęcie) – jakieś propozycje?
Wydatki dzienne: 200 zł
Inwestycja: 4560 zł
Dopisano 2 wrz 2014, 11:18:
Post 6, 02 września 2014
Autko grzecznie zaparkowane.
Znalazłem dywaniki, pewnie dzisiaj zamówię:
http://www.galeriatrend.pl/dywaniki-samochodowe-mazda-xedos-6.html
edit – jednak nie kupiłem
Musze dokupić olej, na "patyku" delikatnie nad kreską.
Szukam też uchwytów na napoje, ale ten problem pokonam dopiero podczas lakierowania – dlaczego, opowiem po zrealizowaniu planu.
Inwestycja: 4560 zł
Ostatnio edytowano 2 wrz 2014, 21:37 przez Polishshinobi, łącznie edytowano 1 raz
Dobrze kojarze, ze to auto Juliana? 
Taki urok tego silnika i zestopniowanej skrzyni. Wrzucasz piatke przy 50 i wlasciwie jedziesz jak automatem. Niektorzy wrzucaja piaty bieg ze skrzyni do silnika FS 2.0.
Pozdrawiam,
voytecku.
Polishshinobi napisał(a):2. Przy tempomacie ustawionym na 110 km/h, obroty wynosiły 3100 (oczywiście na piątym biegu) – może się wypowiedzieć jakiś ekspert czy to poprawna wielkość?
Taki urok tego silnika i zestopniowanej skrzyni. Wrzucasz piatke przy 50 i wlasciwie jedziesz jak automatem. Niektorzy wrzucaja piaty bieg ze skrzyni do silnika FS 2.0.
Pozdrawiam,
voytecku.
Skrzynia z KF ? Ja mam 110km/h przy 3k rpm...
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Odp
1. Autko Juliana
2. Skrzynia KF
1. Autko Juliana
2. Skrzynia KF
Post 7, 03 września 2014
Olej kupiony (95zł 4l)
Jutro info, ile przez przejechane 1000 km ubyło oleju.
Wydatki dzienne: 95 zł
Inwestycja: 4660 zł
Olej kupiony (95zł 4l)
Jutro info, ile przez przejechane 1000 km ubyło oleju.
Wydatki dzienne: 95 zł
Inwestycja: 4660 zł
zabrałeś mi auto przez ciebie musiałem kupić innego xeda haha
Ale widzę, że wpadł w dobre ręcę powodzenia w eksplatacji 
Dla mnie inwestycja w auto to kasa którą wydaję na remonty i modyfikacje, a nie na paliwo i opłaty za autostrady. Idąc Twoim tokiem rozumowanie to każdy z nas "zainwestował" w swoje auto kilkanaście, a może i kilkadziesiąt tysięcy,
-
goju10
Bardzo sie ciesze, ze auto trafilo w rece milosnika modelu, ktory chce dac mu drugie zycie. Trzymam kciuki za Twoje plany
.

goju10 napisał(a):Dla mnie inwestycja w auto to kasa którą wydaję na remonty i modyfikacje, a nie na paliwo i opłaty za autostrady. Idąc Twoim tokiem rozumowanie to każdy z nas "zainwestował" w swoje auto kilkanaście, a może i kilkadziesiąt tysięcy,
Oczywiście na poziomie sementycznym masz rację. Zamiast słowo "Inwestycja" winno być "Wydatki".
Szczerze mówiąc nie chce mi się tego zmieniać i pewnie tak już pozostanie do końca.
Zdaję sobie również sprawę, iż forum nie jest specjalnie dobrym miejscem na opis każdego wydanego gorsza na samochód, a raczej służy do dzielenia się tylko (lub jak kto woli "aż") najważniejszymi zmianami dotyczącymi danego egzemplarza. Mając jednak nadzieję, że uciążliwość moich wpisów nie jest wielka, postaram się prowadzić tutaj dziennik, który kiedyś będzie bardzo ciekawą lekturą dla kolejnego nabywcy (o ile tylko wystarczy mi cierpliwości, samozaparcia).
Pozdrawiam,
Shinobi.
auto spoko jak pisalem, ale zacznij modzic i doprowadzac auto do stanu w jakim powinno sie znalezc a nie kupowac dywaniki czy zalewac gazu pod kurek;/ nie chce cie urazac, ale po prostu moim zdaniem zle podejscie. pozdr.
Czyli wychodzi na to że K8 ma krótszą skrzynie bo przy 100km/h mam około 3200-3300RPM
Co do tego pytania to jest to normalne
Zauważyłem, że autko podczas zatrzymywania się (np: na czerwonym świetle) najpierw kręci 1000 obrotów i dopiero po kilkunastu sekundach spada na 700. Czy to jest normalne???
Co do tego pytania to jest to normalne
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
julek napisał(a):auto spoko jak pisalem, ale zacznij modzic i doprowadzac auto do stanu w jakim powinno sie znalezc a nie kupowac dywaniki czy zalewac gazu pod kurek;/ nie chce cie urazac, ale po prostu moim zdaniem zle podejscie. pozdr.
Dywaniki w odmładzaniu auta nie przeszkadzają (swoją drogą jeszcze ich nie ma), a pewnie za chwilę zacznie się zadyma z deszczem i głupio byłoby brudzić podłogę. Naprawa blachy, lakierowanie, polerowanie, wymiana pękniętych lub skorodowanych elementów wymaga czasu i cała operacja musi być zaplanowana. Ale uspokajam(choć do Kąkolewa nie dam rady się wyrobić):
1. Autko już dojechało do Poznania i jutro trafi do blacharza.
2. Tylna pordzewiała klapa znaleziona i wkrótce zostanie zakupiona (jest kilka ofert i muszę skonsultować się z blacharzem).
3. Pęknięte lusterko, dzięki poprzedniemu Właścicielowi również zostanie wymienione przed lakierowaniem.
4. Wizyta u tapicera umówiona, mam nadzieję, że szycie nie będzie kosztowało krocie.
5. Antena z sprawnym silnikiem też zlokalizowana.
6. Uchwyt na napoje zamówiony – będzie potrzeba lakierowania.
Gaz lać muszę, bo jakoś jechać trzeba. Jutro np do Urzędu wymienić tablice i zapłacić podatek od zawartej umowy
Zastanawiam się czy kupić i montować lotkę (swoją drogą – jak ona jest przymocowana do klapy?)
Czy ktoś ma pomysł jak uzupełnić lewy "reling" uszczelką gumową (gdzie ją dostać)?
Trochę dziwne podejście, ale autko bardzo ładne i widzę ładne emblematy ;p Gratulacje i działaj z nim!
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Mi tylko chodzi o to ze takim tokiem rozumowania moglbys nawet mandaty od policji wpisywac do inwestycji haha 
Polishshinobi napisał(a):Zastanawiam się czy kupić i montować lotkę (swoją drogą – jak ona jest przymocowana do klapy?) Czy ktoś ma pomysł jak uzupełnić lewy "reling" uszczelką gumową (gdzie ją dostać)?
Ja kupiłem i zamontowałem, ale nie wiem czy było warto. Bez też wygląda ładnie. A przymocowana jest na śrubach, szpilki wychodzą z lotki i jest ich dość sporo, trzeba zrobić z klapy durszlak :/
Reling (czyli plastikową listewkę) zapewne dostaniesz z egzemplarza przeznaczonego na części.
Bezawaryjności życzę!!!
- Od: 13 mar 2011, 01:10
- Posty: 60
- Skąd: Mikołów
- Auto: Xedos 6 CA KF 2.0 V6 automat
Polishshinobi napisał(a):5. Antena z sprawnym silnikiem też zlokalizowana.
Wrazie co też mam na sprzedaż
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości