Mazda MX-6 GE FS '92

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez er3z » 25 sie 2014, 15:11

Witam, po raz drugi stałem się posiadaczem Mazdy MX-6;)

Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0 FS
Przebieg w dniu zakupy 269500km
Wyposażenie: standard w MX'ach z tego roku, bez klimatyzacji;)
Koła: Felgi: BBS 17" opony: 225/45/17

Samochód zakupiłem 04.06.2014 w Ciechanowie (wycieczka na prawie 1000km <glupek2> )
Miało być idealnie, sprzedawca zapewniał o doskonałej kondycji samochodu, rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Auto było w takim stanie, że w ogóle nie powinienem pomyśleć o jego zakupie, ale sentyment do tego modelu nie pozwolił mi zostawić jej w rękach poprzedniego właściciela. Jego podejście do samochodu dobrze zobrazują te przykłady:

1. W dniu zakupu, jak to zwykle bywa, dostałem kluczyk do samochodu, właściwie to pół kluczyka, drugie pół znajdowało się w stacyjce, efektem tego mogłem odpalać samochód kluczami do garażu <glupek2> )
2. Jako, że chłodnica była dziurawa jak durszlak, w celu ograniczenia przegrzania silnika w miejsce przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, która powodowała ciągłą pracę wentylatora
3. Wkład lusterka kierowcy był "przytrzymywany" przez kawałek zwiniętego papieru w celu uniknięcia wypadnięcia wspomnianego wkładu :]
4. W tylnej prawej lampie woda sięgała do połowy wysokości

po zakupie zostało zrobione:
-wymiana płynów, filtrów, świec
-wymiana szyby czołowej
-wymiana wkładów zamków i stacyjki
-wymiana szpilek w piastach
-wymiana chłodnicy
-nowy akumulator
-nowy mieszek od Szumkiego44 :D
-wywalenie plastiku z tunelu środkowego oklejonego folią karbon
-wymiana silniczka lusterka zewnętrznego kierowcy
-wymiana kierownicy
-wymiana lampy (prawy tył)

z najbliższych planów:
-wymiana kompletnego rozrządu
-polerka nadwozia
-regeneracja felg

Screenshot_2014-08-25-08-58-40~2.jpg
20140605_183902.jpg
20140604_111026.jpg


Na bieżąco kompletuje brakujące elementy wnętrza i nie tylko, powoli chce doprowadzić samochód do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego. Na chwilę obecną samochód ma problem z odpalaniem, po nocnym postoju nie odpala na wszystkie cylindry.




Edit.

Pojawił się problem, jak wspominałem w miejscu przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, zamówiłem odpowiedni przekaźnik (KA30), po zamontowaniu wentylator nie zadziałał, silnik się zgrzał (wskazówka nie doszła do końca skali), po czym pojawiło się silne klekotanie silnika, tutaj media:



Przekaźnik wyciągnięty, ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
Ostatnio edytowano 25 sie 2014, 21:51 przez er3z, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez sewa » 25 sie 2014, 21:26

Nie jestem specem, niech się wypowiedzą posiadacze FSów, ale takie klekotanie jest chyba normalne w tym silniku (cichsze lub głośniejsze).

Przerzuć tylko zdjęcia na serwer MS, to przeniosę do odpowiedniego działu i łatwiej będzie Ci uzyskać pomoc.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez Eklerek323f » 25 sie 2014, 21:55

Mój FP tak nie klekotał, słychać jakby popychacz, jak wygląda poziom oleju i kiedy wymieniany był? Chociaż faktem jest, że większość tych silników klekocze :D

PS. w głośnikach sabaton?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Siw-y » 25 sie 2014, 21:59

Nie słyszałem nigdy FS'a który by tak klekotał.
Sprawdź popychacze bo może się któryś przywiesił.
No i j/w oliwa.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez er3z » 25 sie 2014, 21:59

Na oliwie zrobione jakieś 1,5k km, stan w normie. Klekot pojawił się dopiero po tym jak silnik osiągnął wyższą temperaturę niż powinienem, filmik z jazdy nagrywałem dziś rano i problemu nie było.

w głośnikach Rammstein;)


edit: literówka
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez kamilspider » 26 sie 2014, 08:32

Próbowałeś mu dać ostro w palnik pod czerwone pole na większości biegów? ;) Może pomoże, a jak nie to wymiana zaworka pompy olejowej i mimo wszystko oleju, a jak i to nie pomoże to wymiana popychaczy. Tak słychać jakby popychacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez er3z » 26 sie 2014, 08:59

wczoraj po zgrzaniu już nie odpalałem silnika, dziś rano po odpaleniu przez chwile klekotał, później jak się zagrzał to dostał po 6k obr/min i przestał...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez mark.87 » 26 sie 2014, 09:02

U mnie tez tak koleg klepalo ale tylko po trasie 400km ,podejrzewam ze olej po 12tys, stracil juz swoje wlasciwosci i stad klepanie, na zimno jesli tak podobnie cos klepie mi tylko ze duzo ciszej to wiem ze troszke oleju trzeba dolac na max i jest cisza,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez er3z » 26 sie 2014, 09:51

Kolejny problem to wentylator, który się nie uruchamia (wentylator sprawny, zworka uruchamia go na stałe), dziś muszę sprawdzić przekaźnik, który kupiłem.

edit I

siedzę i myślę, i przypomniałem sobie, że błyskając błędy wyszło 67 Low Cooling Fan (LFAN) Relay, skasuje błędy, wsadzę przekaźnik na miejsce i zobaczę czy zadziała

edit II

stan oleju na full, po 1,5k km olej krystalicznie czysty
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez jarek43_16 » 26 sie 2014, 13:30

Nie stała ta mazda na allegro/olx za 7000zł? Ile za nią dałeś?
Przy silniku od strony kierowcy masz 3 czujniki, w tym jeden zielony, wypnij wtyczkę i zrób w nim zworkę i chyba powinien zacząć się kręcić wentylator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez er3z » 26 sie 2014, 13:43

nie zielony tylko niebieski, chodzi o to że przekaźnika nie było, kupiłem używkę...przekaźnik sprawdzony i jest sprawny, pozostaje kasowanie błędów na kompie i zobaczymy

brałem ją jak była wystawiona za 6000, spooooro urwałem z ceny;)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez witek » 26 sie 2014, 15:15

Kasowanie błedów na kompie nic nie da... Możesz je skasować odpinając aku. Jeśli ECU wychwyci jakiś problem wrzuca go do pamięci i tyle, ma to być po prostu pomocne :) Jeśli jest błąd a Ty wymienisz część to już mimo nie skasowania go będzie chodziło poprawnie wszystko. To jest OBD 1 niestety... Ba powiem nawet że tam nie ma żadnej adaptacji po restarcie ECU :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez er3z » 26 sie 2014, 15:24

no to problemu trzeba będzie szukać głębiej...:/
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez szumki44 » 30 sie 2014, 14:13

tak jak przez telefon mowilem tobie ! :) wymien zaworek pompy olejowej :)
i nastepnym razem plynniejsze ruchy kamera bo pozygac sie mozna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dawid152020 » 2 wrz 2014, 19:04

miałem ten sam problem z klekotaniem , po szybszej jeździe , i co się okazało było mało oleju , dolałem i wszystko jest w normie póki co ;)

Jak Ci problem nie ustał to będę popychacze , koszt około 500 zł jak sie pytałem
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:01
Posty: 48
Auto: Mazda MX-6
2.016V

Postprzez krz5yn » 8 wrz 2014, 11:47

dawid152020 napisał(a):miałem ten sam problem z klekotaniem , po szybszej jeździe , i co się okazało było mało oleju , dolałem i wszystko jest w normie póki co ;)

Jak Ci problem nie ustał to będę popychacze , koszt około 500 zł jak sie pytałem


U mnie kiedyś był ten sam problem, ale usłyszałem że FS lubi mieć przynajmniej 3/4 stanu oleju. otrzymał więcej oliwy i problem po kilku minutach znikł ;p ale zaworek też nie jest wykluczony <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez er3z » 17 wrz 2014, 08:52

Żeby nie było, że nic się nie dzieje;) Mazda wczoraj dostała siostrę bliźniaczkę;) kupiona za czapkę gruszek :D

Model: MX-6
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0 FS

brak szyberdachu, ale ma klimatyzację (sprawną :D :), blacharsko, hmmm, nie ma części blacharskiej, która by nie była porysowana albo obita, auto fajnie przyśpiesza, ale prawie nie hamuje;)

Auto posłuży jako dawca części dla czerwonego MX'a, reszta zostanie sprzedana, listę dostępnych części podam jak uzupełnię swój samochód;)
Załączniki
IMG_20140917_083936.jpg
IMG_20140917_083926.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez slisman » 17 wrz 2014, 10:47

Co to za felgi w czerwonej? Bo fajny wzór <spoko>

Powodzenia w przywracaniu świetności czerwonej mx6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez er3z » 17 wrz 2014, 11:15

slisman napisał(a):Co to za felgi w czerwonej? Bo fajny wzór <spoko>


Jakieś BBS'y:) nie znam modelu
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Postprzez Zdravko » 18 wrz 2014, 19:17

powodzenia :) cieszy serce, że mexów przybywa :D
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
Yupikajej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2011, 20:41
Posty: 567 (63/28)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-6 1992r
Był: 2.5 V6 24V 165(?)km GE-KLDE (R.I.P.)
Teraz: 2.5 V6 24V 185km
GE-KLZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy