Mazda MX-6 GE FS '92
1, 2
Witam, po raz drugi stałem się posiadaczem Mazdy MX-6;)
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0 FS
Przebieg w dniu zakupy 269500km
Wyposażenie: standard w MX'ach z tego roku, bez klimatyzacji;)
Koła: Felgi: BBS 17" opony: 225/45/17
Samochód zakupiłem 04.06.2014 w Ciechanowie (wycieczka na prawie 1000km )
Miało być idealnie, sprzedawca zapewniał o doskonałej kondycji samochodu, rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Auto było w takim stanie, że w ogóle nie powinienem pomyśleć o jego zakupie, ale sentyment do tego modelu nie pozwolił mi zostawić jej w rękach poprzedniego właściciela. Jego podejście do samochodu dobrze zobrazują te przykłady:
1. W dniu zakupu, jak to zwykle bywa, dostałem kluczyk do samochodu, właściwie to pół kluczyka, drugie pół znajdowało się w stacyjce, efektem tego mogłem odpalać samochód kluczami do garażu )
2. Jako, że chłodnica była dziurawa jak durszlak, w celu ograniczenia przegrzania silnika w miejsce przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, która powodowała ciągłą pracę wentylatora
3. Wkład lusterka kierowcy był "przytrzymywany" przez kawałek zwiniętego papieru w celu uniknięcia wypadnięcia wspomnianego wkładu
4. W tylnej prawej lampie woda sięgała do połowy wysokości
po zakupie zostało zrobione:
-wymiana płynów, filtrów, świec
-wymiana szyby czołowej
-wymiana wkładów zamków i stacyjki
-wymiana szpilek w piastach
-wymiana chłodnicy
-nowy akumulator
-nowy mieszek od Szumkiego44
-wywalenie plastiku z tunelu środkowego oklejonego folią karbon
-wymiana silniczka lusterka zewnętrznego kierowcy
-wymiana kierownicy
-wymiana lampy (prawy tył)
z najbliższych planów:
-wymiana kompletnego rozrządu
-polerka nadwozia
-regeneracja felg
Na bieżąco kompletuje brakujące elementy wnętrza i nie tylko, powoli chce doprowadzić samochód do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego. Na chwilę obecną samochód ma problem z odpalaniem, po nocnym postoju nie odpala na wszystkie cylindry.
Edit.
Pojawił się problem, jak wspominałem w miejscu przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, zamówiłem odpowiedni przekaźnik (KA30), po zamontowaniu wentylator nie zadziałał, silnik się zgrzał (wskazówka nie doszła do końca skali), po czym pojawiło się silne klekotanie silnika, tutaj media:
Przekaźnik wyciągnięty, ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.0 FS
Przebieg w dniu zakupy 269500km
Wyposażenie: standard w MX'ach z tego roku, bez klimatyzacji;)
Koła: Felgi: BBS 17" opony: 225/45/17
Samochód zakupiłem 04.06.2014 w Ciechanowie (wycieczka na prawie 1000km )
Miało być idealnie, sprzedawca zapewniał o doskonałej kondycji samochodu, rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Auto było w takim stanie, że w ogóle nie powinienem pomyśleć o jego zakupie, ale sentyment do tego modelu nie pozwolił mi zostawić jej w rękach poprzedniego właściciela. Jego podejście do samochodu dobrze zobrazują te przykłady:
1. W dniu zakupu, jak to zwykle bywa, dostałem kluczyk do samochodu, właściwie to pół kluczyka, drugie pół znajdowało się w stacyjce, efektem tego mogłem odpalać samochód kluczami do garażu )
2. Jako, że chłodnica była dziurawa jak durszlak, w celu ograniczenia przegrzania silnika w miejsce przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, która powodowała ciągłą pracę wentylatora
3. Wkład lusterka kierowcy był "przytrzymywany" przez kawałek zwiniętego papieru w celu uniknięcia wypadnięcia wspomnianego wkładu
4. W tylnej prawej lampie woda sięgała do połowy wysokości
po zakupie zostało zrobione:
-wymiana płynów, filtrów, świec
-wymiana szyby czołowej
-wymiana wkładów zamków i stacyjki
-wymiana szpilek w piastach
-wymiana chłodnicy
-nowy akumulator
-nowy mieszek od Szumkiego44
-wywalenie plastiku z tunelu środkowego oklejonego folią karbon
-wymiana silniczka lusterka zewnętrznego kierowcy
-wymiana kierownicy
-wymiana lampy (prawy tył)
z najbliższych planów:
-wymiana kompletnego rozrządu
-polerka nadwozia
-regeneracja felg
Na bieżąco kompletuje brakujące elementy wnętrza i nie tylko, powoli chce doprowadzić samochód do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego. Na chwilę obecną samochód ma problem z odpalaniem, po nocnym postoju nie odpala na wszystkie cylindry.
Edit.
Pojawił się problem, jak wspominałem w miejscu przekaźnika wentylatora była wsadzona zworka, zamówiłem odpowiedni przekaźnik (KA30), po zamontowaniu wentylator nie zadziałał, silnik się zgrzał (wskazówka nie doszła do końca skali), po czym pojawiło się silne klekotanie silnika, tutaj media:
Przekaźnik wyciągnięty, ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
Ostatnio edytowano 25 sie 2014, 21:51 przez er3z, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 10 gru 2009, 13:32
- Posty: 127
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda MX-6 FS
Nie jestem specem, niech się wypowiedzą posiadacze FSów, ale takie klekotanie jest chyba normalne w tym silniku (cichsze lub głośniejsze).
Przerzuć tylko zdjęcia na serwer MS, to przeniosę do odpowiedniego działu i łatwiej będzie Ci uzyskać pomoc.
Przerzuć tylko zdjęcia na serwer MS, to przeniosę do odpowiedniego działu i łatwiej będzie Ci uzyskać pomoc.
- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Mój FP tak nie klekotał, słychać jakby popychacz, jak wygląda poziom oleju i kiedy wymieniany był? Chociaż faktem jest, że większość tych silników klekocze
PS. w głośnikach sabaton?
PS. w głośnikach sabaton?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Na oliwie zrobione jakieś 1,5k km, stan w normie. Klekot pojawił się dopiero po tym jak silnik osiągnął wyższą temperaturę niż powinienem, filmik z jazdy nagrywałem dziś rano i problemu nie było.
w głośnikach Rammstein;)
edit: literówka
w głośnikach Rammstein;)
edit: literówka
- Od: 10 gru 2009, 13:32
- Posty: 127
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda MX-6 FS
Próbowałeś mu dać ostro w palnik pod czerwone pole na większości biegów? Może pomoże, a jak nie to wymiana zaworka pompy olejowej i mimo wszystko oleju, a jak i to nie pomoże to wymiana popychaczy. Tak słychać jakby popychacz.
U mnie tez tak koleg klepalo ale tylko po trasie 400km ,podejrzewam ze olej po 12tys, stracil juz swoje wlasciwosci i stad klepanie, na zimno jesli tak podobnie cos klepie mi tylko ze duzo ciszej to wiem ze troszke oleju trzeba dolac na max i jest cisza,
Kolejny problem to wentylator, który się nie uruchamia (wentylator sprawny, zworka uruchamia go na stałe), dziś muszę sprawdzić przekaźnik, który kupiłem.
edit I
siedzę i myślę, i przypomniałem sobie, że błyskając błędy wyszło 67 Low Cooling Fan (LFAN) Relay, skasuje błędy, wsadzę przekaźnik na miejsce i zobaczę czy zadziała
edit II
stan oleju na full, po 1,5k km olej krystalicznie czysty
edit I
siedzę i myślę, i przypomniałem sobie, że błyskając błędy wyszło 67 Low Cooling Fan (LFAN) Relay, skasuje błędy, wsadzę przekaźnik na miejsce i zobaczę czy zadziała
edit II
stan oleju na full, po 1,5k km olej krystalicznie czysty
- Od: 10 gru 2009, 13:32
- Posty: 127
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda MX-6 FS
Nie stała ta mazda na allegro/olx za 7000zł? Ile za nią dałeś?
Przy silniku od strony kierowcy masz 3 czujniki, w tym jeden zielony, wypnij wtyczkę i zrób w nim zworkę i chyba powinien zacząć się kręcić wentylator.
Przy silniku od strony kierowcy masz 3 czujniki, w tym jeden zielony, wypnij wtyczkę i zrób w nim zworkę i chyba powinien zacząć się kręcić wentylator.
nie zielony tylko niebieski, chodzi o to że przekaźnika nie było, kupiłem używkę...przekaźnik sprawdzony i jest sprawny, pozostaje kasowanie błędów na kompie i zobaczymy
brałem ją jak była wystawiona za 6000, spooooro urwałem z ceny;)
brałem ją jak była wystawiona za 6000, spooooro urwałem z ceny;)
- Od: 10 gru 2009, 13:32
- Posty: 127
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda MX-6 FS
Kasowanie błedów na kompie nic nie da... Możesz je skasować odpinając aku. Jeśli ECU wychwyci jakiś problem wrzuca go do pamięci i tyle, ma to być po prostu pomocne Jeśli jest błąd a Ty wymienisz część to już mimo nie skasowania go będzie chodziło poprawnie wszystko. To jest OBD 1 niestety... Ba powiem nawet że tam nie ma żadnej adaptacji po restarcie ECU
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
miałem ten sam problem z klekotaniem , po szybszej jeździe , i co się okazało było mało oleju , dolałem i wszystko jest w normie póki co
Jak Ci problem nie ustał to będę popychacze , koszt około 500 zł jak sie pytałem
Jak Ci problem nie ustał to będę popychacze , koszt około 500 zł jak sie pytałem
- Od: 26 paź 2013, 14:01
- Posty: 48
- Auto: Mazda MX-6
2.016V
dawid152020 napisał(a):miałem ten sam problem z klekotaniem , po szybszej jeździe , i co się okazało było mało oleju , dolałem i wszystko jest w normie póki co
Jak Ci problem nie ustał to będę popychacze , koszt około 500 zł jak sie pytałem
U mnie kiedyś był ten sam problem, ale usłyszałem że FS lubi mieć przynajmniej 3/4 stanu oleju. otrzymał więcej oliwy i problem po kilku minutach znikł ;p ale zaworek też nie jest wykluczony
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Żeby nie było, że nic się nie dzieje;) Mazda wczoraj dostała siostrę bliźniaczkę;) kupiona za czapkę gruszek
Model: MX-6
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0 FS
brak szyberdachu, ale ma klimatyzację (sprawną , blacharsko, hmmm, nie ma części blacharskiej, która by nie była porysowana albo obita, auto fajnie przyśpiesza, ale prawie nie hamuje;)
Auto posłuży jako dawca części dla czerwonego MX'a, reszta zostanie sprzedana, listę dostępnych części podam jak uzupełnię swój samochód;)
Model: MX-6
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0 FS
brak szyberdachu, ale ma klimatyzację (sprawną , blacharsko, hmmm, nie ma części blacharskiej, która by nie była porysowana albo obita, auto fajnie przyśpiesza, ale prawie nie hamuje;)
Auto posłuży jako dawca części dla czerwonego MX'a, reszta zostanie sprzedana, listę dostępnych części podam jak uzupełnię swój samochód;)
- Od: 10 gru 2009, 13:32
- Posty: 127
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda MX-6 FS
powodzenia cieszy serce, że mexów przybywa
Przed kontaktem ze mną skonsultuj się ze swoim lekarzem lub farmaceutą gdyż każda rozmowa nie właściwie przeprowadzona zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości