Strona 1 z 10

Mazda MX-6 GE KL-ZE '92 – Projekt Shiro Daisho

PostNapisane: 17 lip 2014, 11:51
przez Zdravko
Witam serdecznie :D

W końcu powstała historia mojej ślicznej! co niektórzy nie mogli się doczekać :p w miarę czasu będę uzupełniał wątek kolejnymi informacjami i zdjęciami więc proszę o cierpliwość <spoko>

Obecna MX-6 jest moją drugą madzią w życiu. Co tu dużo pisać... kocham to auto :) a, że miłość nie zna granic to... po pierwszą byłem w Wawie a po drugą w Gdyni ;p staram się wkładać w nią tyle sił i środków ile tylko mogę, czasem jej nawet zazdroszczę, że prowadzi lepszy tryb życia niż ja... :p

Kupiłem ją za śmieszne pieniądze od chłopaka który popełnił jeden mały błąd – przejechał się po mieście tym autkiem ze swoją żoną... niby nic w tym dziwnego aczkolwiek madzia stała na gwincie i trochę tą żonkę wytrzepało :D kazała mu się pozbyć tego auta i tak o to w tej historii pojawiłem się ja :D

Od czasu jak ją mam wsadziłem w nią nowe amory, sprężyny (gwint dalej posiadam, czeka do regeneracji :P ), tarcze i klocki hamulcowe, tylne jarzma (niestety od pana Kozłowskiego <płacze> <płacze> <płacze> – się skurczybyk ceni...), nowe audio (komplet bez tuby), nowy silnik (wtajemniczeni wiedzą o co kaman :D) a w tym silniku cały rozrząd, wszystkie czujniki, paski, rolki, świece, przewody i inne pierdółki które mnie denerwowały ;p z nowym silnikiem zmontowany został dolot na stożku simota i wydech na przelot – także i jedzie i warczy :D Alusy z poprzedniej madzi oddałem do regeneracji i założyłem na nie nowe laczki (z czego już w poprzednim tygodniu musiałem na przód znowu zakładać nowe bo się starły... <rotfl> ) a drugi komplet alusków na zimę czeka na jesień aż się nimi zajmę ;) i oczywiście na poprzednią zimę była porządnie konserwowana :D

Do zrobienia czeka mnie malowanie autka – chce odświeżyć kolor i zniwelować wszystkie rdzawy objawy a na koniec położyć ceramikę :D plus drobne detale tj, obszycie kierownicy, zaszycie dziurki (z czasem to może nawet i wymiana całego poszycia i obicia w kabinie). Byłbym w niebo wzięty jakby klimę udało by mi się zrobić :D ale to na samym końcu tych prac ;)

Na chwilę obecną pod maską siedzą 162 kuce – jak dobrze pójdzie to za chwilkę doskoczy gdzieś 30 kolejnych :D

I tak na zakończenie chciałbym szczególnie podziękować kilku osobom za chęci, czas, siły i pomoc przy tworzeniu tego projektu! Bez MariuS'a, Xed'a, Reiss'a, kamil'a'wlkp, michalk'a, Koci@k'a, Nightfall'a i Creanshaw'a nie jeździłbym dziś takim cudem :D <uklon> <uklon> <uklon>

Dane dla nie-rybaków :P :

Wyposażenie:
* elektryczne i podgrzewane lusterka
* elektryczny szyberdach
* centralny zamek
* ABS
* wspomaganie kierownicy
* welurowa tapicerka
* tempomat
* kiedyś była klimatyzacja :p

Tuning:
* swap z 2.5 V6 KLDE na 2.5 V6 KLZE (ze zmienionym kolektorem dolotowym, wtryskami i zamachem)
* dolot na stożku simota
* wydech na przelot zrobiony na tłumikach RM
* gwintowane zawieszenie k-sport'a

A teraz trochę fotek (jak uda mi się je załadować :P )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

więcej fotek będę dodawał z czasem ;) jedyna rzecz jaka teraz najbardziej mnie denerwuje to brak klubowych podkładek na blachy <płacze> zua pani rowerzystka mi je popsuła <killer> <snajper> ... Jakby ktoś takowe posiadał to z chęcią przygarnę – zobaczcie na smutny ryjek mojej madzi, że musi jeździć z blachą spiętą na paski... miejcie serce! :p

PostNapisane: 17 lip 2014, 12:18
przez Bartg
Witamy w końcu w dziale Nasze Mazdy :) Mimo wszystko prosiłbym dodać ładnie uporządkowane informację o aucie, modyfikacje i wyposażenie, bo z morza tekstu ciężko wyłowić ;)

Re: Mazda MX-6 GE KL-ZE '92

PostNapisane: 17 lip 2014, 20:06
przez Bounty
Wiem dlaczego kochasz to auto, mam to samo ;D piekna sztuka no i ZE ;) pozdrawiam i czekam co tu sie bd dalej dzialo ;)

PostNapisane: 17 lip 2014, 20:49
przez Koci@k
Zdravko...nareszcie widzę temat <jupi> Fajnie,że wkładasz w nią tyle serducha...mimo i gorszych chwil ;) Czekam na dalsze postępy i życzę,żeby nadal sprawiała Tobie tyle radochy z jazdy <ok> Temat będę śledzić na bieżąco z przyjemnością mam nadzieję :D

PostNapisane: 19 lip 2014, 18:27
przez Reiss
W końcu... po latach sie ujawniłeś :D Auto szybko i solidnie wstało na koła, duże postępy na plus, Mechanika ogarnieta na tip top, teraz blache odświeżyć i bedzie Pięknie :D Życze bezawaryjności, adrenaliny, wciągnietych damskich gaci :D w airboxie SZEROKOŚCI ;) :D

PostNapisane: 21 lip 2014, 21:48
przez MariuS
Jak tam teraz się śmiga? Jak wrażenia? :)

PostNapisane: 21 lip 2014, 22:21
przez Zdravko
MariuS... dzięki Tobie na nowo się zakochałem w tym aucie!!! :D normalnie nie wypłacę się Tobie i reszcie ekipy do końca życia :D <uklon> <uklon> <uklon> zamontować skrzydła i będzie latać ;p jutro jadę na hamownie także się zobaczy ;)

PostNapisane: 21 lip 2014, 23:10
przez Koci@k
To czekamy na ładny wykres tutaj :D

PostNapisane: 21 lip 2014, 23:40
przez Setritus
tez jestem ciekaw jaką masz moc w KL-ZE, biorąc pod uwage że wersje były dwie.
Skąd brałeś silnik? Jakie oznaczenia bloków, kolektora, przepustnicy i wałków?
Sam zabieram sie za swap DE –> ZE w lipcu 2015 ;)

Re: Mazda MX-6 GE KL-ZE '92

PostNapisane: 22 lip 2014, 08:17
przez Crenshaw
No zdravko w końcu jest temat, autko prezentuje się świetnie i już niedługo będzie jechać tak jak powinno <jupi>

btw: tylko zdjęcia trochę powiększ, proponuję zamieszczać na klubowym serwerze, to najlepsza opcja :P
DSC09302.JPG

Obrazek

PostNapisane: 22 lip 2014, 16:30
przez misiak89-89
było strojenie? :D

PostNapisane: 22 lip 2014, 16:46
przez Bo_Lo
misiak89-89 napisał(a):było strojenie? :D

:D :D

PostNapisane: 22 lip 2014, 17:29
przez MariuS
Nie było wymagane. Podłączyłem tylko DET-a w którym już była mapa od tego silnika z całym osprzętem, więc tylko trochę zmodyfikowałem komórki z zakładki odpowiedzialnej za odpalanie :]

To już 3-cia buda tego silnika i nadal ma się dobrze :D

PostNapisane: 22 lip 2014, 18:19
przez Egoist
Jak by to Mirek handlarz powiedział – Zdrowy motor , 3 bude napędza :D

Hmm , a jakby załatwić seryjne ECU z KLZE z budy MX6 ?

Re: Mazda MX-6 GE KL-ZE '92

PostNapisane: 22 lip 2014, 18:37
przez Bounty
Seryjne ECU KL – ZE chyba nie do zalatwienia iddzielnie ?

PostNapisane: 22 lip 2014, 18:49
przez Egoist
Jak to nie ? W Polsce może nie koniecznie , ale raczej problematyczne to nie jest.

PostNapisane: 22 lip 2014, 18:54
przez Frytass
Egoist sie nie odzywaj ; D

Re: Mazda MX-6 GE KL-ZE '92

PostNapisane: 22 lip 2014, 19:12
przez misiak89-89
masz odpowiedniego kompa i nie trzeba świni. znam pana który całkiem niedawno załatwił ecu klze do swojego proboszcza czyli kto szuka znajduje

PostNapisane: 22 lip 2014, 19:46
przez Bo_Lo
Na seryjnym kompie nici z marchewek i odcinka za nisko;)

PostNapisane: 22 lip 2014, 19:49
przez Egoist
KLZE na seryjnym kompie powinien mieć seryjne parametry czyt. moc/moment. Tylko co np w przypadku gdy ECU KLZE będzie z MX6 , a motor siedzi np w BA ? Da rade ogarnąć tak , aby elektronika była z seryjnego auta , a oprogramowanie silnika z drugiego ecu ?

W dziale projekty kolega Yellon w 323f BA miał seryjny komp Z5 i drugi dodatkowy odpowiedzialny tylko za sterowanie silnika 2.2 T z Proboszcza.