Mazda 626 GF FS `01 2.0

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez MrMein » 19 maja 2014, 18:07

Witam,
Właścicielem Mazdy stałem się całkiem przypadkiem, ale raptem po 9 dniach posiadania mojej Mazdy zakochałem się w niej – stąd ten wątek i plany doprowadzenia auta do stanu co najmniej dobrego ;)

To moje drugie auto – wcześniej przez prawie 4 lata jeździłem Nissanem Almera `96 bez absolutnie żadnego wyposażenia – nawet obrotomierza w niej nie miałem. Wspomaganie? Zapomnij. Decyzja padła, że trzeba sprzedać i kupić coś z klimą, mocniejszym silnikiem – ale musiał to być japoniec.

Auto sprzedałem w niedzielę 3 maja. Po sprzedaży wróciłem do domu, otworzyłem allegro i zacząłem szukać. Wybieram kryteria: auta osobowe, cena mniejsza niż ileś tam, benzyna + gaz i coś tam jeszcze. Pierwsze auto, które się pojawiło to była ona. Ładna – myślę sobie, dzwonię. Bardzo miły właściciel zaprosił mnie, żeby ją obejrzeć. Na miejscu auto zrobiło na mnie ogromne wrażenie – jazda próbna jeszcze większe. Wszystko mi się w niej podobało. Jak jeździ, jak wygląda, jaką ma tapicerkę, jak gra muzyka, no naprawdę wszystko. Ma jakieś tam drobne naloty rdzy, ale to przecież nic z czym bym sobie nie poradził – w końcu byłem właścicielem pełnoletniej Almery :D Chciałem ją mięć od razu, ale właściciel nie chciał jej jeszcze oddać :) Oddał mi ją dopiero dwa dni później.

Wszyscy mówili, że zgrzałem się jak szczeniak na pierwsze auto jakie obejrzałem i śmiali się ze mnie, że to pewnie będzie trup. No i mieli rację... że zgrzałem się jak szczeniak, bo auto jest w naprawdę świetnym stanie i warte ceny, jaką dałem. Dałbym spokojnie więcej i ani trochę bym nie żałował.

Zakochałem się. Nawet nie wiedziałem, że auto może mi się tak podobać. Więc, do rzeczy:

Specyfikacja:
Mazda
626 GF FS
2001r.
benzyna + gaz Lovato Smart
Stan licznika: 188 000 km.
Moc: 115 KM

Wyposażenie (Exclusive):
– ABS
– TCS
– el. lusterka
– 2 x el. szyby
– centralny zamek
– klimatyzacja automatyczna
– tempomat
– 4 x Airbag
– Immobilizer
– wspomaganie kierownicy
– podłokietnik [przód – tył]
– skórzana kierownica
– radio JVC + zmieniarka na 12 płyt CD w bagażniku

Naprawy mechaniczne:
– wymiana osłon amortyzatorów przód (były całe porwane),
– regeneracja zacisków tylnych,
– regeneracja zacisków przednich + nowe klocki,
– wymiana zniszczonej szpilki,
– łączniki i gumy stabilizatorów tył.

Plany na 2014 rok:
– blacharka (najważniejsze) – ZROBIONE!
– alufelgi – ZROBIONE!
– wymiana sterownika centralnego zamka – ZROBIONE!
– wymiana głośników – ZROBIONE!
– wygłuszenie półki tył + drzwi przednich – ZROBIONE!
– wymiana kierunków na białe – ZROBIONE!
– wymiana radia (nic pewnego, bo obecne radyjko po wymianie głośników i wygłuszeniu spełnia moje oczekiwania ;))
– polerka
– wymiana gałki zmiany biegów lub obszycie jej skórą
– coś się pewnie jeszcze znajdzie ;)

I chyba tyle, na chwilę obecną Mazda nie wymaga żadnych innych mechanicznych ingerencji.
Poprzedni właściciel bardzo mocno dbał o Mazdę – rozrząd mam zrobiony przy 144,000km. Absolutnie wszystkie płyny i filtry w aucie były wymieniane w zeszłą jesień. Robił też hamulce komplet przód i tył, amortyzatory tył, kompleksową konserwację podwozia i jeszcze parę innych rzeczy. Pewnie sobie myślicie, że sratytaty i nic nie będzie zrobione. Ale zaufałem sprzedającemu, choć zazwyczaj jestem baaaaaaaaardzo nieufny w takich sprawach i opłaciło się. Wszystko co mówił sprzedający potwierdziło się. Są jeszcze uczciwi ludzie, którzy sprzedają auta w dobrym stanie.

Wiem, że słabe zdjęcia – robione trochę na szybko. Będę pieścił autko na działce, to porobię lepsze fotki.
22222.jpg

11111.jpg

2.jpg
Ahhhh, ta pupcia ;D

8.jpg

7.jpg

6.jpg

3.jpg
Rant drzwi kierowcy.

4.jpg
Rant tylnych drzwi lewych.

5.jpg
Tylne nadkole prawe, którym zajmę się całkiem niedługo.

Załącznik 11111.jpg nie jest już dostępny
Ostatnio edytowano 27 lut 2015, 11:10 przez MrMein, łącznie edytowano 17 razy
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez Bartg » 19 maja 2014, 18:10

Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Dodaj prosze kilka zdjęć, na których widać coś więcej samego samochodu, wnętrza ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez oblivion » 1 lip 2014, 12:35

Fajny sedanik, powodzenia w walce z rudą – mnie właśnie te ranty i ranty klapy tył i przód zmusiły do sprzedania GW...
Będą jakies fajne fele?
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez MrMein » 8 lip 2014, 20:07

Od zakupu Mazdy minęły ponad 2 miesiące – póki co złego słowa nie mogę powiedzieć ;) – oby tak dalej.
Pogoda całkiem dopisuję, więc postanowiłem wziąć tydzień urlopu i odpocząć na działce i zarazem ogarnąć blacharkę i zamontować zakupiony nowy sterownik centralnego. Taki był plan przynajmniej.

Spodziewałem się, że nudzić się na pewno nie będę, ale faktycznie okazało się, że roboty jest naprawdę sporo. Wiedziałem, że do ogarnięcia są obie pary drzwi lewych, prawe tylne nadkole i klapa bagażnika. Ale dla czystego sumienia postanowiłem rozebrać cały tył i nie myliłem się.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg


5 dziur na wylot, na szczęście malutkich. Fabryka Mazdy dała ciała, bo wyraźnie widać, że ruda wyłazi z miejsc, gdzie blacha była punktowo łapana na kielichach. Druga sprawa to śruby mocowania oparć tylnej kanapy przechodzą na wylot i wychodzą z drugiej strony kielichów, a to też nienajlepszy pomysł, bo tam też pełno rdzy. Dobrze, że miałem od kogo wziąć sprzęt do spawania, bo na takie naprawy nie byłem przygotowany ;) 4 dni walki od niedzieli i jeszcze blacharka nie jest jeszcze skończona, ehhhh.
Na razie zrobiłem już drzwi x2, nadkole i bagażnik. Nie jest idealnie, widać różnicę w kolorze i jeden malutki kawałek bagażnika spratoliłem, ale najważniejsze, że ruda nie kwietnie i powinien być spokój na dwa lata. Za jakieś dwa tygodnie spoleruje te miejsca, to będzie jeszcze mniej widać. A z kielichami dalej walczę, musi być porządnie.

Swoją drogą ktoś kto robił zabezpieczenie podwozia biteksem to tylko kula w łeb – w niektórych miejscach widać ewidentnie, że mu się nie chciało dokładnie oczyścić i ruda kwitła pod spodem.

Co do Twojego pytania oblivion, to oczywiście felgi muszą być ;) Nawet już zakupione i czekają aż poskładam auto. O takie będą:

5.jpg


Jedną tylko założyłem z przodu, żeby zobaczyć jak się prezentuje. Wziąłem 16stki, bo na 17stakch pewnie gorzej by się jeździło i musiałbym dać oponę o mniejszym profilu, żeby mi się koło zmieściło pod amorem. Chociaż może by weszło na styk, no nieważne ;)
Na zdjęciu fela tak dziwnie wygląda, bo z tyłu auto stoi na bardzo wysokich pniach i stąd ten prześwit. Kapsel Nissana później oczywiście wyleci ;)

6.jpg


A tak Mazda wyglądała przed wyjazdem z działki – trochę brudna, ale przynajmniej bez żadnych ognisk korozji (o których bym wiedział :P). Pierwsza jazda na nowych kapciach całkiem pozytywnie – trochę czuć słabsze przyśpieszenie, ale minimalnie. Komfort raczej bez zmian ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez siegu » 23 lip 2014, 14:51

Troszke pracy z rudą taka przypadość ale jak się dobrze zrobi to na jakiś czas będzie spokój. Bezawaryjności życzę.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez slisman » 23 lip 2014, 20:17

Na tych felgach wygląda elegancko! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez oblivion » 23 lip 2014, 20:37

fele fajne, zwalczaj rudzielca i szerokości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez rafał88 » 23 lip 2014, 20:43

Ja to radzilbym juz piaskowac ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MrMein » 26 lip 2014, 09:19

Piaskowanie to już spore nakłady – na pewno nie mógłbym tego zrobić samemu.
A tak cała zabawa z blacharką kosztowała mnie nie więcej jak 250zł za chemię + 5 dni mojej pracy.
Wcześniej byłem u zaufanego blacharza (niestety drogiego, ale solidnego) i pokazywałem mu wszystkie ogniska korozji i wycenił to na 2500-3000zł, także wnioski nasuwają się same. Jak robisz samemu to przynajmniej wiesz, jak masz zrobione ;)

Co roku będę dokładnie oglądał auto z każdej strony i na pewno nie pozwolę na żadne nowe dziury! ;)

Podejrzewałem, że hamulce z tyłu skutecznością nie powalają (ręczny łapie tylko na jednym kole – to raz). Wczoraj po dosyć intensywnej trasie 40km, po zaparkowaniu zacząłem macać tylne tarcze i szok. Obydwie tylne tarcze zimne – z przodu od razu się oparzyłem.
Także kolejny plan na auto to swap tylnych hamulców z Mazdy 6, jak się uda znaleźć w dobrym stanie. Jak nie to chyba trzeba się przejechać do Jaksy i regeneracja zacisków.
Ostatnio edytowano 27 lut 2015, 11:17 przez MrMein, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez chmielu_KL » 26 lip 2014, 09:31

MrMein napisał(a):
Wszyscy mówili, że zgrzałem się jak szczeniak na pierwsze auto jakie obejrzałem i śmiali się ze mnie, że to pewnie będzie trup. No i mieli rację... że zgrzałem się jak szczeniak, bo auto jest w naprawdę świetnym stanie i warte ceny, jaką dałem.


Gratuluję udanego zakupu u mnie było podobnie mówili że za takie pieniądze to pewnie kupa złomu :D
Jak ją zobaczyli to zmienili zdanie :D Bezawaryjności <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez oblivion » 27 lip 2014, 09:59

Piaskowanie to gruby zabieg, trzeba auto wypatroszyć, zabezpieczyć itp, bo później piach wszędzie można znaleźć, a jak ogarnąłeś samemu, to super ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez masterek13 » 27 lip 2014, 14:14

Kurde! Ile ja bym dał za poliftową Madzialenę :( srebrną, złotą w sedanie, eh... Odnośnie kapci, jakie miałeś wcześniej a na jakie zmieniłeś? Bo albo przeoczyłem albo nie pisałeś o tym i jakie to felgi jeszcze gdybyś mógł podrzucić info, bo szukam właśnie coś w ten deseń bo one świetnie wyglądają na Mazdach :)
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2014, 19:40
Posty: 14
Skąd: Kaszuby
Auto: Mazda 626 GF 2.0 LPG + PB 98r

Postprzez MrMein » 27 lip 2014, 21:34

@masterek13 – auto kupiłem na stalówkach – takich jak na pierwszym zdjęciu. Były też oryginalne kołpaki Mazdy, ale straszyły ilością ubytków, więc od razu je wywaliłem. Teraz mam na aucie alusy noname'y, które kupiłem używane razem z oponami. Poprzedni właściciel kupił sobie te 16stki, pojeździł 3 miechy i stwierdził, że za małe i kupił sobie 17stki :P Więc felgi są w stanie idealnym, dosłownie idealnym. Trzymaj linka do tych alusów: http://allegro.pl/nowe-felgi-16-5x114-3-mitsubishi-outlander-asx-i4433500702.html

Ładna pogoda dziś była, więc autko porządnie umyte – chociaż tak samo porządnie myłem je tydzień temu :D No i poszedł też wosk :D
2222.jpg

11.jpg


A później powolutku, powolutku do domu, żeby się nie pobrudził :D
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez MX6-CZARNY » 28 lip 2014, 08:19

Dobrze felgi dopasowane <spoko>
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez masterek13 » 6 sie 2014, 16:38

Mam pytko! Mógłbyś skoczyć do samochodu i zobaczyć czy masz oświetlenie schowka? Jeśli tak prosiłbym o jakąś fotkę czy cokolwiek jak to jest zrobione, bij zabij a u mnie w GF przed FL, nie ma nigdzie żadnego źródła lumenów, NIGDZIE. Nawet miejsca nie ma, mogę obfocić cały schowek i wszystko dookola po jego wyjęciu
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2014, 19:40
Posty: 14
Skąd: Kaszuby
Auto: Mazda 626 GF 2.0 LPG + PB 98r

Postprzez MrMein » 6 sie 2014, 19:24

@masterek13 jutro zajrzę do auta to Ci odpowiem, czy mam oświetlenie schowka. Rzadko używam, a jak już to prawie nigdy nocą, to nawet nie zwróciłem uwagi ;)

Ciesze się, że felgi się podobają ;) Dzięki za miły odzew. Fajnie wiedzieć, że auto podoba się nie tylko mi ;)

W zeszły poniedziałek (01.08) zdjąłem zaciski tylne i poleciały na konkretną regenerację do Mielca (oferta z Allegro). Co prawda zajęło to strasznie długo, bo zaciski dostałem z powrotem dopiero wczoraj po tym jak sprzedający mnie dwa razy okłamał, że wysłał zaciski w środę (03.08) a później, że wysłał w piątek (05.08), a tak naprawdę wysłał je dopiero w poniedziałek. Wrrrr, ile nerwów mnie to kosztowało i wydzwaniania do pocztexu gdzie jest moja paczka, która w ogóle nie została wysłana... Ale po pierwszej przejażdżce dzisiaj nerwy mi przeszły ;) Chociaż sprzedający pozytywa na pewno nie dostanie, pomimo że jakość usługi jak najbardziej na plus.

No ale cóż, zaciski wreszcie działają jak powinny, jest w końcu ręczny <jupi>
Przynajmniej nie będę musiał teraz przeglądu bokiem załatwiać <glupek2>
Zdjęciami się nie będę chwalił na razie, bo zacisk ładnie pomalowany na czarno, a jarzma zostały rude jak były :D, trzeba będzie pomalować któregoś weekendu. No i jeszcze przód trzeba maznąć też ;)

W tak zwanym między czasie zlokalizowano i usunięto źródło pukania z tyłu – nowe drążki i gumy stablizatora. Nie puka! <jupi>

Pusto w portfelu, więc Mazda w sierpniu nie doczeka się nowych głośników :( Plan jest, żeby chociaż wygłuszyć drzwi przednie i wnękę bagażnika z tylną półką, ale zobaczymy.
Trzeba się trochę nacieszyć jazdą, bo ciągle coś dłubie, a przebieg nie rośnie ;D
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez ZdzichuZ » 10 sie 2014, 17:23

Widzę auto bliźniak mojego :) Dobrze, że temat rudej został ogarnięty <ok> Szkoda, że nie zdecydowałeś się na oryginalne koła 16'' do tego modelu, ale te które są też są dobre.
Masterek w FL schowek jest podświetlany.
ZdzichuZ
 

Postprzez dzul » 10 sie 2014, 18:40

Nie wiem po co dawałeś zaciski do regeneracji, skoro w tej cenie już można kupić nowe.
Zwróć uwagę na grubość tarcz hamulcowych, czy żyletek już nie masz.
Środek bardzo ładny, tylko te białe zegary mi się nie podobają, wole stare sprzed FL


Widzieliście kołpaki mazdowskie? takie alusy bardzo mi się podobają:)
Sam z chęcią kupiłbym taką mazdzine <serduszka> gdyby nie brała ich tak rdza. Moja już tylko na złom się nadaje
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez MrMein » 12 sie 2014, 17:39

@Masterek – jest podświetlenie schowka, nie da się nie zauważyć.

Oryginalne felgi Mazdowskie mi się po prostu nie podobały, szczególnie te w kształcie oryginalnych kołpaków. Kwestia gustu ;)

Za regeneracje zacisków zapłaciłem 350zł razem z przesyłkami w obie strony. Takie pieniądze nie starczyłyby nawet na najtańsze zamienniki (niewiele by brakło co prawda), ale tak już mam, że wole zregenerować oryginalne. Wydaje mi się, że dłużej podziałają. Chociaż, może i masz rację.
Tarcze niestety też dostały przez słabo działające zaciski, jedna z nich to na bank do śmieci – ciutkę pofalowana. I tak później wymienię komplet.

No właśnie, ta rdza. Zniechęca mnie to od pakowania kasy w to auto...

Edit – 21.08.2014
Parę dni temu w Maździe przestały działać kierunkowskazy i wszystko z deski. Liczyłem na cud, że wymiana bezpiecznika rozwiąże problem. Niestety, nowy bezpiecznik nic nie dał. A wywalało go już w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon. Na szczęście zwarcie znalazłem w najłatwiej dostępnym miejscu – po zdjęciu osłon kierownicy ukazały się 4 przewody z uszkodzoną izolacją.
1.jpg

Przewody były wpięte w kostkę tak, że zaznaczona blacha jakoś je przecierała. Przewody zaizolowane, kable puszczone obok tej blachy i problem z głowy ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 14:58
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Lexus IS200 `99 V6 2.0 155KM

Postprzez masterek13 » 24 sie 2014, 20:20

Czyli w przed lift nie ma, a przynajmniej u mnie, a może kwestia wyposażenia?
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2014, 19:40
Posty: 14
Skąd: Kaszuby
Auto: Mazda 626 GF 2.0 LPG + PB 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy