Mazda Xedos 6 V6 98 .r
Na zbliżające się „Grand Prix of Zakopane” zespół Adventure EF-Jeden Team przygotował kilka poprawek do swojego bolidu. Poprawki dotyczą zarówno podwozia jak i jednostki napędowej V6:
• Przetoczenie wszystkich tarcz hamulcowych,
• Wymiana prawej półosi (uszkodzony przegub wewnętrzny),
• Wymiana sprężyn przód i tył,
• Łożyska amortyzatorów, mocowania sprężyn tył (od 626 z przełożonymi org. szpilkami),
• Przeprojektowanie układu wydechowego (usunięcie katalizatorów wstępnych),
• Poprawa elementów aerodynamicznych doprowadzających zimne powietrze do jednostki V6 (widoczne na zdjęciu ),
• Zestaw zimowych opon na mniejszej feldze,
• Dodatkowo bolid został wyposażony w super efektywny płyn do z spryskiwaczy z nanotechnologią zapobiegającą powstawaniu smug z pobliskiego Ultramarketu „Owad”, niezamarzającym w temperaturze nawet -173 *C.
Wprowadzone modyfikacje pozwoliły na:
• Wyeliminowanie tzw. "Nascar Efekt" (powodem była bardziej zużyta prawa przednia sprężyna)
• Poprawienie wydajności jednostki V6 – w zakresie dolnych obrotów ciągnie dużo lepiej (niczym przydrożny ssak leśny z minimum 3 letnim doświadczeniem)
Poniżej kilka fotek w wersji "Brzydkie Kaczątko" (czyli u*ebana po deszczu)
• Przetoczenie wszystkich tarcz hamulcowych,
• Wymiana prawej półosi (uszkodzony przegub wewnętrzny),
• Wymiana sprężyn przód i tył,
• Łożyska amortyzatorów, mocowania sprężyn tył (od 626 z przełożonymi org. szpilkami),
• Przeprojektowanie układu wydechowego (usunięcie katalizatorów wstępnych),
• Poprawa elementów aerodynamicznych doprowadzających zimne powietrze do jednostki V6 (widoczne na zdjęciu ),
• Zestaw zimowych opon na mniejszej feldze,
• Dodatkowo bolid został wyposażony w super efektywny płyn do z spryskiwaczy z nanotechnologią zapobiegającą powstawaniu smug z pobliskiego Ultramarketu „Owad”, niezamarzającym w temperaturze nawet -173 *C.
Wprowadzone modyfikacje pozwoliły na:
• Wyeliminowanie tzw. "Nascar Efekt" (powodem była bardziej zużyta prawa przednia sprężyna)
• Poprawienie wydajności jednostki V6 – w zakresie dolnych obrotów ciągnie dużo lepiej (niczym przydrożny ssak leśny z minimum 3 letnim doświadczeniem)
Poniżej kilka fotek w wersji "Brzydkie Kaczątko" (czyli u*ebana po deszczu)
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Bardzo podobna do Twojej
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
phoenx napisał(a):risto77 napisał(a):Bardzo podobna do Twojej
Ale jednak śliwka ładniejsza jest od buraka
Czy śliwka, czy burak, na tym i na tym powoli schodzi skórka
Podsumowując pierwsze kilometry.
Silnik stał się dużo bardziej elastyczny, praktycznie wszystkie zakręty, nawroty pod górę mogłem pokonywać na 3 biegu, wcześnie była by konieczna redukcja – każdemu polecam usunięcie cata.
W najbliższym czasie planuję jeszcze zregenerować aparat zapłonowy i w końcu ustawić porządnie zapłon, wymienić reduktor gazu na mocniejszy oraz tuleje w wahaczach:
Poniżej trzy krótkie filmy z wypadu:
https://www.youtube.com/watch?v=qyfKXqy1ZkQ
https://www.youtube.com/watch?v=w7H8r-xhZfE
https://www.youtube.com/watch?v=4OKVjsXZdak
Ostatnio edytowano 19 paź 2015, 12:14 przez Adventure184, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Długo nic się nie działo, aż do wczoraj
Zostawiłem światła włączone na noc, i rano wiadomo – akumulator padł.
Zadzwoniłem po taxi, gość podłączył klemy ładuje ładuje, zachwala silnik że V6 i pyta się dlaczego dymi się z kabla w okolicach chłodnicy...
Później był tekst " ku*wa źle kable podłączyłem", a skutki narazie widać na zdjęciu. Ciąg dalszy wkrótce .
Zostawiłem światła włączone na noc, i rano wiadomo – akumulator padł.
Zadzwoniłem po taxi, gość podłączył klemy ładuje ładuje, zachwala silnik że V6 i pyta się dlaczego dymi się z kabla w okolicach chłodnicy...
Później był tekst " ku*wa źle kable podłączyłem", a skutki narazie widać na zdjęciu. Ciąg dalszy wkrótce .
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
brak słów
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Zawiózł do pracy i pokrył koszty, tj. bezpiecznik i akumulator- co nerwów zjadłem to moje
A poniżej mała rocznica
A poniżej mała rocznica
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Adventure184, daj znać jak Ci się jeździ na tych 17" kołach – z tego co czytałem masz tam opony 205/45? Też planuję zestaw z takimi felgami, i zastanawiam się czy przy ich et=55 nie ma tam żadnych problemów. Wszystko ładnie wchodzi na piastę, czy musisz rzeźbić jakieś dystanse?
A jak w ogóle komfort na takich kołach?
A jak w ogóle komfort na takich kołach?
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Auto kupiłem już z tymi kołami, ale chyba nie wymagało żadnych przeróbek – wszak to mazdowskie felgi.
Co do komfortu w porównaniu do zimówek 15 mocniej czuć "nierówności i wyboje", oraz auto bardzie myszkuje na drodze.
Co do komfortu w porównaniu do zimówek 15 mocniej czuć "nierówności i wyboje", oraz auto bardzie myszkuje na drodze.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Nie, wszystko się mieści
Jak miałem 225 to przy maksymalnym skręcie obcierały.
Jak miałem 225 to przy maksymalnym skręcie obcierały.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Dziś zamiast "środkowego tłumika" wleciała strumienica. Zmiana była podyktowana kilkoma dziurami w tłumiku i długim czasem oczekiwania na zamiennik. Wszyscy mówili że będzie głośniej, a nie jest. Można nawet powiedzieć że dźwięk się poprawił (może dlatego że wszytko brzmi lepiej niż dziurawy tłumik).
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości