Strona 1 z 4

Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 29 kwi 2014, 15:10
przez KlUsKav6
Witam jestem nowy na forum i chciałbym pochwalić się swoją mazdą jest to model mazda 626 2.5 v6
mazde kupiłem tydzień temu od starszego pana który z żalem ją sprzedawał jest to wersja produkowana na Szwecję kupił ją tam i sprowadził do polski w 2004 roku. Z początku nie miałem zamiaru kupować samochodu ale mój brat znalazł ją i powiedział że takiej drugiej okazji nie będzie wiec kupiłem i gdy wsiadłem i przejechałem się nią to od razu się zakochałem <serduszka> a oto kilka fotek na początek :D :D :D


Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 2497 ccm
Moc maksymalna: 167 KM przy 5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 217 Nm przy 4800 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sek.
Prędkość maksymalna: 220 km/h


Wyposażenie;

EL.szyby
EL.lusterka
Podgrzewanie lusterka
podgrzewane siedzenia
EL.fotel kierowcy
Oryginalne radio <ok>
klima
tempomat
wspomaganie
ABS
ASR
kontrola trakcji
elektryczny szyberdach
spryskiwacze reflektorów
xenony
światła do jazdy dziennej
welurowa tapicerka
oryginalne felgi 15'' na oponach michelin

PostNapisane: 29 kwi 2014, 17:22
przez Bartg
Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Wygląda na świetny egzemplarz i zupełnie w oryginale, gratuluje nabytku <spoko>

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 29 kwi 2014, 19:50
przez KlUsKav6
No stan jak na 21 lat jest swietny w sumie nie ma co sie dziwic mial ja 70 letni dziadek ktury w zeszlym roku przejechal 400 km autko praktycznie stalo w :) garażu sory za literuwke pisze na telefonie

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 29 kwi 2014, 20:06
przez Kaszel91
Brat Cię nie okłamał. Taki rodzynek to skarb. Ile bym dał za KL`a w takim stanie...
Dbaj o Nią i niech moc(KL`a <diabełek> ) Cię nie przeciągnie na ciemną stronę bo szkoda by jej było <lol> <lol> <lol>

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 29 kwi 2014, 20:49
przez KlUsKav6
Panowie a co powiecie na temat tych silników brachol ma 250000 najechanie i nic nie robił silnik ma ideał
a jak jest w tym przypadku czytałem opinie ale nic się konkretnego nie dowiedziałem tutaj też nie widać żeby coś było robione mam całą dokumentacje wszystko w oryginale w servisie silnik ideał pomimo 21 lat i 190000 przebiegu jednak proszę o opinie i wskazówki z góry dzięki :)

PostNapisane: 29 kwi 2014, 21:25
przez cichy_86
Egzemplarz całkiem się dobrze się prezentuje <spoko>
Jak z rudą z tyłu na nadkolach? oryginalne zgrzewy są ?
i zastanawia mnie wyposażenie zazwyczaj był tylko jeden elektryczny fotel nie dwa. I jak dla mnie ASR i kontrola trakcji jest to samo i wyposażeniu tego nie było. Chyba że ktoś mnie poprawi.
KlUsKav6 napisał(a):EL.fotele
ASR
kontrola trakcji

PostNapisane: 29 kwi 2014, 21:37
przez Eklerek323f
cichy_86 napisał(a):Chyba że ktoś mnie poprawi.

Też nie słyszałem o takiej opcji w 626 :) I również nie słyszałem o obu fotelach w prądzie. Rurek od klimy też nie widzę, nawet ma zaślepioną grodź. Ale zewnętrznie autko wygląda ładnie <spoko>

PostNapisane: 29 kwi 2014, 21:46
przez cichy_86
Eklerek323f napisał(a):Rurek od klimy też nie widzę, nawet ma zaślepioną grodź

może się sugeruję że na panelu jest przycisk A/C :D

A klima działa ? :>

PostNapisane: 29 kwi 2014, 21:47
przez Eklerek323f
cichy_86 napisał(a):może się sugeruję że na panelu jest przycisk A/C

Też się tym kiedyś sugerowałem hahaha Ale byłem młody i głupi <faja>

PostNapisane: 29 kwi 2014, 22:39
przez krz5yn
Widzę że już zdążyliście chłopakowi zrobić przegląd wyposażenia <lol> z klimą prosta sprawa;p na Skandynawie nie leciały takie modele, po winie da się sprawdzić pakiet Skandynawia= bida (jeżeli chodzi o klime bo po co im ona) ;p tak jak w moim fs. Ale co prawda el. fotele x2 to jest zagadka. a kontrola trakcji no to wiadomo;p

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 30 kwi 2014, 08:32
przez KlUsKav6
Znaczy tak fotel elektryczny jest tylko kierowcy zle to ujołem a kontrola trakcji jest bo była zamontowana w szwecji poprzedni właściciel założył a klima do sprawdzenia bo raz działa raz nie po majówce madzia idzie do warsztatu wiec będzie wszystko wiadomo

PostNapisane: 30 kwi 2014, 09:36
przez zibi626
KlUsKav6 napisał(a):Znaczy tak fotel elektryczny jest tylko kierowcy zle to ujołem a kontrola trakcji jest bo była zamontowana w szwecji poprzedni właściciel założył a klima do sprawdzenia bo raz działa raz nie po majówce madzia idzie do warsztatu wiec będzie wszystko wiadomo




Hmmm, jaj nie ma przewodów od klimy to jak ona może raz działać a raz nie? Kontrola trakcji w GE – nie wychodziły a że ktoś dołożył....hmmm....


Tak czy inaczej, egzemplarz w super stanie, dbać i jeździć ;] <spoko>

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 30 kwi 2014, 09:50
przez KlUsKav6
no jak włączam klime to coś tam brzęczy ale potem cisza brachol musi obejrzeć ja na spokojnie o jakie węże chodzi tutaj kolega pisał że jakiś węzy nie ma a ja się średnio znam ale powoli się uczę ale mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z mazdy :D :D

Dopisano 30 kwi 2014, 11:24:

Aha i jeszcze jedna sprawa co najczesciej pada w tych modelach i jak one sie sprawuja chodzi mi o awaryjnosc silnika itd

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 30 kwi 2014, 21:05
przez Eklerek323f
Twoje – bez klimy
Obrazek

Kogoś – z klimą

Obrazek


Jak widać, u Ciebie brak amelinowych rurek z lewej strony komory silnika idących do grodzi itd. Więc nie wiem co tam brzęczy :D A chłodnice masz jedną, czy dwie?

PostNapisane: 30 kwi 2014, 22:53
przez cichy_86
jak działa u Ciebie ta kontrola trakcji i ASR? ,bo jestem bardzo ciekaw. Masz od tego jakieś przyciski ?

Dopisano 30 kwi 2014 22:54:

jak działa u Ciebie ta kontrola trakcji i ASR? ,bo jestem bardzo ciekaw. Masz od tego jakieś przyciski ?

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 1 maja 2014, 08:35
przez KlUsKav6
no to się wyjaśniło wczoraj oglądaliśmy mazde z bratem i wujem mieliście racje klimy nie ma niestety <płacze> ale co tak może brzęczeć jak właczam A/C kompletnie nie rozumiem o co chodzi co tak kurcze robi ale to już mechanik niech się martwi a z kontrolą trakcji to zapala się kontrolka jak koła nie mają przyczepności. Proszę o wyrozumiałość jestem młody i nie mam takiej wiedzy jak inni forumowicze dopiero się uczę tego wszystkiego <nauka> moglibyście napisac dane innych 2.5 v6 jakie one mają wyposażenie i ogulnie bo w tym przypadku np; kontrola trakcji była dołożona service mazdy w Szwecji to robił mam na to papiery i pełną dokumentacje a z klimą to przyznaje się do błędu <glupek2>

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 1 maja 2014, 09:53
przez Kaszel91
Ja się bardzo nie znam.
Jeśli chodzi o silnik – kontroluj olej. KL(2.5) nie jest wprawdzie tak olejożerny jak KF(2.0) ale to jednak dwudziestoletnia V`ka. Rozrząd – sprawdziłem sam, bezkolizyjny. Auto jest w stanie nieźle jechać na 4.5 cylindra <glupek2> <glupek2> – wiem bo jechałem z pękniętym na 3 części wałkiem rozrządu.
Fajny motor, i dbaj o niego, bo nie jeden forumowicz chciałby KL`a w takim stanie (jeśli jeździ tak jak wygląda).

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 1 maja 2014, 17:10
przez KlUsKav6
No madzia jest zalana obecnie castrolem syntetyk 5w30 dostałem jeszcze 1 litr zapasu rozrząd był zmieniany przy 150000 a jest 190000 także jeszcze troszkę płyny to wszystko zmieniane co rok no co dużo ukrywać dziadek dbał o samochodzik :) a jazda tym samochodem to czysta przyjemność <serduszka> :) :)

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 1 maja 2014, 18:37
przez Kaszel91
No tak ale korzystanie z tej przyjemności odnosi się pewnie do korzystania z zakresu obrotomierza powyżej 5k obrotów :P
Stan oleju kontroluj co jakiś czas.
Ja u siebie sprawdzam raz na 2tyg, bo mam częste skurcze prawego kolana <diabełek> <diabełek> <diabełek>

Re: Mazda 626 GE KL-DE '93 2.5 v6

PostNapisane: 1 maja 2014, 21:26
przez KlUsKav6
Nie no skurczuw nie miewam :) ale jak jest ladna droga to sie troszke wcisnie ale tez nie zawsze aha slyszalem ze czesto kopulki padaja czy to jest prawda bo gdzies czytalem ze potrafia zrobic niespodzianke