Mazda 626 GE FP '96 1.8

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez B0TTLE » 8 kwi 2014, 18:58

Witam!
Jest to mój pierwszy samochód więc postanowiłem założyć ten wątek co by od czasu do czasu zaczerpnąć fachowej porady majstrów. Mazda w rodzinie od 7 lat. Kupiona w Szwecji przez mojego ojca i tam cały czas eksploatowana. Niestety w tym roku z powodu stanu blacharki i innych drobiazgów nie przeszła tam przeglądu. Telefon od ojca czy biorę samochód w przeciwnym razie leci na złom, ponieważ koszta naprawy w tamtych rejonach przekracza kilkukrotnie wartość samochodu a sam woli dołożyć i w końcu zmienić auto. Długo się nie zastanawiałem i tak oto stałem się posiadaczem Mazdy 626 1.8 16V. W szwedzkim dowodzie rejestracyjnym widnieje wpis mówiący że Mazda uzbrojona jest w 77kw co daje nam około 105km czyli delikatnie mocniejszą wersje 1.8.

Jako że samochód przez cały czas użytkowany był nad samym morzem jest dość obficie zjedzony przez rudą i ogólnie zaniedbany od strony blacharskiej. Reperaturki już kupione więc niebawem będzie robiona. Mazdę posiadam już dwa tygodnie <faja> więc w trakcie załatwiania urzędów zrobiona została tylna zawieszka i wymienione uszczelki na przegubach. Na wymianę czekają już nowo zakupione sworznie ale na przeglądzie powiedzieli że stare jeszcze pojeżdżą więc z tym się nie spieszę.

Opis:
-Nadwozie hatchback
-Rok produkcji 1996.
-Pojemność 1.8 16v 105km benzyna
-Przebieg realny 160 000km

Wyposażenie:
-Centralny zamek
-Podświetlana stacyjka jak i zamek w drzwiach
-Wspomaganie kierownicy
-Podgrzewane fotele
-Spryskiwacze reflektorów
-ABS
-Airbag
-Szyby na korbkę : D
-Elektryczne lusterka
-Klimatyzacja
-Dodatkowe światło stopu w spojlerze

Zmiany:
Głośniki HERTZ DCX 570
Centralny z pilota
Sprężyny -35mm
Blacharka
Na sezon letni felgi XXR 962 17x7

Zdjęcia zaraz po rejestracji w Polsce jeszcze z pakietem kół zimowych w bagażniku:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


i na dzień dzisiejszy. Jako że młody jeszcze jestem postanowiłem dać jej trochę ''szczeniackiego'' wyglądu. Cały czas zastanawiam się czy trochę nie przesadziłem. Co myślicie?
Obrazek
Obrazek

Po blacharce
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Felunek (+zakurzona jak cholera):
Załączniki
CAM00130~2-1.jpg
http://s9.postimg.org/zcqzcavqn/CAM00162.jpg
CAM00134.jpg
CAM00136.jpg
nazwa.jpg
dokładka
CAM00162.jpg
Ostatnio edytowano 7 lut 2016, 13:27 przez B0TTLE, łącznie edytowano 15 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez Bartg » 8 kwi 2014, 19:00

Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy :) Przód jak najbardziej na plus, plany też fajne, dbaj o nią a się odwdzięczy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez tomek_ch86 » 9 kwi 2014, 06:23

Skąd masz taki grill?
Obrazek
Lampy sam przerabiałeś?
Co do gleby daj od razu -40 i będzie wyglądała jak moja ;) viewtopic.php?f=314&t=157625 Czyli i tak nie będzie widać, że jest gleba <lol>
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2013, 11:41
Posty: 337 (0/6)
Skąd: Cedry Małe
Auto: Mitsubishi Colt CZT 05'

Postprzez B0TTLE » 9 kwi 2014, 10:14

Grill ori mazdy z ''noskiem'' z tym że ja ten nosek wyciąłem, usunąłem znaczek, podkleiłem plastikiem do tego żywica epoxydowa + szpachla i wygląda jak wygląda :) Lampy też sam przerabiałem z tym że nie malowałem odbłyśnika przy soczewce. Myślałem o -40 ale jakoś nie jestem przekonany do wciskania aż tak niskich sprężyn do seryjnych amorów. Jak to u Ciebie wygląda. Nic nie tłucze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez tomek_ch86 » 9 kwi 2014, 10:21

Żadnego stukania, tłuczenia itp. Amortyzatory mam zwykłe gazowe Monroe. Moim zdaniem różnica 5mm nie robi wielkiej różnicy dla amorków ;) Już niemal rok tak jeżdżę i żadnych problemów. Do tego mam rozpórkę pod maską.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2013, 11:41
Posty: 337 (0/6)
Skąd: Cedry Małe
Auto: Mitsubishi Colt CZT 05'

Postprzez Piotr89 » 9 kwi 2014, 10:59

Swietnie ten przód Ci wyszedł <spoko> , polerowałeś szkło w lampach czy tylko rozklejałeś i malowałeś w środku <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez zibi626 » 9 kwi 2014, 12:35

Ten grill faktycznie wyszedł <szok> <spoko> <spoko>

Zrób blachę w tym aucie to pojeździ dłużej niż nie jedno nowe badziewie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez B0TTLE » 9 kwi 2014, 18:45

Piotr89 napisał(a):Swietnie ten przód Ci wyszedł <spoko> , polerowałeś szkło w lampach czy tylko rozklejałeś i malowałeś w środku <co?>

Tylko i wyłącznie druga opcja.
Jednak chyba będę wrzucał -40mm ale najpierw blaszka. Na chwilę obecną mam milion pomysłów tylko gotówki brak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez krz5yn » 9 kwi 2014, 22:48

B0TTLE napisał(a):Jednak chyba będę wrzucał -40mm ale najpierw blaszka. Na chwilę obecną mam milion pomysłów tylko gotówki brak ;)

Nie wszystkie dobre pomysły wymagają dużego nakładu gotówki, pokazałeś to "odświeżając" przód auta. Co do obniżenia, proponuje -4,0 mniejsze jest bez sensu a i efektu wizualnego nie ma oprócz zepsutego komfortu. Dobrze zaczynasz <spoko> zlepisz blachę i wtedy dopiero i będziesz mieć czyste pole do popisu. Powodzenia!
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez Eklerek323f » 9 kwi 2014, 23:13

Kierunki też dymiłeś w środku? czy taki efekt jest bez pomarańczowych filtrów? Daj fotki lamp z bliska <spoko> Mody na duzy plus.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr89 » 10 kwi 2014, 10:24

Dobrze Eklerek mówi, daj jakieś zdjęcie z bliska, bo efekt z daleka zacny i chyba u siebie o coś takiego się pokuszę ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Eklerek323f » 10 kwi 2014, 10:40

Ja poza malowaniem jeszcze bym chciał zmienić przesłony na takie z MX-6 bo nie pnie się snop światła z prawej strony ku górze, jak w 626 tylko ma proste odcięcie. Mam lampy od MXa więc można kombinować, przydała by się jeszcze taka testowa lampa od 626 <glupek2>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez B0TTLE » 10 kwi 2014, 11:01

Kierunki też dymione, wyciągnięty pomarańczowy filtr i dodatkowy plastik który siedzi w środku i przesłania cały kierunek. Pokrywa kierunku jest prążkowana poziomo a ten plastik w środku pionowo co po złożeniu daje nam taką kratkę na migaczu. U mnie są tylko poziome paski.
Eklerek323f napisał(a):przydała by się jeszcze taka testowa lampa od 626 <glupek2>

Obowiązkowo! : D Ja zaczynałem dymienie od kierunków jako że koszt nowego to 19pln... i dobrze bo obydwa mi pękły przez to że brałem się za rozklejanie bez opalarki tylko próbowałem raz w piecu, raz we wrzątku, a że kleju było tyle że mógłbym skleić dziesięć takich kierunków po godzinie walki postanowiłem użyć więcej siły i pokrywa migacza pękła co widać na ostatniej focie. Co do zdjęć jak tylko przestanie padać postaram się cyknąć coś telefonem.
Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie odnośnie obniżania. U mnie przód siedzi trochę wyżej jak tyłek i tak się zastanawiam czy kupując sprężyny nie dać na przód -40 i tył -35. Co myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez tomek_ch86 » 10 kwi 2014, 11:57

Ja miałem to samo. Obniżyłem i przód i tył tak samo, a po tym zabiegu wyszło, że teraz przód u mnie siedzi minimalnie niżej.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2013, 11:41
Posty: 337 (0/6)
Skąd: Cedry Małe
Auto: Mitsubishi Colt CZT 05'

Postprzez cichy_86 » 10 kwi 2014, 20:48

jak zmieniasz tak przód :) to go wzbogać w halogeny i jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują+grill w kolor. Ale to moja sugestia ;)
ps; Daj fotkę kierunkowskazu z bliska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Eklerek323f » 10 kwi 2014, 21:01

cichy_86 napisał(a):jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują

A jak bym je widział u siebie, mega mi się podobają :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez cichy_86 » 10 kwi 2014, 21:05

Eklerek323f napisał(a):A jak bym je widział u siebie, mega mi się podobają :)


ładniejsze by były jakieś zgrabniejsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Eklerek323f » 10 kwi 2014, 21:10

cichy_86 napisał(a):ładniejsze by były jakieś zgrabniejsze

Pewnie, że by lepiej leżały ale co oryginał to oryginał :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez B0TTLE » 10 kwi 2014, 23:23

cichy_86 napisał(a):jak zmieniasz tak przód :) to go wzbogać w halogeny i jak dla mnie te or spryski reflektorów nie pasują+grill w kolor. Ale to moja sugestia ;)
ps; Daj fotkę kierunkowskazu z bliska.

Halogeny są jak najbardziej w planach, strasznie podobają mi się te od cronosa bez aluminiowych ramek ale tym zajmę się podczas dopieszczania detali czyli pod sam koniec. Cyknąłem dzisiaj zdjęcia lamp ale podczas deszczu i mało co widać
Spryskiwacze zostają na 100% : D
Co do grilla myślałem o pomalowaniu pod kolor ale cały czas zastanawiam się czy nie pójść o krok dalej i zrobić tak:
Obrazek
Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 00:47 przez B0TTLE, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2014, 23:29
Posty: 128 (1/0)
Skąd: DDZ
Auto: Mazda 626 GE FP 96'

Postprzez Eklerek323f » 10 kwi 2014, 23:32

B0TTLE napisał(a):Cyknąłem dzisiaj zdjęcia lamp ale podczas deszczu i mało co widać

Poka poka :D
Co do grilla, ja bym zostawił tak jak jest teraz, co za dużo to nie zdrowo :) Masz zamiar ładować HID w soczewki?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy