Strona 1 z 6

Mazda 626 GW RF2A 1999 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 15 mar 2014, 19:52
przez slisman
Witam wszystkich forumowiczów!
W końcu dojrzałem do założenia własnego tematu w tym dziale. Nie dlatego, że planuję jakieś "grube mody". Powód jest dosyć prozaiczny – chcę mieć w jednym miejscu wszystkie wymiany, naprawy, modyfikacje (będę wiedział kiedy co było robione). Druga sprawa: nie zawsze wiem gdzie zadać dręczące mnie pytanie, czasem ono ginie, a porada forumowiczów może okazać się naprawdę cenna!

Historia:
Moja mazda została wyprodukowana w 1999 roku, Do Polski przyjechała jako samochód używany, z Holandii. Zakupiona w okolicach Elbląga od prywatnego importera. W momencie zakupu na liczniku było 176000 km (przebieg wydawał się być wiarygodny, jak na 8 latka przebieg ani za mały ani za duży). W rodzinie jeździ od 7 lat, moja jest od 1,5 roku.

Dane techniczne:
Model: Mazda 626 GW 2.0 DITD (RF2A , 101 KM) GLX
Rocznik: 1999
Na Liczniku: 254000 km
Kolor: szampański metallic (4f argent champagne mica)

Obrazek

Wyposażenie:
– ABS
– Wspomaganie kierownicy
– Klimatyzacja manualna
– Radio z CD
– Centralny zamek
– Alufelgi 15"
– Poduszka powietrzna kierowcy
-4xelektrycznie sterowane szyby

Obrazek

Modyfikacje:
nowe radio Sony
wzmacniacz Sony xm-sd12x – nieaktualne
wzmacniacz Helix DB four
zestaw odseparowany głośników na przód Powerbass – nieaktualne
zestaw odseparowany Morel Tempo 6
wygłuszenie drzwi matami STP
letni zestaw kół: alufelgi 16" od poliftowej Mazdy 6 + opony Kumho
skórzana kierownica od poliftowej Mazdy 626 GF/GW na rynek UK (u nas spotykana w 323f BJ sportive)

Obrazek
Obrazek

Plany:
– Powrócić do tematu rdzy (nadkola, progi były robione, ale ruda powróciła. Uda się naprawić na zasadzie gwarancji)
– Naprawa pilota od centralnego
– Nowe siłowniki do klapy bagażnika
– Obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów skórą
– Nowe felgi – obecnie marzą mi się MOMO WIN PRO BLACK

Naprawy/wymiany:
-Lipiec 2007 (176710 km): Rozrząd, Olej, Filtry, Płyn hamulcowy, Siłowniki klapy, Naprawa hamulca ręcznego
-Maj 2008 (186200 km): Olej, filtry, REGENERACJA POMPY WTRYSKOWEJ
-Luty 2009 (197771 km): Olej, filtry, Wymiana amortyzatorów TYŁ
-Październik 2009 (207670 km): Olej, filtry, Wymiana tarcz i klocków hamulcowych PRZÓD+TYŁ
-Czerwiec 2011 (221900 km): Olej, filtry, Wymiana pompy ABS + czujnik LEWY TYŁ
-Wrzesień 2012 (241719 km): Wymiana rozrządu
-Luty 2013 (246142 km): Wymiana tarczy sprzęgła i siłownika
-Wrzesień 2013 (249400 km): Olej, Filtry, lakiernicze poprawki (nadkola, maska, klapa bagażnika)
-Maj 2013 (254810 km): Wahacze przód (kpl.) + gumy, łączniki, nowe tarcze i klocki hamulcowe TYŁ

Są to oczywiście większe naprawy, których dokonywałem i zapisałem w książce. Oczywiście do tego dochodzą małe wymiany dokonywane na bieżąco (np. filtr kabinowy).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 15 mar 2014, 21:54
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Bardzo ładna GW, audio poprawione nic tylko jeździć dalej bezawaryjnie <spoko>

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 15 mar 2014, 22:02
przez Dominator
Na szybko 1 pytanie, głosniki w drzwiach nie uderzaja o maskownice?
Jak załozyłem dystanse i przykręciłem na to głośniki, to tak własnie było..temu dystans musiałem przykrecic od srodka drzwi..
Mogłeś dokładniej wygłuszyc ;)
Mazda ładna <spoko>

PostNapisane: 15 mar 2014, 22:06
przez Bounty
Oby służyła jak najdłużej <spoko>

PostNapisane: 16 mar 2014, 22:15
przez slisman
Dominator napisał(a):Na szybko 1 pytanie, głosniki w drzwiach nie uderzaja o maskownice?
Jak załozyłem dystanse i przykręciłem na to głośniki, to tak własnie było..temu dystans musiałem przykrecic od srodka drzwi..
Mogłeś dokładniej wygłuszyc ;)
Mazda ładna <spoko>


Kiedyś miałem takie wrażenie, ale teraz zdarza się to sporadycznie (jak sobie puszczę jakiś kawałek z mocniejszym basem). Przy codziennym użytkowaniu problemu już nie ma.

Teraz pozostaje wymienić wahacze z przodu (już przed zimą wiedziałem, że to mnie czeka) i zobaczyć co dalej z rdzą – poza tym to wsiadać i jeździć <spoko> Choć teraz przydało by się madzi porządne mycie i sprzątanie :)

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 16 mar 2014, 22:19
przez Wojtas92
Fajna Madzia <spoko>
Te mazdy są bardzo podobne do Subaru z wyglądu :)
Pozdrawiam:)

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 16 mar 2014, 23:11
przez bablich
Bardzo fajna :D , ale będziesz musiał uważać na kabelki od wzmaka podczas odkurzania <oczko>

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 17 mar 2014, 01:20
przez DonMateok
Zapomniales dodac ze masz (chyba) elektryczne szyby :D

Co to jest w drzwiach z napisem Kicx?

Ogolnie bardzo fajne wozidlo no i super fotki <spoko> a z rdza to i ja w najblizszym czasie bede musial zorganizowac randke..

PostNapisane: 17 mar 2014, 19:09
przez slisman
No jasna sprawa, 4x elektryczne szyby (muszę dodać w opisie, dzięki za uwagę :D).

Co to jest w drzwiach z napisem Kicx?

Są to zwrotnice – standardowe PB się popsuły i trzeba było wymienić (chłopaki od CA powiedziały , że te seryjne Powerbass'a były i tak beznadziejne). No i zamontowali mi w lepszym miejscu niż ja (ja upchnąłem w środku drzwi , dostęp przez dziurę od głośnika był mocno utrudniony).

ale będziesz musiał uważać na kabelki od wzmaka podczas odkurzania <oczko>

No kable planowałem jakoś ładnie uporządkować i zabezpieczyć – ale na to nie mam zbytnio pomysłu :)

a z rdza to i ja w najblizszym czasie bede musial zorganizowac randke..


A ja rdzą randkuję od paru lat, rozstajemy się na jakiś czas i znowu do siebie wracamy :P

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 21 mar 2014, 22:50
przez slisman
Parę dni temu w końcu zabrałem się za naprawę krańcówki (przy drzwiach kierowcy – aby działało oświetlenie wnętrza i buczek świateł). Najpierw podejrzewałem , że cała krańcówka jest walnięta. Ale po rozebraniu paru plastików okazało się, że tuż przy niej kabelek jest urwany. Tak więc zabrałem się do naprawy, zrobiłem parę fotek. Całość nie była trudna, ale może komuś się przyda.

Obrazek

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 31 mar 2014, 20:00
przez slisman
Dzisiaj podjechałem na myjnię spłukać resztki soli i brudu.
Z racji na wychodzącą rudą z nadkolami obchodziłem się ostrożnie.

Ale niestety to co mnie spotkało troszkę mnie przestraszyło (dołączam zdjęcia).
Może nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że całość była robiona we wrześniu.

Jak oceniacie stan nadkoli? Mam "obiecaną" naprawę gwarancyjną...ale nie wiem, może lepiej zrobić samemu ? (zaznaczam, że nie mam doświadczenia w naprawach blacharskich :P).

Dopisano 31 mar 2014, 20:02:

slisman napisał(a):Dzisiaj podjechałem na myjnię spłukać resztki soli i brudu.
Z racji na wychodzącą rudą na nadkolach obchodziłem się ostrożnie.

Ale niestety to co mnie spotkało troszkę mnie przestraszyło (dołączam zdjęcia).
Może nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że całość była robiona we wrześniu.

Jak oceniacie stan nadkoli? Mam "obiecaną" naprawę gwarancyjną...ale nie wiem, może lepiej zrobić samemu ? (zaznaczam, że nie mam doświadczenia w naprawach blacharskich).

PostNapisane: 13 kwi 2014, 09:21
przez Nemek
U mnie rudy wyszedł po miesiącu, ten typ tak po prostu ma. Jak chcesz się z nim rozstać na dłużej to wycinkę trzeba zrobić i powstawiać nowe elementy, ja tak właśnie będę robił bo już siły nie mam. No chyba, że ogniska nie są duże to może jakimś cudem uda się je zlikwidować, ale im częściej będziesz czyścił tym mniej blachy Ci zostanie.

PostNapisane: 13 kwi 2014, 17:34
przez krz5yn
Tak niestety jest z gf. Najlepiej wykonac dobre wstawki i odpowiednio zabezpieczyc.

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 15 kwi 2014, 07:54
przez Pawel_767
Bardzo fajna Mazda i sesja zdjęciowa :) a 626GF w kombi od tyłu, tak jak już ktoś zauważył, przypomina Subaru.
A rdza to standard, nie tylko w Mazdach. Nie ma się co przejmować. W końcu najstarsze GF mają już 17lat :P

PostNapisane: 15 kwi 2014, 11:01
przez slisman
Dokładnie tak, choć niestety ruda na złotym kolorze rzuca się w oczy :p
No ale jak będzie trochę więcej czasu kiedy nie będę potrzebował auta to myk do blacharza (porządnego) i trzeba będzie zrobić porządnie.

A przy robieniu też trzeba zwrócić uwagę na jakość blachy, którą się wstawia , prawda? Bo pewnie reparaturka reparaturce nierówna. Choć najważniejsze pewnie będzie jej odpowiednie zabezpieczenie.

Na dniach w końcu będą letnie + alusy! :)

PostNapisane: 18 kwi 2014, 22:14
przez Nemek
Reperaturki kupisz tylko w internecie niestety. Oszukałem się jak głupi żeby kupić normalnie ale nie było szans. Więc niestety nie jesteś w stanie sprawdzić co kupujesz no i kosztują sobie trochę niestety. Odpowiednio zabezpieczyć zawsze trzeba no ale jak się nie ma ocynku to prędzej czy później rudy się chyci.

Tak z innej beczki, czemu Ci blacharz baranka na błotniku nie strzelił?

PostNapisane: 21 kwi 2014, 10:24
przez slisman
To jest dobre pytanie. Ale mam i odpowiedź – nie był najlepszy :P

PostNapisane: 21 kwi 2014, 21:22
przez Nemek
slisman napisał(a):To jest dobre pytanie. Ale mam i odpowiedź – nie był najlepszy :P


No to jest pewnego rodzaju wytłumaczenie :P To teraz do dobrego blacharza pojechać, który wie jak się walczy z rudym :)

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 9 maja 2014, 11:58
przez slisman
Z blacharzem spotkam się za jakiś czas, nie jest tak źle jak to wygląda na zdjęciu (zacieki się zrobiły), ale jest to temat, który na pewno niedługo będę musiał ogarnąć.

Z nowości to wleciały nowe tarcze i klocki na tył, w końcu letnie opony na alusach no i nowe wahacze z przodu wraz z łącznikami i gumami :)

Aktualny przebieg: 254 810 km :)

Re: Mazda 626 GW RF2A 1999' 2.0 DITD GLX

PostNapisane: 28 cze 2014, 15:03
przez slisman
Mała aktualizacja:

zamiast wzmacniacza Sony wleciał Helix Dark Blue 4 . Różnica ? Kolosalna <spoko>
Może dlatego, że Powerbassy s-6c zastąpiłem Morelami Tempo 6 (tutaj podziękowania dla Robaknow za zwrotnice!). Muszę jeszcze tylko zrobić porządek z kablami i porządnie zamontować wzmacniacz, bo nie chciałem go przykręcać zanim go nie wyregulowałem porządnie.