Mazda 626 GD GT FE3N '90 coupe

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez czarny1993 » 24 sty 2014, 23:27

Witam!
Niedawno nabyłem długo poszukiwaną Mazdę 626 GD w wersji coupe <serduszka> .

Dane podstawowe :

Marka : Mazda
Model : 626 Coupe GD GT 4WS
Rok : 1990
Pojemność : 2.0
Moc : 140/148 KM
Silnik : FE3N
Przebieg : 230 tyś.
Kolor : Czerwony

Wyposażenie :

– klimatyzacja
– tempomat
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– elektryczne lusterka
– regulacja kierownicy
– 4 koła skrętne
– ABS
– wspomaganie
– centralny zamek
– radio

Do zrobienia:

– usunięcie korozji
– konserwacja podwozia
– naprawa systemu 4WS (odłączone przewody hydrauliczne przez poprzedniego właściciela)
– wymiana uszczelki pod głowicą
– poprawienie hamulców
– naprawa poszycia fotela kierowcy
– wymiana tłumika końcowego na oryginalny
– przemalowanie całego auta
– wymiana audio
– wygłuszenie wnętrza
– obniżenie zawieszenia
– demontaż haka holowniczego
– demontaż instalacji LPG
– założenie dokładki zderzaka
– założenie spoilera od mx-6

Na dzień dzisiejszy to by było tyle
Załączniki
C31820681_7.jpg
C31820681_6.jpg
C31820681_4.jpg
C31820681_3.jpg
C31820681_1.jpg
Moja Madzia
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 15:03 przez czarny1993, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez Bartg » 24 sty 2014, 23:32

Witamy na forum :) Piękna sztuka i w świetnej wersji :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez czarny1993 » 24 sty 2014, 23:37

Dzięki :) będę chciał ją doprowadzić do jak najlepszego stanu :)
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez wilusjdm » 25 sty 2014, 01:12

Piękne auto, chociaż już nie spotykane na drogach :( życzę powodzenia z modami <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez adis555 » 25 sty 2014, 01:25

Piękna . I ta wersja. Teraz dbaj o nią <serduszka>

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Szyna » 25 sty 2014, 11:18

No to jest :D Super ze trafiła we właściwe ręce bo już się o nią martwiłem :P
Samochód ma jedno z najlepszych wyposażeń po prostu full wypas :) Wyżej było tylko elektrycznie sterowane zawieszenie. To teraz brać się za robotę i nie narzekać :D co będzie z pewnością trudne jak zobaczysz ile pracy będzie trzeba włożyć ;) Ale na pewno jak już robisz wszystko w tym rodzynku to będziesz miał jedyna i niespotykana taka Mazdę.
Ja osobiście kolor bym zostawił wygląda na ładny, a ważniejsza jak na razie jest korozja i podwozie. Felgi też niczego sobie w końcu oryginalne GTki tylko je odświeżyć :)
To powodzenie w pracach i już się nie mogę doczekać efektów <spoko>
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Bart0n » 25 sty 2014, 14:16

Śliczna :) gdzie się taki egzemplarz uchował. Wstaw jeszcze jakieś zdjęcia. Wisiała na otomoto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez czarny1993 » 25 sty 2014, 19:06

Ja osobiście kolor bym zostawił wygląda na ładny, a ważniejsza jak na razie jest korozja i podwozie. Felgi też niczego sobie w końcu oryginalne GTki tylko je odświeżyć :)

Lakier ma niestety sporo porobionych zaprawek i w gniotek :( . Korozja pokazała się przy szybie czołowej na lewym słupku :( . Ale chyba będę zostawiał ja w oryginalnym kolorze :) Na początek i tak pójdzie do roboty podłoga i zawieszenie. Nadwozie później. A co do felg to mogą być dwa komplety :P

Śliczna gdzie się taki egzemplarz uchował. Wstaw jeszcze jakieś zdjęcia. Wisiała na otomoto?

Zachowała się w okolicach Włocławka. Tak, była na otomoto :) Podobno było dużo telefonów o nią. Na moje szczęście byłem pierwszym oglądającym :D
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez MrShaleck » 25 sty 2014, 19:20

Siema. Czekałem, aż ją pokażesz :) Ciesz się, że nie miałem wolnej floty, bo by stała u mnie hehe <oczko>

Jak tam podłoga wygląda? Mogę podpowiedzieć kilka newralgicznych punktów podatnych na rdze jak będziesz robił, bo moja na śrubkach była u blacharza.
Jak się ta głowica trzyma, jest bardzo źle?

Oby jak najwięcej GD Coupe odratowanych!
Pozdrawiam.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez czarny1993 » 25 sty 2014, 20:04

ciesz się, że nie miałem wolnej floty, bo by stała u mnie hehe


cieszę się że nikt mnie nie uprzedził :D

Jak tam podłoga wygląda?


Progi były robione podobno w tamtym roku. Nie jest idealnie ale co zrobić. Też łatano podłogę z przodu. Tak dziur nie ma, tylko w bagażniku we wnękach dolnych nie za duże dziury. Podłużnice z przodu są OK, tył już gorzej ale tragedii aż takiej nie ma :) Na szczęście kielichy amorów są w idealnym stanie :D Na wiosnę Mazda będzie rozebrana , wy spawana, zakonserwowana no i złożona :D
Dzięki za propozycje podpowiedzi gdzie są newralgiczne punkty :) W tym temacie wiem już sporo bo rozebrałem chyba z pięć Mazd GD na części i kolejne dwie w kombi czekają na rozbiórkę:P

Jak się ta głowica trzyma, jest bardzo źle?


Po każdej przejażdżce jak odkręcę korek do odpowietrzenia to przez około 10sekund wydobywa się powietrze. Nie grzeje się, w oleju nie ma płynu, ani oleju w płynie. Mierzyłem ciśnienie to ma strasznie nie równe- wahania do dwóch atmosfer :(
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez MrShaleck » 25 sty 2014, 20:34

czarny1993 napisał(a):Tak dziur nie ma, tylko w bagażniku we wnękach dolnych nie za duże dziury.


U mnie był brak w ogóle tych wnęk, a teraz na nowo mi dziury wywaliło i już nie wiem co z tym robić. Chyba jak człowiek sam nie zrobi to nigdy nie będzie satysfakcjonująco.

Ja chyba po tym wszystkim wolałbym w silniku grzebać i całęj reszcie niż w blacharce drugi raz <lol>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez czarny1993 » 25 sty 2014, 21:38

Tak to jest z tą blacharką ;) . Osobiście wolę bawić się w rzeczach technicznych niż blacharskich :)
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez Pudzian84 » 25 sty 2014, 21:57

Piękna sztuka Gratulacje
A co do tego powierza to zobacz czy odpowietrzenie głowicy takie 2 przewodu gumowe jeden idzie do dolotu tuż przed przepustnicą a drugi wchodzi do kolektora dolotowego zobacz czy nie są zatkane
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez czarny1993 » 25 sty 2014, 22:02

Dzięki za info :) . Jutro to sprawdzę
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez Pudzian84 » 25 sty 2014, 22:10

Spoko polecam się na przyszłość ;)
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Bart0n » 25 sty 2014, 23:15

Gdzie te zdjęcia? :D czemu 4WS nie działa? Pamiętam ,że forumowicz Voytecku zakładał do swojej GE 4WS, więc pewnie wie z czym się to je i ma jakieś części. Warto by było go uruchomić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez ArteK » 25 sty 2014, 23:38

Czerwone podobno szybsze :). Fajnie, że chcesz robić auto od dobrej strony a nie zajeździć i kupić następne. Powodzenia i wytrwałości w dążeniu do ideału.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 19:50
Posty: 625 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez czarny1993 » 26 sty 2014, 10:35

Bart0n napisał(a):Gdzie te zdjęcia? :D czemu 4WS nie działa?

Fotki zrobię i wrzucę jak będzie cieplej. Dopiero zacznę robić Mazdę jak zrobi się ciepło. Na razie stoi w garażu :) 4WS nie działa bo został odłączony przez poprzedniego właściciela z niewiadomych jeszcze przyczyn ;) Mam nadzieję doprowadzić Madzię w tym roku do perfekcji :D

Dopisano 26 sty 2014, 09:46:

ArteK86 napisał(a):Czerwone podobno szybsze :). Fajnie, że chcesz robić auto od dobrej strony a nie zajeździć i kupić następne. Powodzenia i wytrwałości w dążeniu do ideału.

Dzięki :) Mazdę jest ciężko zajeździć, to nie VW :P
Osobiście podobają mi się bardziej stare auta niż te nowe i dlatego chcę zadbać o starą Madzię. Te auta mają duszę :D
Części do Mazdy:
-323 323F BG 1.6 16v, 1.8 16v, 1.7D
-323F BJ 2.0 DITD
-626 GC 2.0 sedan, liftback
-626 GD 2.0 D comprex, 2.0i 90km, 2.2 12v 115km coupe, liftback, sedan, kombi
-626 GE liftback 1.8 16v
-Xedos 6 2.0 v6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2014, 20:53
Posty: 62
Skąd: Toruń, Golub-Dobrzyń Radomin
Auto: Mazda 626 GD coupe 1988
Mazda 323F BG 1989

Postprzez zemoj » 29 sty 2014, 15:53

Piękna! Zazdroszczę :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez ZdzichuZ » 30 sty 2014, 00:15

I ja się dołączę do gratulacji. I zazdrości, zwłaszcza, że też z Torunia jestem – a to oznacza, że chętnie bym kiedyś tego GT – ka na żywo obejrzał :D
Co do felg – nie zmieniaj, są idealne jeżeli chodzi o wzór. W ogóle według mnie auto powinno zostać w oryginale, jedynie spojlera na tylnej klapie brakuje.
Dodam też, że cena za jaką było wystawione auto (1950 PLN) – nawet jeżeli coś trzeba z nim zrobić – to okazja. Szukałem dziś GD GT i bez 1500 euro nie ma co zaczynać poszukiwań. Najlepsze są obecnie chyba w Hiszpanii, w tym jedna (nie wiem czy dalej aktualna bo ogłoszenie z sierpnia 2013) GD GT Coupe z felgą taką jak tutaj ale pięknie wypolerowaną, w bieli, ze spojlerem na klapie, 1990 rok, 115 tys km przebiegu za 1900 euro. A gdzie tu jeszcze sprowadzenie, koszt podróży... z 14 – 15 tysięcy PLN robi się jak nic. A do tego jeszcze wymiany po kupnie... ale auto idealne na trzymanie w garażu, wyjazd raz w tygodniu na spota i nie ruszanie go w zimie.
ZdzichuZ
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy