Mazda 626 GD RF7 '91r 2.0D sedan
w benzynach jest dextron
ja w jednym miałem taką wyjącą i cieknącą skrzynie to lałem Hipol F
bo tańszy i też fajnie jeździła, dużo ciszej
tylko przy -20 nieco ciężej na starcie chodziły biegi
ale żadnych problemów
ja w jednym miałem taką wyjącą i cieknącą skrzynie to lałem Hipol F
bo tańszy i też fajnie jeździła, dużo ciszej
tylko przy -20 nieco ciężej na starcie chodziły biegi
ale żadnych problemów
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Słuchajcie, dziwna akcja z dzisiaj. Może ktoś miał podobnie, wrzucę to też do technicznego.
Po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje, gdzie powinny sie zapalić kontrolki, auto odrazu zapalało i rozrusznik nie przestawał kręcić. Rozebrałem obudowę stacyjki, na ktorej bylo mega lepkiego sufu ( może zwarło styki) możliwe, że któraś kostka była luźno, ale kostki raczej są od wycieraczek itd, bo do stacyjki sa przylutowane przewody. Chciałem odpalić auto i odpiąć rozrusznik pod maską, żeby dojechać do mechanika, ale postanowiłem najpierw wyjąć dwa akumulatory (bo sa 2 u mnie W GD). Załączyłem jeden, żeby odpalić auto i go odpiąć, bo chyba rozrusznik jest zapięty tylko na akumulator, no i po odpięciu jedneku aku, nagle po przekręceniu kluczyka, wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem akumulatory, jeden jest zdechły bo na nim silnik nie chcial nawet zakręcić, więc zaniosłem go pod prostownik, a drugi aku zostawiłem bo odpala na strzała. Póki co wszystko działa, jeździłem trochę, gasiłem i odpalałem pare razy. Mało tego mam wrażenie, że teraz kontrolni się mocniej palą na zapłonie.
Po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje, gdzie powinny sie zapalić kontrolki, auto odrazu zapalało i rozrusznik nie przestawał kręcić. Rozebrałem obudowę stacyjki, na ktorej bylo mega lepkiego sufu ( może zwarło styki) możliwe, że któraś kostka była luźno, ale kostki raczej są od wycieraczek itd, bo do stacyjki sa przylutowane przewody. Chciałem odpalić auto i odpiąć rozrusznik pod maską, żeby dojechać do mechanika, ale postanowiłem najpierw wyjąć dwa akumulatory (bo sa 2 u mnie W GD). Załączyłem jeden, żeby odpalić auto i go odpiąć, bo chyba rozrusznik jest zapięty tylko na akumulator, no i po odpięciu jedneku aku, nagle po przekręceniu kluczyka, wszystko wróciło do normy. Sprawdziłem akumulatory, jeden jest zdechły bo na nim silnik nie chcial nawet zakręcić, więc zaniosłem go pod prostownik, a drugi aku zostawiłem bo odpala na strzała. Póki co wszystko działa, jeździłem trochę, gasiłem i odpalałem pare razy. Mało tego mam wrażenie, że teraz kontrolni się mocniej palą na zapłonie.
Jeżeli siadł jeden aku, to tak może być, że na jednym jest lepiej, jak na dwóch. Masz tester obciążeniowy ? Ja mam mogę pomóc. Co do sprawy odpalania, to pewnie wina stacyjki. Uważaj teraz i obserwuj, żebyś rozrusznika nie spalił.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Aku ładuje się na noc prostownikiem, rano zobaczę jakie ma napięcie, to już będzie wskazówka jego żywota ;p. Ale co do stacyjki to zastanawia mnie, bo parę razy tak mi zapalił na "kontrolkach", a po przeczyszczeniu tych lutów przy stacyjce i zdjęciu aku, nagle wszystko działa jak należy...
Dzięki za info, jak coś to się odezwę na badanie
Wracając do stacyjki, to niby jest wyrobiona bo kluczyk można wyciągnąć podczas jazdy, ale chodzi "sztywno", czyli słychać cyknięcia na 1 i 2 pozycji, czyli może nie ma luzów.
edit:
Po przespaniu się z problemem oraz po wykorzystaniu wiedzy nabytej na inżynierce, stwierdzam, że zablokował się przekaźnik od rozrusznika
Wg mnie na 2giej pozycji stacyjki napięcie podane jest na cewkę przekaźnika, a trzecia pozycja ( start) zwiera w obwodzie mocy przekaźnika. I to się właśnie przyblokowało, że nie odbił. Po odłączeniu zasilania, obwód się rozmagnesował i nastąpiło "odbicie". Teraz tylko pytanie, czy to jednorazowy szok przekaźnika, czy kończy mu się żywot ;D. Muszę go zlokalizować i kupić nowy, pewnie kwestia paru sybolicznych PLNów.
Dzięki za info, jak coś to się odezwę na badanie
Wracając do stacyjki, to niby jest wyrobiona bo kluczyk można wyciągnąć podczas jazdy, ale chodzi "sztywno", czyli słychać cyknięcia na 1 i 2 pozycji, czyli może nie ma luzów.
edit:
Po przespaniu się z problemem oraz po wykorzystaniu wiedzy nabytej na inżynierce, stwierdzam, że zablokował się przekaźnik od rozrusznika
Wg mnie na 2giej pozycji stacyjki napięcie podane jest na cewkę przekaźnika, a trzecia pozycja ( start) zwiera w obwodzie mocy przekaźnika. I to się właśnie przyblokowało, że nie odbił. Po odłączeniu zasilania, obwód się rozmagnesował i nastąpiło "odbicie". Teraz tylko pytanie, czy to jednorazowy szok przekaźnika, czy kończy mu się żywot ;D. Muszę go zlokalizować i kupić nowy, pewnie kwestia paru sybolicznych PLNów.
Ojca firmowy bus. Skończyłem zajęcia na uczelni wcześniej to mnie wysłał po materiał za Wrocław ;p no i 80km od domu nagle jeb.. Póki co z OC fajnie idzie. Laweta do zakładu naprawczego od razu po kolizji. Dzisiaj wycena szkód i ojciec już jedzie po auto zastępcze do ubezpieczyciela. Nie wygląda, ale wg mnie będzie szkoda całkowita... idealnie w słupek osobówki przywaliłem między drzwiami a maską..
Więc na GD się nic nie odłoży, chyba że z ubezpieczenia zdrowotnego się uda..
Więc na GD się nic nie odłoży, chyba że z ubezpieczenia zdrowotnego się uda..
mam takiego Transita i powiem ze świetne auto do przewożenia większych ładunków.
widzę że podłużnica dostała trochę, może uda się go zrobić ale lepiej władować pieniądze na coś innego.
Ważne że nikomu się nic nie stało, ale z drugiej strony jednego VW mniej
widzę że podłużnica dostała trochę, może uda się go zrobić ale lepiej władować pieniądze na coś innego.
Ważne że nikomu się nic nie stało, ale z drugiej strony jednego VW mniej
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Dzwonili z zakładu i na 99% będzie szkoda całkowita... więc jak oddadzą kasę, to już nie będzie szans na auto zastępcze z OC sprawcy.. i problem..
No fajne auto, ale w tym przy oryginalnym przebiegu 140 tyś, padła pompa wtryskowa, a potem sterownik geometrii turbiny.. teraz miał 200tyś na blacie.
No fajne auto, ale w tym przy oryginalnym przebiegu 140 tyś, padła pompa wtryskowa, a potem sterownik geometrii turbiny.. teraz miał 200tyś na blacie.
Payorez napisał(a):Dzwonili z zakładu i na 99% będzie szkoda całkowita... więc jak oddadzą kasę, to już nie będzie szans na auto zastępcze z OC sprawcy.. i problem..
Napisz do mnie na fejsie, trochę Cie naprowadzę co robić bo ja współpracuję ze złodziejaszkami z firm ubezpieczeniowych
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
W końcu wygrana z wodą w bagażniku... kleiłem lampy po dwa razy, a jak się okazało woda przesiąkała w lampie między obudową, a kolorowym plastikiem. Jeszcze pozostało uszczelnić blendę z klapy, bo woda też po niej spływa do koła zapasowego :p Dobrze, że u Ojca w zakładzie mam komplet narzędzi i silikonów
Sprawdź też gumowe 'odbojniki' od odbojników w klapie (nad lampami)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Słuchajcie problem ten jest odkąd mam swoją GD, ostatnio jakby się nasilił..
Jak jadę i odpuszczę gaz lub gdy go nagle dodam po odpuszczeniu, to auto "szarpie". Im szybciej jadę i tak zrobię to jest to mniej odczuwalne ale jak raz odpuściłem gaz przy dużej prędkości to słuchać było "uderzenie" z okolicy prawego błotnika. Czasami przy ruszaniu też coś uderzy, zazwyczaj jak ruszam na nierównościach. Wg mnie to wina poduszek.. ale której/których, bo są 3 na silnik i 1 na skrzyni... Miał ktoś podobne doświadczenie? lub ma pojęcie o co może chodzić?
ps1. czytałem niby, że to może być przez przegub wewnętrzny..? jak go sprawdzić, aby mieć pewność, że jest dobry?
Jak jadę i odpuszczę gaz lub gdy go nagle dodam po odpuszczeniu, to auto "szarpie". Im szybciej jadę i tak zrobię to jest to mniej odczuwalne ale jak raz odpuściłem gaz przy dużej prędkości to słuchać było "uderzenie" z okolicy prawego błotnika. Czasami przy ruszaniu też coś uderzy, zazwyczaj jak ruszam na nierównościach. Wg mnie to wina poduszek.. ale której/których, bo są 3 na silnik i 1 na skrzyni... Miał ktoś podobne doświadczenie? lub ma pojęcie o co może chodzić?
ps1. czytałem niby, że to może być przez przegub wewnętrzny..? jak go sprawdzić, aby mieć pewność, że jest dobry?
Może być przegub. Bardzo łatwo, zdejmij koło, złap za półoś i za właśnie wspomniany przegub, poruszaj tym w przeciwległych kierunkach obrotowych i posłuchaj jak fajnie stuka Twój przegub wewnętrzny.
Pocieszę Cię, że wymiana jest banalnie prosta
Pocieszę Cię, że wymiana jest banalnie prosta
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
może i prosta, ale cena ~140 zł + są różne wersje z ilościami ząbków.. tak samo przy zewnętrznych... i skąd ja mam wiedzieć jaki wybrać? ja jednak myślę, że to poduszki też maczają palce.. a dokładnie jedna albo dwie prawe.
ponoć p. wewnętrzny stuka przy zmianie biegów itd.. a u mnie nie ma takich rzeczy.
ponoć p. wewnętrzny stuka przy zmianie biegów itd.. a u mnie nie ma takich rzeczy.
Mi stukał przy ostrym ruszaniu, skręcaniu i wszystkim a przy zmianie biegów nic nie stukało
Serio Michał, wejdz na kanał złap to w ręce i bedziesz wiedział
Serio Michał, wejdz na kanał złap to w ręce i bedziesz wiedział
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości