Mazda Xedos6 CA KF '98 Mega Zlot Tor Poznań '19 strona 58 ®isto ©oncept

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez risto77 » 8 sty 2019, 13:29

To, o co Pytasz się nie zmieni. Skrzynia jest identyczna. Zmieniona jest tylko 5. Różnica jest w ilości zębów. I zmieniła się chyba z 52 na 46, jeśli dobrze pamiętam.
Przy okazji wymieniona osłona przegubu i uszczelniacze półosi. Teoretycznie rpm na 5 biegu ma się zmniejszyć o około 800 obrotów przy 120km/h.
Teraz jest tak:

IMG_20180712_172828.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 8 sty 2019, 13:56

Wychodzi około 2830rpm przy 100km/h. Z czego brałeś piątkę? z 323BJ FS?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 8 sty 2019, 14:02

wiem,pytałem z ciekawości.U mnie na trójce zamyka odcinka jest przy ok 160/h więc długa skrzyniaogólnie raczej,jakby jescze włożyc dłuższa piatke i sprawdzić Vmax? :D
220 osiągam bez większegowysiłku i z tegoco pamietam mam wtedy ok 5krpm(ale to mgliste wspomnienie), a gdyby tak zamknąć szafę?280 ;P
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez risto77 » 8 sty 2019, 14:21

5 wzięta z 626 2,0. Pamiętam, że raz zamknąłem licznik (w Xedosie 240 na blacie) nie pamiętam na jakich kołach ale chyba 205/55r16. Pewnie trzeba by wziąć pod uwagę jakąś korektę np. po GPS ale nie posiadam.
Ogólnie 210 czy 220 zdarza mi się jechać przez chwilę, ostatnio przed świętami ;l Nie wiem czy wieksza Vmax mi się przyda ale ciekawi mnie spalanie w trasie.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 8 sty 2019, 14:35

Ja mam piątkę z 626 GE FP, i przy stówie mam 2700-2750rpm. Przekłamanie licznika, czy jest o ząbek dłuższa? <co?>

Spalanie rośnie wykładniczo, przy 140km/h u mnie pali koło 12l, a przy 160km/h już 14l. Prędkości z GPSu. Szybciej nie ma co latać, czas który zyskasz na przejeździe to stracisz na tankowaniu.

Tak na prawdę to vmax ponad 200 przydaje się chyba tylko do pokarania szybkich i niecierpliwych na trasie. Kiedyś jedno audi mugało mi długimi namiętnie jak wyprzedzałem przy 170km/h, to go puściłem, a potem porobiłem. Biedaczek skończył się na 210km/h, a Xed nie miał litości. Facet chyba był ciężko chory i spieszył się do szpitala, bo jak go mijałem to miał całą czerwoną facjatę i toczył pianę. <lol>

*Na niemieckiej autostradzie, oczywiście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez risto77 » 8 sty 2019, 15:34

Poczekaj, Poczekaj: <co?> jak to rośnie?
Chyba powinno spadać, wraz ze spadajacymi obrotami? Czy ja źle rozumuję?
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez rafał88 » 8 sty 2019, 16:07

To jakas kiepska ta 5'ka ze roznica 200rmp... A w bj silnika FS nie miały przydkiem dłuzej 5'ki?
Aaa i tez ciekawe czy samo przełozenie głowne nie jest dłuzsze w F silnikach <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Płomień » 8 sty 2019, 16:19

Nie no, spalanie rośnie wraz z prędkością. Tylko o tym pisałem.

A co do skrzyni to fakt, jak wymieniłem piątkę to tak z pół litra mniej ciągnie.

I w zasadzie to nie tylko chodzi o obroty (opory), co o sprawność. Słyszałem (nie badałem, nie sprawdzałem) że najlepszą sprawność silnik uzyskuje przy 70-80% obciążenia. Innymi słowy – przy tej samej prędkości ale niższych obrotach silnik jest mocniej obciążony i ma ciut wyższą sprawność, stąd zyski w spalaniu.

https://www.automobile-catalog.com/list-mazda.html

Tu są info o przełożeniach, i z tego co pamiętam to BJ miała krótsze piątki niż GE.

Na pewno mają różne przełożenia główne.
KF Xedos6 – 4.388
KL 626 – 4.105
FP 626 – 3.85
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez risto77 » 9 sty 2019, 19:35

Co poszło nie tak?

IMG_20180712_172826.jpg
Oryginalna skrzynia z Xedos 6


IMG_20190109_165701.jpg
Skrzynia Mx 3 z 5ką od FS


W teorii miało być blisko 800 obrotów mniej przy 120km/h a wyszło jakieś 250 mniej. Czy skrzynia od X6 (KF) jest inna niż w Mx 3 (K8) ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Płomień » 9 sty 2019, 20:46

Jak się okazuje jest ciut inna, wszystko jest ładnie opisane na stronce którą podlinkowałem wcześniej. Póki jej nie znalazłem też nie wiedziałem co i jak z tymi skrzyniami i przełożeniami, co człowiek to inna opinia.

Jedynka i dwójka są takie same, trójka minimalnie (nie odczuwalne) dłuższa w Xedosie, a reszta już w kosmos. KF w Xedosie ma najdłuższą czwórkę ze wszystkich K-serii, a K8 najkrótsze 4 i 5. Nie wiem czy jechałeś kiedyś seryjnym Mx3 z K8. Piąty bieg w Mx3 jest minimalnie dłuższy, niż 4 bieg w Xedosie6. Mini-mini-minimalnie. <lol>

Masz teraz setup taki sam jak ja. 2700RPM przy 100km/h. Jak chcesz mniej, to trzeba przełożyć przełożenie główne z FPka z 626. 3.85 zamiast 4.388
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez krzysek71 » 10 sty 2019, 14:23

Na piątkę wsadziłem od 626 GE FS i obroty na piątym biegu spadły o 800 w porównaniu do serii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez risto77 » 10 sty 2019, 14:29

Daj fotkę zegarów przy 120km/h
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez krzysek71 » 10 sty 2019, 17:50

Niestety auto dwa lata temu sprzedałem ale było tak jak napisałem mam teraz X9 i powiem że właśnie ta piątka od FS ma prawie takie samo przełożenie co X9

Dopisano 10 sty 2019, 18:12:

Znalazłem mòj temat to piątka była od FP nie od FS zobacz tam jest to co szukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez KUZAJ » 10 sty 2019, 20:11

skrzynia K8, 5bieg 4tyś obrotów i 120km na zegarze :D :D
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez risto77 » 12 sty 2019, 00:23

OK. Uzupełnię niebawem.
Ale to co widzę n a dziś dzień:
3 miażdży...

Dopisano 12 stycznia 2019, o 15:12:

Uzupełniam dla potomnych:
Skrzynia z K8 sprawuje się rewelacyjnie. Co prawda spodziewałem się czego innego a wyszło jak zwykle ;)
Ale do rzeczy:
– Pierwszy i drugi bieg jest identyczny jak w Xedosie 6 (KF)
– Na 3 zaczyna się zabawa i pokazuje rogal na ustach. Trzeci bieg (uważam go za najważniejszy w aucie, w normalnym użytkowaniu w mieście) 50km/h na blacie wciskam gaz w podłogę, obroty zaczynają rosnąć a po chwili auto zrywa przyczepność <spoko> (zaznaczam, że jest mokro)
– Czwórka też jest krutsza niż w Xedosie ale to już mniej odczuwalne niż na 3 biegu.
– Piątka, tu założenie było inne ale i tak wyszło na +
Miało być 800 obrotów mniej (przy 120km/h) a wyszło tylko 250 mniej. Faktem jest, że jest 750 mniej jest ale w porównaniu do K8 (tak wynika z informacji od KUZAJ – dzięki)
Poza tym reszta działa jak wcześniej. 5 można zapiąć przy 50km/h i zamykać na niej licznik. Vmax jeszcze nie sprawdziłem bo pogoda na to nie pozwala ale przyjdzie i na to czas ;) <diabełek>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez sylwo » 19 sty 2019, 10:55

Gdyby zębów było mniej o 6 to przy wartości 52/46 spadek prędkości obrotowej powinien wynosić z 3400/3007 a żeby spadek był o 800 to musiało by być 14 trybów mniej <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rafał88 » 19 sty 2019, 16:48

Wyszło jak wyszło bo własnie skrzynie z k8 wrzuciłeś, musialbys załozyc skrzynie z kl i 5'ke z fs. głowne przełozenie sie zmieniło. To samo u Piotr89 było/jest , 3 bieg na mokrym i trakcji brak przebicie bez odpuszczania gazu i dalej brak trakcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez risto77 » 19 sty 2019, 20:40

Kiedy pisałem o różnicy w ilości zębów, miałem policzone zęby na kółku zaznaczonym na obrazku.

IMG_20190119_193413.jpg


Nie wiem dlaczego umyśliłem sobie, że to 5 bieg <co?> Jakoś mnie tak przyblokowało. No mniejsza z tym. To właśnie na tym kole zębatym, między K8 a FS jest różnica tych kilku zębów.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez risto77 » 13 lut 2019, 12:58

Niektórzy już widzieli ale napiszę też tutaj. Po X latach padły moje "zenony" postanowiłem więc, zasięgnąć rady specjalisty i założyć nowy zestaw. W tym miejscu pragnę podziękować Setritusowi, co niniejszym czynię.
Wybór, za poradą wyżej wspomnianego kolegi padł na taki zestawik:

received_336291596988090.jpeg


Jest to zestaw z przetwornicami 50W i żarnikami 6000K
I tu ciekawostka. Na zdjęciu poniżej, widać jaka różnica jest po zastosowaniu przetwornicy 50W. Prawa lampa z przetwornicą 35W i żarnikiem 8000K a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem też 8000K

IMG_20190202_201236.jpg


Na tym skolei zdjęciu prawa lampa jak wyżej a lewa z przetwornicą 50W i żarnikiem 6000K

IMG_20190202_203710.jpg


Jak widać różnicy w barwie żarnika prawie nie ma, natomiast przetwornica zmienia światło zupełnie.

Tak wygląda odbicie na ścianie po wszelkich ustawieniach i regulacjach:

IMG_20190207_214004.jpg


A tak świeci w ciemnościach ;)

IMG_20190211_174404.jpg


PS. Hejt mile widziany... ;)
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez rafał88 » 13 lut 2019, 13:04

Efekt kozak! Ci co hejtuja zenony nic wiedzą ;p
U mnie jest podobnie ale palniki 5k , przetwornice maja duzo do znaczenia jesli chodzi o barwe swiatla i jak szybko palnik sie nagrzewa.
Ostatnio edytowano 13 lut 2019, 22:50 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ukryte przekleństwa. Ostatni raz ostrzegam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy