Mazda 626 GE '94 FP-> KL-ZE

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Kaszel91 » 1 cze 2014, 12:05

Ano doszło mnie info że jeden z klubowych KFów dostał baty :P
Fakt że nie szedł pełną mocą z powodu filtra paliwa ale jestem tym tak zszokowany że jak moja wyjedzię to spróbuję sprowokować Piotra do startu z kreski..;D
Powiem tak, z tego co mówił kierownik Piotr to ta 626 zdziwiła już nie jedno auto :D
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez sylwo » 1 cze 2014, 14:42

Paczka doszła mam nadzieję? :)

Centralka powinna działać – mocy to nie doda ale też będzie zaj....ście :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Piotr89 » 1 cze 2014, 19:21

Zdziwiła juz napewno nie jedno a zdziwi jeszcze więcej...
Wczoraj łeb w łeb szedłem z Polo w TDI i mam pewne wnioski... Wiem wiem, mniejsza jest polówka, zasilana paliwem szatana, ma wyższy moment i mniejszą wagę... Ale to dla mnie wyznawcy ANTY VW jest nie dopuszczalne i wkrótce po ukończeniu projektu BG, po ukończeniu budowy domu, ruszy projekt niepozornego rodzinnego autka <diabełek>
W związku z tym że wszyscy robią SWAP-y na KL, ja pójdę innym nurtem, nie będzie SWAPa.
Silnik jest w stanie idealnym i nie będe go ruszał, nie jest spanachany i nie bierze oleju, zatem bezsensowne byłoby porzucić dobrą jednostkę na rzecz oliwolubnych KL-i i tym bardziej nigdy nie mam pewności co kupię...
Zatem na pierwszy ogień wleci dolot i przelot, później wydajniejsze sikawki i pompa i kapitalne poprawki niedoróbek w silniku, następnie zestaw dmuchający... Silnik ma potencjał i warto to wykorzystać, liczę na 150hp i to mi wystarczy aby bez wiekszych problemów łykać wszelkie TDI których moc oscyluje na poziomie z reguły do 140-150KM mając przy tym duzo funu <faja> bo o to tu chodzi.
Skoro Onyxowi się udało to i ja spróbuję zbudować szybki samochód <diabełek>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Odcina » 4 cze 2014, 07:41

Piotrze ja widzę że Ty już nie wiesz w co ręce masz pchać :D :D :D
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Michał88 » 6 cze 2014, 10:13

Plany zacne :) Kończ szybko BG i budowe. GE czeka <jupi>
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez guaz » 13 lip 2014, 11:38

Witaj Piotrze!
Dawno nie zaglądałem na forum, bo mam zapier...l w pracy i w domu, ale widzę że moja stara miłość <serduszka> sprawuje się całkiem dobrze. Cieszę się że jesteś z niej zadowolony. Sobie też trochę przysłodzę bo wszystko to świadczy, że dobrze o nią dbałem :D . Wiadomo, że nie zawsze i wszędzie zajrzałem na czas, ale ogólnie to chyba przedstawiała stan dobry w momencie sprzedaży.
Pozdrawiam i życzę tysięcy bezawaryjnych kilometrów.
No i wytrwałości przy budowie domu <diabełek> .
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez Piotr89 » 13 lip 2014, 19:11

Pawle jak najbardziej dobrze o Tobie świadczy że świetne autko oddałeś, zadbane i doinwestowane w dobre ręce co z resztą chyba widać <czarodziej>
Ostatnio troszkę nie mam czasu żeby się nią zająć, ale jak to mówią: szewc w dziurawych butach chodzi.
Z nowości, rozsypała się plecionka wydechu, która została zastąpiona inną plecionką bodajże z Audi 2.8( dzięki uprzejmości kolegi ze szrotu <spoko>) ponadto wyleciał kat- przez co auto jakby ładniej śpiewa <serduszka>

Zaczyna być słyszany lewy przygłup :P , a ponadto znalazłem przyczynę popukiwania przy starcie i zmianie biegów i nie jest to skrzynia, a zewnętrzne łożysko podpory półosi podtrzymujące koszyk półosi...
Załączniki
DSC_0373.jpg
naprawiony i odmalowany wydech
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Bounty » 13 lip 2014, 20:29

Po wycieciu kata to pewnie ja odmulilo troche, ale nie sluchac zeby jakas glosniejsza byla, u Kuby glosniej od razu bylo
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Kaszel91 » 14 lip 2014, 01:04

Fakt, u mnie po wycieciu katalizatora dzwiek zmienil sie moim zdaniem na gorsze.

Pioter, dobry mod z tym wydechem, ale musisz pomyslec cos o dolocie ;)
Wtedy napewno Twoje FP objedzie mojego KFa ;)

Jak wroce ze szkocji musze cos porobic przy swoim wydechu, bo majac porownanie z Xedosem Freezonqa (ktory w porownaniu z moim chodzi wrecz aksamitnie) mnie wrecz wkurza.
Nie slychac dolotu tylko pierdzenie rzezby poprzedniego wlasciciela.

Moge tez porownac to z Twoim Bounty 2.5 ktore chodzi nieporownywalnie ciszej niz moj 2.0

Mam pewien pomysl na uklad wydechowy, ale zajme sie tym w pierwszej kolejnosci, po powrocie ;)


Tymczasem Piotrze, keep modifying !! :P
Ostatnio edytowano 14 lip 2014, 12:00 przez Kaszel91, łącznie edytowano 1 raz
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez Eklerek323f » 14 lip 2014, 01:25

Wycięcie kata w moim przypadku w FP raz, że zmieniło dźwięk, a dwa to wydech zaczął gwizdać przy mocniejszych sprintach itd :) Teraz w KLu mam pełną serie, z katami, jest aksamitna cisza, wewnątrz tylko słychać dolot i Vke jak pomrukuje :D

PS. Dzisiaj do Łodzi z Krakowa przytargaliśmy 626 bliźniaczą do mojej <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr89 » 14 lip 2014, 08:47

Eklerku chyba masz tam duży plac w Łodzi żeby magazynować te wszystkie Mazdy <spoko>
Ja się zastanawiam czy X6 nie wziąć bo jest w dobrej cenie, tylko nie mam go gdzie trzymać...
Już i tak sąsiedzi się czasem krzywo patrzą jak na ulicy stoją same Mazdy a oni nie mają gdzie zaparkować hahaha
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Eklerek323f » 14 lip 2014, 09:30

Piotr89 napisał(a):Eklerku chyba masz tam duży plac w Łodzi żeby magazynować te wszystkie Mazdy

Moje tylko 3 stoją <glupek2> Tą, co przytargaliśmy to dla nowego "członka" klubu wciągniętego przeze mnie, który się zakochał w MX-6, ale mu przeszło jak się przejechał moją 626, tak oto wczoraj kupił swoją własną. Pewnie na dniach i temat się pojawi <diabełek>

Dopisano 14 lip 2014, 09:30:

Piotr89 napisał(a):Eklerku chyba masz tam duży plac w Łodzi żeby magazynować te wszystkie Mazdy

Moje tylko 3 stoją <glupek2> Tą, co przytargaliśmy to dla nowego "członka" klubu wciągniętego przeze mnie, który się zakochał w MX-6, ale mu przeszło jak się przejechał moją 626, tak oto wczoraj kupił swoją własną. Pewnie na dniach i temat się pojawi <diabełek>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez freezoneq » 14 lip 2014, 18:35

U mnie cichy jest tylko wydech, silnik hamulce i zawiecha to niekiepska symfonia ... <lol>
Ja np. słyszę różnicę w tym jak Piotra autko pracuje, szczególnie przy odpalaniu słychać, że jest przelot.
Ale nie jest to dzwoniący dźwięk rodem z golfa mk2, z układem wydechowym, z którego po drodze ucieka 80% spalin, zanim dotrą do tłumika końcowego, i który to trzyma się na 2 drutach <lol>

Wpadnę w piątek, może pogadamy na spokojnie, bo zabiegany jesteś, a mam kilka pytań :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 15 lip 2014, 08:40

U mnie praktycznie nic nie było dłubane, po prostu zamiast katalizatora została po nim sama puszka, stąd też całkiem miły metaliczny pomruk, ale jest to prawie niesłyszalne w środku. wcześniej przez uszkodzoną plecionkę wydobywały sie różne basowe pomruki, a gdy silnik schodził z obrotów, było słychać wystrzały spalin rodem z WRC hahaha
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Piotr89 » 15 paź 2014, 10:36

Dawno nic tutaj nie naskrobałem a więc UP.
Zdjęcia niedługo dołączę jak uda mi się kilka zrobić.
Ostatnimi czasy było dosyć dużo dłubane, kompletowałem fanty i powoli autko z ubogiej serii zaczęło się zmieniać w wypasioną limuzynę.
A więc po kolei:
-pełna elektryka drzwi (narazie zrobiony tylko przód)
-przetoczone tarcze hamulcowe + nowe klocki ( narazie tylko przód założony)
– elastyczne przewody hamulcowe przód ( do zrobienia)
– regeneracja półosi prawej+ nowe łożysko+ nowe osłony przegubów ( zrobione)
Polecam pana ze Sławinkowskiej w Lublinie, ma naprawdę głowię i zna się na swoim fachu. dzięki jego pomocy autko przestało stukać przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
– wymiana oleju w skrzyni na Mobila 75W90 (zrobione)
– wymiana lewego przegubu ( zrobione)
– zakupiona nagrzewnica, stara narazie wypłukana i o dziwo działa
– elektryka lusterek( zrobione)
– Lusterka elektryczne- czekają na polakierowanie (do zrobienia)
– nowe opony letnie na przód – Infinity 215/45R17 ( zrobione)
-regeneracja i malowanie tylnych zacisków hamulcowych + tarcze + klocki ( do zrobienia)
-wymiana przewodów hamulcowych tylnych na miedziane ( do zrobienia)
– halogeny przód od Forda Focusa zamiast DRL-i ( do zrobienia)
A na koniec wisienka na torcie:
– skórzana tapicerka zaadaptowana z Xedosa6 w kolorze ciemno-grafitowym ( zrobione)

Jest jeszcze kilka drobiazgów ale zbliża się przegląd i ubezpieczenie także chyba na tych modyfikacjach w tym roku zaprzestanę, chociaż nie mówię nie :P

Potrzebuję schematu do podłączenia grzania foteli którego niestety w instalacji nie mam, zarówno oznaczenie pinów w kostkach przy fotelach jak i miejsce w które mogę w aucie się podpiąć.

W wolnej chwili wrzucę zdjęcia i mam jeszcze prośbę o VT moich felg w kolorze białym czarnym i grafitowym ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez guaz » 15 paź 2014, 12:41

Ile cię skasował Pan Rysio za regenerację półosi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez Piotr89 » 15 paź 2014, 15:23

60PLN-ów bo wymieniał osłony i przesmarował łożyska oczywiście wliczając sprawdzenie wszystkiego.
Gdyby wielowypust miał za duzy luz wymagane byłoby przerobienie półosi czyli tzw. regeneracja za 380PLN-ów
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Maliniak » 15 paź 2014, 16:03

Piotrze nie czaje, skoro Ci stukało przy zmianie biegów a teraz nie to dziwne, bo przeciez On nic praktycznie nie zrobił.No chyba ze ma jakis magiczny smar <lol>
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Piotr89 » 15 paź 2014, 16:08

Już Ci tłumaczę, dostałem drugą półoś którą profilaktycznie zawiozłem aby sprawdził co i jak i taką założyłem na auto, natomiast ta stara, rzeczywiście uszkodzona która była na aucie i została również sprawdzona wala się teraz po garażu...
Chyba lepiej dać do sprawdzenia i zamiast 380zł wydać 60zł ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Maliniak » 15 paź 2014, 16:18

Aaa takie buty, pytałes sie kolesia na czym polega ta regeneracja wieloklinu?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy