Mazda 626 GE '94 FP-> KL-ZE

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez freezoneq » 15 paź 2014, 20:47

sporo zostało zrobione, ale sporo jest jeszcze do zrobienia, najważniejsze, że notujesz progres, nie regres :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 15 paź 2014, 22:03

Maliniak napisał(a):Aaa takie buty, pytałes sie kolesia na czym polega ta regeneracja wieloklinu?


Nie byłbym sobą gdybym nie zapytał <faja>
Sytuacja wygląda tak: cześć półosi tej od strony skrzyni oraz przegub wewnętrzny a konkretniej fragmenty z wielowypustami zostają ucięte. w miejsce uciętej półosi wstawiany jest wałek z nowym wielowypustem i na całość nasuwana jest tuleja- redukcja i całość obspawana i utwardzona cieplnie. Podobnie jest w przypadku wieloklina w przegubie- wstawia się tuleję z nowym wieloklinem spawa z pozostałością daje nakładkę – redukcję , ponownie spawa i utwardza cieplnie, całość jest trochę grubsza niż ORI ale to chyba wiadome <czytaj> jak za taki zabieg to uważam że i tak przyzwoicie cenowo to wygląda.
Dodam że pan Rysio jest bardzo rzeczowy i wie o czym mówi, a także szanuje klienta ;)

Mati mam jeszcze kilka koncepcji, narazie walczę z chorobą chociaż i teraz nie próżnuje bo rozebrałem sterownik centralnego i będę go adaptował do 626 ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez sebekle » 16 paź 2014, 17:40

pan Rysio musi być kozakiem że to potem nie bije
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Piotr89 » 17 paź 2014, 12:31

Wszystko obrabiane na tokarkach to i bicia nie będzie.
Dobra koniec OT <cisza>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Piotr89 » 4 gru 2014, 01:52

Up.
Ostatnio trochę dłubane było:
– strzał gazu wymógł wymianę przepływomierza
– ochłodzenie uśmierciło akumulator- padło na Centrę Futurę
– wymieniłem pasek od wspomy po ćwierkał
– dzisiaj wpadła nagrzewnica od Maliniaka i w końcu czuć ciepło <spoko> wymiana zajęła mi bagatela 4 godziny z myciem plastików itp.
– usunąłem moduł po radiotelefonie
– wymieniłem świeczki filtry i oleum- tym razem Denso i Liqui Molly 10W40 z MOSO2
– dotarły nowe Yoko na przód
– no i zapomniałbym zostały zregenerowane jakiś czas temu tylne zaciski.
Załączam fotki:
Załączniki
DSC_0018.JPG
DSC_0031.JPG
DSC_0032.JPG
DSC_0033.JPG
DSC_0034.JPG
DSC_0035.JPG
DSC_0038.JPG
DSC_0054.JPG
DSC_0060.JPG
DSC_0061.JPG
DSC_0062.JPG
DSC_0078.JPG
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Piotr89 » 10 mar 2015, 13:55

No i po ponad rocznej bezszkodowej jeździe wczoraj Mazdzie przytrafiło się małe kuku...
Na stojącą na parkingu Mazdę najechała Pani i przetarła tylny zderzak. Jednak przywróciła mi wiarę w uczciwość ludzi bo zostawiła za szybą wizytówkę. Po rozmowie telefonicznej okazało się że pracuje w sąsiedniej firmie i umówiliśmy się na spotkanie w celu załatwienia formalności.
Uszkodzenie niewielkie, jednak cieszę się że wcześniej nie lakierowałem zderzaka który był w planach z racji odprysków. Jest co prawda niewielkie pęknięcie ale da się to naprawić bez wymiany elementu, za sumę na którą się umówiliśmy. Pani w swoim Fiacie Bravo ma przerysowany i wgnieciony bok i drzwi. Także stwierdzam że auto ma naprawdę mocne plastiki ;)

Swoją drogą na ten sezon szykuje się kilka zmian, wbrew wcześniejszym zapewnieniom będzie trochę modyfikacji i napraw bieżących, mianowicie:

– koła idą do sprawdzenia krzywizn i do piaskowania a potem kolor- W tym miejscu prosze o jakieś sugestie i VT np. czarne, białe, grafitowe i metalgun
– szukamy oponek na lato 215/45/R17
– robimy hamulce przód na nowych gratach bo toczenie tarcz nie przyniosło oczekiwanego rezultatu i po 10 tysiącach jest bicie...
– robimy zawieszenie, tuleje, gumy łączniki, amortyzatory tył i sprężyny <diabełek>
– końcówka wydechu INOX
– halogeny przód
– kable WN, palec i kopułka
– dokończenie stylizacji wnętrza
– dokończenie elektryki szyb i lusterek
– prawdopodobnie zmiana gazu na sekwencję, bądź poszukiwania dobrego gazownika który tą ustawi i wyreguluje jak należy bo już uśmierciłem drugi przepływomierz...Obawiam się że w Lublinie takowego nie znajdę <oczy>
– konserwacja podwozia i poprawki lakiernicze
– prawdopodobnie także malowanie pokrywy zaworów , wymiana uszczelki pod pokrywą, malowanie miski olejowej
– montaż klimatyzacji oczekującej na swoją kolej <ok>

I chyba tyle...
Załączniki
mms_img-982878166.jpg
Obcierka tylnego zderzaka...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez DamianoV6 » 10 mar 2015, 18:36

Piotr jak zawsze długa lista zmian xD oczywiście powodzenia i obserwuję na forum i realu ;)
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez freezoneq » 10 mar 2015, 22:39

Masz rację, mocne te zderzaki, jak przetarłem sprintera 2 lata temu, to miałem tylko przetarcie, w nim natomiast odpadła lampa, grill i zderzak <lol>
Jeśli chcesz to pomogę Ci nieco będąc w polsce na te 2-3 tygodnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 27 kwi 2015, 11:47

Mała aktualizacja stanu na dzień dzisiejszy.
Od czwartku trochę zmian ;)
Załączniki
mms_img2112070218.jpg
mms_img-1223784637.jpg
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez freezoneq » 27 kwi 2015, 11:49

Widziałem przed premierą :D Tylko fele będą w tym kolorze ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Piotr89 » 27 kwi 2015, 11:51

Raczej nic więcej z elementów zewnętrznych nie będzie narazie malowane.
Może niedługo pokrywa zaworów, też w biały pójdzie ;)
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez DamianoV6 » 27 kwi 2015, 11:52

wooow :D
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez rafał88 » 27 kwi 2015, 14:54

Biale :D <spoko> Bedzie kozak <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr89 » 1 maja 2015, 16:04

Długo obiecywana aktualizacja i spore zmiany/
Uległem namowom i zglebiłem "czerwoną"
Ogólnie rzecz biorąc jest tak jak chciałem jednak lewy tył delikatnie obciera o nadkole na głębszych dołkach i chyba będę musiał się posiłkować gumą usztywniającą pomiędzy zwoje sprężyn, 0,7cm wystarczy aby uniknąć obcierki ;)
Na tył wpadły nowe amortyzatory odboje i mocowania , sprężyny Eibach podobno -40 mm ale koza siadła conajmniej 70mm, i w końcu zawitała końcówka wydechu WM.
Załączniki
DSC_0182.jpg
DSC_0189.jpg
DSC_0190.jpg
DSC_0191.jpg
DSC_0192.jpg
DSC_0193.jpg
DSC_0194.jpg
DSC_0195.jpg
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Maliniak » 1 maja 2015, 16:14

Odrazu inne auto <spoko>
brakuje jeszcze tylko pakietu gt i bedzie git, a jak wrazenia z jazdy na czyms takim?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Danmazda » 1 maja 2015, 16:19

Bardzo ładnie wygląda <spoko>
Tylko ta antena trochę kiepsko pasuje :P Nigdy mi się w GE nie podobały anteny w tych miejscach.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez rafał88 » 1 maja 2015, 16:34

Jest kosa <spoko> Wydaje Ci sie Piotrze ,ze siadla tyle ;) Jakbys zmierzyl przed i po , to widzialbys ze siadla 4cm ;)

Polerka byla ?? :>
Ostatnio edytowano 1 maja 2015, 16:42 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DamianoV6 » 1 maja 2015, 16:39

Piotrze i jest kosa!!! ;] gratulacje ;]
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez julek » 1 maja 2015, 16:40

No ładnie się prezentuje :D ile w ogole zaplaciles za eibachy? Szczerze to mi sie wydaje ze on usiadl z 3-4cm a nie 7 :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr89 » 3 maja 2015, 11:48

Dzięki za dobre opinie, staram się jak mogę ;)
Co do antenki to zawsze można schować, chyba że o CB chodzi ;)
Eibachy dostałem w prezencie a jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy, powiem krótko LOW &SLOW, czuć każda najmniejszą nierówność ale w zakrętach trzyma się jak przyklejona, przestała tańczyć jak taczka z żaglem i nie jest nadsterowna tak jak do tej pory i o to chodziło.
Co do tego jak siadła mam porównanie, ponieważ w zeszłym roku jak mierzyłem było 10cm prześwitu a z tyłu jakieś 9,5cm dlatego też jestem bardzo zdziwiony tym wynikiem, możliwe że te sprężyny są -60mm <co?>
Nie wiem i nie zagłębiam się w to, ważne że jeździ jak należy.
Włożyłem wkładki między zwoje z tyłu i przestało obcierać <jupi>
Co do polerki to tak jak ktoś zauważył autko zostało solidnie wypolerowane i nawoskowane, ale lakier akrylowy tym bardziej czerwony jest trudny do utrzymania w dobrej kondycji i blasku, strasznie płowieje :|
Tak jak Maliniak wspomniałeś, skompletuję pakiet, halogeny i tylną lotkę ze stopem w kolor i autko jest powiedzmy dopracowane wizualnie tak jakbym chciał :D
Jak tak patrzę na zdjęcia tej 626 to mam złudne wrażenie że jest to MX6 którego zawsze chciałem mieć <spoko>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy