Mazda 626 GD F2 GLX '90 Rebuild

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez MrShaleck » 16 lip 2013, 11:00

Witam,
Ponieważ byłem jakis czas temu posiadaczem GD Coupe, ale finanse a wlasciwie ich brak zmusiły mnie do sprzedania auta i kupienia czegoś tańszego w eksploatacji (TDi), gdy tylko zdarzyła się okazja aby troche 'się odkuć' to szukałem Coupetki.
I przypadkowo trafiłem na PLastrową :)

Z tego co wiem autko troche stało, ale trasa 450km nie zrobiła na nim zadnego wrazenia, dojechalismy na kołach bez zadnych problemów.

Moja poprzednia: viewtopic.php?f=314&t=130277

Marka: Mazda
Model: 626 Coupe
Silnik: F2 115Km
Kolor: Czerwona

Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– el. szyberdach
– el. regulacja świateł
– central z pilota
– domykanie szyb z pilota


Problemy:
Chwilowo denerwują mnie humorki nawiewów – raz działają raz nie.
Na pewno do zrobienia jest blacharka – progi, podłoga i takie rzeczy. To jest priorytet.
Dziurawy jest wydech, ale to pierdoła :)
Alusy chciałbym doprowadzić do porządku, chociaż nie wiem czy na pewno mi się podobają. Podczas jazdy zalanymi koleinami auto po prostu wyrzuca z ulicy, jak to miało miejsce w drodze powrotnej.
W planach jest oczywiście gleba – mam cały czas spreżynki -40mm, które czekają na wolną chwilę.
I narazie to by było chyba na tyle. Jak coś dojdzie to dopiszę :)
Fotki na razie słabej jakości, ale pracuje nad tym!

Co zostało do zrobienia:
-Obniżenie (sprężyny posiadam :) )
-Alternator do regeneracji
-Wymiana rozrządu (wszystko mam już kupione)


EDIT 02/11/13.

Podsumowując okres 16/07 – 01/11 :

– Wymienione świece, kable zapłonowe, akumulator oraz przeczyszczone wszystkie rzeczy z tym związane
– Wymieniony zbiornik paliwa
– Wymienione przewody hamulcowe oraz płyn+ dobre odpowietrzenie układu
– Zrobiona kompletna blacharka: kielichy, podłużnice, podłoga, progi wspawane nowe szersze
– Zakonserwowana podłoga i reszta podwozia
– Nowa gaśnica hahaha
– Wstawione nowe tarcze, tłoczki, klocki i łożyska na tylnej osi
– Wydech połatany, nowa plecionka i kawałek układu

Obrazek

Obrazek

Z siostrą ;)

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 3 lis 2013, 00:08 przez MrShaleck, łącznie edytowano 11 razy
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez Rafał_ » 16 lip 2013, 14:13

Fajna GD :D Powodzenia w realizacji planów :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez PDJ » 16 lip 2013, 18:27

super w takim razie!
CIeszę się, że są jeszcze chętni, by odbudowywać te generacje. Pisz na bieżąco jak postępy
5!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 21:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez Szyna » 16 lip 2013, 22:04

A jednak wrócił do GD :P Fajnie :) PLaster na pewno ma już za dużo samochodów w swojej stajni dlatego chciał się jej pozbyć :D Ale dobrze ze zostaje w klubie :)
Powodzenia :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MrShaleck » 16 lip 2013, 23:18

Chwilowo zbieram fundusze. Trzeba sprzedać drugie autko, porobić porobić i bedą efekty :)
No i troszeczkę czasu bo ciągle praca praca praca.
Dobrze mieć worek doświadczenia przy zabieraniu się za GD ;)
Byłem tak zakochany w GD C, że nie mogłem sobie odpuścić takiej okazji.

<serduszka>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez PLaster » 17 lip 2013, 19:27

roxygenium napisał(a):Z tego co wiem autko troche stało, ale trasa 450km nie zrobiła na nim zadnego wrazenia, dojechalismy na kołach bez zadnych problemów.
i to mnie bardzo cieszy, że mimo iż nie było uzywane na co dzień, pokonało taka trasę
roxygenium napisał(a):Chwilowo denerwują mnie humorki nawiewów – raz działają raz nie.
ten problem pojawił się jak już auto stało, proponuję zajrzeć do opornicy
roxygenium napisał(a):Alusy chciałbym doprowadzić do porządku, chociaż nie wiem czy na pewno mi się podobają. Podczas jazdy zalanymi koleinami auto po prostu wyrzuca z ulicy, jak to miało miejsce w drodze powrotnej.
jak mówiłem, te alu jest fajne ale w koleinach jest walka z kierownicą, za to w zakrętach mi się podobało ;)
Szyna napisał(a):PLaster na pewno ma już za dużo samochodów w swojej stajni dlatego chciał się jej pozbyć :D Ale dobrze ze zostaje w klubie :)
Szyna nie dlatego, po prostu mieszkając i żyjąc w warszawie/okolicach i nie mając garaży i auta pod bokiem nie da się go odbudowywać
cały czas miałem nadzieję, że mi się to uda, ale realia są inne,
auto sprzedałam tylko dlatego (i w tak okazjonalnej cenie) bo znalazła się osoba która chciała ją odbudować i doprowadzić do stany jej dawnej świetności, a nie chciałem sprzedać dla dziadka do wożenia kartofli itp.
roxygenium, mam nadzieję że ją odbudujesz czego Ci życzę, ale jak ja rozgrabisz i rozsprzedasz a resztę oddasz na części i na szrot to nie grożę, ale obiecuje że Cię znajdę i nie wiem co Ci zrobię .... <snajper> ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez siegu » 17 lip 2013, 21:05

Piękna, mam do niej sentyment bo to pierwsza Mazda na którą chorowałem na początku lat 90-tych.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez MrShaleck » 19 lip 2013, 23:31

Plasterku możesz być spokojny. Dziś byłem u blacharza magika. W przyszłym tygodniu wywalamy tapicerę i robimy wycenę :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez PDJ » 19 lip 2013, 23:37

przy okazji jak bedziesz miał czas, zamontuj te spręzyny. Bo jestem ciekaw jak będzie wygladała.
U mnie dwie dziewczyny czekają na glebę i nie mogą sie jej doczekać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 21:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez MrShaleck » 20 lip 2013, 11:03

Narazie póki blacharka nie zrobiona, progi itp to nie chciałem autka podnosić i męczyć :) Ale zobaczymy, pomyślimy, podziałamy :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez MrShaleck » 21 lip 2013, 19:33

Some say.....

Obrazek


<diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez PLaster » 21 lip 2013, 20:32

coś Ci się obrazek nie faduje
Obrazek

ps. u was w mieście nie ma krawężników ani leżących miśków?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez MrShaleck » 22 lip 2013, 17:09

Są, ale wiele aut leży niżej niż ten VT i dają radę. A drogi mamy całkiem niezłe co by nie mówic ;)
I tak jest twardo bardzo, moja poprzednia tak twarda nie była.
Byłem dziś łatać wydech ale mi odmówili – muszę szukać nowego baku bo ten cieknie ; \
W tym tygodniu penetracja wnętrza – wszystko wylatuje i blacharz wycenia + nakupię wygłuszenia.
Wygłuszę chyba obie madzie hurtowo ^^

Dopisano 29 lip 2013, 11:33:

Dzisiaj zaczynamy wstępne prace nad blacharką a raczej oględziny i materiał dla oka blacharza.
Wnętrze rozbieram, wszystko ładnie posegreguję, przy okazji poczyszczę. Postaram się dorwać nowe wygłuszenie, i o wiele więcej takowego. Dodatkowo muszę poszukać nowego zbiornika paliwa bo nie chcą mi wydechu zrobić :)

Dopisano 30 lip 2013, 00:08:

Żeby nie było, nie obijamy się :)

Zapraszam do galerii – wybaczcie jakość zdjęć ale robione telefonem.

https://www.dropbox.com/sh/tshhos2kegtpacj/EE-z3x_xhy

Nie ma takiej tragedii jak się spodziewałem. W moim golfie jest duuuużo gorzej. Jutro obejrzy to blacharz i po 20stym zapewne jakieś pierwsze pracki będą robione.
W planach także wyprowadzenie gniazda Jack w jakimś dyskretnym miejscu i parę szczegółów. Jeśli blacharka będzie już zrobiona to wpadną sprężynki widoczne na foto.

pozdrawiam :)

Dopisano 30 lip 2013, 15:39:

Dziś wizyta u blacharza zakończona pozytywnym werdyktem – od 10 robimy blacharkę. Wycena taka jak sie spodziewałem.
Szukam pilnie progów i reperaturki nadkola tył lewe. Mam nadzieje, że ktoś pomoże z tym tematem ; \
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez mlodyMazda » 5 sie 2013, 19:15

Az tak zle nie bylo z rudym ,czekam na koncowe wyniki :)
Gratulacje autka :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez MrShaleck » 6 sie 2013, 00:03

Chwilow przestój przez kwestie finansowe, ale po wyplacie pewnie juz jakies progi i rozne inne takie sprawy dorwę :)

a dziękuję dziękuję
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez PDJ » 6 sie 2013, 03:10

poprzeglądałem zdjęcia i tragedii nie ma. Jest oczywiście kilka kwestii do zrobienia ale nie wygląda to źle. Działaj bo masz zapał i szkoda to zmarmanować.

A tak w ogóle ona będzie miała za jakiś czas już 25 lat. Zastanawiasz się nad kwestią zółtych blach ? Wiem, że jeszcze trochę zostało, ale ja u siebie właśnie przygotowuje swoją, by w przyszłym roku przycisnąć i zarejestrować jako zabytek (plusy i minusy już dawno rozpatrzyłem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 21:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Postprzez mlodyMazda » 6 sie 2013, 04:07

Gdybym mial takie auto w Polsce i mozliwosc zarejestrowania na zolte blachy ,bawet bym sie nie wachal :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae

https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
Some say..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:07
Posty: 1397 (9/19)
Skąd: Merzig De /Olecko Pl
Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06

Postprzez PLaster » 6 sie 2013, 10:46

spoko, działaj ;)
robisz coś co ja miałem zrobić, na co ja nie miałem możliwości i nie starczyło mi czasu
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez MrShaleck » 7 sie 2013, 00:52

PDJ jakoś nie wiem, może przedstaw mi liste plusów i minusów wg Ciebie to nabiorę zdania w tym temacie :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
CLK 55 AMG W209

Postprzez PDJ » 11 sie 2013, 23:05

kilka suchych informacji jakie musi spełnic auto, aby trafiło na zabytek to:
1. Musi mieć, co najmniej 25 lat
2. Musi być (w modelu) nie produkowany od 15 lat
3. Posiadać 75% oryginalnych części
więc reasumując może być pomalowane ponownie, odnowione, zmienione wnętrze etc.
a teraz plusy i minusy (skorzystałem sobie z serwisu oldtimery.com)
Plusy:
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich wymogów technicznych, które spełniać muszą pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego – jest to istotne zwłaszcza w przypadku samochodów z USA, posiadających inne światła i lusterka oraz samochodów z kierownicą po prawej stronie. Możemy nimi normalnie jeździć bez konieczności dokonywania przeróbek.
+Możliwość jazdy po drogach publicznych z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, używanymi przez policję, pogotowie czy straż pożarną. Oczywiście o ile są oryginalne i wyłączone.
+Przegląd bezterminowy – raz zrobiony przegląd obowiązuje już zawsze. Oszczędzamy rocznie ok. 100 zł (nie dotyczy samochodów zarabiających na przewozach osób).
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli. (w PZU mi powiedzieli, bo juz sie dowiadywałem, że oc wynosi 120zł, tylko trzeba się do jakiegoś automobilklubu zapisać)
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Nieco większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu przez ubezpieczyciela w przypadku kolizji lub kradzieży.
+Możliwość komercyjnego, okazjonalnego przewozu osób samochodem, mieszczącym mniej niż siedem osób. Wyjaśnić należy, ze z dniem 7 kwietnia 2011 r. w życie wchodzi ustawa, zakazująca okazjonalnego przewozu osób pojazdami, przewożącymi mniej niż 7 osób wraz z kierowcą z wyłączeniem pojazdów zabytkowych.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC pojazdów młodszych niż 40 lat – starsze otrzymują takie zwolnienie z urzędu. celem.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej, w wysokości 500 zł, w przypadku pojazdu rejestrowanego w kraju po raz pierwszy.
+Wygląd tablic – powód wydaje się być wręcz prozaiczny, często jednak to on przechyla szale na korzyść tego rozwiązania. Wiele osób twierdzi, że „żółte tablice” podnoszą prestiż.

Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej kart i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
to tak w szybkim skrócie. Rejestracja to ok. 1500zł. W mojej ocenie, jeśli mi się uda, będzie to duży sukces. Ja nią w ogóle nie jeżdze i płacenie na prawdę dużych kwot za oc i za przeglad mija mi się z celem. Sprzedaż W OGÓLE nie wchodzi w grę ale taka rejestracja jak najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 21:39
Posty: 150 (0/1)
Skąd: WGM
Auto: 626 GC 87'/626 GD COUPE 89'/MX5 NA 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy