Strona 1 z 32

Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91 – REBUILD

PostNapisane: 19 maja 2013, 13:20
przez Kaszel91
as.jpg
Witam i przedstawiam swą pasje...

Poskładana 9-07-1992
Kolor : F6 Coral Silver Mica
Kolor wnętrza : CA1 Taupe

7.364 z 34.833 z wyprodukowanych na Europę.
5.661 z 20.057 z wyprodukowanych na rynek niemiecki.
7.364 z 12.995 z wyprodukowanych w 1992r.
6 z 62 z wyprodukowanych 9 Lipca 1992r.

Silnik KF 2.0 V6 Manual + LPG

Wyposażona m.in

Klimatyzacja
Wspomaganie kierownicy
ABS
El. Lusterka
4x El. Szyby
El. Szyberdach
Podgrzewane fotele
Skórzana tapicerka



Krótko. Auto kupione od pierwszego właściciela w kraju który jeździł nim 17 lat. Jestem 3cim właścicielem. Kupiona przy 206 kkm, przebieg wydaje się być prawdopodobny. Niestety, trafiłem Madzie powypadkową, i zapuszczoną, jednak radość z jazdy i jej wygląd rekompensują mi jej kaprysy i wady. Sprawie że będzie to godny reprezentant rodziny X.

ObrazekObrazekObrazek

Od paź 2012, czyli odkąd ją mam zrobione ...
– Założona sekwencyjna instalacja LPG (10.012)
– Wymieniony olej, filtry oleju, powietrza (10.2012) robione razem z lpg
– Wymienione kable WN, 6 świec na NTK bodajże. (10.2012)
– Wymieniona lejąca pompa wody na GMB + nowy płyn chłodniczy (10.2012)

Rok 2013 przyniósł wiele drobnych i większych napraw..
– Wymienione drążki kierownicze, końcówki, wa cha cze ze sworzniami, łączniki stabilizatorów przód i zrobiona geometria (03.2013)
– Wymienione tarcze(TRW) i klocki przód tył + oba zaciski na tył + lewy przedni zacisk + nowy płyn hamulcowy DOT 4 (03.2013)
– Wymieniony końcowy wydech (04.2013)
– Radio Pioneer MVH-1400UB + 2 dwukanałowe głośniki(JBL chyba) + 2x 6x9 z tyłu + głośnik wysokotonowy BOSE z Audi A8 D3
– Nowy akumulator
– Alu ramki na zegary, + zmiana podświetlenia
– "mini" remont silnika (08.2013) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&%20%20p=2705532#p2705532
– wymiana przewodów hamulcowych miedzianych + elastycznych (TRW) (08.2013)
– usunięto rdze i zakonserwowano przednie prawe drzwi (08.2013)
– wybicie katalizatora(08,2013)
– pomalowane pokryw i rozpórki w kolor Biało-złoto-metalicznej perły(08.2013()
– kompleksowa naprawa prawego nadkola i pokaźnej dziury w kielichu(08.2013)
– polakierowanie kielichów i konserwacja przed rudą(08.2013)
– wymieniony prawy sworzeń(12.2013)
– wymieniona prawa lampa z przodu(12.2013)
– Wymienione amortyzatory tył na KAYABA Excel-G(12.2013)
– Wymieniony prawy przegub zewnętrzny (NKN) (12.2013)
– podwójne światła pozycja/stop (US-Spec) (12.2013)

Rok [b]2014 [/b]
-podwójny wydech na końcówkach WM SPORT R12 (01.2014)
– wymieniony środkowy wydech na ten z 626 GE (01.2014)
– Akumulator przeniesiony do bagażnika(04.2014
– Wymiana sondy lambda(02.2014)
– Wymiana pompy hamulcowej, pompy ABS i serwa (08.2014)
– Xenon 4300k
– Remont blacharsko-lakierniczy (progi, nadkola, i pozbycie się całej rudej ze spodu auta)
– Tarcze i klocki z M6 283mm (10.2014)
– felgi '17 z RX8
– skórzana kanapa z łokciem prezsa <faja>


Pozdrawiam ja i mój...
P1090465.JPG

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 07:31
przez Crenshaw
no ładnie ładnie, aż miło spojrzeć jak ktoś wkłada czas i pieniądze żeby doprowadzić autko do dawnej świetności, jak na razie wszystko idzie w dobrym kierunku, powodzonka <spoko>

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 12:30
przez freezoneq
Dobrze, że w końcu założyłeś temat. Jestem pewien, że po tej blacharce zbyt szybko nie pożegnasz się z tym samochodem...

Ps. Ładnie spasowane blachy i zderzaki <spoko>

PostNapisane: 22 maja 2013, 14:22
przez Piotr89
Autko widziałem na żywo i jak każdy Xed z Vałką przyprawia o szybsze bicie serca :P
Co do blacharki lepiej późno niż wcale :) Gorzej napewno niż u mnie nie masz <czytaj> Zrobisz progi i nadkola i masz spokój na jakiś czas 5-10lat, o ile konserwacja będzie dobra <spoko>

PostNapisane: 22 maja 2013, 19:05
przez Kaszel91
freezoneq napisał(a):Ps. Ładnie spasowane blachy i zderzaki


no własnie okaze sie jak będzie finalnie, bo zdjęcie.. nie ukazuje strony która dostała małe trafienie i spasowana była na trytki. Zderzak kupiłem w kolorze, fakt nie w idealnym stanie ale z całymi mocowaniami i nie połamany.

Co do blacharki.. widziałem stan auta i jest troche słabo.. naszczescie doszły mi dzisiaj (22-05) reparaturki nadkoli, zawiezione do blacharza..

Progi prawdopodobnie będą dopasowywane z 626 '92. To jeszcze się okaże


czekam jeszcze na diagnoze co z klimą..

Rozrząd przyjdzie do mnie jutro .. :))

Freezoneq – ogólnie w tym miechu popyne na madzinke z 2.5 tysia. Podsumowując wszystko miałbym za to A6 '01 2.8 Quatrro więc Mazdzina jest skazana na mnie do końca jej lub mojego portwela ;D .:D po za tym ciągle i ciągle pocieszam sie tym że pcham pięniądze w auto którego nie widuje sie często :]

W planach po blacharce w kolejności..

-rozrząd + filtry + olej
-Malowanie zacisków i tarcz
-czysczenie felg i wkońcu zapodam kapselki!
-wymiana tłumika środek
-CAI
-aluramki
-możliwe że xenon

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 19:16
przez freezoneq
Jeździłem A4, A6, A8, Allroad... teraz czasem pożyczam A4 od ojca. Te pierwsze 2 nie mają duszy i charakteru. Na pewno po przejażdżce Allroadem V6 biturbo czy A8 z V8 zakochasz się w mocy, luksusie, jakości wykonania... ale wsiadając do Xedosa uderza Cię wręcz charakter tego samochodu. Ja zawsze jak wsiadam i odpalę to jestem jakiś dumny... <zawstydzony>. To taki wygodny sportowiec, który przed przekroczeniem 3-4 tyś obrotów jest bardzo kulturalny i dystyngowany. Po przekroczeniu tych 4 tyś to ten sam dystyngowany sportowiec, który zaczyna bitwę na jedzenie przy stole <glupek2> Nie ma chyba samochodu, który za cenę zakupu – ok. 5 tyś tyle zaoferuje. No i spora wada Audików... psują się bzdety, szczegóły, które jednak drażnią i sprawiają, że ów autom czegoś brakuje... bo mechanicznie są całkiem ok.

Plany świetne, podoba mi się, że trzeźwo myślisz – czyt. nie pchasz się w błyskotki a sprawność techniczną samochodu, wielki plus <spoko>

Ps. Wybacz OT <oczy>

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 19:54
przez Kaszel91
Nie jestem fanem tuningu . Powtórze to co wiemy wszyscy.. Pierwsze primo do xeda to FELGI !!
Niestety na kapcie funduszu nie mam, trzeba zadbac o orginalne ;p

CAI – no tu w 100% przekonał mnie Sylwo :D dzwiek V-ki ... z dolotem... a jeszcze jakbym miał na wydech.. mmm <serduszka> <serduszka>

Xenony..? Chce zregenerowac odblysniki i wyczyscic soczewke a potem wrzucic 4300k. Ładny biały, w Xedzie sie nie rzuca w oczy, jak mi sie nie spodoba zawsze mozna wrócic do ori.

Sprawnosc techniczna to pierwsze primo ! Tymbardziej że to auto nie prowokuje do delikatnej jazdy..;) Jak posypie sie blacha to cała reszta już nie daje takiego efektu.. XEDOS to auto które poprostu MUSI wyglądać...


po za tym lubie swoje auto bo daje mi mozliwosc podłubania a to tu.. a to tam..
kolegi audi a4 2006r juz nie daje takiej frajdy.. pod maska osłona, nic nie widać, pod spodem to samo, nic nie szwankuje...a jak padło turbo to zapłacił za naprawe tyle co ja za auto :D ja chyba jestem typem garażowicza.. bez garażu :| :|

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 20:15
przez deejay27
Ostatnio miałem przyjemnośc jeżdzic , nowym nabytkiem kolegi Audi A4 2,0 z 2004 roku i powiem tylko tyle że chciałbym je , tylko po to, by je sprzedac , i kupic Xeda 9 po fl.:) Szit jakich mało .Owszem sylwetka jest łądna , środek dośc dobrze wykończony , ale bije nowoczesnośc , czyli wszystko eco . Wsiadam do swojego 19 letniego X9 z tym kolegą i trochę się zdziwił:)

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 21:08
przez Kaszel91
dj.. ;p ja jak wsiadłem do X9 przed fl stwierdziłem ze napewno to będzie moje nast auto..

X9 KL 2.5 AUT <serduszka> siedziałem i nie chciałem wysiadać; D

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 22 maja 2013, 21:11
przez deejay27
Zgadza się , na tą chwilę nie ma auta które zainteresowało by mnie bardziej niż Xedos , oczywiście w granicach rozsądnych pieniędzy:)

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 24 maja 2013, 15:55
przez Kaszel91
111111.jpg


Dzisiaj odebrałem takie o to cuś..:P i wszystko byłoby pięknie..gdyby nie to że zamiast Valvoline Maxlife chciano mi wcisnac Havoline (wtf?) to jeszcze pan sie pierd... i nie dał paska...nie skomentuje..). Znowu w pon musie sie tłuc do hurt zamieniać ten szajsowaty olej i odebrać swoj pasek...


ale co tam.. niech madzia juz wraca ! :D

aktualny bolid, TICOczento już mnie rozwala na łopatki..xD

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 1 cze 2013, 01:03
przez Kaszel91
DSC_0001.JPG
A dziś odebrałem sobie z poczty..


Teraz czekamy już tylko na głównego pacjenta :) Sobota, lub poniedziałek, tak jak mówiłem jeśli efekt będzie godny, pochwale się zdjeciami :)

PostNapisane: 1 cze 2013, 08:26
przez Piotr89
Czekam z niecierpliwością na efekt roboty blacharza :D Ładne ranki budzików :D

PostNapisane: 1 cze 2013, 16:26
przez Piotr_
Lubię to <spoko>
Czekam za fotami i oczywiście pełen szacun za wkład pracy w to jakby nie było stare auto <spoko> :)
Co do felg to jakas ładna 16 lub 17 gleba delikatna i będzie pan zadowolony ;)
Powodzenia w dalszych pracach.

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 4 cze 2013, 21:24
przez Kaszel91
1212.jpg


Dopisano 5 cze 2013, 20:17:

Pogoda mi dziś nie dopisała..
222.jpg
sssssss.jpg
121212121.jpg
tu na chwile przed burzą ;D
5.jpg

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 11 cze 2013, 15:38
przez Kaszel91
Dzisiaj odebrałem części z Carspeedu i mój ... parapet prezentuje się nawet okazale ;)
001.JPG


Teraz tylko poczekam cierpliwie aż Piotra BaGieta ożyje :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=144798&view=unread#unread i trza to wpadkować w KF`a :D

W skład parapetu wchodzi

– hydronapinacz ori mazda NTN
– Rolka prowadząca ori mazda NSK,
– rolka prowadząca ori mazda KOYO
– rolka napinająca GMB japońska
– Pasek rozrządu GATES (wiem że SUN lepszy ale dałem za nówke 10 zł, słownie dziesięć złotych) więc..?
– uszczelniacze wałków rozrządu
– przedni uszczelniacz wału korbowego
– sprężynki wałków rozrządu – oryginał OE MAZDA
– uszczelki pokryw zaworów oryginał OE MAZDA – na zdj nie widać :P
– uszczelki kolektora ssącego TAKOMA
– filtr oleju MANN
– zaworek pompy oleju ze sprężynką
– Olej Valvoline MAXLife 10w40
– filtr powietrza.

W sumie ok 1k zł ale myśle że serducho madzi mi się za to odwdzięczy bezawaryjną eksploatacją..:)

PostNapisane: 12 cze 2013, 02:15
przez Piotr89
O simeringu wału nic nie mówiłeś :P
Myślę że po tych zabiegach będzie z 10koni więcej :D Już ja się o to postaram <diabełek>

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 27 cze 2013, 07:34
przez Kaszel91
Z ostatnich modyfikacji wskoczyły alu ramki. Zdjęcie wrzuce jak dojdą żarówki i zmienie podświetlenie :)


Z problemów.... Doszło coś z hamulcami, prawdopodobnie zapieka sie lewy tył. Mam 2gi komplet zacisków, myśle że dr piotr je zregeneruje i pomaluje i będzie cacy :]

Klima nadal nie działa ale sprężarke zakupiłem, będzie robione razem z całą resztą silnika :)



Teraz tylko dojeździć do operacji "Reanimacja X) .

Więcej info w edytowanym 1szym poście :)

Re: Mazda Xedos 6 CA KF '92 – Kaszel91

PostNapisane: 30 cze 2013, 23:03
przez Kaszel91
Tak jak mówiłem, wskoczyły alu ramki i nowe podświetlenie

tak wiem, nie podświetla mi temp, bo nie mogłem znaleźć odpowiedniej diody :) ale już 4 szt r5 t5 w1,2w kupiłem jak dojdą to dołoże, dorzuce jeszcze chyba 2 dodatkowe i dorzuce fote :)

efekt jest niezły ale to jeszcze nie to czego oczekiwałem :D

PostNapisane: 30 cze 2013, 23:43
przez Bounty
Zdjęcie nie oddaje całego uroku, w rzeczywistości wygląda fajniej :)