Mazda Xedos 6 CA KF 1993 2.0 V6

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez ori_zmc » 7 maja 2013, 22:37

Witam wszystkich :)
Chciałbym przedstawić moją Mazde Xedos 6 którą nabyłem 29 kwietnia 2013 jakis tydzien temu :)
Jest to moje drugie autko, i jestem w niej zakochany po uszy :D
Stan na ten rocznik według mnie jest bardzo dobry, niema korozji a to jedna z ważniejszych rzeczy :)
Poniżej postaram sie rozwinąć moją Madzie a więc:


Silnik: V6 24V
Pojemność: 1993
Moc: 144km
Rodzaj paliwa: Benzyna + Gaz
Rok produkcji: 1993
Przebieg: około 251 tysięcy.
Skrzynia biegów: manualna
Kolor nadwozia: granatowy
Typ nadwozia: sedan

Wyposażenie:
-ABS
-Elektryczne szyby,szyberdach,lusterka
-Air bag
_Podgrzewane lusterka
-Centralny zamek
-Skórzana tapicerka
-Klimatyzacja półautomatyczna
-Alusy 17 Alluet

Naprawy dokonane:

-Regulacja gazu , wymiana filtru gazu, czyszczenie i kalibrowanie wtrysków od gazu.
– Odpowietrzenie cylinderków (hamulce z przodu mi trzymały zauwazylem na drugi dzien po zakupie gdy zaczęło mi sie dymić z koła a tarcza była az fioletowa <glupek2> , przez co było wieksze spalanie i gorsze przyspieszenie. Jednak bede musiał i tak dorwać nowe cylinderki bo te znowu sie zapchają pewnie, byłem u Niedziałka to powiedzieli mi ze sprzedają na wymiar wiec chyba trzeba wymierzyć :S


Do zrobienia:
– Sciąga na prawo (prawdopodobnie zbieżność)
– Coś mi stuka przy ruszaniu i skrecaniu oraz przy zmianie biegów ( możliwe że przeguby, oby nie półoś bo słyszałem ze to ciezki temat)
– Osłony od przegubów z lewej strony jest rozerwane ( WYmienione)
– Dolne sworznie wahacza ( Wymienione)
– Wymiana klocków na tył i przód (Wymienione)
– Antena nie chce sie do końca chować (Zrobione)
– Wymiana oleju (na jaki?)



A teraz plany:

-Wymiana dolotu, słyszałem że poprawia o niebo dźwięk silnika a oto mi chodzi gdyż w mojej silnik jakby troche klekocze możliwe ze trzeba wtryski wymienic albo zawory wyregulować niewiem ale chciałbym słyszeć tak solidny dzwięk v6
-Wymiana końcowego tłumika, gdyż moja Madzia jest taka cicha że czasem nie wiem czy jest zapalona czy nie :D
-Gleba
-Ogólnie chciałbym poprawić jej osiągi lub wrócić do jej pierwotnego stanu, jak porobie wszystko to co narazie trzeba to pojade na hamownie i dowiem sie ile tam jej kucy ubyło...Jednakże chciałbym sie dowiedzieć jak można poprawić jej osiągi, mam nadzieje że mi cos doradzicie :)

Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 9 maja 2013, 09:42 przez ori_zmc, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez krzysiek251189 » 8 maja 2013, 07:45

osiągi seryjnego motoru? to chyba strojeniem najlepiej podniesiesz :)
b.fajna zbawka <spoko>
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 13:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez freezoneq » 8 maja 2013, 12:31

Witam kolejnego posiadacza tej zgrabnej 20-latki <ok>

ori_zmc napisał(a):niema korozji

Jest, ale dobrze się kamufluje :D

Prawdopodobnie do wymiany przeguby/przegub... i zapewne coś w zawieszeniu przednim. Mam te same efekty dźwiękowe i po sprawdzeniu wszystko wskazuje na powyższe. Tej półosi też się boję <oczy>
Olej ? Taki jak był poprzednio. Osobiście polecam 10W40 Mobil'a. Przeszedłem z mineralnego na ów Mobil'a i jestem zadowolony.

ori_zmc napisał(a):gdyż moja Madzia jest taka cicha że czasem nie wiem czy jest zapalona czy nie :D

To wielki plus moim zdaniem <spoko>

ori_zmc napisał(a):w mojej silnik jakby troche klekocze możliwe ze trzeba wtryski wymienic albo zawory wyregulować


Prawdopodobnie sprężynki wałków rozrządu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez deejay27 » 8 maja 2013, 15:39

Witamy nowego posiadacza X6 . Ogólnie Mazda ładnie się prezentuje i jakaś taka znana , albo mi się wydaję .
Z tą korozją to tak jak kolega wyżej pisze , dobrze się kamufluje , i zależy od przeszłości wypadkowej auta .
Jeśli chodzi o stuki podczas skręcania i ruszania , to na bank przeguby, skoro piszesz że gumy są porozrywane.
Olej też polecałbym półsyntetyk ( jest tego tyle do wyboru)
jeśli chodzi o wymianę dolotu , rozumiem że masz na myśli CAI to owszem poprawia baaardzo dzwięk silnika , ale niestety , jesli słyszysz jakieś stuki , klekotanie na wolnych obrotach, to na pewno ten dolot tego nie zniweluje , ani nie wyciszy. Polecam zrobienie rozrządu z wymianą sprężynek wałków. Dzwięk dolotu słychac jest dopiero pod obciążeniem , kiedy przyśpieszasz lub podgazowujesz:)
Z glebą to już kwiestia indywidualna , prześledz kilka tematów o X6 na forum i sobie porównaj co byś chciał . Polecam temat kolegi Crenshaw , który zakładał nie dawno sprężyny Jamex , i śmiało mogę je polecic.
A teraz osiągi – Na twoim miejscu zaczął bym o tych felg, które masz założone na aucie. One dośc mocno wystają pewnie opona też za wąska nie jest , to są dośc cieżkie felgi , które w rozmiarze 17 cali stawiają nie mały opór dla silnika . Jeśli gdzieś masz oryginalne to załóż na moment i porównaj . Oczywiście wzór to rzecz gustu , więc nie będę Ci proponował lekkich felg z Mazdy 6. Po drugie podtlenek LPG na pewno też ma jakiś wpływ na Twoje osiągi. No i nie oszukujmy się , auto ma już swoje lata i z tych 144 koni , parę mogło już wyginąc.
Ostatnio edytowano 14 maja 2013, 22:52 przez deejay27, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ori_zmc » 9 maja 2013, 09:40

Z tą korozją to macie racje <lol> na nadwoziu jest tylko jeden wyprysk za to na podwoziu troche rudej sie znajduje. Podłoga jest okej gorzej z osłonami na tarcze z tyłu ,belka tylna ... auto widać sporo stało w stodole <spoko>

Wczoraj wymieniłem dolne sworznie wahacza ,osłony na przeguby, klocki z przodu i z tyłu :)
Był problem z klockami z tyłu gdyż mój znajomy mechanik nie mógł wsadzić klocków bo cos tam mu wystawało i klocki nie chciały wejśc,no ale po chwili namysłu odkrył że trzeba to cos zakręcić a nie wbijać <lol> jeszcze były chwilowe problem z ręcznym ale potem juz wszystko ok :) A pozapiekane to wszystko było, matko bosko kochano...
W między czasie ja naprawiłem antenke która nie chciała sie do końca zamykać, przekrecałem kluczyk zeby się podnosiła i opadała i w miedzy czasie psikałem odrdzewiaczem i podziałało :]

Jednak gdy wyjechałem z warsztatu po wjezdzie na moją ulice jadąc powoli zaczalem slyszec taki metaliczny dzwiek wydobywający sie z kół, i nie wiem co to? czy klocki sie docierają? a może są tam jakieś blaszki które ocierają i trzeba je wygiąć? Po południu wstąpie do warsztatu niech mi zdejmie koła i i sprawdzi...

deejay27
Własnie ,chodzi mi o CAI jaki jest koszt tego sprzętu? i czy znasz może jakies warsztaty które by to profesjonalnie zamontowały? najlepiej by było cos w województwie lubelskim ale jeśli nie ma to może byc gdzies dalej...
Ogólnie czy są jakies warsztaty które polecacie gdzie mogą zrobić "dobrze" mojej madzi, powymieniać pare podzespołów pod maską, bądz zrobic remont silnika?

freezoneq
Dzięki napewno to sprawdze :)


Jeśli chodzi o gaz to taak napewno jest różnica na przyspieszeniu myśle ze około sekundy miedzy benzyną a lpg.Jeszcze sprawdze ile ma do 100tki..

Kapcie tak jak mówisz też pewnie sporo robią 215/40 ,ta felga też wystaje nigdy wczesniej nie widziałem takiej felgi, ludzie też zauwazylem u mnie w miescie pierwszy raz widzą, tylko słysze jak mówią "ty zenek patrz jakie koła, nie koła tylko felgi" hahaha ...
O innych felgach pomysle na przyszły sezon noi oponki też trzeba bedzie kupic..

Na weekendzie jak bede miał wiecej czasu to poczytam pozostałe tematy forumowiczów, może czegos wiecej sie dowiem :)
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez ori_zmc » 14 maja 2013, 19:56

http://www.youtube.com/watch?v=-6BOl-mS ... e=youtu.be

Pozwoliłem sobie zrobić filmik dzwieku wydobywającego sie z wydechu :) dzwiek na jałowym jest dosyc dosyc jednak myśle o czymś lepszym :) a wy jak myslicie?

Chciałbym sie dowiedzieć gdzie moge kupic dedykowany CAI do X6? i czy znacie kogos w województwie Lubelskim kto mógłby zamontować go profesjonalnie?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez Crenshaw » 14 maja 2013, 21:03

Dedykowanego CAI chyba nigdzie nie kupisz, ewentualnie od MX-6 by podszedł ale trzeba trochę przerobić. Sam niedługo taki zabieg planuję, tu masz wszystko co potrzeba do kompletnego CAI http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... sklep.html .
Co do felg to mi osobiście bardzo się podobają, tylko musiał byś trochę obniżyć autko żeby robiły prawdziwe wrażenie ;)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez ori_zmc » 15 maja 2013, 17:26

Dzieki Crenshaw dobra stronka napewno sie przyda <spoko>
A jeśli chodzi o wydech to co możecie mi polecić?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez Crenshaw » 15 maja 2013, 21:02

Serię :P heheh nie wiem czemu ale większość użytkowników Xedów z forum nie lubi głośnego buczenia tłumika, ja też do nich należę :) dźwięk oryginalnego wydechu jest świetny bo w ogóle nie słychać auta, sportowy dolot załatwia sprawę, szkoda, że Cię nie było na zlocie w Kąkolewie, posłuchał byś profesjonalnie złożonego dolotu u XED'a , po posłuchaniu tego odechce Ci się głośnego tłumika.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 15 maja 2013, 22:56

Takie ustrojstwa to się montuje w golfach i oplach , bo jak nie ma co ryczec spod maski, to tłumikiem trzeba nadrabiac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ori_zmc » 17 maja 2013, 20:24

Czuje, pewnie macie racje niema co kombinować to nie cztery gary ,dzwiek vki jest poprostu boski ,jednak fajny motyw jest z tym podwojnym wydechem tzn z obu stron pojedynczy ,widzialem czarnego Xedosa u mnie w Zamościu gosciu własnie ma tak zrobione, fajnie to wyglada.

Zresztą jakbym miał dolot to bym był juz zadowolony to by starczyło, jedynie co mi sie nie podoba to takie pyrkanie z silnika , czytalem tu na forum że trzeba wymienic spreżynki od wałków rozrządu, jutro bede miał chwile to zrobie i podeśle wam filmik z dzwieku wydobywającego sie pod maską, może mi cos doradzicie jak to poprawić :)
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez Crenshaw » 17 maja 2013, 20:47

jak w Zamościu widziałeś czarnego xeda to pewnie xed Papiego... wg mnie to najładniejszy xedos w Polsce, kiedyś miał go Barthek, to on go tak odpicował, ale Tomek (Papi) też bardzo o niego dba, polecam ten temat viewtopic.php?f=314&t=57661 tu się dowiesz więcej o tym wydechu.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 17 maja 2013, 22:58

Tak , przez forum przewinęły się tak naprawdę 3 genialne Xedosy. Pierwszy to właśnie był Barthka , o którym pisze Crenshaw , dwa nastepne to Xedy Jaruska i ADHD :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ori_zmc » 31 maja 2013, 12:28

Ostatnio wziąłem sie za audio w Xedosie, kupiłem głośniki blaupunkta na przód 210w i tył 240w i powiem wam że granie jest kosmiczne ;d
Było troche problemów z zamocowaniem głośników, gdyż dzwonki troche odstają i zaczepiały o maskownice jednak, tylne zamocowałem od dołu i elegancko siadły, za to w drzwiach przednich musiałem zrobic lifting obudowy bo za bardzo wystawały i nie szło założyc maskownicy :S
Ale ogolnie jestem zadowolony ,czyste granie nic nie stuka żaden plastik poprostu cud miód i orzeszki :D
Na dniach mam zamiar kupić radyjko mam już jedne na oku jvc jeszcze to i audio bedzie gotowe :)

Kilka fotek z robót <faja> :

Rozbiór Madzi ;d
Obrazek
Obrazek

Głośniki
img]http://i40.tinypic.com/2eci2a8.jpg[/img]
Obrazek

Obrazek

obudowa po lifcie
Obrazek
Obrazek

I tyle jeśli chodzi o audio :)
Nastepny temat to gleba, tylko ile -30? może wiecej? jak myslicie? i jakie springi były by dobre do xedosa?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez Setritus » 31 maja 2013, 13:14

Jeżeli chodzi o głośniki z przodu, polecałbym oddzielne tweetery gdzieś w okolicach słupków, a nie całą maszynerię grającą gdzieś obok twoich stóp ;)
Sam u siebie mam takie rozwiązanie, niskotonowy w drzwiach na dole, wysokotonowy w trójkątnej zaślepce śrub lusterek bocznych. Do tego oczywiście trójdrożne głośniki z tyłu i uzyskujesz piękny efekt dźwięku otaczającego cie z każdej strony.
Dźwięk na przodzie dochodzący z okolic stóp to wg mnie nie najlepsze rozwiązanie.
Tym bardziej że nawet w oryginale głośnik wysokotonowy był na środku na podszybiu przez co dźwięk docierał do ucha od przodu, nie od dołu...
Gdybyś był kiedyś w Krk wpadnij, pokaze o co chodzi ;)
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez freezoneq » 31 maja 2013, 13:42

Setritus, słuszna uwaga.
Generalnie zacznijmy od prostego pytania – drzwi wygłuszone ? :P
Jeśli nie to od tego bym zaczął... dlaczego? Odp poniżej...
Drzwi wygłuszone i niewygłuszone. I dźw podczas zamykania, wybaczcie, że nie domknąłem, delikatny jestem <lol>

http://www13.zippyshare.com/v/37836510/file.html

To samo dzieje się z dźwiękiem... a szczególnie niskimi tonami, które zamiast wybrzmiewać przenoszą drgania na drzwi.
Tak czy inaczej dobra robota, szczególnie pomysł z zabezpieczeniem głośnika od np. wody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez ori_zmc » 31 maja 2013, 18:50

Jeszcze nie wygłuszałem ale bede bo jednak nie jest idealnie, tylko musze znaleść maty w dobrej cenie i j akości.
Chciałem sprawdzic jak to bez tego bedzie grało myslałem że moze bedzie cud i zagra bez zadnych stuków plastiku ale jednak ;d
Drzwi trzeba bedzie tak jak mówicie, i z tyłu pod półką te jakos wygłuszyć bądz od strony półki niewiem własnie ;d bo tłucze troche plastik noi z zewnatrz troche jakby brzęczy klapa albo mi sie wydaje lub to rejestracja... no nic w przyszłym tygodniu bedzie sie modzic :)
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez ori_zmc » 13 cze 2013, 23:03

Cześć ^^
to tak drzwi są juz elegancko wygłuszone nic nie brzeczy gra o wiele lepiej, półka też poprawiona, jedynie troche drży tablica rejestracyjna ale to jak bede zmieniał blachy na LZ to sie to naprawi :)
Kupiłem radio JVC te o to : http://www.euro.com.pl/radioodtwarzacze ... 31bt.bhtml
za cene 350zł i jestem bardzo zadowolony:)

Mam pare pytanek odnośnie springów i dolotu , jeśli chodzi o springi na allegro wypatrzylem to: http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-j ... 81138.html u jednych słyszałem ze lipa u jednych że dobrze ale niewiem jak to bedzie u mnie przy oponach 215/40 i felgach 17 czy nic nie bedzie ocierac

I odnośnie dolotu na allegro jest cos takiego
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-kf-2-0- ... 58403.html
Warte to? poprawia to coś czy sam dzwiek tylko? a może jeszcze pogarsza? xD
Ostatnio edytowano 14 cze 2013, 10:40 przez ori_zmc, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:21
Posty: 22
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993

Postprzez Crenshaw » 14 cze 2013, 07:07

no to tak, sprężyny warto kupić, ja mam takie, jeżdżę na nich od lutego i wszystko jest w porządku, może nie są super sztywne co dla jednych jest wadą a dla innych zaletą ale za to są tanie :P co do jakości nie mam zastrzeżeń więc można brać, najlepsze dla mnie jest jednak to, że nie obniżają tak drastycznie autka i nie muszę się martwić o obcieranie czy dobijanie na wybojach, nawet jak wjedziesz na nich w jakąś dziurę to nic się nie stanie <spoko>

co do stożka podpytaj kolegi Sylwo, on ma taki, ja akurat planuję coś innego :P boję się, że w przypadku zestawu który pokazałeś filtr może zasysać gorące powietrze i może trochę zamulać ale to czysta teoria bo nie jeździłem na takim :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez krzysiek251189 » 14 cze 2013, 08:53

tego dolotu z allegro niepolecam bo mam taki <lol>
złączki (redukcje) po jakimś czasie pękają i silnik jest słabszy bo stożek się grzeje od komory silnika
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 13:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy