Mazda 626 GD FE '92 2.0 90km – Szynowóz

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez prywatny » 31 sty 2017, 10:02

Tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że to nie jest Generacja Doskonała, ale jak każda :P Równie dobrze moje samochody mógłbym okrzyknąć Generacją Fenomenalną, chociaż wiem, że lubią żeby je podłubać od czasu do czasu tu i ówdzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 12:30
Posty: 44 (0/6)
Skąd: środkowe podlasie... a teraz południowe
Auto: GF FP
GF FS
GG L3

Postprzez Szyna » 14 lut 2017, 19:19

Ostatnio padł moduł zapłonowy został już wymieniony, zamówiłem od razu nowe świece, kable, kopułkę i palec. Ciekawostka której się dowiedziałem od brata który od niedawna użytkuje samochód z gazem, podobno do LPG powinna być mniejsza przerwa na świecach dla mocniejszej iskry albo zamontowane świece irydowe, możliwe że to przyczyniło się do szybszego zepsucia modułu ponieważ musiał dawać większą iskrę.
Ile w tym prawdy nie wiem :P
Na dniach Madzia pojedzie do mechanika na wymianę pasków, regulacje zaworów i sprawdzenie wycieku.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 20 lut 2017, 22:42

gdzie masz wyciek ;O?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 20 lut 2017, 23:41

Nie wiem gdzieś prawdopodobnie z okolic rozrządu na to wygląda :| W środę idzie do mechanika przy okazji wymieni rozrząd bo już trochę km zrobionych, dodatkowo regulacja zaworów, wymiana pasków i wszystko inne co wyjdzie w praniu... Niedawno miałem wymieniane łożysko w prawym przednim kole minęło kilka miesięcy znowu coś puka..., a zawieszenie całe wymienione.
Już mi się nie chce nic robić przy tym samochodzie :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 22 lut 2017, 23:43

Sprawdź obejmy drążka w mocowaniach do nadwozia.
Puchnie w nich rdza i przeciera gumę, z wierzchu wygląda dobrze
a tłucze niemiłosiernie na drobnych nierównościach.

Padanie modułu przy LPG i przerwach na świecy około 1.1 mm
jest spowodowane tym że w gazie napięcie rośnie dużo wyżej
zanim przeskoczy iskra. Obciąża to i moduł i przewody.
W starych wątkach LPG jest to opisane wiele razy.
Polecam 0,7-0,85 mm, w moich starych GD się sprawdzało.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Szyna » 23 lut 2017, 12:58

Są nowe, kable, kopułka, palec i świece też, przerwa ustawiona na 0,7 :) No praktycznie została mi tylko ta poduszka tzw. mcperson jest możliwość ze jeszcze przegub ma luz chociaż pół roku temu był wymieniany ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 27 lut 2017, 00:43

mi zerwało dwie nowe gumy przegubów... wytrzymały 3 tygodnie... popieram zdanie
"Już mi się nie chce nic robić przy tym samochodzie"

jeszcze mi ostatnio ktoś wjechał w drzwi, i je złamał na pół.. ale srogo z OC dostałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez DomiNGD » 27 lut 2017, 01:07

Kolego Nie ma co się poddawać po kilku dniach burzy zawsze przychodzą słoneczne dni będzie dobrze ja mam 2 GD i tez nie jest łatwo Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2016, 22:28
Posty: 54 (3/0)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 626 2.0i GD1989r-Madzia
Mazda 626 2.0i GD GT 1990-
Mazda 626 GD Coupe 1989r 2.2/2.2t

Postprzez Szyna » 27 lut 2017, 17:59

DomiNGD napisał(a):po kilku dniach burzy
W maju będzie 8 lat <rotfl> fakt faktem codziennie się nie psuje :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez tomeczek333 » 4 mar 2017, 23:42

Niektórzy twierdzą, że warto zmienić przerwę na świecy na nieco mniejszą gdy ma się lpg. Nawet producenci robią "specjalne" świece pod lpg z mniejszą przerwą. Ile w tym prawdy? Jest spore grono zarówno zwolenników jak i przeciwników tej teorii. Ja sam osobiście od zawsze jeżdżę na lpg i kupuje najzwyklejsze świece takie jak książka nakazuje i nie zmieniam przerwy. Raz tylko to zrobiłem eksperymentalnie i żadnych zmian. No może poza delikatnie gorszą pracą na pb, ale to mogło być placebo. Na gazie żadnych różnic ani na plus ani na minus. Także polecam samemu potestować ale odradzam pchanie się w irydowe czy platynowe skoro auto tego nie wymaga, nie potrzebna strata kasy.

A co do rozrządu to warto zrobić przy okazji wszystkie uszczelniacze na wałkach, tym bardziej jak jest podejrzenie że z tamtąd leci. Koszt uszczelniaczy śmieszny, robocizna nieco więcej ale spokój na lata. Chociaż już pewnie jesteś po zabiegu to nie wiem na ile przydatna rada :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 12:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Fasola » 29 kwi 2017, 18:13

Szyna masz szczęście, że nie wleciałeś w moje auto wariacie :D
Załączniki
DSC09558.JPG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 17 cze 2015, 00:27
Posty: 317 (94/41)
Skąd: miasto złą sławą owiane
Auto: MX5 NA B6
BMW E91 320

Postprzez Szyna » 29 kwi 2017, 18:15

Zdjęcie jak z fotoradaru <rotfl>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Fasola » 29 kwi 2017, 18:17

Heh no i ta łapka w górze :P
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 17 cze 2015, 00:27
Posty: 317 (94/41)
Skąd: miasto złą sławą owiane
Auto: MX5 NA B6
BMW E91 320

Postprzez ArteK » 30 kwi 2017, 09:11

Szyna napisał(a):Zdjęcie jak z fotoradaru <rotfl>
Przyznaj się ile miałeś na blacie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Szyna » 28 maja 2017, 10:54

Mazda w ostatnim czasie dostała kilka fantów np 4 nowe letnie opony Falken SN 832 ECORUN
Sincera_SN832_Full_Side.jpg


Do tego nowe oryginalne łożyska Macphersona.
Przednie lewe łożysko koła bo prawe było wymienione pół roku temu.
No i teraz zaczyna sie kolejny problem bo ciągle coś mi puka/wyje/tłucze (łup łup łup łup) podczas jazdy najgłośniej w przedziale 40-60 km/h na początku myślałem opony, wymienione, potem łożyska, wymienione, przełożyłem koła, nadal to samo ciągle ten odgłos wydobywa się w okolicy przedniego koła kierowcy zawieszenie robione jakiś rok temu, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu. Zostało mi chyba łożysko podpory albo jakaś grubsza sprawa w skrzyni biegów ? :| Jakieś pomysły :P

Troszkę odświeżyłem pierwszy post w tegoroczne ładne zdjęcia ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 31 maja 2017, 00:34

Poruszaj przegubem wewnętrznym na prawej półośce, tym przy podporze wału. Poruszaj na skręconych kołach ( lewo, prawo, prosto). Możliwe, że już ma luz i wali. Mam to samo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Eklerek323f » 31 maja 2017, 00:50

Ta półośka przy podporze (przegub) potrafi stukac przy skreconych kolach bic podczas jazdy po prostym i pare innych sztuczek, też mam go do wymiany <oczy>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Szyna » 3 cze 2017, 20:43

W międzyczasie wpadł wosk Softa99 :)
A co do moich perypetii to podejrzewam że mechanik się pomylił i wymienił mi nie to łożysko <rotfl>
Dzisiaj machnąłem prawie 400 km i jest coraz gorzej nawet zaczynam odczuwać lekkie bicie kierownicy, hałas praktycznie już w całym zakresie prędkości, a jutro prawie drugie tyle km do zrobienia :P
Po weekendzie jadę do niego niech się przejedzie i sam oceni co to jest, bo ciągle coś mi przeszkadza żeby cieszyć się z jazdy i ciszy środku ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Payorez » 5 cze 2017, 22:49

cisza w gd? zapomnij <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:30
Posty: 530 (4/2)
Skąd: Wrocław
Auto: – Mazda 626 Coupe 1987 2.2Turbo
– BMW E39 3.0d

Postprzez Szyna » 9 cze 2017, 21:21

Po kilku dniach poszukiwań chyba została znaleziona usterka. Prawdopodobnie padnięte jest łożysko koła z prawej strony które było wymienione jakieś pół roku temu. Nie wiem czy poprzednik założył jakiś szajs albo robił to młotkiem, czy ja może wpadłem w jakąś dziurę :|
Po weekendzie samochód wraca do stałego bywalca na dalsze prace :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy