Mazda 626 GW RF-4F '00

Witam
Już od dłuższego czasu zabieram się za napisanie na forum pierwszego posta i opisaniu swojej Mazdy. W końcu nadszedł ten dzień, iż z braku w obecnej chwili pracy mam więcej czasu.
Do rzeczy ... Mazdę kupiłem 30.12.2012 w przeddzień swoich urodzin w swoim rodzinnym mieście. Wypatrzyłem ją już tydzień wcześniej choć szukałem całkiem innego samochodu. Miało to być najlepiej BMW e39 lub Volvo V40 lub V70 z gazem i w automacie. Okazało się, że kupiłem Mazdę w dieslu z manualną skrzynią. Autko na zdjęciach wyglądało bardzo zachęcająco a i cena nie była wygórowana. Jak to jednak bywa na miejscu okazało się, że zdjęcia nie do końca oddają stan faktyczny. Prócz zaczynającej zjadać auto rdzy (najgorzej pod uszczelką przedniej szyby) okazało się, że jest padnięta poduszka pod silnikiem i gumy w zawieszeniu do wymiany. Co więcej to się okaże podczas eksploatacji. Jedyną dobrą rzeczą była faktura na wymianę rozrządu sprzed 20 tys. km. Po jeździe próbnej zaproponowałem cenę o 1500 mniejszą niż była na aukcji a jako, że byłem 4 dni w rodzinnym mieście to dałem gościowi czas do namysłu. Po dwóch dniach dostałem telefon, że autko zostanie sprzedane za zaproponowaną cenę. Tak oto stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy.
Pierwszą rzeczą jaką w niej zamontowałem to autoalarm i odcięcie zapłonu.
Kolejno będę robił:
Naprawa świateł do jazdy dziennej (a raczej wymiana), (zrobione)
Zrobienie poduszki pod silnikiem bo tak nim telepie, że chyba w autobusach jest lepiej, (zrobione)
Wymiana gum zawieszenia (w Krakowie tak co pół roku niestety), (zrobione)
Wymiana bocznych kierunkowskazów na białe, (zrobione)
Zrobienie porządku z rudym, (zrobione w 2/3)
Obszycie kierownicy skórą,
Może zrobię:
Wymiana gałki biegów na podświetlaną,
Wymiana zegarów na białe,
Montaż kamerki cofania lub czujników.
Dane Mazdy (z ogłoszenia):
Marka: Mazda
Model: 626
Rok produkcji: 2000 (pierwsza rejestracja w 2001)
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Moc silnika: 110 KM
Rodzaj paliwa: olej napędowy (diesel)
Typ nadwozia: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Skrzynia biegów: Manualna
Kolor: beżowy
Wyposażenie:
ABS
Centralny zamek sterowany z pilota
Hak
Halogeny
Immobilizer
Kierownica regulowana
Klimatyzacja manualna
Lakier METALLIC
Liczba głośników: 4
Lusterka podgrzewane
Lusterka regulowane elektrycznie
Lusterka w kolorze nadwozia
Napęd przedni
Napinacze pasów bezpieczeństwa
Ogrzewanie postojowe – Webasto
Opony letnie na alufelgach: 15"
Opony zimowe na felgach stalowych: 15"
Podłokietnik przód – materiałowy
Podłokietnik tył – materiałowy
Poduszki powietrzne boczne: 2x
Poduszki powietrzne przednie: 2x
Radio CD
Relingi dachowe
Szyby elektryczne – przód
Szyby wszystkie oryginalne
Tapicerka welurowa
Wspomaganie kierownicy
Zderzaki w kolorze nadwozia
Już od dłuższego czasu zabieram się za napisanie na forum pierwszego posta i opisaniu swojej Mazdy. W końcu nadszedł ten dzień, iż z braku w obecnej chwili pracy mam więcej czasu.
Do rzeczy ... Mazdę kupiłem 30.12.2012 w przeddzień swoich urodzin w swoim rodzinnym mieście. Wypatrzyłem ją już tydzień wcześniej choć szukałem całkiem innego samochodu. Miało to być najlepiej BMW e39 lub Volvo V40 lub V70 z gazem i w automacie. Okazało się, że kupiłem Mazdę w dieslu z manualną skrzynią. Autko na zdjęciach wyglądało bardzo zachęcająco a i cena nie była wygórowana. Jak to jednak bywa na miejscu okazało się, że zdjęcia nie do końca oddają stan faktyczny. Prócz zaczynającej zjadać auto rdzy (najgorzej pod uszczelką przedniej szyby) okazało się, że jest padnięta poduszka pod silnikiem i gumy w zawieszeniu do wymiany. Co więcej to się okaże podczas eksploatacji. Jedyną dobrą rzeczą była faktura na wymianę rozrządu sprzed 20 tys. km. Po jeździe próbnej zaproponowałem cenę o 1500 mniejszą niż była na aukcji a jako, że byłem 4 dni w rodzinnym mieście to dałem gościowi czas do namysłu. Po dwóch dniach dostałem telefon, że autko zostanie sprzedane za zaproponowaną cenę. Tak oto stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy.
Pierwszą rzeczą jaką w niej zamontowałem to autoalarm i odcięcie zapłonu.
Kolejno będę robił:
Naprawa świateł do jazdy dziennej (a raczej wymiana), (zrobione)
Zrobienie poduszki pod silnikiem bo tak nim telepie, że chyba w autobusach jest lepiej, (zrobione)
Wymiana gum zawieszenia (w Krakowie tak co pół roku niestety), (zrobione)
Wymiana bocznych kierunkowskazów na białe, (zrobione)
Zrobienie porządku z rudym, (zrobione w 2/3)
Obszycie kierownicy skórą,
Może zrobię:
Wymiana gałki biegów na podświetlaną,
Wymiana zegarów na białe,
Montaż kamerki cofania lub czujników.
Dane Mazdy (z ogłoszenia):
Marka: Mazda
Model: 626
Rok produkcji: 2000 (pierwsza rejestracja w 2001)
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Moc silnika: 110 KM
Rodzaj paliwa: olej napędowy (diesel)
Typ nadwozia: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Skrzynia biegów: Manualna
Kolor: beżowy
Wyposażenie:
ABS
Centralny zamek sterowany z pilota
Hak
Halogeny
Immobilizer
Kierownica regulowana
Klimatyzacja manualna
Lakier METALLIC
Liczba głośników: 4
Lusterka podgrzewane
Lusterka regulowane elektrycznie
Lusterka w kolorze nadwozia
Napęd przedni
Napinacze pasów bezpieczeństwa
Ogrzewanie postojowe – Webasto
Opony letnie na alufelgach: 15"
Opony zimowe na felgach stalowych: 15"
Podłokietnik przód – materiałowy
Podłokietnik tył – materiałowy
Poduszki powietrzne boczne: 2x
Poduszki powietrzne przednie: 2x
Radio CD
Relingi dachowe
Szyby elektryczne – przód
Szyby wszystkie oryginalne
Tapicerka welurowa
Wspomaganie kierownicy
Zderzaki w kolorze nadwozia