Strona 1 z 4

Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 12 mar 2013, 21:55
przez Nemek
Witam

Już od dłuższego czasu zabieram się za napisanie na forum pierwszego posta i opisaniu swojej Mazdy. W końcu nadszedł ten dzień, iż z braku w obecnej chwili pracy mam więcej czasu.

Do rzeczy ... Mazdę kupiłem 30.12.2012 w przeddzień swoich urodzin w swoim rodzinnym mieście. Wypatrzyłem ją już tydzień wcześniej choć szukałem całkiem innego samochodu. Miało to być najlepiej BMW e39 lub Volvo V40 lub V70 z gazem i w automacie. Okazało się, że kupiłem Mazdę w dieslu z manualną skrzynią. Autko na zdjęciach wyglądało bardzo zachęcająco a i cena nie była wygórowana. Jak to jednak bywa na miejscu okazało się, że zdjęcia nie do końca oddają stan faktyczny. Prócz zaczynającej zjadać auto rdzy (najgorzej pod uszczelką przedniej szyby) okazało się, że jest padnięta poduszka pod silnikiem i gumy w zawieszeniu do wymiany. Co więcej to się okaże podczas eksploatacji. Jedyną dobrą rzeczą była faktura na wymianę rozrządu sprzed 20 tys. km. Po jeździe próbnej zaproponowałem cenę o 1500 mniejszą niż była na aukcji a jako, że byłem 4 dni w rodzinnym mieście to dałem gościowi czas do namysłu. Po dwóch dniach dostałem telefon, że autko zostanie sprzedane za zaproponowaną cenę. Tak oto stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy.

Pierwszą rzeczą jaką w niej zamontowałem to autoalarm i odcięcie zapłonu.

Kolejno będę robił:
Naprawa świateł do jazdy dziennej (a raczej wymiana), (zrobione)
Zrobienie poduszki pod silnikiem bo tak nim telepie, że chyba w autobusach jest lepiej, (zrobione)
Wymiana gum zawieszenia (w Krakowie tak co pół roku niestety), (zrobione)
Wymiana bocznych kierunkowskazów na białe, (zrobione)
Zrobienie porządku z rudym, (zrobione w 2/3)
Obszycie kierownicy skórą,

Może zrobię:
Wymiana gałki biegów na podświetlaną,
Wymiana zegarów na białe,
Montaż kamerki cofania lub czujników.

Dane Mazdy (z ogłoszenia):
Marka: Mazda
Model: 626
Rok produkcji: 2000 (pierwsza rejestracja w 2001)
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Moc silnika: 110 KM
Rodzaj paliwa: olej napędowy (diesel)
Typ nadwozia: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Skrzynia biegów: Manualna
Kolor: beżowy

Wyposażenie:
ABS
Centralny zamek sterowany z pilota
Hak
Halogeny
Immobilizer
Kierownica regulowana
Klimatyzacja manualna
Lakier METALLIC
Liczba głośników: 4
Lusterka podgrzewane
Lusterka regulowane elektrycznie
Lusterka w kolorze nadwozia
Napęd przedni
Napinacze pasów bezpieczeństwa
Ogrzewanie postojowe – Webasto
Opony letnie na alufelgach: 15"
Opony zimowe na felgach stalowych: 15"
Podłokietnik przód – materiałowy
Podłokietnik tył – materiałowy
Poduszki powietrzne boczne: 2x
Poduszki powietrzne przednie: 2x
Radio CD
Relingi dachowe
Szyby elektryczne – przód
Szyby wszystkie oryginalne
Tapicerka welurowa
Wspomaganie kierownicy
Zderzaki w kolorze nadwozia

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 12 mar 2013, 23:44
przez Beny
Witam mazdowicza z Krakowa :)
Fajny kolor tej mazdy,ogarniesz rudą i będziesz zadowolony.A ze zdjęciami w ogłoszeniach niestety juz tak jest że mało kto pokazuje wady.
Ps. mieszkasz na Azorach bo widzę foty na peronie robione ;)

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 13 mar 2013, 10:04
przez Nemek
Dokładnie na Modrzejewskiej :)

Wczoraj natknąłem się na temat tarcz indiglo i po pierwszych ekscytacjach koniecznie chcę je zamontować zamiast białych tarcz, jedyny ból to nie ma tarcz do diesla :( Przynajmniej nie na stronce producenta, ale myślę, że jakbym zagadał to obrotomierz mógłby dorobić bo prędkościomierz, temp i paliwo są takie same jak w benzyniaku, dobrze mówię?

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 13 mar 2013, 12:55
przez zibi626
Faktycznie ciekawy kolor, trochę roboty Cię czeka,ale potem zadowolenie z jazdy. Nie rób tylko podświetlanej gałki zmiany biegów, to nie wieśwagon :D

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 13 mar 2013, 19:15
przez Dominator
Fajna M :) Tylko nie lubie tych swiateł dziennych :P
Zapraszam na spoty w krakowie,obejrzymy ja na żywo, odwiedzaj watek spotkan :)

PostNapisane: 13 mar 2013, 22:39
przez Rekin
Bardzo fajna sztuka , fajnie mieć webasto u mnie by było mile widziane . Jeszcze nie dawno sam nie przypuszczałem że będę posiadaczem Kombi ale coraz bardziej mi się podobają , jeżeli chodzi o białe zegary to polecam fajnie się komponują mam takie u siebie ori , Pozdrawiam i bezawaryjności życzę .

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 14 mar 2013, 09:50
przez Nemek
Fakt, webasto rewelacyjna rzecz, bardzo fajnie się wsiada w mroźny poranek do nagrzanego auta :) Jedyne co muszę zrobić to je przeczyścić bo jak je włączę na postoju po jeździe to strasznie dymi.

PS. kolor to Champagne silver mica – 4F

PostNapisane: 14 mar 2013, 19:31
przez miro62
No fajowa Madzia ;) i kombi. Z tymi LED-ami to do kosza bo szpecą, są zamontowane niezgodnie z przepisami (za nisko) no i we wlotach powietrza do studzenia tarcz (podobno) <diabełek>
Zazdroszczę webasta :> świetna sprawa <spoko> szerokości i bezawaryjności

PostNapisane: 14 mar 2013, 23:10
przez Nemek
miro62 napisał(a):we wlotach powietrza do studzenia tarcz (podobno) <diabełek>


No właśnie podobno, bo dolotu do tarcz żadnego nie ma :) Jestem po prostu przyzwyczajony do automatycznego włączania świateł i się teraz zapominam więc to tylko dla mojej wygody :)
Również szerokości życzę ;)

PostNapisane: 15 mar 2013, 22:39
przez tomxl
Auto pierwsza klassa <spoko> też mam wersje GW.
Z modyfikacji polecam , wymiane albo obszycie kierownicy skórą i wymianę ramienia wycieraczki tynej. <ok>

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 16 mar 2013, 09:56
przez Nemek
O kierownicy myślałem bo jest strasznie śliska tak samo jak gałka zmiany biegów. Ale o ile z gałką nie ma problemu to kierownicę musiałby oddać na tydzień.

PostNapisane: 16 mar 2013, 19:20
przez tomxl
Nemek napisał(a):kierownicę musiałby oddać na tydzień.


Jest jeszcze jedna opcja ,zakup używanej skórzanej kierownicy na allegro , Ja wlasnie tak zrobilem dodatkowo zyskujac org.pilota do radia <jupi>

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 18 mar 2013, 18:50
przez Nemek
Niestety ale wszelkie mody muszę odłożyć na maj zapewne. Dzisiaj pojechałem na przegląd i się okazało, że do wymiany jest wahacz i sworzeń, więc stwierdziłem, że jak już jest u mechanika to wymienię też poduszki pod silnikiem. Kupię pewnie też olej (zapewne Mobil1 10w30) i filtry i sobie w garażu już wymienię. Koszty zapewne nie przekroczą 1000,– ale nie byłem na nie specjalnie przygotowany :P

Edit: Pytanko takie do Was? Czy ja mam filtr DPF?

PostNapisane: 19 mar 2013, 13:17
przez Rekin
Z tego co się orietuje to nie masz DPF-a i się ciesz :) .

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 19 mar 2013, 13:42
przez Dominator
zgadza sie, brak filtra <spoko>

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 19 mar 2013, 19:08
przez Nemek
Ufff już się bałem, że mam. Dzięki chłopaki :)

Mazda wróciła z warsztatu ale podobno poduszki są ok i gościu stawia na rozrząd ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że auto całe chodzi bo jest coś nie tak z rozrządem. Kolejny objaw to bardzo nikłe przyspieszenie na niskich obrotach na 1, 2 biegu i tutaj też gościu się skłania ku rozrządowi.

Dominator jak będziesz w czwartek i ja akurat będę miał wolne to może byś sprawdził czy to tak ma być, czy rzeczywiście trzeba nad tym pomyśleć :)

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 19 mar 2013, 19:58
przez Dominator
Mechanikiem to ja nie jestem ale wibracje od rozrzadu takie ze az trzesie? dziwne.. poszukaj cos na forum, moze ktos kto ma diesla zna juz takie objawy.. Co do czwartku, to mozemy zrobic jakiegos spota. Moze by tak do kierownika (forumowicz z krakowa) napisac wiadomosc, on jest obeznany w mechanice i potrafi pomoc..

PostNapisane: 20 mar 2013, 14:22
przez Nemek
Dzięki, kontakt już mam więc zapewne będziemy coś w tym kierunku działać :)

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 30 kwi 2013, 11:57
przez Nemek
Ostatnio zabrałem się za wymianę klocków z przodu. Stare niestety starły się calutkie po tym jak zacisk nie odpuścił. Jednakże nie mogło się obyć bez komplikacji 2 razy dostałem złe klocki (mimo że wymiary były dobre i pasowały ładnie to układ bolców nie pozwalał na poprawne ich założenie) i musiałem kupić takie same jakie miałem założone wcześniej.

CIMG4283a.JPG

CIMG4284a.JPG


Weekendowy pobyt na ślubie u przyjaciela w Rzeszowie okazał się dość pechowy dla samochodu gdyż jakiś bardzo uprzejmy jegomość wyżył się na lusterku, które w finale trzymało się tylko na kablach. Uszkodzony został również przedni i tylny zderzak (mimo, że mam hak). Nie rozumiem jak Ci ludzie tam parkują a mieszkałem tam 30 lat. Widocznie krakowskie rejestracje działają jak płachta na byka. Następnym razem opłacę sobie parking strzeżony.

CIMG4300a.JPG

CIMG4301a.JPG

Re: Mazda 626 GW RF-4F '00

PostNapisane: 18 maja 2013, 23:45
przez Nemek
Mazda doczekała się w końcu naklejek regionalnych :)

Zakupiony też został lakier bo nowe lusterko niestety trzeba pomalować a przy okazji pasuje się pozbyć rudego i okropnych odprysków z klapy.