Strona 1 z 3

Mazda MX-6 GE KL-DE 1992 2,5 V6 24V by wkostek

PostNapisane: 6 mar 2013, 21:14
przez wkostek
Witam. Chciałbym zaprezentować mój nowy nabytek z całkiem niezłym silniczkiem KL-DE 2,5 V6. Stan auta jak 21 lat jest zadowalający. Buda zdrowa, silnik z małym oryginalnym przebiegiem w bdb kondycji. Przy zakupie licznik wskazywał 168900 km. Od sprzedającego otrzymałem cały zestaw różnych faktur z Niemiec, z których łatwo wywnioskować, że przebieg auta jest autentyczny (np. w 2006 roku Mazda miała 98000 km wg TUV). Wnętrze zadbane, skóra jak na 21 lat w bdb stanie.
Jest to moja druga Mazda MX-6 po ponad pięcioletniej przerwie. Co do planów to na razie chciałbym zająć się rudym nalotem na podwoziu auta. Dalej to jeździć możliwie bezawaryjnie. Czas pokaże co się będzie działo dalej. Plany są, ale nie zdradzam, bo wszystko zależy od kasy.
Wyposażenie seryjne:
– el. szyby,
– el. lusterka,
– el. szyberdach,
– el. sterowany fotel kierowcy
– tempomat,
– klimatyzacja,
– skórzana tapicerka

Poniżej kilka fotek:

FOTKI:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiosna 2013:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE 2,5 V6 24V

PostNapisane: 6 mar 2013, 23:31
przez Rafał_
Zmień styl opisu, bo ten co jest teraz bardziej pasuje do projektów, a w twojej mx-6 wszystko jest w serii :)
Napisz kilka "zgrabnych zdań" zawierając w nich wyposażenie seryjne i dodaj rok produkcji do tytuły wątku.

PostNapisane: 9 mar 2013, 21:31
przez wkostek
jarek.ZE napisał(a):Zmień styl opisu, bo ten co jest teraz bardziej pasuje do projektów, a w twojej mx-6 wszystko jest w serii :)
Napisz kilka "zgrabnych zdań" zawierając w nich wyposażenie seryjne i dodaj rok produkcji do tytuły wątku.

Zmienione wg Twoich zaleceń.

PostNapisane: 9 mar 2013, 22:25
przez kamilspider
Wygląda na piękny okaz, szkoda że moja taka nie jest <zawstydzony>

PostNapisane: 9 mar 2013, 22:31
przez szumki44
chcialem to kupic ale felgi odstraszyly i cena za wysoka byla :P

i nie masz obnizonego go ?

PostNapisane: 9 mar 2013, 23:18
przez wkostek
kamilspider napisał(a):Wygląda na piękny okaz, szkoda że moja taka nie jest <zawstydzony>

Powiem szczerze, że jak ją tylko zobaczyłem "na żywo" to od razu sobie pomyślałem, że będzie moja.....i po 10 minutach oględzin ją kupiłem. :P
szumki44 napisał(a):chcialem to kupic ale felgi odstraszyly i cena za wysoka byla

To żałuj, że nie kupiłeś, bo jest od fanatyka marki. Wszystko porobione i mnóstwo kasy utopione. Silnik w idealnej kondycji bez najmniejszego apetytu na olej, nowa sprężarka klimy (nowa, nie regenerowana), do tego wypasione audio i komplet felg z oponami (niemal nowe) na lato za niecałe 7000 PLN to uważam, że bardzo dobra cena.
Jestem jak na razie MEGA zadowolony. To już moja druga mazda MX-6 V6. Pierwszą miałem 6 lat temu. Do tej pory jeździłem mocnymi civicami, ale brakowało mi dźwięku V6.
szumki44 napisał(a):i nie masz obnizonego go ?

Chyba seria jest, ale na tej 14" feldze tak nisko siedzi.

PostNapisane: 9 mar 2013, 23:23
przez szumki44
nie zaluje :P mam swojego :) ale nie spodobalo mi sie na fotkach kilka rzeczy i ta cena :P za golasa :)

PostNapisane: 10 mar 2013, 10:15
przez voytecku
szumki44 napisał(a):za golasa

A co jeszcze ta wersja mialaby miec? :)

Ten samochod jest bardzo dobrze wyposazony.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 10 mar 2013, 11:18
przez szumki44
El fotele plus podgrzewanie do tego airbagi :) przykladowo plus dobre fele

PostNapisane: 10 mar 2013, 11:50
przez wkostek
szumki44 napisał(a):El fotele plus podgrzewanie do tego airbagi :) przykladowo plus dobre fele

El. fotel kierowcy jest. Poducha w '92 roku nie była chyba montowana, a podgrzewanie mi nie potrzebne. Uważam, że i tak wersja jest bogato wyposażona. Moja wcześniejsza mazda MX-6 V6 w porównaniu z tą była golasem.
szumki44 napisał(a): nie spodobalo mi sie na fotkach kilka rzeczy i ta cena :P

Zdjęcia nie oddawały realnego stanu, a co do ceny to była adekwatna do stanu (zostało powymieniane bardzo wiele części eksploatacyjnych, tak że na długi okres czasu będę miał spokój z wszelkim naprawami eksploatacyjnymi). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, że ją kupiłem. Teraz tylko pozostaje dbać i cieszyć się jazdą.

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE 1992 2,5 V6 24V by wkostek

PostNapisane: 10 mar 2013, 12:35
przez Maliniak
Bardzo ładny i zadbany mx, i do tego czarny z ładną skórką. Cena w cale nie jest wysoka jak za zdrowe i doinwestowane auto, oczywiście można kupic za 4tyś. ale trzeba sie liczyć z tym ze na dzień dobry trzeba włożyć prawie drugie tyle co się dało za auto.

PostNapisane: 10 mar 2013, 12:39
przez wkostek
Maliniak napisał(a):Bardzo ładny i zadbany mx, i do tego czarny z ładną skórką. Cena w cale nie jest wysoka jak za zdrowe i doinwestowane auto, oczywiście można kupic za 4tyś. ale trzeba sie liczyć z tym ze na dzień dobry trzeba włożyć prawie drugie tyle co się dało za auto.

Bardzo dobrze kolega prawi! <piwo>
Stan auta na prawdę nie budzi zastrzeżeń, a co do stanu silnika to po przejechaniu 500 km nie ubyło nic z miarki (wcześniej miałem hondę, więc wiem co to znaczy znikający olej :P )

PostNapisane: 10 mar 2013, 13:34
przez szumki44
nie gniewaj sie ja tu nie mowie nic zle :P zeby obrazac czy cos :) ogolnie furak [tiiit] :) czarny skora ale na zdjeciach nie spodobalo mi sie kilka detali i cena :) bo wiadomo jak w polsce jest nic nie stuka nie puka a jak przyjedzazsz to nagle pol auta do roboty:)

Fajnie napisales miales honde;p :D tez mialem i powiem ze Hondy sa kiepskie:)

jak masz perelke ze nic nie stuka nie puka to gitarka :)

PostNapisane: 10 mar 2013, 14:11
przez wkostek
Szumki ja nie potraktowałem tego jako coś obraźliwego. ;) Co do fotek z allegro z ogłoszenia o samochodzie to na prawdę kiepsko to wyglądało, ale jak poprosiłem o przysłanie lepszej jakości zdjęć to wtedy mi sięauto bardzo spodobało i musiałem ją sprawdzić "na żywo".
Co do Hondy (miałem trzy) to nadal jest to dla mnie sentymantalna marka. Są to dobre samochody z rewelacyjnymi silnikami. Ja miałem silnik d16z6 (1,6 SOHC VTEC), który seryjnie generował 125 KM i 142 Nm, natomiast mój był przebudowany i udało mi się uzyskać 170 KM i 176 Nm oczywiście N/A. Druga Honda miała silnik b18c4 (1,8 DOHC VTEC) o seryjnej mocy 169 KM i 174 Nm momentu obrotowego. A teraz mam Mazdę V6 i cieszę się z rewelacyjnego dźwięku. <jupi>

PostNapisane: 12 mar 2013, 18:58
przez Stiga Mx-6
Pikna sztuka nie wiem czy nie jedna z lepszych na forum , niech lata jak naj dluzej. Gratuluje zakupu dbaj o NIA...... ;P

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE 1992 2,5 V6 24V by wkostek

PostNapisane: 12 mar 2013, 20:17
przez wkostek
Coraz bardziej zakochuję się w tym aucie. <serduszka> Z każdym przejechanym kilometrem uśmiech na twarzy powiększa się :D . A co do stanu to faktycznie jak zobaczyłem to auto "na żywo" to moje oględziny zakupowe trwały 10 minut z zegarkiem w ręku. <faja>
Mam nadzieję, że będę jeździł długo i bezawaryjnie. <spoko>

Re: Mazda MX-6 GE KL-DE 1992 2,5 V6 24V by wkostek

PostNapisane: 12 mar 2013, 21:44
przez Maliniak
kolego a jest w niej coc do zrobienia czy trafił Ci sie rodzynek bez wkładu, no i czy planujesz jakies mody czy zostajesz przy serii?

PostNapisane: 12 mar 2013, 23:55
przez DamianMX6
Wyposażenie masz ponadprzeciętne chociażby z racji foteli skórzanych z których zawsze tylko jeden był elektrycznie sterowany – kierowcy. A jak jest klima to już niczego nie brakuje do szczęścia <oczko>, reszta to tylko dodatki i fantazja właściciela. Wypada życzyć tylko utrzymania dobrego stanu i bezawaryjności. Gdyby moja na początku była w takim stanie to przynajmniej z 15000 miałbym w kieszeni :D . Więc jak widać 7000zł to prawdziwa okazja i nie ma się nawet nad czym zastanawiać <spoko> .

PostNapisane: 13 mar 2013, 09:39
przez wkostek
Maliniak napisał(a):kolego a jest w niej coc do zrobienia czy trafił Ci sie rodzynek bez wkładu, no i czy planujesz jakies mody czy zostajesz przy serii?

Do zrobienia jest tylko usunięcie drobnych nalotów korozyjnych na spodzie auta. Poza tym igła. <jupi>
Co do dłubania to jak tylko kasa pozwoli to coś się będzie dłubać, bo mój poprzedni projekt --> honda civic 5 generacji coupe z silnikiem 1,6 SOHC VTEC – seryjnie 125 KM i 142 Nm – udało mi się zdłubać na 170 KM i 176 Nm, oczywiście N/A. Była to jedna z najmocniejszych hond w Polsce o pojemności 1,6 SOHC N/A (mam kilka pucharków z zawodów na 1/4 mili). Oczywiście kwestia modyfikacji mazdy jest jeszcze dla mnie obca i nie wiem jak z częściami aftermarketowymi, bo do hond to było tego pełno, ale z czasem jakoś się z tym zapoznam (mile widziane jakieś linki).
DamianMX6 napisał(a):Więc jak widać 7000zł to prawdziwa okazja i nie ma się nawet nad czym zastanawiać <spoko> .

Dałem mniej jak 7000 PLN. ;)

Dopisano 13 mar 2013, 15:00:

No i dzisiaj było pierwsze tankowanie po jeździe po Lublinie. 60% miasto 40% traska. Zużycie wyszło 11.17 l/100 km przy normalnej jeździe z kilkukrotnym sprintem do odcinki. Jestem zadowolony z umiarkowanego apetytu na paliffko. <jupi>

PostNapisane: 15 mar 2013, 00:42
przez szumki44
sprawdz olej w skrzyni :) i ogolnie posprawdzaj dokladnie deltale bo o tym zapominaja najczesciej ludzie:)