Mazda MX-6 GE KL 93' 2.5 v6
Na początek witam serdecznie wszystkich forumowiczów MAZDASPEED.
Moją przygodę z marką MAZDA, rozpocząłem od modelu 323F BG 1.6 8v z 90r. Mój znajomy, posiadał takową, i miałem okazję od czasu do czasu ją testować. Urzekła mnie jej linia nadwozia, otwierane oczka (dobry bajer na laski) i przede wszystkim właściwości jezdne . Była sztywna, trzymała się drogi jak przyklejona, nie wspominając o osiągach. Wcześniej jeździłem Poldkiem 1.6, wiec różnica była piorunująca. Napaliłem się i stałem się jej posiadaczem. Miałem ją w rękach dobre 5 lat i jedno co mogę o niej powiedzieć – była wzorem niezawodności! Podejrzewam, że żaden inny samochód nie wytrzymał by tyle co ona musiała znieść.
Niestety, czas biegł nieubłaganie, Mazda coraz bardziej rdzewiała, silnik co prawda chodził jak zegarek (280 tyś przebiegu) ale blacharka nie dawała rady. Razem z moją dziewczyną (aktualnie narzeczoną) rozpoczęliśmy poszukiwania godnego następcy. W grę wchodziły praktycznie dwa samochody – Mondeo ST200 albo Mazda MX-6, oczywiście z silnikiem 2.5 v6. Z pomocą przyszło Allegro. Trafiliśmy na MX-6, w pięknym czerwonym kolorze, z odpowiednim silnikiem, co się okazało tylko 80km od mojej
miejscowości. Jej bliskość nie dawała mi spać, więc pojechałem zobaczyć autko z bliska. Pierwsze spojrzenie, jazda próbna i wszystko było jasne – Mazda musi byc moja. F-kę udało się sprzedać w kilka dni, resztę kasy uzupełnił kredyt I tak oto stałem się posiadaczem Mazdy MX-6. Niestety z czasem
zaczęły wychodzić jej wady i niedbalstwo poprzedniego właściciela o mechanikę. Kolejne problemy, doprowadzały mnie do rozpaczy. Z pomocą przyszło forum MAZDASPEED. Dzięki Waszym informacjom, udało się doprowadzić samochód do perfekcji i mogę powiedzieć, że jestem w końcu szczęśliwy, a Mazda jest moim oczkiem w głowie. Samochód posiadam prawie dwa lata, więc dołączam się, aby móc podzielić się swoimi uwagami i wiedzą, którą nabyłem w toku użytkowania.
Dane techniczne i wyposażenie:
– silnik 2.5 V6 KLDE
– rok produkcji 1993
– wspomaganie kierownicy
– airbag kierowcy
– elektryczne szyby i lusterka
– elektryczny szyberdach
– tempomat
– ABS
– klimatyzacja
– elektryczna antena (niesprawna)
– radio mp3 PioneerH-4300UB
– wzmacniacz Blaupunkt + skrzynia Blaupunkt + tweetery Peiying hehe...
– opony tył COOPER ZEON CS6 205/50
– opony przód FALKEN ZE912 205/50
Modyfikacje:
– alufelgi 16" TSW SPA
– kompletny wydech z kwasówki, wykonany w firmie MGmotorsport (polecam!)
– dolot z filtrem stożkowym
Moją przygodę z marką MAZDA, rozpocząłem od modelu 323F BG 1.6 8v z 90r. Mój znajomy, posiadał takową, i miałem okazję od czasu do czasu ją testować. Urzekła mnie jej linia nadwozia, otwierane oczka (dobry bajer na laski) i przede wszystkim właściwości jezdne . Była sztywna, trzymała się drogi jak przyklejona, nie wspominając o osiągach. Wcześniej jeździłem Poldkiem 1.6, wiec różnica była piorunująca. Napaliłem się i stałem się jej posiadaczem. Miałem ją w rękach dobre 5 lat i jedno co mogę o niej powiedzieć – była wzorem niezawodności! Podejrzewam, że żaden inny samochód nie wytrzymał by tyle co ona musiała znieść.
Niestety, czas biegł nieubłaganie, Mazda coraz bardziej rdzewiała, silnik co prawda chodził jak zegarek (280 tyś przebiegu) ale blacharka nie dawała rady. Razem z moją dziewczyną (aktualnie narzeczoną) rozpoczęliśmy poszukiwania godnego następcy. W grę wchodziły praktycznie dwa samochody – Mondeo ST200 albo Mazda MX-6, oczywiście z silnikiem 2.5 v6. Z pomocą przyszło Allegro. Trafiliśmy na MX-6, w pięknym czerwonym kolorze, z odpowiednim silnikiem, co się okazało tylko 80km od mojej
miejscowości. Jej bliskość nie dawała mi spać, więc pojechałem zobaczyć autko z bliska. Pierwsze spojrzenie, jazda próbna i wszystko było jasne – Mazda musi byc moja. F-kę udało się sprzedać w kilka dni, resztę kasy uzupełnił kredyt I tak oto stałem się posiadaczem Mazdy MX-6. Niestety z czasem
zaczęły wychodzić jej wady i niedbalstwo poprzedniego właściciela o mechanikę. Kolejne problemy, doprowadzały mnie do rozpaczy. Z pomocą przyszło forum MAZDASPEED. Dzięki Waszym informacjom, udało się doprowadzić samochód do perfekcji i mogę powiedzieć, że jestem w końcu szczęśliwy, a Mazda jest moim oczkiem w głowie. Samochód posiadam prawie dwa lata, więc dołączam się, aby móc podzielić się swoimi uwagami i wiedzą, którą nabyłem w toku użytkowania.
Dane techniczne i wyposażenie:
– silnik 2.5 V6 KLDE
– rok produkcji 1993
– wspomaganie kierownicy
– airbag kierowcy
– elektryczne szyby i lusterka
– elektryczny szyberdach
– tempomat
– ABS
– klimatyzacja
– elektryczna antena (niesprawna)
– radio mp3 PioneerH-4300UB
– wzmacniacz Blaupunkt + skrzynia Blaupunkt + tweetery Peiying hehe...
– opony tył COOPER ZEON CS6 205/50
– opony przód FALKEN ZE912 205/50
Modyfikacje:
– alufelgi 16" TSW SPA
– kompletny wydech z kwasówki, wykonany w firmie MGmotorsport (polecam!)
– dolot z filtrem stożkowym
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 17:31 przez Rafał_, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
- Od: 10 gru 2012, 14:28
- Posty: 16
- Skąd: Dłutów k. Pabianic / Strzeszyn
- Auto: Mazda MX-6 GE
2.5 v6 KLDE
1993r.
Witam,ładna sztuka prosty przód czerwony kolor i mocny silnik czego chcieć więcej
Interesuje mnie modyfikacja wydechu,co zrobiłeś jakie tłumiki,co z katem,czy wymieniałes kolektory i jeśli to nie tajemnica jakie koszty.
Hamownia była?
Interesuje mnie modyfikacja wydechu,co zrobiłeś jakie tłumiki,co z katem,czy wymieniałes kolektory i jeśli to nie tajemnica jakie koszty.
Hamownia była?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Jeśli chodzi o wydech, to jego sponsorem był poprzedni właściciel. Całość kwasówka, począwszy od kolektorów, podwójna rura 2" + dwa tłumiki, bez katalizatora, na końcowym dwururka. Nie jestem specem, piszę to, co dowiedziałem się od poprzednika. Gdy tylko odbiorę samochód od mechanika, zrobię dokładne zdjęcia. Faktura opiewa na 2000zł. Jeśli chodzi o efekt – myślę że inwestycja była bardzo udana Wydech brzmi rasowo, nie pierdzi jak większość tuningowych wydechów. Do hamowni się przymierzam. W okolicy jest takowa, tylko czasu brak :p
- Od: 10 gru 2012, 14:28
- Posty: 16
- Skąd: Dłutów k. Pabianic / Strzeszyn
- Auto: Mazda MX-6 GE
2.5 v6 KLDE
1993r.
Mam wrażenie, że nie raz ją widziałem na Łódzkich drogach, często bywasz w Łodzi? Zapraszamy na najbliższe spotkanie regionalne 18 grudnia, na parkingu silver screen poziom -2.
MX wygląda ślicznie
MX wygląda ślicznie
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Jestem pod wrażeniem, że można jeszcze kupić tak zadbanego MXa. Ile za niego dałeś jeśli można wiedzieć?
Fajnie jakbyś nic przy nim nie tuningował bo na forum każdy coś już podłubał
Tak na upartego to bym wywalił przyciemnienie szyb i zostawił zwykłe, a poza tym to super.
Fajnie jakbyś nic przy nim nie tuningował bo na forum każdy coś już podłubał
Tak na upartego to bym wywalił przyciemnienie szyb i zostawił zwykłe, a poza tym to super.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Autko kosztowało mnie dokładnie 8800zł. Teraz wiem, że za tą kwotę mogłem kupić auto w dużo lepszym stanie. Ale byłem tak napalony, że to nie miało żadnego znaczenia Jak mówi przysłowie – nie wszystko złoto co się świeci; tak właśnie było w moim przypadku. Z wierzchu zadbana, a w środku...%$#^@&! No ale nie ma co narzekać. Czekam z utęsknieniem na odbiór samochodu i na 18 grudnia. Jeśli nic się nie wydarzy, zjawię się na pewno . Przynajmniej będzie okazja odwiedzić Łódź, bo nie bywam w niej często.
- Od: 10 gru 2012, 14:28
- Posty: 16
- Skąd: Dłutów k. Pabianic / Strzeszyn
- Auto: Mazda MX-6 GE
2.5 v6 KLDE
1993r.
Powiem szczerze że sporo kasy jak na 93 rok, ale ja wychodzę z założenia, że to nie na roczniku się jeździ.
Nie spaskudź jej tylko jakimś wieś tuningiem
ciekawe kiedy szumki zjawi się ze swoimi nowinkami
Nie spaskudź jej tylko jakimś wieś tuningiem
ciekawe kiedy szumki zjawi się ze swoimi nowinkami
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Dario9119 napisał(a):A tak z innej beczki...odkopałem zdjęcia mojej starej F-ki więc wrzucam do podglądu. Łezka się w oku kręci
Też ładna seria, też wcześniej miałem BG
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
furka fajna czekam na jakieś mody
Po miesięcznym oczekiwaniu na Mazdę, w końcu odebrałem Ją z serwisu, a z racji tego pochwalę się co zostało w niej wymienione
– kompletne wahacze przednie (tuleje + sworznie)
– łączniki stabilizatora przód YAMATO
– amortyzatory przednie KAYABA EXCEL-G + osłony MONROE
– łożyska amortyzatora MAGNUM
– prawy przegub zew. OYODO + nowe osłony MARUICHI
– sprzęgło kpl. BLUEPRINT
– tarcze przednie ATE + klocki przód i tył ATE
– kopułka aparatu FACET + palec YEC
– kable NGK
– filtr paliwa FILTRON
– rozrząd bez napinacza (rolki SKF, pasek CONTI, pompa wody GMB)
– micropaski CONTI
Dodatkowo reperatutki zacisków, uszczelniacze wałka rozrządu, wału korbowego i skrzyni, nowy olej do skrzyni 75W90 i jeszcze parę innych drobnostek. Na razie jestem jeszcze w fazie testów – co prawda przejechałem w drodze powrotnej od serwisu 336 km. ale to jeszcze za mało, żeby móc cokolwiek powiedzieć. Wstępnie jestem MEGA zadowolony Resztę czas pokaże...
– kompletne wahacze przednie (tuleje + sworznie)
– łączniki stabilizatora przód YAMATO
– amortyzatory przednie KAYABA EXCEL-G + osłony MONROE
– łożyska amortyzatora MAGNUM
– prawy przegub zew. OYODO + nowe osłony MARUICHI
– sprzęgło kpl. BLUEPRINT
– tarcze przednie ATE + klocki przód i tył ATE
– kopułka aparatu FACET + palec YEC
– kable NGK
– filtr paliwa FILTRON
– rozrząd bez napinacza (rolki SKF, pasek CONTI, pompa wody GMB)
– micropaski CONTI
Dodatkowo reperatutki zacisków, uszczelniacze wałka rozrządu, wału korbowego i skrzyni, nowy olej do skrzyni 75W90 i jeszcze parę innych drobnostek. Na razie jestem jeszcze w fazie testów – co prawda przejechałem w drodze powrotnej od serwisu 336 km. ale to jeszcze za mało, żeby móc cokolwiek powiedzieć. Wstępnie jestem MEGA zadowolony Resztę czas pokaże...
- Od: 10 gru 2012, 14:28
- Posty: 16
- Skąd: Dłutów k. Pabianic / Strzeszyn
- Auto: Mazda MX-6 GE
2.5 v6 KLDE
1993r.
Niezły remoncik, ale przynajmniej wiesz co masz Pewnie wydałeś tyle co jest większość MX6 warta na allegro
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
heh jak czytam to z regoly padaja prawe przeguby czy to wada w mazdach ? czy wszyscy sa prawoskretni ^_^ u mnie tez prawy daje znak istnienia:)Dario9119 napisał(a): prawy przegub zew. OYODO + nowe osłony MARUICHI
U mnie poszedł lewy, a z prawej strony to tylko gumy na razie zmieniałem
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
szumki44 napisał(a):heh jak czytam to z regoly padaja prawe przeguby czy to wada w mazdach ? czy wszyscy sa prawoskretni ^_^ u mnie tez prawy daje znak istnienia:)Dario9119 napisał(a): prawy przegub zew. OYODO + nowe osłony MARUICHI
U mnie, akurat lewy już wymieniałem, więc przyszła pora na drugą stronę Zobaczymy jak długo będzie spokój... Oby do końca
Dopisano 20 gru 2012, 00:15:
Maszyna po remoncie dotarta, więc przyszedł czas na mały test
- Od: 10 gru 2012, 14:28
- Posty: 16
- Skąd: Dłutów k. Pabianic / Strzeszyn
- Auto: Mazda MX-6 GE
2.5 v6 KLDE
1993r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości