Mazda Xedos 6 CA '96

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez KiRi » 6 kwi 2016, 22:15

Wczoraj wymrugało mi kilka, ale po resecie nic nie pokazało. Spróbuję jutro trochę pojeździć, może wyskoczą jakieś nowe błędy.
Co do aparatu zapłonowego, to samochód odpala bardzo ładnie, w dodatku wszędzie jest iskra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Barthek » 6 kwi 2016, 22:19

Jak dojdziesz z tym szybkim opadaniem obrotów po wciśnięciu sprzęgła w Xedzie to wysyłam zgrzewkę browara jakiego sobie zażyczysz :) Powodzenia <spoko>
Szybko opadają na zimnym i na ciepłym czy tylko na ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2016, 22:35

Takie szybkie opodanie tez jest wina krokowca. Bo moze i jest od podbijania obrotow ale tez przy schodzeniu powinien zwolnić schodzenie od 1.5krmp , przytrzymac przy 1100-1000 i dopiero puscic na 700krmp ;)

Noo ale sprawdz bledy, czy nie ma nieszczelnosci, moze uszczelnka pod przepustnica nie trzyma/pusciła. V'ka czuła bardzo na kazda nieszczelnosc albo cos źle ustawione.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Barthek » 6 kwi 2016, 22:41

Rafał, w KiRi-ego Xedzie obroty spadają szybko np. z poziomu 3tys do 2tys w sekundę co uniemożliwia wrzucenie biegu bez szarpnięcia. Sam krokowiec pewnie działa dobrze i zatrzymuje obroty na ok. 1000 obr i zrzuca na 700. Jestem niedoszłym profesorem tego tematu na forum :D a dlatego, że nigdy nie udało się ustalić przyczyny tego zjawiska, podobno "ten typ tak ma". W obecnym Xedzie mam tak samo – wszystkie uszczelki wymienione a podciśnienia sprawdzone porządnie. Nigdzie na forum ani gdziekolwiek w necie nikt nigdy nie napisał co odpowiada za szybkość opadania obrotów podczas wysprzęglania... ten kto to wyjaśni będzie moim guru na zawsze <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2016, 22:43

A czujnik na sprzegle i skrzyni ???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Barthek » 6 kwi 2016, 22:55

Nie wyskoczyłby podczas diagnostyki kompem albo diodą?
Gdzie one się dokładnie znajdują w Xedzie i jakie wartości powinny mieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2016, 22:57

Jeden czujnik jest na pedale sprzegła w kabinie , drugi jest w skrzyni od luzu od strony grodzi. A wartosci to nie wiem ,trzeba by manuala jakigos miec ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr_ » 7 kwi 2016, 06:32

Wymień przepustnicę :)
Krokowce to słaby punkt k-serii i czyszczenie go praktycznie nic nie daje. Możesz jak najbardziej szukać przepustnicy od kl-a. Pasuje kl01 od 626 lub mx6.
Jedyna przepustnica jaka nie podejdzie do tego kolektora to kl47 z xedosa 9.
Ja bym zaczął od razu od tego i sprawdzenia wężyków podciśnień skoro słyszysz syczenie.
Jakby przewody były padnięte to z pewnością by szarpał.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Barthek » 7 kwi 2016, 08:39

Miałem u siebie cztery przepustnice od X6, na każdej to samo. Chętnie sam spróbuję tej kl01 i może coś się zmieni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez KiRi » 7 kwi 2016, 09:50

Martwi mnie jeszcze jeden fakt: mając niewielką nieszczelność w dolocie miałem szarpanie silnikiem podczas przyśpieszania, w zakresie ok. 1500 – 3000 obrotów. Teraz samochód jeździ jak złoto, wszystko równo chodzi, tylko nie potrafi utrzymać się przy życiu na biegu jałowym.
Czy duża nieszczelność i zasysanie lewego powietrza nie skutkowałaby też poważnym szarpaniem podczas przyśpieszań?

Inne pytanie: czy jest coś, poza podciśnieniami, co mogę zdiagnozować samodzielnie nie kupując innych elementów na zamianę? Bo jeśli nie, to chyba lepiej zrobię jak oddam samochód mechanikom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez rafał88 » 7 kwi 2016, 10:16

Własnie zalezy gdzie ta nieszczelnosc wystepuje i jak duza. Zdejmij przpustnice i dorob uszczelke pod nią ,albo dać dirko , bo własnie samo gaśniecie wynika z tego ,ze jest nieszczelnosc . I własnie jak Xed mowi moze byc gdzie popekane cos i tez nie bedzie chodził. Bo plakiem juz sam probowalem i słabo sie to jara ,zeby rzuciło silnikiem. Musi byc naprde cos mega łatwo palnego :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez KiRi » 8 kwi 2016, 17:49

Pojeździłem trochę po resecie komputera, i mam błędy P0100 i P0110. Czyżby szlag trafił przepływomierz?
Czy po prostu te błędy pokazuje zawsze przy kłopotach z powietrzem?

Dopisano 08 kwi 2016 19:53:

Znalazłem przyczynę <jupi>

Pęknięty wąż łączący przepustnicę z... czymś co jest bezpośrednio pod nią. EGR?
Koniec metalowego trzpienia, temperatura + dociśnięcie przez partacko puszczony przez gazowników wąż chłodzenia łączący blok silnika z parownikiem zrobiły swoje.
Teraz muszę tylko znaleźć gdzieś cięty z metra wąż o odpowiedniej średnicy, i Madzia powinna śmigać jak złoto :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez KiRi » 10 kwi 2016, 20:30

Od pobliskich gazowników dostałem pół metra węża, i po dzisiejszym rzeźbieniu Madzia jeździ jak nowo narodzona :)
Byłem trochę zły że niepotrzebnie kupowałem i wymieniałem przewody zapłonowe, ale jest spora różnica. Wszystko chodzi płynniej, żadnego lekkiego poszarpywania... po prostu jest tak, jak powinno być ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez risto77 » 10 kwi 2016, 20:50

Nic tak nie cieszy jak własnoręczna naprawa, własnego auta. <spoko>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Barthek » 10 kwi 2016, 22:20

Gratulacje :) a teraz do sedna, czy obroty powoli opadają przy wysprzęglaniu? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez KiRi » 11 kwi 2016, 18:35

Barthek napisał(a):Gratulacje :) a teraz do sedna, czy obroty powoli opadają przy wysprzęglaniu? :>


Na pewno nieporównywalnie wolniej niż przed całą sprawą.
Wtedy było czuć jakby coś strasznie obciążało silnik, teraz pracuje normalnie i lekko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez DamianoV6 » 11 kwi 2016, 21:41

Najważniejsze że udało się znaleźć i usunąć usterkę... Mi tak samo pękł wąż ten co jest za termostatem na tym króćcu co idzie do reduktora nie mogłem też znaleźć ;D ale udało się i z pomocą Sylwa usunelismy ustereczke ;)
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez Barthek » 11 kwi 2016, 22:21

No to szukam dalej :P Spróbuję z przepustnicą od KL-a w tym tygodniu, bo wszystkie węże mam całe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez radar88 » 12 kwi 2016, 10:38

Krzysiu i tak dla wszystkich, podciśnień nie masz co za bardzo sprawdzać, wszystkie są podłączone jak książka pisze, nawet gazowników one nie interesują, bo oni nawiercają sobie króciaka pod mapsensor.

Syczenie na kolektorze na wysokości banków 1,3,5 będzie, ponieważ masz tam 2 pudełeczka rezonansowe i one są sprawne + zawór kierunkowy.

Dobrze że się wyjaśniło i szerokiej ;)

P.S. Dobrze że kable zmieniłeś, bo na LPG fabryczne mogły by nie długo paść, ale zostaw sobie je na czarną godz. bo jeżeli masz NGK to one potrafią paść z dnia na dzień.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez KiRi » 14 kwi 2016, 10:38

Hej

Co sądzicie o takich felgach do Xedosa? Nie są zbyt "ciężkie"?

Obrazek

Mają et=52,5, ale szerokość 6,5" – czy opona 205 będzie na tym dobrze siedzieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy