Beny napisał(a):Silchciałeś nie pewnie z kolektorami, strojenie.W twoim orzypadku wiem ze chciales miec x6 z klze, ale normalnie te 20hp chyba nie jest warte takiej kasy.
Uważam że generalnie sam zakup KLZE nie ma sensu. Żeby mieć moc większą niż dobrze utrzymany KLDE, powiedzmy zbliżyć się do serii 198km, trzeba władować w niego kupe kasy. W przeciwnym wypadku mocniejsze od naszego ZE będą niektóre DE Zawsze chciałęm mieć ZE więc przymykając oko na wydatki brnąłem coraz to dalej :p
Beny napisał(a):A moglbys napisac i kosztach gratów które skladaja sie na taki wynik?
Nigdy tego nie podliczałem ale z rzeczy które teraz kojarzę:
– kolektory 621 800zł
– dolot z airboxem 250zł
– ecumaster 450zł (brałem używke)
– strojenie 1200
– zawór na wydechu 650zł
Piotr_ napisał(a):Z tego co widzę, aby kl-ze miało tyle mocy co z fabryki trzeba obciąć wydech, bo z "normalnym" ma 17 km mniej
Chodzi o to że ja w moim aucie mam wydech z 1.6. Nigdy go nie ruszałem bo jest cichy i przyjemny. Nie zawór dodaje mocy, ale układ wydechowy ją odbiera. Silnik 200hp pracujący na wydechu od silnika 100hp po prostu jest zduszony. Dopiero jak otworze zawór KLZE ma gdzie puścić spaliny, a w praktyce oznacza to przyrost 15km.
Jako ciekawostke moge dodać że w różnych kombinacjach silnikowych zawór dawał różne wyniki:
– na KLDE wzrost ze 158km do 167km = 9km przyrostu (5,7%)
moment wzrósł o 7Nm
– na ZE przed strojeniem ze 166 do 179km = 13km przyrostu (7,8%)
moment wzrósł o 3Nm
– na ZE po strojeniu ze 181km do 196km = 15km przyrostu (8,3%)
moment wzrósł o 18Nm
szkodnik_byd napisał(a):Wykres jest poszarpany i moim zdaniem nad tym trzeba popracować u mnie kreska nie ma upadków i wylotów tylko cały czas śmiga do góry
Fakt wykres momentu jest poszarpany ale przed strojeniem wyglądał podobnie, więc może taka charakterystyka silnika Widać na nim w każdym razie oba otwarcia Vrisów co mnie bardzo cieszy bo i podczas jazdy są one odczuwalne, czego wcześniej niestety nie było Zawsze założenie letnich kół powodowało tak duży spadek odczuwalnej mocy że vrisów nie było ani czuć ani widać na wykresach. Po wystrojeniu wróciły